Väittelyä pikaruokaravintoloista

  • 353 300
  • 1 753

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Onhan se hyvä mainoksessa kertoa mikä niissä Hesen hamppareissa on se, joka on minutkin laittanut niitä jo vuosia välttämään. Seuraavassa mainoksessa voisi renkutella jotain lötköistä riisiranskalaisista.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Onhan se hyvä mainoksessa kertoa mikä niissä Hesen hamppareissa on se, joka on minutkin laittanut niitä jo vuosia välttämään. Seuraavassa mainoksessa voisi renkutella jotain lötköistä riisiranskalaisista.
Yksi kaveri kehotti maistamaan Hesen hampparia ilman majoa. Oli aika ällöttävä kokonaisuus, tuli itselle silloin mieleen että koitetaanko tuolla majoneesilla peitellä halvempien raaka-aineiden huonompia makuja? Ei sillä että mäkkärissäkään nuo mitään kulinaristin herkkupalojakaan olisivat, mutta niissä sentään jollain tavalla maistuu se pihvi.

Toki sama pätee noihin riisilötköihin, koitappa niitä syödä ilman majoneesia. Toki se on myönnettävä että on nuo Hesen majoneesit kyllä onnistuneita, mutta kaikki muu on sitten ala-arvoista.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Toki sama pätee noihin riisilötköihin, koitappa niitä syödä ilman majoneesia. Toki se on myönnettävä että on nuo Hesen majoneesit kyllä onnistuneita, mutta kaikki muu on sitten ala-arvoista.

Onnistuneita, jos kärsii ummetuksesta?
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Millainen mesta Chitir Chicken? Saako rahoille vastinetta?
Itiksessä kävin, kun KFC oli täyteen ammuttu eikä muutenkaan vaikuttanut houkuttelevalta. Chitirissä aito meno ja ihan helvetin isot annokset. Kana oli mielestäni juuri sellaista kuin pitikin, jää toki ehkä hieman vielä Järvenpään K-kaupan friteeratun kanan tasosta. Otin jonkun mixed setin eikä edes karpaasihengessä saanut viimeisiä perunoita alas. Loppuillan tihkui kananrasvaa ihon läpi ja aloin epäilemään koko elämisen mielekkyyttä. Toisin sanoen: toimii.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Millainen mesta Chitir Chicken? Saako rahoille vastinetta?

Itse tosiaan kanoista tykkään. Pari kertaa käyty. Sanoisin näin, että jos on iso nälkä ja haluaa sieltä sellaisen ison ämpärin ostaa kanaa, niin siinä hinta ja laatu kohtaavat. Mutta en menisi ihan vaan yksittäistä pikaruokaa sieltä nauttimaan, koska muutoin aika perus. En missään nimessä tosin söisi ravintolassa, ellei ole tottunut itäiseen Helsinkiin ja sen mukaiseen elämiseen.

Mielestäni Taco Bell ja Subway ovat kivoja sellaiseen perusnälkään, jossa on saatava syötävää maltillinen määrä, mutta pikaisesti. Niistä ei tule ihan niin pöhnäinen olo kuin esimerkiksi mäkkärin tupla QP:n jäljiltä.

Tässä välissä ehtikin jo lihava kissa laittaa viestin. Ilmeisesti jonkin verran samoilla linjoilla ollaan. Fat Cat
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Itse tosiaan kanoista tykkään. Pari kertaa käyty. Sanoisin näin, että jos on iso nälkä ja haluaa sieltä sellaisen ison ämpärin ostaa kanaa, niin siinä hinta ja laatu kohtaavat. Mutta en menisi ihan vaan yksittäistä pikaruokaa sieltä nauttimaan, koska muutoin aika perus. En missään nimessä tosin söisi ravintolassa, ellei ole tottunut itäiseen Helsinkiin ja sen mukaiseen elämiseen.

Mielestäni Taco Bell ja Subway ovat kivoja sellaiseen perusnälkään, jossa on saatava syötävää maltillinen määrä, mutta pikaisesti. Niistä ei tule ihan niin pöhnäinen olo kuin esimerkiksi mäkkärin tupla QP:n jäljiltä.

Tässä välissä ehtikin jo lihava kissa laittaa viestin. Ilmeisesti jonkin verran samoilla linjoilla ollaan. Fat Cat
Ok allekirjoittanut kananystävä. Iso ämpärillinen kanaa kuulostaa hyvältä.
No taitaa tuon Tampereen paikka olla useimmiten allekirjoittaneen liikkumisreiteillä joten ei tarvitse pelätä kulttuuri kohtaamisia. En kyllä niitä aivan hirveästi myöskään pelkää
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kot. on kerännyt kehuja vähän sieltä täältä, joten vihdoinkin hallin vieressä oleva mesta tuli tällä viikolla testattua. Ja hyvähän sen chiliburgeri oli. Pitää käydä toistekin...
 

Baldrick

Jäsen
kot. on kerännyt kehuja vähän sieltä täältä, joten vihdoinkin hallin vieressä oleva mesta tuli tällä viikolla testattua. Ja hyvähän sen chiliburgeri oli. Pitää käydä toistekin...
Aaa tämähän on mielenkiintoinen! Kiinassa myydään ainakin etelä-korealaisena makunautintona friteerattuja kanansiipiä ja -koipia, joissa cheddarjauhekerros päällä. Tulee aika ajoin syötyä, kun on erinomaisen hyvää. Täytyypä ehdottaa tuonne, niin saa toivottavasti jatkaa niiden syömistä myös Suomessa, kun paluu koittaa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
kot. on kerännyt kehuja vähän sieltä täältä, joten vihdoinkin hallin vieressä oleva mesta tuli tällä viikolla testattua. Ja hyvähän sen chiliburgeri oli. Pitää käydä toistekin...
Täältä on pari kertaa tullut tilattua safkaa ja tuettua Woltin fasistis-kapitalistista sortokoneistoa, joka murhaa sademet... eiku siis. Oli oikein hyvää ja inhimillisen hintaistakin.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tuossa taannoin Fizza (linkki lafkan sivuille) toi automaatin melko lähelle meikäläistä. Ja se automaatti tarjoaa pizzaa.

Parin kokeilun jälkeen sanoisin, että ihan 4/5 tuote. Sinänsä ihan hyvää ruokaa, parempaa kuin monesta ns. oikeasta ravintolasta saa. Ei 5/5 kuitenkaan, kyllähän parempaakin olisi tarjolla. Tuntuu sen pari euroa liian kalliilta nyt tarjottuun nähden, mutta jotenkin tykkään kun siinä viideltä aamuyöstä ja neljässä promillessa ei tarvitse tilausta suullisesti tehdä. Tai polttaa kämppäää pakastepizzan kanssa.

Tulen jatkossa(kin) koittamaan ellei 100m säteelle tuosta automaatista avata kunnon pizzaa yön pimeinä tunteinta tarjoilevaa pizzeriaa. En tule ikävöimään jos näin käy.
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreät Jääkärit
kot. on kerännyt kehuja vähän sieltä täältä, joten vihdoinkin hallin vieressä oleva mesta tuli tällä viikolla testattua. Ja hyvähän sen chiliburgeri oli. Pitää käydä toistekin...
Tämä tuli nyt testattua, omasta mielestä hemmetin hyvää ja kohtuuhintaistakin. Varmasti tulee käytyä uudelleenkin.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Suomen 100 parasta hampurilaisravintolaa on valittu. Osa ratsastaa vanhalla maineella. Tuo JJ's BBQ on siinä ja siinä, että onko se hampurilaisravintola. Kerran olin menossa sinne, mutta oli ihan valtava jono, niin en mennyt. Sinne ei saa kai edes pöytävarauksia tehtyä. Muutamissa paikoissa olen käynyt top 100-listan paikoissa.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Osa ratsastaa vanhalla maineella.
Samaa mieltä. Joku Kauppuri 5 oli loistava joskus silloin reilut viisi vuotta sitten, mutta sen jälkeen (ja jo niihin aikoihin) burgeriskene alkoi ottaa aimo harppauksia. Nykyään Kauppuri on täysin peruskauraa, josta isoin hohto on kadonnut. Samaa voisi sanoa Tampereen Ohanasta.

Tuossa on toki sekin, että isoa näkyvyyttä saavat paikat saavat myös paljon ääniä. Ei Friends and Burgers ole mitenkään sen kummempi, ihan hyvää tekemistä, mutta liian korkealla tuolla listalla. Samoin Naughty ratsastaa Herlevin isolla auralla. Mikäs siinä.

Jotkut Pancho Villat ovat sitten ihan huumoriosastoa.

JJ's BBQ taas on omissakin kirjoissani aika ylivoimainen paikka. Onhan siellä tosiaan paljon muutakin kuin burgereita, mutta kaikki ruoka on siellä täysin ylivetoa. Kertoo jotain, että paikka pääsi Suomen 50 parasta ravintolaa -listauksen bubbling under osastolle, jonnekin sijoille 90-100 muistaakseni. Tämä siitäkin huolimatta, että lista keskittyy käytännössä vain fine dining -osastolle. Olen käynyt tuolla ehkä sellaiset 30-40 kertaa ja nyrkkisääntönä voi sanoa, että jonot ovat aina pitkiä mutta sen arvoisia. Ja kyllähän se jono liikkuu aika nopeasti. Nytkin olen Salossa viikonloppuun saakka, mutta JJ on perkele itse lähtenyt toiseen suuntaan Helsinkiin. Saatana!

Toinen mahtava burgeripaikka on tuo Mikkolan Kot Kot. Se on aivan liian alhaalla tuossa listauksessa, sillä ne burgerit ovat niin hyviä, ettei ole mitään väliä jos jostain saa (muka) parempia.

Lisäksi annan kunniamaininnat Buli Foodtruckille, Mike's Dinerille ja Aunelle. Jälkimmäisessä oli ekalla käynnilläni joskus vuonna 2018 ylivoimaisesti paras hampurilainen jota olen koskaan syönyt, siis edelleen, mutta viime syksynä resepti oli jo muuttunut. Majoneesikastike ei ollut enää yhtä pikanttia ja pihvissä jotain oli toisin: se herkullinen "navettamaisuus" oli poissa. Silti ehdottomasti käymisen arvoinen paikka!
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
kot. on kerännyt kehuja vähän sieltä täältä, joten vihdoinkin hallin vieressä oleva mesta tuli tällä viikolla testattua. Ja hyvähän sen chiliburgeri oli. Pitää käydä toistekin...

Tätä samaa piti tulla kehumaan. Itse kävin tiistaina sekä juuri äsken Karhupuiston pisteessä nauttimassa lounaan. Woltin kautta tilattaessa ainakin löytyy lounaskombo; 2 x kotBurger ja 1 juoma yhteensä 10€. Ei minusta paha.

Ja se maku, huhhu. Harvoin saa noin maukasta kanaburgeria tai burgeria ylipäätään. Nyt testattu siis hotKot sekä kot, vielä jäi se Lemonpepper testaamatta.
 

Outsider

Jäsen
Jännä juttu, että kotburgeria kehutaan (varmasti ihan aiheesta) joka paikassa, mutta sama yrittäjä on onnistunut vetämään Bolt Arenan ravintolapalvelut niin päin vittua, ettei ole tosikaan. Nythän tuolla sentään olisi edellisessä Klubin matsissa ollut viimein ensimmäistä kertaa edes porttien ulkopuolella tarjolla rajallinen määrä näitä kehuttuja burgereita, mutta itse en valitettavasti päässyt juuri silloin paikalle.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin Vantaalla asuvana täytyy myös tuota listaa ihmetellä.

Esim Vantaan toiseksi paras burgeriravintola Shoku on Mikes Dinerien ja Friends and burgerien takana. Samoin kolmanneksi paras eli Deluxe pizza burger on sekin panchovillojen takana.

Niin ja se paras.....oma keittiö. En ole vielä syönyt ainuttakaan burgeria joka pärjäisi itsetehdylle.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Näin Vantaalla asuvana täytyy myös tuota listaa ihmetellä.

Esim Vantaan toiseksi paras burgeriravintola Shoku on Mikes Dinerien ja Friends and burgerien takana. Samoin kolmanneksi paras eli Deluxe pizza burger on sekin panchovillojen takana.

Niin ja se paras.....oma keittiö. En ole vielä syönyt ainuttakaan burgeria joka pärjäisi itsetehdylle.
Minusta Shoku on aivan erinomainen, mutta koska muu perhe piti purilaisia turhan outoina, ei tule sieltä haettua. Mike's Dinerista tilataan usein ja välillä syödään paikan päälläkin. Hyvää on, mutta ei takuulla Suomen parasta. Viimeksi ranskalaiset olivat parempia kuin aiemmin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mun täytyy sanoa, että Shoku oli omasta mielestäni etenkin hypeen nähden surkea. Otettiin kaverin kanssa sieltä kolme burgeria jotka laitettiin puoliksi, eikä yksikään säväyttänyt, mutta kanaburgeri jäi mieleen lötkönä ja kaikki varsin mauttomina. Sämpylä oli tavallaan kekseliäs, mutta aivan totaalisen kuiva. Ei jatkoon.
 

Jeffrey

Jäsen
Jännä juttu, että kotburgeria kehutaan (varmasti ihan aiheesta) joka paikassa, mutta sama yrittäjä on onnistunut vetämään Bolt Arenan ravintolapalvelut niin päin vittua, ettei ole tosikaan. Nythän tuolla sentään olisi edellisessä Klubin matsissa ollut viimein ensimmäistä kertaa edes porttien ulkopuolella tarjolla rajallinen määrä näitä kehuttuja burgereita, mutta itse en valitettavasti päässyt juuri silloin paikalle.

Minulle taas ei aukea, miksi kottia kehutaan. Toki olen heidän puolestaan hyvilläni heidän hypestään, ja hienoa kun uutta ja ihmeellistä nousee Suomen ravintolaskeneen ja vieläpä tuohon ihan kotikulmille.

Näin friteeratun kanan ja tokimyös hampurilaisten sekä paikallisten ikifanina tuon kuvion pitäisi olla kuin tehty minulle, mutta ei vaan iske... ei oikein ollenkaan. Muutaman kerran ja erilaisissa olotiloissa tuonne olen tieni taivaltanut ja useita eri variaatioita maistanut, mutta ei vaan iske. Ehkä adjektiivi penseä kuvaa noita hampurilaisia. Kana jää vähän tunkkaiseksi soosien ennemmin vahvistavan tätä kuin tuovan vastapainoa ja ei se sämpyläkään ihan omanlaiseen burgeriin sovi.

Aina tuolla vieraillessa olen kyllä ottanut ilolla vastaan, kuinka toimivan paikan ovat tuntunen luomaan ja toivottavasti se myös kantaa hypen yli ja ohi. Harmikseni tämä täydellinen mätsi nyt ei vaan jatkoon kanna ainakaan tällä erää.
 
Pirkkalan Cittarin Via Tribunale testattu. Hyvää pizzaa mutta ei erotu esim. Il Postosta, Pucinellasta tai Don Francosta. El Basilico tarvitsee testata seuraavaksi.

Plussaa että Cittarin yhteydessä oli viinejä ja samassa kompleksissa oli sekä Naughty Brgr että Jim Lim.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mun mielestä mielummin voisi pienentää annoksia kuin nostaa hintoja. Tai sitten vaihtoehdot normaali ja raksaäijjä. Järjestään kaikki kebabit on järjettömän kokosia. Reilun kympin nykyään maksaa omassa lähiökebulassa kun vielä viime vuonna oli 8€, hirveästi en enempää ole valmis maksamaan enää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös