Onko kukaan koittanut pyytää Hesburgerista burgeria puolella majoneesilla tms? Ehkä se voisi toimia paremmin.
On. Ainakin kun itse olin Hesessä duunissa vuoropäällikkönä kolme vuotta (18-15 vuotta sitten), noita pyyntöjä tuli lähes päivittäin. Toteutus on kuitenkin hankalaa, koska majo tulee annostelijasta, eli ns. majopyssystä. Yksi painallus on 16,5 g. Saa sieltä ulos vähemmänkin, mutta riippuu painajasta, kuinka paljon sieltä lopulta turahtaa.
Megahampurilaisen kohdalla tuo on helpompaa, sillä reseptiin kuuluu kaksi painallusta kumpaakin perusmajoneesia, siis punaista ja valkoista. (Aivan oikein luitte: Hesen megahampurilaisessa on todellakin 66 grammaa majoneesia! Vertailun vuoksi, samassa hampparissa on raakapainoltaan kaksi 75 gramman jauhelihapihviä).
Itse kuulun samaan sarjaan kuin moni edellä kirjoittaneista: Hesessä on ikävää ruokailla. Majoneesia on aivan liikaa, pihvit ovat mitättömiä ja maustettu grillimausteella joka on lähinnä aromisuolaa ja paprikajauhetta, lähes kaikki hampurilaiset kierrättävät samoja raaka-aineita hieman eri järjestyksessä ja hinnat ovat kokoon nähden aivan ylimitoitettuja.
Hesburger on pudonnut jo vuosia sitten kelkasta hampurilaisskenessä, koska se ei ole uudistunut lainkaan, ja laadukkaampia paikkoja syntyy kuin sieniä sateella. KotKot, Social Burger Joint ynnä muut tarjoavat moninverroin laadukkaampaa, maukkaampaa ja kookkaampaa settiä.
Hesessä myös sniiduillaan limsojen suhteen. Eivät tätä tule myöntämään, mutta hiilihappoa annostellaan limsoihin vähemmän kuin esim. Mäkkäreissä. (Uskokaa kun sanon että tiedä tismalleen mistä puhun!)
That said, Hesen tuplajuusto ilman ketsuppia on minusta hyvä perusburgeri. Muuta en tuolta enää tilaisi, kun vielä poistivat ruisfileehampurilaisenkin listoilta, ne halvatun tumpelot!