Väittelyä pikaruokaravintoloista

  • 362 398
  • 1 766

Yö-Orava

Jäsen
Luulin tulleeni ketjuun "Asiakeskustelua sinapista".

Hesen ranskalaiset perunathan (en osaa käyttää päälleviivaustoimintoa, onko sitä?) se on ainut oikeasti merkittävä tekijä ja ns. deal breaker tässä yhteydessä. Muuten menee tarvittaessa kaikki kuona puodista riippumatta alas mutta niissä kulkee raja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvistä hampurilaispaikoista kun puhutaan, niin näköjään Joensuun Big D's on pistänyt ovensa kiinni omistajan sairastumisen takia. Harmi! Ei mitään hifistely-gourmet-lautasburgereita mutta todella hyviä perusburgereita sai tuolta. Ja ribsit ja kana-annoksetkin toimi aina. Toivottavasti Williams saa terveytensä kuntoon ja pääsee vielä jatkamaan, vaikka sitten sillä tavalla miten aloittikin eli myymällä burgereita toreilla ja tapahtumissa siitä peräkärrygrillistä. Ne puuhiiligrillissä tehdyt burgerithan oli itse asiassa vielä parempia kuin mitä tuossa ravintolassa myydyt, sanoisin että Joensuun torilla nautittu Big D:n Bacon Burger menee ihan heittämällä top3:een jos listataan parhaita burgereita joita minä olen syönyt.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joo, hampurilaiset ovat makuasioita joista voi kiistellä ja pystyn ymmärtämään, jos joku tykkää Hesen majoneesipurilaisista. Ne ranskalaiset eivät enää ole makuasioita, ne ovat absoluuttisen huonoja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ne ranskalaiset eivät enää ole makuasioita, ne ovat absoluuttisen huonoja.

Eikö ne ole sitä kaikissa näissä ketjupaikoissa? Minä en ainakaan huomaa mitään isoa eroa Hesen, McDonaldsin, BK:n jne. välillä. Sitä samaa höttöä ne ranskikset tuntuu olevan kaikissa. Hesessä sentään on pirun hyvä valkosipulimajoneesi siihen kaveriksi peittämään niiden ranujen ankeaa mauttomuutta. Muutenkaan näissä ketjupaikkojen ruoissa ei minusta mitään valtavan isoja eroja ole. Täyttää tehtävänsä (täyttää hetkeksi vatsan) mutta ei ole koskaan mitään makuhermot räjäyttäviä kokemuksia. Jos hyvää haluaa niin sitten mennään jonnekin muualle. Ja vaikka ketjupaikoista puhutaan niin myös ketjun sisällähän on eroja, toisista paikoista saa parempaa kuin toisista. Riippunee vähän henkilökunnan motivaatiosta ja osaamistasosta tämäkin.
 

Tuamas

Jäsen
Eikö ne ole sitä kaikissa näissä ketjupaikoissa? Minä en ainakaan huomaa mitään isoa eroa Hesen, McDonaldsin, BK:n jne.

Muissa ei niin olekaan eroja, koska ne on tehty perunoista. Hesen ranut kun tehdään peruna-riisijauho-sotkusta.

Ero on selvä jo tuoreena, mutta korostuu entisestään kun ranut hiukan jäähtyvät.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
En ole sofistikoitunut syöjä, mutta heitän silti omat senttiset keskusteluun.

McDonald's tarjoaa edullista ja hyvää syötävää. Yleensä tulee haettua euron juusto nopeasti ja matka jatkuu. Nuo Mäkin isommat hampurilaiset eivät oikein vakuuta, pois lukien kamppikset. Esimerkiksi Bic Mac on itsessään aika mauton ja kuiva, vaikka tasaisin väliajoin tulee annettua kyseiselle tuotteelle mahdollisuus.

Hesestä taas tulee napattua aterioita. Luulin, että kyse on vain Vuosaaren hesestä, jossa palvelu on aivan järkyttävän hidasta. Mielestäni Mega- ja kerroshampurilainen hakkaavat maussa Mäkin hampurilaiset. Hesessä ne maistuu soossille, mäkissä ei miltään. Joten kyllähän sitä mielummin sitä soossia maistelee.

Burger King on ehdottoman huippu ja valikoimaa on kanoista lihan puolelle. Crispy chicken on todella hyvä kanahampurilainen, jota voin suositella. Double Steakhouset ja muut isompaan nälkään tarkoitetut tuotteet ovat melko tuhteja makuuni, mutta kyllä nuo hesen ja mäkin vastaavat voittavat.

Ketjuravintoloiden osalta tuli käytyä Naughty burgerissa tuossa muutama viikko takaperin. Hinnaltaan 12 euron hampurilainen ei vastannut kyllä odotuksia. Sämpylä oli vetinen tai vetistyi nopeasti, pihvi ei maistunut oikein miltään ja kaiken lisäksi hampurilaisessa ein tuntunut olevan muuta kuin sämpylä ja pihvi. Ja tietenkin joku Välimäki suosittelee paikkaa, kun tuo on jonkun Top Chefiin osallistuneen (vai peräti voittaneen) ravintola. Ei kai Välimäki lähde omiaan haukkumaan.

Sen sijaan absoluuttisesti parhaat burgerit tulee pääsääntöisesti syötyä Papan Lounaassa Siilitiellä Helsingissä. En muista oliko se iso hampurilainen millä nimellä, mutta siinä on oikeasti hyvässä suhteessa kaikkea. Tämän lisäksi itse tilaan välillä ruokaa Mamosista Kauppakartanonkadulta. Yleisesti nuo pizzerioiden tarjoamat burgerivaihtoehdot ovat vähintäänkin vertailukelpoisia muiden ketjujen tarjoamiin tuotteisiin. Paitsi, että omasta mielestä esimerkiksi Mamos ja Papan Lounas hakkaavat burgereissaan ketjulliset. Suosittelen seuraavan kerran kebabia tilatessa katsomaan, tarjoaako paikka burgereita, ja mikäli tarjoaa, niin suosittelen ehdottomasti kokeilemaan. Yllättävän hyvää tavaraa tulee nimittäin karvakäsiltäkin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kukaan ei puhu enää Snacky'stä, tai no onhan siihen syynsä. Mutta tuli ranskalaisista mieleen että siellä oli harvinaisen paskoja isoja "pulla ranskalaisia" mistä tuli vain ähky.

Hampurailsetkin oli vain etäisesti sitä grillikioski tyyliä ananaksineen ja munineen. Eli paskaa ja vielä yleensä iso annos paskaa. Hyvä että kuoli pois.

_
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Muissa ei niin olekaan eroja, koska ne on tehty perunoista. Hesen ranut kun tehdään peruna-riisijauho-sotkusta.

Ero on selvä jo tuoreena, mutta korostuu entisestään kun ranut hiukan jäähtyvät.
Tämä. Mun mielestä ranskalaisten pitäisi olla perunasta tehtyjä. Jotenkin päivänselvää. Ranskalaisissa on mielestäni usein eroa ulkomaat vs. Suomi. Yleensä ovat parempia kuin Suomessa, liekö syynä sitten isommat perunat? Itse en tykkää yhtään näistä 1-3cm pikkuranskalaista joita tulee ranskalaisissa aina perus burgeripaikoissa...täyttä huttua ja roskaa (ja siis onhan niissä isompiakin mutta seassa monesti ihan liikaa tuota pikku-höttöä).

Hampurilaisista jos puhutaan niin itselle maistuu ehdottomasti parhaiten Burger Kingin hampparit koska pihvit maistuvat paremmalle. Toisaalta Macissa on ollut aika hyvin noita 1-2€ hamppareita joita olen joskus napannut kiireellä evääksi. Eli 1 = BK, 2 = Mac ja sitten muut. En ole kyllä hyvä arvioimaan näitä koska juuri tuolla BK:ssa tulee käytyä ehkä muutaman kerran vuodessa ja sama Macissa..muualla ei käytännössä ikinä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viikonloppuna tilasin Stop´n Go Grillistä (Nastola, Lahden motarin varrella) porilaisen Hämmästys oli suuri, kun kysyttiin haluanko lauantai- vai jahtimakkaralla. Enpä ole aiemmin kuullut porilaisesta lauantailla. Ei ollut ihmeellinen kyllä jahtimakkarallakaan, kun ei rapeutta löytynyt yhtään. Kavereiden hampurilaiset näyttivät kyllä mahtavilta ja olivat kuulemma hyviäkin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mitä enemmän tätä ketjua selaa, sitä enemmän alkaa toivomaan nälänhätää koko Suomelle. Syökää paskaa vitun nörtit.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mitä enemmän tätä ketjua selaa, sitä enemmän alkaa toivomaan nälänhätää koko Suomelle. Syökää paskaa vitun nörtit.
Onko tässä nyt käynyt niin, että olet luonut ihmisistä käsityksen näiden nettikirjoittelujen pohjalta? Koko Suomi harrastaa pikaruokailua, kalsarikänneilyä, WTC-spekulointia ja muuta hyödyllistä.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Mitä enemmän tätä ketjua selaa, sitä enemmän alkaa toivomaan nälänhätää koko Suomelle. Syökää paskaa vitun nörtit.
Kyllähän ulosteen ravintoarvot on kovin lähellä nollaa. Tähän kommenttiin ei voi mitenkään yhtyä.

Taitaa BigRedBob olla näitä veijareita jotka tyytyväisenä syö sen mitä nokan eteen laitetaan. Tuohan on jossain nälänhätä-Afrikassa ihan ok lähestymistapa, mutta täällä Suomessa jossa on jonkin verran valinnanvaraa niin sitä kannattaa käyttää. Näin on mahdollista että laatukin nousee. Muuten käy niin että se p*skaa huonosti tarjoileva BigRedBobin lähin "ravintola" pysyy pystyssä koska on niin tyhmiä (vai mauttomia?) ihmisiä jotka siellä käyvät.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kyllähän ulosteen ravintoarvot on kovin lähellä nollaa. Tähän kommenttiin ei voi mitenkään yhtyä.

Taitaa BigRedBob olla näitä veijareita jotka tyytyväisenä syö sen mitä nokan eteen laitetaan. Tuohan on jossain nälänhätä-Afrikassa ihan ok lähestymistapa, mutta täällä Suomessa jossa on jonkin verran valinnanvaraa niin sitä kannattaa käyttää. Näin on mahdollista että laatukin nousee. Muuten käy niin että se p*skaa huonosti tarjoileva BigRedBobin lähin "ravintola" pysyy pystyssä koska on niin tyhmiä (vai mauttomia?) ihmisiä jotka siellä käyvät.
Olen itse hyvinkin tarkka ruoan laadun ja maun suhteen ja tässäkin ketjussa olen väitellyt ruoan paremmuudesta, mutta kunnioitan silti ruokaa noin ylipäätään, toisin kuin yltäkylläisyydessä elävät läskit nörtit vajakit, jotka kutsuvat ruokaa paskaksi. Näille ihmisille nälänhätä ja paskaveden juominen olisi mielestäni ihan hyvä kokeilu. Eipä teurastettaisi eläimiäkään turhaan, kun päätyvät kuitenkin johonkin "paskaa ". Misantropia kuuluu muutenkin luonteenpiirteisiini. Siksi paskansyömisen toivottaminen sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen syystä tai ilman syytä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja en todellakaan käytä kaupasta saatavaa tabascoa tai texaspeteä mihinkään. Noi soosit teen itse, aina.

Chilin ystävänä alkoi kiinnostamaan omatekoinen soosi. Laitahan reseptiä näihin sun litkuihin niin kokeilen tehdä itse. Jospa saisi jopa jonkinlaista tuotekehitystä aikaan jne.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllähän ulosteen ravintoarvot on kovin lähellä nollaa.
Aivan priimaa popcorn-viihdemateriaalia. Nim Ulos T. kommentoi ulosteen ravintoarvoja ja joku vielä väittää ettei Jatkoaika enää ole viihdyttävä.

Jossain viitattiin euron juuston pullaan ja mauttomuuteen. Itse pidän nimenomaan tuplajuustosta koska lihan pitää maistua. Ootteko ikinä miettineet sitä jos tykkää lihan mausta enemmän kuin majoneesin tai ketsupin tai sinapin. Mä haluan että se liha maistuu eikä salaatti eikä majo. Siksi tuplajuusto toimii halvoista ehdottomasti parhaiten. Triplajuustokin oli kuin mulle luotu mutta mieluummin otan semikovaan menonälkään kaksi tuplajuustoa.

_
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Chilin ystävänä alkoi kiinnostamaan omatekoinen soosi. Laitahan reseptiä näihin sun litkuihin niin kokeilen tehdä itse. Jospa saisi jopa jonkinlaista tuotekehitystä aikaan jne.
Laittelen illemmalla tai huomenissa yv:tä, kunhan pääsen koneen äärelle. Kännykällä en viitsi näpytellä.
 
Olen itse hyvinkin tarkka ruoan laadun ja maun suhteen ja tässäkin ketjussa olen väitellyt ruoan paremmuudesta, mutta kunnioitan silti ruokaa noin ylipäätään, toisin kuin yltäkylläisyydessä elävät läskit nörtit vajakit, jotka kutsuvat ruokaa paskaksi. Näille ihmisille nälänhätä ja paskaveden juominen olisi mielestäni ihan hyvä kokeilu. Eipä teurastettaisi eläimiäkään turhaan, kun päätyvät kuitenkin johonkin "paskaa ". Misantropia kuuluu muutenkin luonteenpiirteisiini. Siksi paskansyömisen toivottaminen sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen syystä tai ilman syytä.
Käykö vasemmistolaiset anarkistit imperialistisissa amerikkalaisissa pikaruokapaikoissa? Muistelisin joskus nähneeni jonkun mielenosoituksen Tampereen BK:n edessä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Käykö vasemmistolaiset anarkistit imperialistisissa amerikkalaisissa pikaruokapaikoissa? Muistelisin joskus nähneeni jonkun mielenosoituksen Tampereen BK:n edessä.

Oliko Kiakkovieraat asialla? Punainen Tampere taitaa olla antifakomuveganvittumarkojen kehto vieläkin, hyvää tasapainoa wingskusiviiksitapolajutila-osastolle.

Täytyy varmaan alkavan loman kunniaksi palkita itsensä huomenna hampurilaisaterialla. Mitä paikkaa suosittelisitte? Jos dippaa ranut ketsuppiin tai majoon, niin sitten on huono ja sivistymätön ihminen, eikös se näin mennyt?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
@Dee Snider Teet itse jonkun hienostuneen kastikkeen mukaan, mihin sitten voit niitä riisijauhopötköjä dippailla. Eipä ainakaan kukaan luule juntiksi.

Jos riisijauhopötköt maistuvat paremmilta kuin ranskalaiset niin missä ongelma?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
@Dee Snider Teet itse jonkun hienostuneen kastikkeen mukaan, mihin sitten voit niitä riisijauhopötköjä dippailla. Eipä ainakaan kukaan luule juntiksi.

Näin se on nähtävä. Täytyy vääntää purkillinen jotain nyhtökaurahärkismajoa mukaan sitten vaan. Kun en nyt pysty buukkaamaan mitään Burbankin reissua kunnon burgerielämystä varten, niin pakko tää on nyt jotenkin hoitaa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Käykö vasemmistolaiset anarkistit imperialistisissa amerikkalaisissa pikaruokapaikoissa? Muistelisin joskus nähneeni jonkun mielenosoituksen Tampereen BK:n edessä.
En tiedä, kun en laita itseäni tuollaisiin suppeisiin kategorioihin. Minä rakastan Yhdysvaltoja ja kaikkea amerikkalaista ja tirautan punasinivalkoisia kyyneleitä, kun kuuntelen käsi sydämellä Star-Spangled Bannerin joka aamu. Tuollainen miekkari kuulostaa ihan hauskalta hommalta, mutta en minä hampurilaisten takia sellaisiin lähde. Nykyhallituksen runkkareiden takia voisi lähteä sorkkarauta povitaskussa kaupungille. Sorkkarauta siis miekkarissa sitä varten, että voi irrottaa katukiviä heiteltäväksi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kun en nyt pysty buukkaamaan mitään Burbankin reissua kunnon burgerielämystä varten, niin pakko tää on nyt jotenkin hoitaa.

Ja aivan sama, miten hoidat. Pääasia, että itse tykkäät. Ei kuulu muille.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Rohkenen väittää että ainakin Burger Kingin ruuan laadussa on todella iso ero suomen ja ulkomaiden välillä.

Rohkene vaan, mutta väärässä olet.

Ystävällisesti, nimimerkki "BK-visiitit Suomi, Ruotsi, Puola, Saksa, Hollanti, Itävalta, Unkari, Jordania, Kiina, Thaimaa, Korea, Japani, USA, Ecuador, Meksiko".
 

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
En nyt ihan heti tähän hätään keksi yhtäkään syytä miksi kukaan söisi heseissä ja mäkeissä mielummin kuin hyvissä ravintoloissa. Varmasti löytyy paikoista joista noita hesejäkin löytyy.

Raha ei ole syy, persaukisten ei kuulu syödä ensinkään ulkona ja töissäkäyville ei pitäisi olla mitään käytännön merkitystä sille maksaako se ateria kympin vai kolme.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös