Veikkaan tosin, että Burger King tuskin lanseeraa Suomeen tuota tripla-Whopperia, en ainakaan Ruotsin tai brittien BK:eistä niitä ole löytänyt.
Tuntuu aika hassulta. Täysin varmaksi en voi sanoa, mutta mielestäni esim. Sveitsin Burger Kingeistä tuota saisi.
Mä olen nyt käynyt viimeisen puolentoista vuoden aikana ehkä kolme kertaa Bernin rautatieaseman viereisessä (Genfergasse) Burger Kingissä. Mä voisin melkein laittaa pääni pantiksi, että joka ainoa kerta siellä vieraillessani mä olen nähnyt Triple-Whopperin mainokset siinä samassa paikassa, siinä tiskin vasemman puoleisella seinällä, niiden Double-Whopperin mainosten vieressä. Mitään kampanja-tyylisiä mainoksia ne eivät myöskään ole. Mutta mikä asian tekee hauskaksi on se, että
Burger King CH -sivustolta Triple-Whopperia ei löydy. Pitänee ensi kerralla testata, onko se vain kaunis kuva seinässä vai häiriö päässäni vai saako tuota oikeasti.
Toisaalta...
Sveitsin McDonald'sissa esim. Big Tasty nousi kampanjatuotteesta normituotteeksi. Vielä pari-kolme vuotta sitten Big Tasty oli listoilla pari kuukautta, poissa puoli vuotta, listoilla pari kuukautta jne. eli kampanjatuotteeksi hieman erikoinen: lähes jatkuvasti kampanjassa. Mun käsittääkseni Big Tasty on aikoinaan ollut ympäri maailmaa kampanjatuote.
Nykyisin Big Tasty on kuitenkin normituote pekonilla tai ilman muissa pohjoismaissa...
Ruotsi:
McDonald's SE
Norja:
McDonald's NO
Tanska:
McDonald's DK
...vaan ei Suomessa...
Suomi:
McDonald's FI
Pikainen Euroopan ympäriajelu McDonald'sien kotisivuilla vahvisti jutun, jonka olen Big Tastysta kuullut: se on normilistatuote Skandinaviassa (Suomea lukuunottamatta), Hollannissa ja Sveitsissä. Euroopan isoista maista (Espanja, Ranska, Saksa) Big Tastya ei saa, mutta silmiini pisti välittömästi tuo 1955 Burger. Eikö tuo ollut kampanjatuotteena Suomessa viime talvena? Mä en koskaan tuota maistanut, mutta nyt näyttäisi olevan isoissa EU-maissa ihan listatuotteena.