Miksi Lupaschuk ylipäätään pakitteli omassa päässä kiekon kanssa ja haki pakkipariaan, vaikka Jypillä oli 2 pelaajaa syvällä sisällä? Siksi, että häntä on ohjeistettu tähän pelitapaan. Siinä olet oikeassa, että virhe on teknisesti Lupaschukin ja itse asiassa heitin jo aiemmassakin viestissäni tämän: pakkipari Lupa-Bume ei ole luotettava ja vakaa tässä pelitavassa. Ehkä on helpompi rikkoa pakkipari kuin vaihtaa pelitapa. Mitä mieltä on vaikkapa cobol tästä aiheesta?
Lyhyesti : hieman huonossa tasapainossa Lupa pyyhkäisi kiekosta yli ja syötöstä tuli siksi heikko. Jokerien pelitapa on kiekkokontrollia siten, että avauksia ei enää ole roiskittu tai tyydytty vaan purkamaan norsuna tai muuten keskialueelle. Lähtökohta on se että jokainen kenttä pelaa mahdollisimman samalla tavalla. Pakkipareja voisi toki rikkoa mutta se ei muuta kahta perusongelmaa mihinkään:
1. Varsinkin Lupa mutta myös Bume ovat liian hitaita Jypin paineistaessa.
2. Hyökkääjät ja varsinkaan sentterit eivät ole aina riittävän valmiina pakin syöttöä varten. Osin tämä menee Jypin hyvään pelaamiseen, osin siihen että Jokerit ei tällä pelitavalla runkosarjaa pelannut.
Itse olisin tehnyt paljon radikaalimman ratkaisun kuin valmennus teki Game 3 varten. Kerälä penkitettiin ja Pulkkinen tuli sisään. Kerälän penkitys on sinänsä oikein sillä tällä Mestis-tason pelaajalla ei tee mitään playoffeissa eikä ole koskaan tehnytkään.
Mä olisin nostanut Ruuttun sisään pelaavaan kokoonpanoon Kerälän tilalle ja Pulkkisen 2-3 viikon pakkitreenauksella Lupan tilalle pakiksi. Uskallan väittää että jos Jokerit vielä Jypin kaatamaan pystyy, tällä kokoonpanolla se olisi ollut helpompi tehdä.
e: ja sellainen on tunne, että Lämsä olisi nähnyt riittävän radikaalin muutoksen olevan edellytys sarjan kääntämiselle 0-2 tilanteesta kun taas Erkka korostaa että koko ajan pitää parantaa ja on saatava enemmän irti pelaajista ja joukkueesta yms yms yms.
Viimeksi muokattu: