Olisiko jälkimmäisestäkään käyttämättömänä mitään iloa, kun kuseminen onnistuu tuppimunallakin?Jatkoaikalainen on halventava nimitys jos se minulle osoitetaan. Sen sanoja olettaa, etten olisi koskaan saanut oikeaa ja elävää naista ja että olisin nörtti. Ainoa hyvä puoli tuossa nimityksessä on se, että oletuksena on noin 20-senttinen penis haaraini välissä.
No kyllähän FB-kuvana mittanauhan vieressä se on ihan eri asia.Olisiko jälkimmäisestäkään käyttämättömänä mitään iloa, kun kuseminen onnistuu tuppimunallakin?
Nimimerkille @Snagari vielä kommenttina aiempaan keskusteluun: Juha Taivainen muun muassa on käynnissä olevassa Yhdysvaltain pelissä käyttänyt ihan huoletta useasti jenkki-sanaa. Kyseinen sana ei ole arvolatautunut, toisin kuin ryssä-sana, jota käyttämällä selostaja saisi varmasti selitellä ja pyydellä moneen kertaan anteeksi jälkeenpäin.
Nimimerkille @Snagari vielä kommenttina aiempaan keskusteluun: Juha Taivainen muun muassa on käynnissä olevassa Yhdysvaltain pelissä käyttänyt ihan huoletta useasti jenkki-sanaa. Kyseinen sana ei ole arvolatautunut, toisin kuin ryssä-sana, jota käyttämällä selostaja saisi varmasti selitellä ja pyydellä moneen kertaan anteeksi jälkeenpäin.
Juha Taivainen onkin typerys. Tietenkin konteksti on eri, käyttää joko jenkkiä tai ryssää, mutta kumpaakaan ei kannata julkisesti, esimerkiksi televisiossa, käyttää. Älkää herran tähden ottako mallia jostain urheilupaskanpuhujasta, jonka yleissivistys tuskin on kovin korkealla.
In Finland, the word jenkki (yank) is sometimes used to refer to any U.S. citizen, and with the same group of people Jenkkilä (Yankeeland) refers to the United States itself. It is not considered offensive or anti-U.S., but rather a colloquial expression. However, more commonly a U.S. citizen is called amerikkalainen ("American") or yhdysvaltalainen ("United Statesian") and the country itself Amerikka or Yhdysvallat.
Intiaani on loukkaava termi kuten on esim. oriental sanakin
Intiaanista on myös korrektia puhua first nativena.
.”
Mun mielipide on nimenomaan että sanokaa ihmisiä miksi haluatte. Mua saa kutsua kuka vaan valkonaamafinskiksi häkkiseksi. Saatan siksi sanoa tummaihoista mustaksi, venäläistä ryssäksi, amerikan alkuperäisasukkaita intiaaneiksi jne. Naurettavaa on rajata joku ihminen "huonommaksi" tämän takia. Silloin voi laittaa sen Koffin hameen päälle.Turhaksi säädöksi mennyt mielensäpahoittelu milloin mistäkin sanasta, ihan pelleilyä. Kutsukaa kaikkia ihmisiksi niin ei tarvitse päätään vaivata moisella asialla.
Mun mielipide on nimenomaan että sanokaa ihmisiä miksi haluatte. Mua saa kutsua kuka vaan valkonaamafinskiksi häkkiseksi. Saatan siksi sanoa tummaihoista mustaksi, venäläistä ryssäksi, amerikan alkuperäisasukkaita intiaaneiksi jne. Naurettavaa on rajata joku ihminen "huonommaksi" tämän takia. Silloin voi laittaa sen Koffin hameen päälle.
Mikä siinä jenkki-sanassa vaivaa? Siihen ei ole Suomessa koskaan liitetty mitään negatiivista konnotaatiota.
Jenkki-sanaa nyt käyttävät monet muutkin kuin Taivainen, mutta tässä nyt ei ollutkaan ideana tai pointtina ottaa itse Taivaista tikunnokkaan. Kukaan ei päivittele jenkki-sanan käyttöä, selosti peliä sitten Taivainen, Mertaranta tai jumala. Ryssä-sana on arvolatautunut ja siitä tulisi sanomista. Tämä oli nyt se pointti.
Eivät selostajat nimitelleet jenkeiksi 80-luvullakaan, vaan olivat "uuesaalaisia", "yhdysvaltalaisia" tai "amerikkalaisia". "Nykysaukkos" -selostajat käyttävät, koska eivät osaa kunnolla suomea.
Jatkoajan raportissakin käytetään jenkki-sanaa. Olen syntynyt 1995 ja kasvanut koko elämäni yhteiskunnassa, jossa jenkki-sanan käyttö on ollut täysin neutraalia ja hyväksyttävää, ryssäksi ja neekeriksi kutsuminen arvolatautunutta.
Löytyykö ryssimiselle joku parempi vastine? Mokaaminen, virheen tekeminen? Mielestäni ei löydy.