Ilmeisesti olen käsittänyt väärin, kun olen antanut itseni ymmärtää, että neljä voittoa tarvitaan. Näin ollen seuraavan pelin voittaja ei ole välttämättä ottelusarjan voittaja. Jos seuraavan pelin voittaa JYP, niin sitten sarja alkaa uudestaan tasoista. Jos pelin voittaa Blues, niin vielä vaaditaan yksi voitto maksimissaan kolmesta pelistä.
Jep, olet käsittänyt täysin väärin.
Mutta koska tuntuu nyt siltä, että ilmiselvääkin selvemmän lausumani vihjaukset jäivät ymmärtämättä, väännän kuparilankaa: seuraava peli on predestinoitu spektaakkeli, jossa aleatoristen hiukkasten minimaalisilla poikkeamilla ei ole merkitystä spektaakkelin
telosin kannalta - eli sen
potentia aktualisoituu keskiviikkona vääjäämättömästi. Minulla on siis vahva luotto siihen, että jos JYP keskiviikkona voittaa, se hoitaa tämän sarjan. (Koska silloinhan joukkueet ovat yhteensä ottaneet neljä voittoa, ja sehän riittää...?) Ja mikä vielä tätäkin tärkeämpää, toivottavasti pääsen syömään perjantaina lihaspiirakkaa Hippoksella. Nam nam.
Jos oletetaan, että JYP nyt tämän sarjan voittaa, voisi olla itse asiassa ihan hyvä asia, että pelataan nyt ainakin se kuusi peliä. Kääntäisin nimittäin asetelmaa jopa näin: päin vastoin kuin aluksi luulin, lepotauot eivät välttämättä tehneetkään hyvää JYPille, sillä viime vuoden keväästä täysin poiketen nyt tuntuu vähän siltä, että JYP on pelannut tällä kertaa aivan liian vähän, eikä pelituntumaa ole. Jos nyt joku repäisee tuon kommentin kontekstistaan, niin kiitti vaan, sillä tarkoituksena ei ole sanoa, että JYP häviäisi jotenkin epäreilulla tavalla playoffien otteluohjelman takia. Ei. Lähinnä haen tällä nyt sitä, että JYP saisi varmaan pelituntumasta paremmin kiinni useamman pelin pelatessaan, ja saisi varmasti tarvittavia henkisiä voimavaroja kääntäessään vaikeat välierät voitokseen. Tähän on kuitenkin pitkä matka vielä.
Elämme jänniä aikoja. Ja näyttäisi vahvasti siltä, että HIFK on se joukkue, joka pelaa sitten finaaleissa (6-0 tällä hetkellä).