Välierät kevät 2011: JYP - Blues

  • 134 440
  • 605
Suosikkijoukkue
VAR
Väärin voitettu?

Täällä itketään siitä että Blues voitti vaikka vain puolusti puolitoista erää. Nopeastipa unohtui se, että Jyppi oli ilmiselvästi liikkeellä perusjyppi-taktiikalla eli kärkytään vastaiskuja ja pyritään voittamaan peli 0-1. Miettisen maali petti tuon strategian, jonka jälkeen Jypin oli pakko aktivoitua ja silloin Blues joutui/ajautui puolustuskannalle.

Tupa täysi, fiilis hieno mutta myönnettävä toki on että ei tunnelma ei noussut niin korkealle kuin kahdessa voittoisassa kotipelissä Ässiä vastaan ja ensimmäisessä Jyppipelissä. Syy oli se, että molemmat pelasivat nyt huomattavan varovaisesti.

Pelit jatkuvat perjantaina. Bis Dann.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Pitäisi varmaan lopettaa jääkiekon seuraaminen, ihan hanurista koko laji. Siinäpä päällimmäiset tuntemukset.

En nähnyt peliä, joten sitä on turha alkaa kommentoimaan. Tilanne sarjassa 1-3. Periaatteessa Jypillä on vielä ihan hyvät saumat jatkoon. Voitto kotona ja ollaan periaatteessa samassa tilanteessa kuin tänäänkin. Kolme voittoa putkeen tuntuu kovalta suoritukselta, mutta ei auta kuin mennä askel kerrallaan.

Jotenkin ei vain oikein usko meinaa riittää. Syyt:
1) Pelkään selkärangan katkenneen, esimerkkeinä viime vuoden välierien romahdus TPS:n ottelupallotilanteessa ja Lukon romahdus samoissa lukemissa.
2) Peli ei ole vakuuttanut missään vaiheessa.
3) Joukkueesta tuntuvat puuttuvan ratkaisijat. Pihlström on jäätynyt jo toisena keväänä putkeen, samoin Hytönen, Perrin on palasina ja Vatanen katsomossa. Kuka tämän sarjan vielä kääntäisi, Virtasen Anttiko?

Kaikesta tästä huolimatta raahautunen perjantaina hallille. Syyt:
1) Uskon ihmeisiin.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Niin se maailma vaan muuttuu. Justiinsa huudeltiin traktoreista Ipalaisille että älkää selittäkö, aina parempi voittaa, yms. Nyt sama huuto kuuluu sieltä traktorin alta. Aika vaatimattomia faneja kun yhden maalin päästävä molari on syy tappioon... Kenttäpelaajissa kun ei varmaan taaskaan ole mitään vikaa.

Bluesista mun feivöritit Cami & Talaja vaan jatkaa porskuttamistaan. Upea heitto itselle eteen Camilta tänään ja lopun hoiti tuokkola.

Olin (olen) maailman paskin jätkä kun sanoin sarjamme jälkeen että ei jyp pitkälle pääse, jos ei esitykset parane huomattavasti. Vastaukset oli väliltä; niin tapahtuu kyllä - pidä ny pääs kiinni. "Onneksi" aikaa on vielä parantaa, ainakin sitä maalintekoa. Tänään nähtyä huonompi kun siinä ei voi enää olla.

Joku viä rehentelee "tekemällään" 600€ veikkauksella joka välissä, hoh hoh...

Elämä on välillä ihanaa, tai Blues ainakin.

Ja ei, sarja ei välttämättä ole ratkennut. Se on ratkennut aivan varmasti.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Niin se maailma vaan muuttuu. Justiinsa huudeltiin traktoreista Ipalaisille että älkää selittäkö, aina parempi voittaa, yms. Nyt sama huuto kuuluu sieltä traktorin alta. Aika vaatimattomia faneja kun yhden maalin päästävä molari on syy tappioon... Kenttäpelaajissa kun ei varmaan taaskaan ole mitään vikaa.
[...]
Ja ei, sarja ei välttämättä ole ratkennut. Se on ratkennut aivan varmasti.

Nooo, empä ny tiä, oletko siis sitä mieltä, että tuo Miettisen veto oli niin uskomattoman kova, tarkka, pakkien jaloista tullut maskiveto, ettei kukaan maalivahti olisi sitä pystynyt missään tapauksessa ikuna ottamaan? Kyllä tuo maali vain ohjasi peliä aika vahvasti, siinä mielessä erittäin harmillinen JYPin kannalta, ei ehkä ihan niin epäpaikka kuin edellisessä pelissä, silti. JYPin kenttäpelaajat pelasivat mielestäni suhteellisen pirteästi, mutta maalinteko tökki, joten siitä miinus heille.

Ja ei Blues kyllä kyennyt todellakaan hyydyttämään peliä "jyppimäisesti" kolmannessa erässä, päin vastoin kuin viime perjantaina viimeisellä kymmenellä minuutilla. Kaukana siitä. Blues oli aivan paskat housuissa kolmannessa erässä. Kaikella kunnioituksella.

Mukava huomata, että nyt on tunteet päässeet hivenen valloilleen täälläkin ja Jackie Moon on innostunut taas kirjoittelemaan. Tervetuloa. Kippis samalla Ilveksen tulevaisuudelle, menneisyyttähän Ilves onkin lähinnä ollut jo pidemmän aikaa.
 
Kyllähän JYP:llä on hetkensä ollut, mutta avausmaalin tärkeys se on aina playoffeissa suuri. Onko monesti sen tehnyt JYP? Se missä runkosarjassa pelaajat vielä heittelevät maalipaikoista paikoin jopa vuoren varmasti maalit, ei se olekaan niin helppoa sitten näissä peleissä.

Kovasti näyttää siltä, että Blues on tekemässä huikean tuhkimotarinan. Ensimmäisenä jenginä sääleistä välieriin ja nyt vielä samoilla tulilla finaalipaikkaan ovat rynnistämässä. Ei voi sanoa muuta kuin, että helvetin hienoa.

1-3 tilanteesta ei ole mahdotonta nousta vielä ottelusarjassa voittoon, mutta vaikeaa se on. Ehkäpä JYP kannattajia helpottaa mieltä, jos muistelee kauttaa 2002-2003? Silloin muistelisin, että JYP sarja kääntyi 1-3 tilanteesta toisin päin. Eric Perrin pelasi siinäkin sarjassa.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Väärin voitettu?

Täällä itketään siitä että Blues voitti vaikka vain puolusti puolitoista erää. Nopeastipa unohtui se, että Jyppi oli ilmiselvästi liikkeellä perusjyppi-taktiikalla eli kärkytään vastaiskuja ja pyritään voittamaan peli 0-1. Miettisen maali petti tuon strategian, jonka jälkeen Jypin oli pakko aktivoitua ja silloin Blues joutui/ajautui puolustuskannalle.

Kuten tuossa yllä toisessa viestissä jo mainitsin, ei tuo Bluesin puolustaminen kyllä ollut ihan sellaista "jyppimäistä" pelin hyydyttämistä johtoasemassa, vaan aika myyrä pöksyissä rimpuilua. Tai no sanotaan vähän neutraalimmin niin on kaikilla kivempaa: Blues ei kyennyt kolmannessa erässä täysin kontrolloimaan omaa puolustuspeliään ja viisikon tiiviys ei ollut toivotulla tasolla, mutta Tarkin huipputorjuntojen ja pienen onnenkin avulla Blues kykeni saavuttamaan arvokkaan puolustusvoiton joukkueelleen.

Toivottavasti ymmärrät, että annan arvoa kyllä joukkueellesi silloin, kun se on sen ansainnut, kuten viime perjantain pelissä Bluesin ollessa 4-3 johtoasemassa JYP oli se joukkue, jonka pelihousuissa tricolorista oli jäljellä enää se tummin väri. Blues jäädytti pelin tuolloin loistavasti, tänään ei. Lopputulos oli sama, voitto, kyllä, mutta tapa täysin eri. Ja voitothan merkitsee, ei siinä mitään, mutta annoinpa samalla omalle joukkueelleni posia siitä, että kaikkensa kyllä antoivat, mutta aina se ei näemmä riitä.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Nooo, empä ny tiä, oletko siis sitä mieltä, että tuo Miettisen veto oli niin uskomattoman kova, tarkka, pakkien jaloista tullut maskiveto, ettei kukaan maalivahti olisi sitä pystynyt missään tapauksessa ikuna ottamaan? Kyllä tuo maali vain ohjasi peliä aika vahvasti, siinä mielessä erittäin harmillinen JYPin kannalta, ei ehkä ihan niin epäpaikka kuin edellisessä pelissä, silti. JYPin kenttäpelaajat pelasivat mielestäni suhteellisen pirteästi, mutta maalinteko tökki, joten siitä miinus heille.

Ja ei Blues kyllä kyennyt todellakaan hyydyttämään peliä "jyppimäisesti" kolmannessa erässä, päin vastoin kuin viime perjantaina viimeisellä kymmenellä minuutilla. Kaukana siitä. Blues oli aivan paskat housuissa kolmannessa erässä. Kaikella kunnioituksella.

Mukava huomata, että nyt on tunteet päässeet hivenen valloilleen täälläkin ja Jackie Moon on innostunut taas kirjoittelemaan. Tervetuloa. Kippis samalla Ilveksen tulevaisuudelle, menneisyyttähän Ilves onkin lähinnä ollut jo pidemmän aikaa.

Siis juu molarinne piikkiin se meni, mutta vaikka kuuluisia olettekin vähämaalisista otteluistanne niin kait nyt yhden voi pelissä päästää omiin? Se onko ks. maali helppo vai ei, ei mielestäni merkitse mitään. Eri juttu jos se olisi ollut vaikka 4-3 maali tai tilanteen 2-1 muuttanut imaisu, yms. Nollien vaatiminen/odottaminen on kuitenkin "vähän" liikaa omalta maalivahdilta.

Juu veitte kolmatta erää, totta. Toki niinhän käy aina palloilussa kun tappiolla oleva koittaa nousta tasoihin/kaventaa. Huono viimeistely ja Tarkin hyvä peli esti tasoituksen.

Kun ei ole enää omat mukana niin ei hirveästi ole kirjotuttanut. Nyt piti vaan päästä muistuttaan asioiden muuttumisista... Ja mikäs täältä wagonista on huudellessa. Bluesia kannustaisin vaikka ette juuri te olisikaan vastassa. Kiitos ja kippis. Tarjoon seuraavan.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Eipä tässä nyt oikein muuta voi todeta kuin että todellakin nyt on JYP ahdistettu selkä seinää vasten. Perjantaina näemme, löytyykö se kaivattu rentous, vieläkö JYP nousee kuilun partaalta ja siirtää ratkaisua sunnuntaille.

Kuten P-A T yllä totesi, vastaavasta tilanteestahan JYP härsi oman välieräpaikkansa 2003 Kärpille. JYPin pää ei tuolloin kestänyt selvää johtoa puolivälierässä ja ehkä siinä onkin nyt JYPin mahdollisuus. Kaikki odottavat Bluesin tuhkimotarinan jatkoa, mutta jos JYP nappaa voiton perjantaina ja kääntää hirvittävän taistelun kautta vielä vieraspelinkin voitoksi, asetelma muuttuu jälleen kerran.

En tiedä kuinka todennäköistä kolmen pelin voittaminen putkeen tässä tilanteessa on, eikä sitä pidä edes ajatella. Yksi voitto nyt ensin, sitten katsotaan asiaa uudelleen.
 

Handyy

Jäsen
Tuntuu muutamalla JYP-kirjoittajalla vähän läikkyvän. Toisaalta "ulkopuolelta" on kyllä tullut aika rankasti paskaa niskaan. Se yhdistettynä siihen, että oma joukkue on tappion päässä pronssihöntsästä, on kai se ihan ymmärrettävää.
Niin no. Tässä on se hauska puoli, että kun selaa viestejä ennen 4. ottelua, käytännössä kaikki JYP-fanit ovat ylistäneet Bluesin asennetta, valmennusta ja yleistä suorittamista. Sitten kun tulee ottelu, mikä nyt pelattiin ja kommentoidaan ihan asiallisesti että kun ei tänään pomppinut (vai oletko eri mieltä?), niin kas kummaa sieltä taas kesälomalaiset tulee että yhyy yhyy kauheita itkijöitä ollaan jne. Samat provot kerrasta toiseen, ilman minkäänlaista kekseliäisyyttä. Helvetin hieno sarja on menossa myös Bluesin ja JYPin fanien osalta ainakin omasta mielestäni täällä, mutta kun vaan pysyisi nämä kesälomalaiset yhden ottelun syväanalyyseineen poissa niin saataisiin keskityttyä paremmin itse asiaan. Että näin se meikälläkin läikähti ;)

Aika varma olen myös, jos sarja Bluesille menee, että JYP-fanit osaavat kyllä antaa ihan täyden tunnustuksen. Neljää ottelua ei voiteta tuurilla. Ja varmaan aika moni tuossa tilanteessa toivoisi myös Bluesin menevän loppuun asti, sen verran hieno ryhmä on kyseessä.
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin se maailma vaan muuttuu. Justiinsa huudeltiin traktoreista Ipalaisille että älkää selittäkö, aina parempi voittaa, yms. Nyt sama huuto kuuluu sieltä traktorin alta. Aika vaatimattomia faneja kun yhden maalin päästävä molari on syy tappioon... Kenttäpelaajissa kun ei varmaan taaskaan ole mitään vikaa.

Bluesista mun feivöritit Cami & Talaja vaan jatkaa porskuttamistaan. Upea heitto itselle eteen Camilta tänään ja lopun hoiti tuokkola.

Olin (olen) maailman paskin jätkä kun sanoin sarjamme jälkeen että ei jyp pitkälle pääse, jos ei esitykset parane huomattavasti. Vastaukset oli väliltä; niin tapahtuu kyllä - pidä ny pääs kiinni. "Onneksi" aikaa on vielä parantaa, ainakin sitä maalintekoa. Tänään nähtyä huonompi kun siinä ei voi enää olla.

Joku viä rehentelee "tekemällään" 600€ veikkauksella joka välissä, hoh hoh...

Elämä on välillä ihanaa, tai Blues ainakin.

Ja ei, sarja ei välttämättä ole ratkennut. Se on ratkennut aivan varmasti.

Jos luet tuon oman tarinasi uudestaan, huomaat miten paljon jauhat paskaa.

Ja ellet huomaa, niin annan esimerkin: Se joka voitti jotain, olin minä. Mutta sinä kusetat täällä noilla kommentillasi muita. Ja se vituttaa, koska minun mainetta et paskanjauhamisellasi pilaa. En todellakaan ole rehennellyt JOKA VÄLISSÄ jollakin veikkauksella, vaan tasan kerran, kun ilmoitin lyöväni koko summan uudelleen vetoa siitä, että Blues ei mestaruutta voita, mutta tästä ei tullut kauppoja.

Jos on asiaa, laita YV. Ellei, niin työnnä pää takaisin hanuriin. Siihen vaimosikin on varmaan tyytyväinen..
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Laitoin aiemmin viikolla 600 euron vedon, ettei Blues voita JYPiä vieraissa. Nyt voisin laittaa tuon koko potin likoon kanssasi siitä, ettei Blues voita mestaruutta. Deal?

Moi Ismo.

Tämän päiväinen peli oli taas perinteista playoff-taistelua, joka kääntyi jälleen Bluesille. Vaikka tuuria tarvitaan aina, niin aika hyvin Blues on tänä keväänä johtoasemat itsellään pitänyt, vaikka onkin "näennäisesti" hädässä.

Uskon tämän sarjan katkeavan helpommin kuin taannoisen Ässä-sarjan. Bluesille teki hyvää olla siinä sarjassa kuskin paikalla ja hävitä muutama kerta ennen katkaisua. Nyt ollaan se katkaisupeli koettu ja seuraava kerta on taas hieman helpompi.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
En tiedä kuinka todennäköistä kolmen pelin voittaminen putkeen tässä tilanteessa on, eikä sitä pidä edes ajatella.

No jos ajatellaan niin optimistisesti että JYP olisi 65% suosikki joka pelissä niin prossat JYPin jatkolle:

0.65 X 0.65 X 0.65 = 27%
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Se joka voitti jotain, olin minä. Mutta sinä kusetat täällä noilla kommentillasi muita. Ja se vituttaa, koska minun mainetta et paskanjauhamisellasi pilaa. En todellakaan ole rehennellyt JOKA VÄLISSÄ jollakin veikkauksella, vaan tasan kerran, kun ilmoitin lyöväni koko summan uudelleen vetoa siitä, että Blues ei mestaruutta voita, mutta tästä ei tullut kauppoja.

Jos on asiaa, laita YV. Ellei, niin työnnä pää takaisin hanuriin. Siihen vaimosikin on varmaan tyytyväinen..

Totta, pahoitteluni jos pilasin kommentillani lopullisesti maineesi forumilla. Se ei oikeasti ollut tarkoitukseni. Ennemminkin vain oma mielipiteeni, joka olisi pitänyt pitää vaan omana tietonani kylläkin. Noh, kukin leijuu millä asioilla haluaa. Semmoinen kuva vain jäi asiasta kun toisen kerran vedostasi mainitsit. Itse kun vieroksun semmoista asennetta. Mutta se siitä. Jos olen väärässä niin sorit sinne suuntaan ja onnittelut voitostasi. Vaikka kieltämättä kiinnostaa paljonko olisit joutunut maksamaan mahdollisille voittajille päättämässäsi vedossa, jos jyp olisikin hävinnyt. Kausari + etelänmatka on jotain toistatonnia ja kauheeta kerrointa ei jypin voitolle pelistä varmaan saanut, eli aika riskillä ilm. vedit, mutta tällä kertaa se kannatti. Esimerkillistä omiin luottamista kieltämättä.

Viimeisestä osiosta en toteuttanut kumpaakaan, koska aloit itse lapsellisesti kusettamaan ihmisiä oikein urakalla. Vituttaa suunnattomasti kun pilaat mainettani forumilla väittämällä että olen naimisissa!
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No jos ajatellaan niin optimistisesti että JYP olisi 65% suosikki joka pelissä niin prossat JYPin jatkolle:

0.65 X 0.65 X 0.65 = 27%

Asiallinen lähestymistapa. Bluesin jatkoonmeno/voittomahdollisuudet ovat siis 4% luokkaa seuraavasta kolmesta pelistä (0,35 x 0,35 x 0,35)?

Vai laskenko vihkoon?
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Jybillähän on kokemusta tästä 1-3 tappiolta sarjan 4-3 voittoon. Tosin JYP katseli vierestä kun Kärpät tuli ja meni. Mutta eipä taida tuo nyt toteutua. Sami Vatasen puuttuminen on aivan uskomattoman iso juttu. Mutta ei harmita yhtään! HIFK ja Blues ovat molemmat ansainneet mestaruuden, molemmilla on pitkä projekti saavuttanut lakipisteensä joten nyt tai ei koskaan! Näistäkin enemmin soisin mestaruuden HIFK:lle ihan vaan Oululaistaustaisten pelaajien ja koutsin takia.

JYP taas... ehkä rasittavimmat fanit mitä suomesta löytyy. Ylimielistä, kateellista ja katkeraa porukkaa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Samaa linjaa jatkaa organisaatio, ainakin Tynin kohdalla tämä tuntuu pätevän. Joten siinä mielessä ihan mukava seurata Bluesin ajokoirien raatelua näin lomalaisena. Kärpät pisti muuten Bluesin ahtaammalle kuin mitä JYP. ;)
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Totta, pahoitteluni jos pilasin kommentillani lopullisesti maineesi forumilla. Se ei oikeasti ollut tarkoitukseni. Ennemminkin vain oma mielipiteeni, joka olisi pitänyt pitää vaan omana tietonani kylläkin. Noh, kukin leijuu millä asioilla haluaa. Semmoinen kuva vain jäi asiasta kun toisen kerran vedostasi mainitsit. Itse kun vieroksun semmoista asennetta. Mutta se siitä. Jos olen väärässä niin sorit sinne suuntaan ja onnittelut voitostasi. Vaikka kieltämättä kiinnostaa paljonko olisit joutunut maksamaan mahdollisille voittajille päättämässäsi vedossa, jos jyp olisikin hävinnyt. Kausari + etelänmatka on jotain toistatonnia ja kauheeta kerrointa ei jypin voitolle pelistä varmaan saanut, eli aika riskillä ilm. vedit, mutta tällä kertaa se kannatti. Esimerkillistä omiin luottamista kieltämättä.

Viimeisestä osiosta en toteuttanut kumpaakaan, koska aloit itse lapsellisesti kusettamaan ihmisiä oikein urakalla. Vituttaa suunnattomasti kun pilaat mainettani forumilla väittämällä että olen naimisissa!

Kiitos pahoittelustasi, tuli selkeästi selkäytimestä. Sinut on kasvatettu hyvin!

Riski vedolleni oli 1680 euroa, jota laskin tilanteessa 0-1 1200 euroon. Nyt voittosumma oli siis aavistuksen hahmottelemaani pienempi, mutta ihan riittävä, jotta riski kannatti ottaa, tosin "leijumaan sillä ei pääse. Riittää, kun vilkaisee asuntolainan tilanteen ja taas ollaan maan pinnalla. Mainitsin voitostani itse asiassa vasta ensimmäistä kertaa, mutta suomalainen on kateellinen kansa ja osaa puukottaa asiassa kuin asiassa nätisti selkään, kuten sinäkin.

Kiitos, keskustelu loppuu minun puoleltani tähän. Saat viimeisen sanan, jonka varmasti tulet myös käyttämään.

Ai niin, pyydän anteeksi, että oletin sinun olevan naimisissa. En kyllä tiedä miksi, siis edes oletin.
 

PES

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO, Kärpät, ManC, R.Nadal, Ronnie O'Sullivan
Hienoa on ollut seurata tämän ottelusarjan menemistä bluesille - en kuitenkaan pitäisi aivan hirveänä ihmeenä vaikka jyp vielä sarjan kääntäisi. Silti 3-voittoa on tässä vaiheessa kuitenkin vaikea ottaa. Jos vertaa tuota Kärppien ja Jypin taistoa 03 niin silloin erot materiaalissa olivat kuitenkin selkeästi Kärppien eduksi kun tässä sarjassa se on mielestäni selkeästi tasaisempi vaikka jyp runkosarjan voitti ja blues oli missä oli. Toivottavasti blues menee tästä jatkoon jo seuraavassa ottelussa.
 

k-espoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo/Blues
Asiallinen lähestymistapa. Bluesin jatkoonmeno/voittomahdollisuudet ovat siis 4% luokkaa seuraavasta kolmesta pelistä (0,35 x 0,35 x 0,35)?

Vai laskenko vihkoon?

Aivan loistavaa matemaattista älykkyyttä! Mitenköhän joku edes kehtaa esittää noin fiksua? Missä vaiheessa sarja olikin kuudesta voitosta poikki-systeemillä ja niin että se pitää olla nimenomaan 6-1.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Riski vedolleni oli 1680 euroa, jota laskin tilanteessa 0-1 1200 euroon. Nyt voittosumma oli siis aavistuksen hahmottelemaani pienempi, mutta ihan riittävä, jotta riski kannatti ottaa, tosin "leijumaan sillä ei pääse. Riittää, kun vilkaisee asuntolainan tilanteen ja taas ollaan maan pinnalla. Mainitsin voitostani itse asiassa vasta ensimmäistä kertaa, mutta suomalainen on kateellinen kansa ja osaa puukottaa asiassa kuin asiassa nätisti selkään, kuten sinäkin.

Kiitos, keskustelu loppuu minun puoleltani tähän. Saat viimeisen sanan, jonka varmasti tulet myös käyttämään.

Ai niin, pyydän anteeksi, että oletin sinun olevan naimisissa. En kyllä tiedä miksi, siis edes oletin.

Ok, kiitos infosta koskien veikkaustasi. Joukkuelajeissa en ks. vetoihin ole vielä tutustunutkaan. Hiihdoissa, yms. kyllä. Suomalainen on myös tyhmä. Kateelliseksi mua ei viä yhdellä äkkilähdöllä saa, puukottanutkaan en mielestäni. Onneksi en ainut ollut joka ks. kohtaan tarttui...

Tää oli tosi "ovela"... Helppo heittää kolikkoo kun tietää että molemmilla puolilla on kruuna.

Ei se enää haittaa kun asia jo selkeni, eli annan sinulle anteeksi.


ILVES
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Mitähän lajia tämä oli ?

Siis joukkue johtoasemassa, voitot siinä vaiheessa himaan 2-1, kolmas tulossa historian suurimmalla yllärillä. Mitä Blues teki väärin ?

Curlingia? Vai oonko taas aivan väärällä palstalla?

Ei kannata kakata housuihin? Koska kakka housussa ei pidemmällä aikavälillä voita pelejä?

No ei, toki varmaan huomasit, että tarkoitin tuolla vulgaariudella lähinnä sitä, että Blues ei kyennyt enää kolmannessa erässä puolustamaan eikä oikeastaan hyökkäämäänkään erityisen kontrolloidusti, ja JYP pääsi useamman kerran vaarallisesti maalintekosektorille häärimään (= Blues pelasi paskat housussa kolmannen eränsä). Bluesin onneksi Tarkki oli hyvä, ja JYP ei kyennyt tekemään paikoistaan maaleja.

Kylläpä kuumotetaan nyt. Ei ole selvästikään kivaa olla alun perin ylivoimaisen ennakkosuosikin puolella. Ainakaan tällä hetkellä. Toisaalta tästä tulisi vähän kivempaa, jos/kun JYP voittaa seuraavat kolme peliä.

Toitotan vielä. Perjantaina voitto kotona + yksi väkisinväännetty voitto vieraissa + vielä yksi voitto kotona = finaalikypärät taas jakoon. Kovin yksinkertaista. Eikä mahdotonta. Vaikeahkoa, check.
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aivan loistavaa matemaattista älykkyyttä! Mitenköhän joku edes kehtaa esittää noin fiksua? Missä vaiheessa sarja olikin kuudesta voitosta poikki-systeemillä ja niin että se pitää olla nimenomaan 6-1.

Hienoa, sait!

Mutta se siitä, jos palataan linjalle, jossa keskustelu säilyy suht asiallisella tasolla, niin on pakko myöntää, että nyt on JYP sillassa. Blues on yllättänyt ainakin allekirjoittaneen täysin. En usko, että ryynipyystä löytyy kovin montaa henkilöä, jotka uskovat enää finaalipaikkaan. Itse en osaa vielä sanoa mitään, pitää pureskella asiaa ja läväyttää mielipide ilmoille perjantaina.
 

Acid

Jäsen
Näin se vaan saatana menee.. Tulos on vissiin määrätty taas jossakin muualla.
Eka peli ohi, toinen pomppi Bluesille, kolmannessa koeteltiin ja neljännessä oltiin parempia, mutta ta(r)kkiin. Voitot 3-1 ja vaikea on kyllä tehtävä. Tuurikin nimittäin loppuu joskus..
Heh. On se kumma kun ei voi myöntää, että Blues vaan on ollut kolmessa pelissä parempi. Edelleenkin jääkiekko on maalintekopeli. Se voittaa ja on parempi joka tekee enemmän maaleja. Sparta on parempi kuin Valtra, tuurilla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa. Täysin naurettavaa kitistä, että Blues on voittanut tuurilla. Ilman kahvaamista Jyp ei olisi edes tässä vaiheessa.
Todellakin harmi sinulle ja Jypille, ettei traktorien sankari Dufva ole ymmärtänyt laittaa tuuria ja pomppukiekkoja pelikirjaansa. Matikainen näin on selvästi tehnyt ja Sparta on pomputellut itsensä hyvin lähelle finaalia. Sarja on kuitenkin kesken. Vielä täytyy Bluesin yksi voitto saada, tietenkin tuurilla ja pomppukiekoilla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Heh. On se kumma kun ei voi myöntää, että Blues vaan on ollut kolmessa pelissä parempi. Edelleenkin jääkiekko on maalintekopeli.
Amen. Tässä vaiheessa kautta ei kuulu miettiä, että miten pelataan hyvää lätkää, vaan että mitä kaikkea pitääkään tehdä voittaakseen yksittäisen ottelun.

Blues on sisäistänyt play off-kiekon, JYP ei. En usko että esim. Kuopiossakaan hirveästi lämmittää se, että useimmissa otteluissa KalPa on näennäisesti parempi joukkue (kiekollisena), kun tulosta ei tule. Ja kannattaa toki JYP-kannattajana muistaa, että mikäli jääkiekko olisikin arvostelulaji (kuten jotkut näyttävät vielä luulevan), niin JYP pärjäisi vielä heikommin.

Turha miettiä kiekonhallintaa tai tolppalaukauksia, kun (ehkä joillekin yllättäen) maalit ratkaisevat nämä pelit samalla tavalla kuin runkosarjassa. Siellä JYP hoiti paljon pelejä pelaamalla ajoittain jopa huonosti, mutta se on aivan oma maailmansa.

Onnittelut vielä Bluesille jatkoon. Ehdottomasti olen teidän puolella finaaleissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös