Minä olen edelleenkin sitä mieltä, että mahdolliset rangaistukset pitäisi tulla itse teosta, ei teon seuraamuksesta. Loukkaantumiset nyt vaan valitettavasti kuuluvat itse peliin ja puhtaastakin taklauksesta voi pelaaja loukkaantua (esim. case Vatanen tällä kaudella), jolloin ei pelikieltoa tai rangaistusta ylipäätänsä pitäisi jakaa. Vastaavasti jos pelaaja ei loukkaannu, mutta teko itsessään olisi rangaistava, niin mielestäni rangaistus pitäisi antaa.
Tässä Ruutu - Koskinen tapauksesta sen verran, että mielestäni täyttää ryntäykset merkit siinä mielessä että Rudin luistimet irtoavat hetki ennen taklausta jään pinnasta. Taklaus on mielestäni päähän kohdistunut koska kädet ovat ylhäällä. Se nyt vain sattui olemaan Koskisen kokemus, joka esti päähän kohdistuneen taklauksen tällä kertaa.
Yhtä kaikki, tämä on historiaa josta ei pitäisi enää purnata (Liusjärven uskottavuus murenee silmissä Hodarin ja tämän tapauksen johdosta). Olen kyllä itsekin ollut siinä käsityksessä, että kaikki ulosajot menevät videotuomarin käsiteltäväksi automaattisesti. Mielenkiintoista on seurata miten esimerkiksi Ruutu ja Koskinen tänään pelaavat.