Jep. Ihan sama kuka ammuskelee missäkin, niin ei vaan voi ymmärtää. Kuten esim. poliiseja ammutaan USAssa. Osa poliiseista toimineet väärin, mutta mikä järki on ampua toisia kostoksi?
Kostoa tuo terrorismikin on. Ja sitten kostetaan terroristeilla ja kaikki mukaan tanssimaan.
Minä olen harrastanut silmitöntä väkivaltaa nuorena, ja olen melko varma että tuskinpa sitä olisi tapahtunut ellen ensin itse olisi joutunut enemmän tai vähemmän syyttä vastaavan väkivallan kohteeksi. Sivistymätön ihminen toimii jokseenkin luonnostaan näin. Se ei haitannut että koston kohde oli eri. Näitä rättipäitä on länsimaisten imperialistien toimesta pommitettu koko heidän elinikänsä (4 miljoonaa sotiin välittömästi ja välillisesti kuollutta muslimia since -90), joten enpä ihmettele kostotoimenpiteitä, vaikka eihän siinä mitään järkeä olekaan. Nämä ihmiset eivät olekaan järkeviä, vaan täynnä uskonnollista aivopesua ja vihaa jonka polttoaineena toimii tuo epäoikeudenmukaisuuden kokemus.
Tietysti jos ei näe kansainvälisellä suojelulla tai työvoiman liikkuvuudella mitään arvoa, niin on helppo olla sitä mieltä että nämä olisi pitänyt estää hyväksymättä pakolaisia (isisin toisen polven euroterroristit) tai työperäisiä maahanmuuttajia (bin ladenin 911) mistään lähi-idän valtioista. Toki jokainen jolla vähänkään raksuttaa, saattaa ymmärtää ajatuksen järjettömyyden.
Islamistiterrorismi on vastareaktio. Sitten on vielä vastareaktion vastareaktio (Breivik, polttopullojuntit). Se mitä me voimme suomalaisina pitkällä tähtäimellä tehdä asian eteen, on lopettaa oma asekauppamme tuolle ilmansuunnalle ja politikoida kansainvälisesti sellaista vastaan sitten kun oma pesä ok puhdas, mennä Natoon joka olisi muutenkin meille tärkeää, ja ruikuttaa siellä omalla pikku piipityksellämme kaiken maailman hyökkäyskamppiksia vastaan.
Hyvin kylmäkiskoisesti voidaan jopa ajatella, että tämä kaikki paska on halpa hinta vuosikymmenten aikana vakaasti virranneesta edullisesta öljystä ja miljoonien, miljoonien uudelleensijoitettujen ja tulevaisuudessa sijoitettavien pakolaisten mahdollisuudesta elää rauhassa.
Mutta helpointa on tietysti huutaa mukavasti kotisohvalta, että musulmaanit vittuun.