En nyt nimeä yhtäkään nimimerkkiä tai varsinaisesti yritä yksilöidä ketään, mutta aika vähän arvostan kyllä niitä, jotka haukkuvat mm. venäläisiä ryssiksi tai käyttävät muita rasistisia termejä. Näitä on nähty viljalti viime päivinä.
Ihmettelen, kun näille ryssää huutaneille ei ole annettu (ainakaan vielä) mitään sanktioita. Ainakin minun mielestäni rasismi on ehdottomasti rangaistava asia, oli sitten miten tunteikas Suomen ja Venäjän välinen ottelu tahansa.
Jep, ehdottomasti kaikki hurrit pois Suomesta. Ja norskit. Ja jenkit. Ryssähän on lainasana ruotsin sanasta "ryss", venäläinen. Se on sitten taas kai sen kuuluisan 1%:n vika, joka pilaa 99%:n maineen, ja tuo sana on suunnilleen pahinta mitä tässä vihervasemmistolaiskuplalaisessa yhteiskunnassa voi sanoa. En arvosta tai epäarvosta "ryssä"-sanan käyttöä. Se on eri asia arvostanko, eli en, perusteetonta, kokonaiseen kansakuntaan kohdistuvaa ryssävihaa.
Miksi suomenruotsalaisten suusta ryssä on ihan ok? En arvosta jonkun sanan takia räyhäämistä, menee samaan kastiin näiden todellisten ryssävihaajien kanssa. Joko aletaan puhua aina korrektisti yhdysvaltalaisista, norjalaisista, saksalaisista (natsitteluko ei sitten ole mautonta?), suomenruotsalaisista, japanilaisista jne., tai sitten voidaan yhä käyttää värikkäämpiä ilmauksia epämuodollisissa teksteissä.
Totta kai tuossa sanassa on joku arvolataus, mutta miksi helvetissä se sillä edelleen on? Oikeesti? Ryssäryssäryssäryssäryssäryssäryssä. Ei jumalauta 2015 voi enää tuosta kukaan ottaa pulttia. Tai no, minun kuplassani eivät esiinny kiitospaidat ja karjalalippikset. Ja tarkennetaan vielä, että itse hyvin usein käytän termiä "venäläinen", mutta en mitenkään kavahda tuota kammottavaa r-sanaa.
Ja miten rasismi liittyy sanaan ryssä? Onko venäläisyys edes missään pilipaliteoriassa joku "rotu"?