Väittelyä pikaruokaravintoloista

  • 347 752
  • 1 720

Aatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kisakenttä Oy
Ei varsinainen pikaruokala, mutta vahva burgerisuositus Helsinkiin. Kalasatamasta löytyvä Wesqs bbq&sausage. Sijaitsee Heinon tukun vieressä, samassa talossa kuin Wotkinsin tehtaanmyymälä, mutta toisessa päässä taloa. Burgerit aivan jäätävän hyviä, eikä ole hinnalla pilattuja. Ainut miinus tulee siitä, että burgereita on tarjolla ainoastaan lounasaikaan 10.30-14.00.

Eli jos sattuu olemaan asiaa noille kulmille lounasaikaan, niin suosittelen käymään maistamassa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt kun muistelen, niin Herttoniemen Treffin burgerit ovat hyviä. Sekään ei ole mikään pikaruokapaikka eikä erityisen halpa, mutta vastaava suositus kuin @Aatu tuossa äsken pisti.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei varsinainen pikaruokala, mutta vahva burgerisuositus Helsinkiin. Kalasatamasta löytyvä Wesqs bbq&sausage. Sijaitsee Heinon tukun vieressä, samassa talossa kuin Wotkinsin tehtaanmyymälä, mutta toisessa päässä taloa. Burgerit aivan jäätävän hyviä, eikä ole hinnalla pilattuja. Ainut miinus tulee siitä, että burgereita on tarjolla ainoastaan lounasaikaan 10.30-14.00.

Eli jos sattuu olemaan asiaa noille kulmille lounasaikaan, niin suosittelen käymään maistamassa.

Wesqs BBQ purilaisia saa myös aineet erikseen ostettuna himaan. Ollaan paristi ostettu ja toimii myös itse tehtynä. Aineet on niin simppelit että saa ne urpompikin kasaan. Hintaa purilaiselle tulee joku 8 euroa, eli ei paha ollenkaan
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Aatu

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Veskun barbecuehamppareille myös täältä suositus. Tosin pakko huomauttaa ettei tuo ole Kalasatamassa vaan Hermannissa/Vilhonvuoressa.

Tuohon O'hanan kehumiseen yhdyn myös. Menin joskus kauppahalliin syömään työreissulla, kun tilaisuudessa oli tarjolla pelkkää nyhtökauraruokaa, jota en voi sietää. Tilasin BBQ Burgerin ja aloin nauraa holtittomasti kun sain sen eteeni. Burgeri oli nimittäin aivan järjettömän kokoinen. Se sisälsi ison pihvin lisäksi juustoa ja muuta härpäkettä sekä aidosti ison satsin pulled porkia tai pulled beefiä, en muista enää kumpaa. Koko komeuden kruunasi suht miehekäs chipotlemajoneesi. Mietin siinä mutustellessani, että jos tämä elämäni nyt onkin joku trueman show, jossa ihmiset seuraavat elkeitäni reaaliajassa telkkarista, niin oikean maailman kukkahattuvegaanitättähäärät ovat kyllä taatusti kommentoimassa toimintaani peukalot punaisina. Oli nimittäin ehkä jykevin lihapommi ikinä. Kannattaa kokeilla, mutta ainakin @Leon in kannattaa jättää lisukkeet kokonaan tilaamatta.

Edit. Typo
 
Viimeksi muokattu:

Aatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kisakenttä Oy
Veskun barbecuegamppareille myös täältä suositus. Tosin pakko huomauttaa ettei tuo ole Kalasatamassa vaan Hermannissa/Vilhonvuoressa.
Näinhän se taitaa olla, seison korjattuna. Sanotaan nyt sitten vaikka niin, että muutama sata metriä Kalasataman metroasemalta on sijainti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Onhan tuosta jo aikaa, mutta minusta sekä Soho että Zarillo ovat n. keskitasoa kumpikin. Ihan perus rafla-hampurilaisia, Pancho Villassa saa samaa tasoa.

Jos Pancho Villa on keskitasoa, haluaisin nähdä sen huonotasoisen bursan.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Pancho Villa on keskitasoa, haluaisin nähdä sen huonotasoisen bursan.

Näissä ketjupaikoissa bursan laatu voi vaihdella hyvinkin paljon eri toimipisteiden välillä. Esimerkiksi Vaasan Pancho Villa oli ihan ok kun pari vuotta sitten siellä toisinaan kävin, mutta sitten taas Stadissa sama annos oli ihan paska.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Näissä ketjupaikoissa bursan laatu voi vaihdella hyvinkin paljon eri toimipisteiden välillä. Esimerkiksi Vaasan Pancho Villa oli ihan ok kun pari vuotta sitten siellä toisinaan kävin, mutta sitten taas Stadissa sama annos oli ihan paska.
Joo voi hyvinkin olla. Kerran Panchossa käyneenä en hirveän paljon väsyneempää esitystä burgerista ole nähnyt.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tänä ei siis ollut kehu PV:lle, vaan ihmetys Sohon ja Zarillon kehuille.
Ymmärsin sen kyllä, toki kokemani mukaan PV:n burgerin sanominen keskitasoiseksi on aika rasvainen kehu isolla sinapilla ;).
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Jokainen ravintola tai jopa grilli joka tarjoilee sen maailman väsyneimmän pakastepihvin hampurilaisessa pitäisi kiertää kaukaa ja tähän juuri Pancho Villa kuuluu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tpip

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Noissa ketjuravintoloissa on valtavia eroja. Itse vihaan S-ketjun paikkoja ja Amarillo on monelle ja myös minulle täysi vitsi.

Kuitenkin Amarillon Base Burger on ainakin täällä Lahdessa todella hyvä. Mehevä pihvi, joka tulee mediumina ja burgeri syödään käsin. Ne muut amarillon burgerit ovatkin sitten ihan perushuttua, jossa pihvi on sellainen peruskuiva käntty ja burgeri on kasattu lautaselle kuten joku jauhelihapihvi sämpylällä.

Itselle hampurilaisessa tärkeintä on pihvi. Sen pitää olla sopivan medium ja rasvainen.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ensinnäkin seuraava, joka mainitsee sanan bursa, saa nauttia seuraavan hampurilaisensa rektaalisesti. Toiseksi Pancho Villan chiliburger on ollut pitkään oma suosikki, tosin en sitä ole varmaan vuoteen syönyt. Onko ne menneet jossakin kohtaa vikaan? Hyvä pihvi ja se ruskea soosi on oma suosikki. Tosin itse käyn aina siinä alkuperäisessä Kangasalan paikassa, en näissä uusissa franchise-mestoissa. Pitääkö muuten wikipedian tieto paikkansa, että ensimmäinen ravintola olisi ollut Tammelassa? Väittäisin syöneeni ensimmäisen kerran Pancho Villassa Kangasalla siinä nyt jo puretussa vanhassa Herttuan ostarissa jo 90-luvun puolella. Paikka oli jo silloin purkukuntoinen läävä mutta ravintolaan tultiin silti Tampereelta asti hampurilaisen perässä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tänä ei siis ollut kehu PV:lle, vaan ihmetys Sohon ja Zarillon kehuille.

Mä kun majailen tossa Puutarhakadun Zarillon läheisyydessä niin siinä on käyty. Yhtä lailla Ohana on saman matkan päässä mutta aukiolojen suhteen eroja.

Jälkimmäinen testataan ens viikolla kun luvattiin.

Zarillossakin taso voi vaihdella mut oon ollu tyytyväinen. Sanoisin että Puutarhakatu on parempi kun Otavalankatu
 
K

Kiekkokatsoja

Jos laitetaan riviin 3 kenties yleisintä hampurilaispaikka, niin tää luetteloni on vahva järjestyksessään.
3. Hese. En oo koskaan syönyt noin kehnoa ruispurilais ateriaa hintaa reilu 8e? Reissumies leipä, pieni pihvi, pikkusen salaattia.
2. Mc donalds ihan ok, ja varsinkin satunnaiset juomalasikamppanjat on ok. Plus aterialla lasi.
1. Burker king. Ok tarjoukset, 2x whopper ateria 10e. Hampurilaisessa salaattia ja tomaattia, mutta se tekee ruoan kylmäksi.

No jos sulla rahaa, niin mee johonkin ravintolaan, jossa tuplahinta, mutta makukin hyvä.
Ja jos ei halua hukata euroja, etsi joku hyvä paikallinen grilli.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pikaruokapaikoista Burger King on osoittautunut kyllä pettymykseksi. En tiedä oliko kyse henkimaailman jutuista, mutta ulkomailla maistunut paremmalta? Olen tosin varmaan ollut ulkomailla BK:ssa sitten hyvässä nousussa yleensä.

Suomessa olen saanut burger kingistä vain kuivaa ja pari kertaa jopa ihan kylmää hampurilaista. Odotusajatkin ovat olleet helvetin pitkiä.

Hesburgerissa ei saa kuivaa purilaista vaan päinvastoin. Harmi, ettei se mehukkuus johdu pihvistä vaan liiasta majoneesista. En pidä yhtään.

Mäkkärissä tulee nykyään syötyä ihan liikaa. Osa tuotteista on peruspaskaa, mutta eri El Macot ovat erittäin maistuvia. Myös tupla-QP on hyvä. Eihän nämä nyt taistele parhaam burgerin tittelistä, mutta maksavatkin puolet siitä mitä joku social burger joint.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pispalan Pulterin chiliburger (-bursa, @Peltinen ) oli vuosia sitten oikeinkin loistava pläjäys. Sitten tuli ehkä parin vuoden tauko ja annos oli muuttunut ja sen jälkeen ei ole nyt pariin vuoteen tullut käytyä. Ko. paikan maksa-annosta kovasti ovat ihmiset kehuneet. Toki, ketju on pikaruokaravintoloista eli ehkä Pulterin ei siinä mielessä istu otsikkoon.

Tekisipä mieleni maistaa n. 15 vuoden tauon jälkeen Tolonen nimistä grilliannosta. Tai tuplasti parempaa, tupla-Tolosta. Pitäisikin suunnata siis Nokialle, tuonne suolaisen ja makean grilliruoan mekkaan. Nälkähän tässä tulee.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Pancho Villasta on itsellä vähän kokemuksia, mutta viime talvena sinne Triplassa ajauduin työporukkamme mukana. Otin burgerin ja täytyy sanoa, että se oli aika iso positiivinen yllätys. Hyvä ja mehevä pihvi, aineksia sopivassa suhteessa...eipä jäänyt kamalasti valittamista. Aika erilainen kokemus kuin edellinen Pancho Villa -kokemus Tikkurilassa joskus kymmenisen vuotta sitten kun siellä vielä sellainen oli.

Muutenkin toki tuo burgerikulttuuri on tuossa kymmenen vuoden aikana mennyt valtavasti eteenpäin. SIlloin kun minä muutin pk-seudulle 12 vuotta sitten, niin senaikainen epävirallinen totuus oli että Morrison'sissa on Helsingin (ja samalla varmaan koko Suomen) parhaat burgerit. Tänä päivänä jostain Chicosistakin saa moninverroin paremman hampparin. Mutta se täytyy kyllä noista yllämainituista paikoista sanoa, että tuo Social Burgerjoint ei kyllä vakuuttanut. Valtavan rasvainen klöntti eikä lihasta jäänyt oikein mitään makua mieleen. Erehdyin vielä ottamaan jotkut ranskalaiset siihen kylkeen, ja vaikkei burgerit missään ole terveysruokaa, niin tuon aterian jälkeen oikein kuuli kohinan verisuonissa. Toki tuo kun on niin nuori ketju, niin paikallakin saattaa olla vaikutusta. Itse kun kävin Keravan(!) ravintolassa.

Viimeisen n. vuoden sisällä parhaat burgerit on tullut syötyä Oulun Roosterissa sekä täällä aiemmin mainostetulla Porvoon Kulloon Peltogrillillä. Sillä lihan laadulla, ja miten se on paistettu, on toki valtava vaikutus mutta yhtälailla sämpylä, mausteet ja se ns. tasapaino niiden kesken ratkaisee. Ja siitä olen @Leon in kanssa samaa mieltä, että liian iso se annos ei saa olla. Esim. tuo SBJ:n aiheuttama ähky pisti ihan vituttamaan ja se ei liene ruokailun tarkoitus. Tietysti ei ole pakkoa kaikkea syödä, mutta kun tässä on kasvettu "lautanen tyhjäksi" -aikakaudella niin minkä sitä itselleen mahtaa.

Hyviä vinkkejä toki yllä. Pitää testailla, vaikka ihan joka päivä tai viikkokaan ei viitsisi burgeriannosta naamaansa vetää. Esim. Roslundin burgerikin (Teurastamolla Helsingissä) on toki vielä testaamatta vaikka ohjelmassa on ollut jo pari vuotta.

edit. Tämä viestihän on muuten kokonaisuudessaan OT:ta, koska ym. paikat eivät ole pikaruokaravintoloita yksikään. Snägäreistä suositukset just tolle Nipan grillille Kouvolassa, Lehtimäen grillille Porvoossa ja Järvi-Grillille Oulussa. Miljoonaa kertaa mieluummin menen noihin kuin yhteenkään Mäkkäriin, Heseen tai Burger Kingiin.
 
Viimeksi muokattu:

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pikaruokapaikoista Burger King on osoittautunut kyllä pettymykseksi. En tiedä oliko kyse henkimaailman jutuista, mutta ulkomailla maistunut paremmalta? Olen tosin varmaan ollut ulkomailla BK:ssa sitten hyvässä nousussa yleensä.

Suomessa olen saanut burger kingistä vain kuivaa ja pari kertaa jopa ihan kylmää hampurilaista. Odotusajatkin ovat olleet helvetin pitkiä.

Hesburgerissa ei saa kuivaa purilaista vaan päinvastoin. Harmi, ettei se mehukkuus johdu pihvistä vaan liiasta majoneesista. En pidä yhtään.

Samantyyliset kokemukset BK:ssa. Ehkä se on niitä henkimaailman juttuja.

Jos Hesessä joutuu aterioimaan, niin itse jätän toisen majoneesin pois hampurilaisesta, niin tule vähän siedettävämpi syödä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Pancho Villasta on itsellä vähän kokemuksia, mutta viime talvena sinne Triplassa ajauduin työporukkamme mukana. Otin burgerin ja täytyy sanoa, että se oli aika iso positiivinen yllätys.
Itse olen käynyt Tampereella kahdessa eri Panchossa (Tammela ja Stokkan läheinen) ja kummankaan kohdalla ei positiivinen yllätys kohtaa. Erikoisburgerit testannut molemmissa ja molemmat kerrat aivan jäätävä pettymys ja tuon jälkeen en ole käynyt enää aikoihin. Lounasburgeri on ok, mutta mitenkään muuten tuo mesta ei erikoinen ole ollut koskaan. Vissiin näissä sitten on tosiaan ravintolakohtaisia eroja, mutta mulle riitti nuo kahden eri paikan pettymykset.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Se Tikkurilan Pancho Villa aikanaan aloitti hyvin, mutta jokin meni vikaan, ja taso laski lopulta surkeaksi. Tammikuussa monen vuoden boikotin jälkeen käytiin Triplan Panchossa, ja se olikin oikein positiivinen yllätys. Ruoka oli hyvää ja oikein tehtyä, tuli nopeasti, paikka oli siisti eikä tarvinnut kuunnella tarjoilijan vittuilua, kuten Tikkurilassa viimeiseksi jääneellä käyntikerralla.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kauan sitten, kun Tammelan Pancho oli ainoa laatuaan, sieltä sai aivan hemmetin hyvää pulled beef burgeria. Uusien toimipisteiden avaus romahdutti tason ja ei ole nykyisin enää tullut käytyä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen käynyt vuosien varrella useammassakin Pancho Villa -ketjun ravintolassa. En nyt ihan varma ole missä kaikissa, mutta ainakin Hämeenlinnassa, Tampereella ja Lempäälän Ideaparkissa, varmaan myös jossakin pk-seudulla vuosikausia sitten. Lapset tykkäsivät yhteen aikaan, kun noista saa aina mozzarellatikkuja ja sen sellaista.

Taso on heilahdellut kovasti, jopa saman paikan sisällä. Esimekiksi, joskus ehkä 6-7 vuotta sitten tilasin Hämeenlinnassa jonkin burgerin, ja laitoin tilauksen oikein mieleen, kun annos oli mukavan mehukas ja maistuva. Varmaan ehkä vuotta myöhemmin samassa paikassa tilattu toinen vastaava burger oli tympeä esitys. Ihan tarkkaan en enää muista, mikä kaikki oli toisella kerralla pielessä, mutta ero näiden kahden kokemuksen välillä oli huomattava.

Eipä noissa enää tule juuri käytyä. Mättöosastoon Pancho Villa kuitenkin kuuluu, ja siltä saralta löytyy paljon muitakin vaihtohtoja täyttää pötsi kötinämolekyyleillä, myös reilusti edullisempia.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
N. 10 vuotta sitten Hämeenkadun Pancho Villassa kävin ja jäi mieleen tarjoilijan maininta, että heiltä ei saa toistaiseksi alkoholijuomia, kun ravintolapäällikkö oli tyrinyt ja myynyt alaikäiselle ja kärähtänyt tarkastuksessa. Panchon dippauskastike taitaa olla jatkettua salaatinkastiketta, näin minulle joku asioista minua enemmän tietävä väitti
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jos ajelette joskus Vanhaa Helsingintietä Porvoon suuntaan, niin Kulloossa on hyviä hampurilaisia tarjolla Peltogrillissä. Grilli on sellainen vaunu, jossa tekevät annokset. Kauppa näyttää käyvän, itsekin muutaman kerran alkukesän aikana olen käynyt herkuttelemassa. Annosta joutuu jonkin aikaa odottelemaan, mutta kannattaa.

kiitos vinkistä. Juuri testattu ja nyt täytyy sanoa että hinta ja laatu kohtaa! Premium burgeri ja ranskalaiset 9,50eur. Vahva suositus!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös