Välierät kevät 2011: JYP - Blues

  • 134 408
  • 605

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Molempiin kysymyksiin vastaus on ei. Peli oli täysin Bluesin hallussa tänään, Jypi jopa koitti tarjota voittoa ja tasoitusta lopussa mutta ei maistunut Bluesille. Jypin peli on edelleen ihan yhtä hirveää...

Pelin lopun osalta allekirjoitan tuon, mutta Tarkki yksin yritti pitää Bluesia pelissä mukana kaksi erää. Ensimmäisessä erässä ei bluesilla ollut oikeastaan kuin muutama maalipaikka, josta yksi upposi. JYP taas tuhlaili ja oikein urakalla.

Joko Tarkki on ihan liekeissä, tai sitten JYPin maalinteko on hankalaa ja saavat Tarkin vain näyttämään hyvältä.

JYPin peli ei edelleenkään ole uomissaan, se on totta. Ollaan kaukana siitä, kun runkosarjassa voitettiin pelejä "vähän heikommallakin pelillä", kun oma pää pysyi puhtaana. Samaan aikaan kun Blues pelaa kauden parasta peliään, niin tilanne on tämä.

Blues on loistanut voittamissaan peleissä virheettömyydellään...ja se ratkaisee usein näissä peleissä.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Seuraavan pelin voittaja tulee olemaan tämän ottelusarjan voittaja.

Ilmeisesti olen käsittänyt väärin, kun olen antanut itseni ymmärtää, että neljä voittoa tarvitaan. Näin ollen seuraavan pelin voittaja ei ole välttämättä ottelusarjan voittaja. Jos seuraavan pelin voittaa JYP, niin sitten sarja alkaa uudestaan tasoista. Jos pelin voittaa Blues, niin vielä vaaditaan yksi voitto maksimissaan kolmesta pelistä.

Eilisestä ottelusta sen verran, että jos Luttinen olisi laittanut kiekon reppuun ja maalannut tilanteeksi 0-2, niin olisi voinut olla toisenlainen lopputulos. Näissä peleissä sattumallakin on vaikutusta kuten myös maalivahtipelissä. Yksikin onnistunut laukaus tai torjunta voi ratkaista koko sarjan.

Jokerit oli ainoastaan yhden Hentusen läpiajon ja epäonnistuneen laukauksen päässä välieristä. Nyt siellä on HIFK menossa finaaliin, mutta sekään ei ole vielä varma.

Itse olin seuraamassa taannoin Bluesin nousua 1-3 tappioasemasta Jokereita vastaan ottelusarjan voittoon 4-3. Tässä joukkueessa on jotain samaa (muutakin kuin Petu) ja uskon, ettei JYP tästä parista mene finaaliin. Uskon Bluesin ottavan voiton huomenna hurmoksessa täyden katsomon edessä ja vaikka ei voittoa tulisikaan, niin sitten jatketaan tasoista ja otetaan tarvittavat voitot seuraavissa peleissä.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Jäsä, Pihlström, Tuppurainen co..ovat kumminkin niitä mielikuvituksettomia polkukoneita.

Allu ei tähän kategoriaan kyllä sovi millään. Mies hakee välillä vähän liiankin ahkerasti vielä sitä "punakonesyöttöä" takatolpalle, kun voisi jo itse yrittää.

Onneksi huomenna on aamuvuoro, niin pääsee illalla paikalliseen jännittämään #18 Tuokkola päällä peliä. Kevät, lätkäfanin parasta aikaa.
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varoitus: seuraa ärsyttävää yleistystä

Eilen Jyskälässä buuattiin IS-tähden palkinnon saaneelle Talajalle, no ei siinä sinänsä mitään vaarallista (typerää tosin), mutta Robinsonille huudeltiin rasistisia huutoja. Eikös Jyskälä ole yliopistokaupunki jossa eri ihonvärisiä ihmisiä on liikkunut kaduilla jo pidempäänkin? Ainakin niin olen luullut. Aika helvetin ääliömäistä tuo oli, eikä se huutelu tullut vain yhden perus(keski)suomalaisen suusta.

Ja täällä ihmetellään että mitä vikaa muut Jyppifaneissa oikein näkevät?

Onko sinulla Pavlov tai muilla noista huudoista varmaa tietoa? Saatan nimittäin epäillä tätä aika vahvasti, ellei joku hallissa olleista tunnusta kuulleensa tuota. Televisiossa ainakin puhuttiin suklaaraketista ja tuota en kyllä pidä rasistisena, jos niin on huudettu.

Eli mitä siellä tarkalleen on huudettu?

Haluan tapahtumasta lisätietoja.

Ja ei, en hyväksy rasismia, sen missään muodossa. Jos joku sitä epäilee. Jokaisen tulisi aloittaa vähintää suunnaton vittuilu sille, joka suustaan tuollaista idiotismiin perustuvaa laulantaa harrastaa. Voisi lähteä huutelemaan jonnekin Millwallin kotistadionin kupeeseen noita --> laaki ja vainaa.
 

JmJ

Jäsen
Eli mitä siellä tarkalleen on huudettu?

Minä kuulin ainakin huudon tyyliin "2 minuutin jäähy, liikaa neekereitä kentällä", en muista oliko tuo kohdistettu nimenomaan tuomareille vai vain yleiseksi "vitsiksi", mutta kyllä se valitettavan paljon "mitä se oikein huusi?"-kyselyitä ja tämän jälkeisiä naureskeluja ainakin minun istumapaikkaani lähellä aiheutti. Tuntuu tyhmältä palata tähän asiaan jääkiekkopalstalla, mutta vastasin nyt kun vielä tarkentavan vastauksen halusit.

edit: lisättäköön vielä, että en kuullut Robinsonille itselleen kohdistettuja solvauksia muistaakseni lainkaan..
 

Handyy

Jäsen
Typeräähän tuo ihonvärihuutelu on, siitä ei pääse mihinkään. Taitaa kuitenkin olla niin, että näitä rasistisia "vitsejä" huudetaan ympäri Suomea ja asia ei halleilta häviä kuin vasta sukupolven vaihdoksen yhteydessä. Asenteet opittu jo esim. Veikkauksen mainonnan ja tietynlaisten makeisten johdatuksena nuorena.

Siinä vaiheessa tietysti häviäisi, jos tummaihoisia pelaajia olisi enemmän, kuten joissain muissa lajeissa. En ole tosin otteluakaan käynyt kori- tai potkupalloa seuraamassa, etten osaa varmaksi sanoa huudellaanko siellä vai ei. Ei taida kuitenkaan olla kovin realistista SM-Liigassa, että määrällisesti tummaihoisia tulisi erityisesti lisää. Sen verran paljon Willie O'Ree puhututtaa edelleen NHL:n puolellakin, että ei homma ole vielä nykyajassa sielläkään suunnalla. Jos olisi, ei asiaa pitäisi jatkuvasti ottaa erikseen esille.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Edelleen ihmettelen, kuinka joku katsoja voi lukea itsensä korkea-arvoisemmaksi ihmiseksi, kuin ammatikseen jääkiekkoa pelaavan erivärisen pelaajan. Aina jaksaa ärsyttää ne ääliöhuutelut. Pienessä mielessään voi pyöritellä mitä tykkää, mutta kaikkea ei kannata julki tuoda. Eikä yhtään arvostettavampaa ole naureskella noille heitoille.

Joskus sitä jopa toivoo, että näitä huutelevat joskus kävelevät vahingossa kovaan nyrkkiin, joka tatuoi naamaan ääliö-sanan.
 
Suosikkijoukkue
VAR
Onko sinulla Pavlov tai muilla noista huudoista varmaa tietoa? [/B]

Toisen käden, eli matsissa olleiden jatkoaikalaisten (Jyp-kannattajien) kommentteja Jatkoajalla.

En ole tosin otteluakaan käynyt kori- tai potkupalloa seuraamassa, etten osaa varmaksi sanoa huudellaanko siellä vai ei.

Jalkapallossahan tuo on jo riistäytynyt sen luokan ongelmaksi että siitä on sakotettukin seuraa jonka kotiottelussa huudeltiin rasistisia huutoja (en muista mistä seurasta oli kyse). Koriksessahan pahimpina Joensuun skiniaikoina joku Katajan jenkkivahvistus pakkasi laukkunsa ja lähti pois maasta kyllästyttyään.

IFK:n Siim Liivik on valitellut saaneensa kuulla ryssittelyä pitkin kautta, mikä jo kertoo paljon huutelijoiden junttiudesta - ryssitellä virolaista.
 

tallaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä kuulin ainakin huudon tyyliin "2 minuutin jäähy, liikaa neekereitä kentällä", en muista oliko tuo kohdistettu nimenomaan tuomareille vai vain yleiseksi "vitsiksi"...

Taisi tulla tuo huuto muistaakseni sen jälkeen, kun JYP oli selviytynyt väärästä vaihdosta tulleesta kaksiminuuttisesta ja kiekko kulki vaihtoon menevien pelaajien ohi. Ensin hyvin kuuluvasti "väärä vaihto!", pieni tauko ja jälkilisäys "liikaa neekereitä kentällä!" Kuulosti samalta tyypiltä, varmaksi en osaa sanoa. Muistan asian suht hyvin, koska hymähdin tuolle "väärä vaihto"- huudolle, jonka jälkeen pitikin sitten pudistella päätä ihan tosissaan. En tiedä siitä oliko naureskelua asialle tai muuta, ei tuntunut minua lähellä seisomakatsomossa olevia naurattavan. Tämä siis oli ainoa huuto, minkä minä ylipäätään kuulin, saattoihan siellä olla muitakin.

Oli miten oli, harvinaisen heikko esitys huutelijalta/huutelijoilta :(
 
Viimeksi muokattu:

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Ilmeisesti olen käsittänyt väärin, kun olen antanut itseni ymmärtää, että neljä voittoa tarvitaan. Näin ollen seuraavan pelin voittaja ei ole välttämättä ottelusarjan voittaja. Jos seuraavan pelin voittaa JYP, niin sitten sarja alkaa uudestaan tasoista. Jos pelin voittaa Blues, niin vielä vaaditaan yksi voitto maksimissaan kolmesta pelistä.

Jep, olet käsittänyt täysin väärin.

Mutta koska tuntuu nyt siltä, että ilmiselvääkin selvemmän lausumani vihjaukset jäivät ymmärtämättä, väännän kuparilankaa: seuraava peli on predestinoitu spektaakkeli, jossa aleatoristen hiukkasten minimaalisilla poikkeamilla ei ole merkitystä spektaakkelin telosin kannalta - eli sen potentia aktualisoituu keskiviikkona vääjäämättömästi. Minulla on siis vahva luotto siihen, että jos JYP keskiviikkona voittaa, se hoitaa tämän sarjan. (Koska silloinhan joukkueet ovat yhteensä ottaneet neljä voittoa, ja sehän riittää...?) Ja mikä vielä tätäkin tärkeämpää, toivottavasti pääsen syömään perjantaina lihaspiirakkaa Hippoksella. Nam nam.

Jos oletetaan, että JYP nyt tämän sarjan voittaa, voisi olla itse asiassa ihan hyvä asia, että pelataan nyt ainakin se kuusi peliä. Kääntäisin nimittäin asetelmaa jopa näin: päin vastoin kuin aluksi luulin, lepotauot eivät välttämättä tehneetkään hyvää JYPille, sillä viime vuoden keväästä täysin poiketen nyt tuntuu vähän siltä, että JYP on pelannut tällä kertaa aivan liian vähän, eikä pelituntumaa ole. Jos nyt joku repäisee tuon kommentin kontekstistaan, niin kiitti vaan, sillä tarkoituksena ei ole sanoa, että JYP häviäisi jotenkin epäreilulla tavalla playoffien otteluohjelman takia. Ei. Lähinnä haen tällä nyt sitä, että JYP saisi varmaan pelituntumasta paremmin kiinni useamman pelin pelatessaan, ja saisi varmasti tarvittavia henkisiä voimavaroja kääntäessään vaikeat välierät voitokseen. Tähän on kuitenkin pitkä matka vielä.

Elämme jänniä aikoja. Ja näyttäisi vahvasti siltä, että HIFK on se joukkue, joka pelaa sitten finaaleissa (6-0 tällä hetkellä).
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Voittaa tän sarjan kumpi tahansa,mestariksi on tällä hetkellä vain yksi suosikki:HIFK.Perusteluita tuskin kukaan kaipaa.Niin jäätävä esitys oli.Kumpikaan näistä joukkueista ei parhaimmillaankaan pysy kyydissä jos HIFK on parhaimmillaan tai edes melkein..
 

#76

Jäsen
Yksi erikoispiirre muuten tuntuisi löytyvän keskustelusta: nyt, kun JYP voitti, muiden joukkueiden kannattajia ei pahemmin ole näillä JYP-Blues -keskusteluosioilla näkynyt. Sattumaako?
Selvän ennakkosuosikin voitto ei ole yllättävä tai mielenkiintoinen tapahtuma, mutta altavastaajan voitto on yllättävää ja vastoin kaikkia järkeviä oletuksia. Sama kuin pohtisi miksei täällä keskustella miten tänään paistoi aurinko kun ei ollut pilviä.

Jypin voitto on minusta itsestään selvyys ja sellaisena tylsä tapahtuma. Katsotaan mihin asti nykyisen asuinkaupungin joukkue pystyy pyristelemään. Nyt jo Blues on ylittänyt omat ennustukseni/arvaukseni/olettamat.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Voittaa tän sarjan kumpi tahansa,mestariksi on tällä hetkellä vain yksi suosikki:HIFK.Perusteluita tuskin kukaan kaipaa.Niin jäätävä esitys oli.Kumpikaan näistä joukkueista ei parhaimmillaankaan pysy kyydissä jos HIFK on parhaimmillaan tai edes melkein..

Puhut varmaan tämän illan HIFK-Lukko matsista? Siihen on aika turha verrata, koska Lukko oli lyöty jo 2-0 tilanteessa. Toki HIFK on erittäin vahvassa vireessä, mutta kyllä kumpi tahansa, JYP tai Blues, pystyy haastamaan heidät ihan täysillä voittomahdollisuuksilla.
 

Handyy

Jäsen
Voittaa tän sarjan kumpi tahansa,mestariksi on tällä hetkellä vain yksi suosikki:HIFK.Perusteluita tuskin kukaan kaipaa.Niin jäätävä esitys oli.Kumpikaan näistä joukkueista ei parhaimmillaankaan pysy kyydissä jos HIFK on parhaimmillaan tai edes melkein..
HIFK lähtee kuitenkin finaalisarjaan yli viikon pelaamattomuuden jälkeen. Kyllähän se nähtiin, miten hyvässä iskussa JYP oli tämän sarjan alussa. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tänään erittäin ratkaiseva matsi, ja kukaan ei puhu mitään. Tyyntä myrskyn edellä? JYP julkaisee kokoonpanonsa luultavasti noin tunnin päästä, Blues parin tunnin päästä. Kyllähän tässä jo odottelee, onko muutoksia tullut. Itse uskon, että Robinson on pudotettu pois ja Nöyränen on tilalla. Vatanen palaa kokoonpanoon ja Tuokkola on maalissa.

Josko tällä saataisiin jotain keskustelua käyntiin.
 
Suosikkijoukkue
VAR
Tänään erittäin ratkaiseva matsi, ja kukaan ei puhu mitään.

Pitkässä play off -sarjassa nämä ketjut alkavat kokea infaaltiota, varsinkin kun niitä on tuplasti - siis sekä tämä että otteluketjufoorumissa. Molemmissa käydään aina heittämässä samat lätinät siitä kuinka juuri tämä ottelu on se äärimmäisen tärkeä koko sarjassa, epäillään että toisella joukkueella alkaa bensa loppua ja ihmetellään miksi espoolaisia ei kiinnosta käydä Pohjolan Ateenassa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mä tein jo alusta alkaen päätöksen, että seuraan vain tätä ketjua, otteluseurantaketju menee kuitenkin sillisalaatiksi.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ylivoima on kyllä Bluesilla yhä täyttä kuraa. Siinä suhteessa Jypillä on selvä etulyöntiasema.

Jyp on toisin sanoen löytänyt aika hyvät lääkkeet Bluesin ylivoimaan. Edellisessä ottelusarjassa Bluesin ylivoima pyöri lähes järjestään todella vaarallisesti - tehollisesti tosin yv ei ollut huippuluokkaa.

Varsinainen vedenjakaja on tämä matsi kyllä. Tässä pelissä piilee espoolaisten suuri mahdollisuus. Voitto antaisi kolme ottelupalloa, tappio antaisi aika vahvan edgen vierailijoille. Toivon hartaasti voittoa Bluesille ja odottelen mielenkiintoisia pääkaupunkiseudun finaaleita...
 
Suosikkijoukkue
VAR
Jyp on toisin sanoen löytänyt aika hyvät lääkkeet Bluesin ylivoimaan. Edellisessä ottelusarjassa Bluesin ylivoima pyöri lähes järjestään todella vaarallisesti - tehollisesti tosin yv ei ollut huippuluokkaa.

Ei se Ässäsarjasta mihinkään ole muuttunut. Minusta ylivoiman hyvyydelle on olemassa vain yksi kriteeri ja se on tehdyt maalit. Kiekon siirtelystä ei pisteitä heru.

Olen muuten huomannut saman ilmiön, että vastustajajoukkueen pyöritys näyttää aina paljon vaarallisemmalta kuin oman.
 

tallaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei se Ässäsarjasta mihinkään ole muuttunut. Minusta ylivoiman hyvyydelle on olemassa vain yksi kriteeri ja se on tehdyt maalit. Kiekon siirtelystä ei pisteitä heru.

Olen muuten huomannut saman ilmiön, että vastustajajoukkueen pyöritys näyttää aina paljon vaarallisemmalta kuin oman.

Tässä tapauksessa Bluesin YV:n täytyy sitten todella olla paskaa, koska se on näyttänyt todella huonolta kaikissa kolmessa pelissä. On siellä pari maalia, mutta menee satunnaisvaihtelun (kiekkojumalat?) piikkiin, ettei JYP ole tuolla saralla huomattavaa kaulaa tuloksellisesti tehnyt. Olen ollut asiasta hyvin yllättynyt, koska odotin tämänkin osa-alueen menneen Bluesilla runkosarjasta eteen päin, mutta näin ei ollutkaan asian laita, vaan ero on viisikkopelin huomattavassa parantumisessa.

Nyt tämä kommentti tietysti osuu illan pelissä omaan nilkkaan, mutta juuri tuo yv:n heikkous on ollut yksi niistä syistä, miksi vieläkään ei ole paskat housuissa (itselläni) ja peli menetetty sarjan osalta.

Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö mykrä aina välillä kurkistelisi Bluesin YV:n aikana :) Koko ajan sitä fanina takaiskua odottaa.
 

CamNeely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Boston Bruins
Tästä tulee kyllä vielä rankka sarja. Luulen että nyt alkaa pikkuhiljaa keinot kovenemaan kaukalossa, etenkin Bluesin toimesta ja varsinkin silloin jos JYP vie neljättä peliä. JYPillä oli jo hyvä jalka kolmannessa pelissä ja ajoittain peli näytti jo vanhalta kunnon traktorilta muutenkin. Pikkuhiljaa JYP on pääsemässä tasolleen ja Blues on mielestäni pelannut tasollaan jo pitkään. Eli karkeasti sanottuna JYPillä on vielä varaa parantaa kokonaisuutena enemmän kuin Bluesilla. Toki Blueskin hieman hölmöili yksittäisinä virheinä maanantaina.

Edelleen vankka usko siihen että sarja menee 4-2 JYPille. Avausmaali tulee olemaan todella tärkeä JYPille. Se on varmaa että kumpikaan joukkue ei luovuta missään vaiheessa. Näyttäisi myös olevan Tuokkola vs Tarkki loppusarjan.
 

veispe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ei tahdo kiekko mennä millään Bluesin maaliin. Tarkki on nyt vaan parempi.

JYPin peli oli alun jäähyjen jälkeen jo sellaista mitä olisin odottanut JYPiltä alusta asti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös