Vähiten arvostamasi nimimerkit

  • 300 466
  • 1 411

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vaan en silti sano, etteikö kohteliaisuus olisi hyve, mutta ei se välttämättä mitään syvällistä kenestäkään kerro.
Vaan pitäisikö noita nyt pohtia niin läpikotaisin siinä vaiheessa, kun joku ottaa osaa tai tsemppaa ohimennen? Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta tuli vain mieleeni, että aika kummasti ne pienet sanat ja kohteliaisuudet kuitenkin saattavat päivää piristää, vaikka toivottaja ei olisikaan täydellä sielullaan niiden takana ja voivottelisi koko iltapäivää mukana. En ole itse mikään sujuva supliikkimies, mutta olen pakottanut itseni sopivissa tilanteissa kontakteihin esimerkiksi läheisensä menettäneiden kollegoiden kanssa, koska muistan, että omissa vastaavissa tilanteissa on tuntunut hyvältä, kun joku on huomioinut edes sillä virkamiesmäisellä osan ottamisella tai jaksamisella. Ei sitä tarvitse analysoida sen tarkemmin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tietenkin ymmärrän sen, että on erilaisia ihmisiä mutta toisinaan on vaikea ymmärtää suhtautumista kuolemaan. Aivan kuin se olisi haudanvakava juttu!
Oman lapsen, sisaruksen tai vanhemman kuollessa voi olla vähän haasteellista kaivaa tapahtuneesta esiin komiikkaa. Puhun valitettavasti kokemuksesta. Isovanhemman kanssa ihan sama juttu, ainakin siinä tapauksessa kun tälle mietitään lahjaakin. Tuon yhden vajakin heitto TQoFE:lle oli pelkkä tökerö henkilökohtaisuus. En näe sellaisessa mitään älykästä tai rakentavaa. Voimme itse kukin tietysti suhtautua omaan kuolemaamme ihan niin lystikkäästi kuin huvittaa, mutta toisten asiat neuvoisin jättämään näissä suhteissa vaille huumoriosastoa.

Vaarallisia suggestopedisia muuten jotkut paskat jenkkiläiset sitcom-komediasarjat. Niistä varmaan jengi oppii, että kaikkia mukanokkelia tölväisyjä kannattaa viljellä vähän joka paikassa. Miten olisi hautakivi tai -arkku? Ehehehe, auutstökstökstöks hyvä läppä hei give me five. Teeveessäkin tulisi valmiiksinaurua päälle ynnä aplodit lopussa ja ennen puolivälin mainostaukoa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta tuli vain mieleeni, että aika kummasti ne pienet sanat ja kohteliaisuudet kuitenkin saattavat päivää piristää, vaikka toivottaja ei olisikaan täydellä sielullaan niiden takana ja voivottelisi koko iltapäivää mukana.
Kyllä. Tätä en kiistäkään ja noin se menee. Ei siinä mitään pahaa tai väärää ole. Lähinnä otin kantaa, että se olisi empatiaa jotenkin automaattisesti tai muutenkaan. Siinä asiassa olen vähän eri mieltä...

Pidän empaattisuutta oikeana vallitsevana luonteenpiirteenä erittäin harvinaisena ja vaikka nyt suhteellisen eläytymiskykyisenä ihmisenä itseäni pääsääntöisesti pidänkin, niin miksikään todelliseksi empaatikoksi en uskalla kyllä tituleerata. Olen varmasti hyvinkin puolueellinen ja pieniin piiriin rajoittunut, mitä tulee myötätuntoon. Mikä on toki inhimilliseltä kantilta katsottuna ihan luonnollista ja tavanomaista.

No, eipä tästä sen enempiä tässä ketjussa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vaan en silti sano, etteikö kohteliaisuus olisi hyve, mutta ei se välttämättä mitään syvällistä kenestäkään kerro.
Eipä niin. Käänteinen menettely taas kertoo paljonkin. Tahditon ja loukkaava käytös kertoo henkilön tahdittomuudesta ja loukkaavuudesta, myös silloin kun ollaan nokkelia ja jopa älykkäitä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllä. Tätä en kiistäkään ja noin se menee. Ei siinä mitään pahaa tai väärää ole. Lähinnä otin kantaa, että se olisi empatiaa jotenkin automaattisesti tai muutenkaan. Siinä asiassa olen vähän eri mieltä...
Jees, samansuuntaista ajattelen itsekin, ja oikeastaan tuon edellisen viestisi voisin sanasta sanaan allekirjoittaa. Tuli nyt tuohon saumaan tuupattua vähän laajemmalti asiaan liittyen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Huvittava kommentti, mutta vastaan silti. En ole jumaloinut kakaroita kovinkaan monessa ketjussa, en varsinkaan viime aikoina. Oma perheeni on toki elämäni keskipiste, mutta taitaa olla kaikille normaaleille isille. Lisäksi vanhempana ehkä tajuan jonkin verran siitä suhteesta, joka vanhempien ja lapsien välillä on, ja siksi olen puolustanut ja puolustan jatkossakin lapsia tällä palstalla, jossa välillä tuntuu joillekin olevan ylivoimainen tehtävä jonottaa edes samassa kassajonossa lapsiperheiden kanssa sinkkupussillista ruispaloja ostaessaan. Aika säälittävää, oikeasti.

En nyt pelkästään tarkoittanut sinua näillä lapsiaan jumaloivilla vanhemmilla, vaikka, kieltämättä, sinäkin tulit mieleeni tekstiä kirjoittaessani.

Vaikka en lapsista erityisemmin välitäkään, itseasiassa inhoan suurinta osaa - lähes kaikkia - pieniä lapsia. Niin en kuitenkaan ryhdy kaupassa nillittämään, jos jonossa matelee joku äiti viiden kiljuvan kakaran kanssa ja jokainen niistä kakaroista haluaa itselleen karkkipussin vielä siinä kassajonossa. Sen sijaan, tunnustan, toisinaan tekisi nillittää sellaisille vanhemmille joilla on lapsia mutta asettavat omat kaljaostoksensa lasten edelle. Jos niitä lapsia hankitaan tähän maailmaan niin silloin niistä tulee pitää huolta riittävän hyvin. Edellisellä en tarkoita sitä, että tulisi olla absolutisti, vaan sitä, että en ymmärrä, että jokainen viikonvaihde ja juhlapyhä ollaan kännissä. Millainen muistikuva lapselle jää lapsuudesta jos isä tai äiti tai molemmat on tärkeimpinä juhlina kännissä? Veikkaan ettei kovinkaan mieluisa...

Ei jumankauta, herra Jatkoajan asiallisin kirjoittaja. Kyse ei ole nyt sinusta. Minä taisin kirjoittaa juuri, että tiedostan suhtautumisesi, mutta tuossa tilanteessa kyse on vain ihan tavallisesta tahdikkuudesta. Viittasin siihen, että varmasti ymmärrät kuitenkin läheiseen ihmiseen kohdistuneen tahdittomuuden, vaikka et itse niin kokisikaan. Mutta ehkä et sitten ymmärrä.

Otan kohteliaisuutena sen, että pidät minua asiallisimpana kirjoittajana. Itse pidän itseäni varsin tavallisena mielipiteiden esille tuojana, henkilönä jolla on vahvuutensa mutta myös heikkoutensa.

Totta, en aina ymmärrä sitä mikä on tahditonta ja mikä ei, koska en oikein osaa mieltää sitä, että mikä minuun kohdistettu asia olisi todella tahdittomasti sanottu, ja kun en sellaista välttämättä osaa mieltää (ainakaan juuri nyt), on minun vaikea tunnustaa ymmärtäväni tahdittomuuden sen laajimmassa merkityksessä. Sen sijaan tiedostan, malliesimerkin kautta oppineena, sen kuinka tulee käyttäytyä esim. hautajaisissa, (joihin minua tosin ei saa jos ne ovat kirkkohautajaiset), mutta tämä on opittua enkä pidä sitä aitona "tahdikkuutena" vaan pakonomaisena käyttäytymisenä, mikä on vastoin perusluonnettani. Mutta minua kohtaan, painotan "minua", voivat ihmiset käyttäytyä kuten haluavat - olla tahdikkaita tai sitten tahdittomia. Jos loukkaannun jostain asiasta, se on minun heikkoutta/huonoutta, ei asian esille tuojan.

vlad.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Millainen muistikuva lapselle jää lapsuudesta jos isä tai äiti tai molemmat on tärkeimpinä juhlina kännissä? Veikkaan ettei kovinkaan mieluisa...
Ei varmasti jää. Oma isukkini tajusi olla juomatta jouluisin ennen täyttä raitistumistaan, mutta sen verran tiedän kokemuksesta aiheesta, että ei jää kivaa jälkeä mieleen tuosta. Miten se sitten liittyy tähän aiheeseen, sitä en osaa sanoa.


Otan kohteliaisuutena sen, että pidät minua asiallisimpana kirjoittajana. Itse pidän itseäni varsin tavallisena mielipiteiden esille tuojana, henkilönä jolla on vahvuutensa mutta myös heikkoutensa.
Ole hyvä.

Mutta minua kohtaan, painotan "minua", voivat ihmiset käyttäytyä kuten haluavat - olla tahdikkaita tai sitten tahdittomia. Jos loukkaannun jostain asiasta, se on minun heikkoutta/huonoutta, ei asian esille tuojan.
Tämä selvä. Nyt oli kuitenkin kyse toisesta henkilöstä, ei sinusta, eikä edes minusta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tämä selvä. Nyt oli kuitenkin kyse toisesta henkilöstä, ei sinusta, eikä edes minusta.

Kyllä - niin oli mutta aiemmin kirjoittamani:

"Totta, en aina ymmärrä sitä mikä on tahditonta ja mikä ei, koska en oikein osaa mieltää sitä, että mikä minuun kohdistettu asia olisi todella tahdittomasti sanottu, ja kun en sellaista välttämättä osaa mieltää (ainakaan juuri nyt), on minun vaikea tunnustaa ymmärtäväni tahdittomuuden sen laajimmassa merkityksessä."

ja lainaamasi kohta:

"Mutta minua kohtaan, painotan "minua", voivat ihmiset käyttäytyä kuten haluavat - olla tahdikkaita tai sitten tahdittomia. Jos loukkaannun jostain asiasta, se on minun heikkoutta/huonoutta, ei asian esille tuojan."

Yhdistettynä muodostaa "ongelmakimpun", jos sitä sellaiseksi haluaa ilmaista, ja sen perusteella minun on myös vaikea mieltää hyvin usein sitä, mikä on yleensä tahditonta ja mikä taasen ei ts. saatan siis käyttäytyä tahdittomasti ulkopuolisen silmin vaikka itse olen käyttäytyväni varsin moitteettomasti. Niinpä minulta vaatii suunnatonta itsehillintää ja "muiden tarkkailua" se, että pystyn käyttäytymään asiallisesti virallisissa tilaisuuksissa - niinpä pyrin välttämään sellaisia viimeiseen saakka, koska en halua saattaa muita kiusalliseen asemaan mielipiteideni tähden.

Mutta eiköhän tämä tahdittomuudesta tähän ketjuun - kauas ollaan edetty ketjun aiheesta.

vlad.
 

Hertzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KouPa
Banys, Ilevan, Ukkometso, liba leijona... Jos provoilusta maksettaisiin olisi tuo joukko miljonäärejä, aivan täyttä paskaa provoa ja negailua oli tilanne mikä tahansa. Nämä tuli mieleen oman joukkueen kirjoittajista, mutta laitetaas vielä vähän vieraitakin. Elikkä muista mestisfaneista listaan ehdottomasti ykkössijalle Pekutti vai Tuusako se oli, kuitenkin eräs mikkeliläisjoukkueen kannattaja joka jopa naamakirjaan asti teki kookoo-aiheisen yhteisön. Muista kärkisijoista taistelee sitten Makopide, Sporttikotka ja aina yhtä analyyttinen asiantuntija siffa.
 
Viimeksi muokattu:

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Pakko kompata edellistä. Näitä löytyy tuolta KooKoo-puolelta muutama. Todellisia antifaneja, katkeroituneita ihmisiä, jotka jostain syystä jatkuvasti kirjoittelevat negatiivista paskaa KooKoon osioon. Tuskin koskaan kukaan heistä kirjoittaa mitään hyvää joukkueeseen liittyen, tekstit ovat käsittämätöntä nurinaa ja surkeita provoja, KooKoo ei tee mitään oikein jne.. Joku "ex-kookoo" joukosta myös myös löytyy. Pthyi, sylettää moinen.

Liba leijona, ukkometso, ilevan, banys... Vituttaa aina avata KooKoo-keskustelu, kun huomaan heidän kirjoittaneen sinne jotain.

Tulee tässä mullakin mieleen yksi Jukureiden kannattaja, joka aikoinaan facebookiin perusti oikein asiallisen KooKoo-ryhmän. :)
 
Viimeksi muokattu:

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Naurahdin SilsaUuhin heitolle, myonnan. Koska kyseessa nimenomaan on keskustelupalsta. Tilanne olisi ollut toinen mikali henkilo olisi kasvokkain sanonut taman tilanteen. Ei naita kahta asiaa pitaisi minun mielestani sekoittaa keskenaan.

Nimenomaan näin. Harvoin täällä tulee millekään läpälle spontaanisti naurahdettua, tälle tuli mielikuvituksettomassa mauttomuudessaan. Tosin mikäli joku toinen olisi vielä tullut jatkamaan vitsailua asiasta, se olisi mielestäni ollut jo erittäin tahditonta, koska vitsiniekkakortti olisi ollut jo käytetty.

Sitä paitsi suunnitelevathan jotkut etukäteen omiakin hautajaisia.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Toejoen Veikko antaa itsestään niin henkisesti köyhän kuvan, että vie typeryyden huvittavasta jo ärsyttävälle tasolle. Paul Kemp ja muut kaltaisensa yltiönegatiiviset rimpulat. Gags ja muut maailma-on-täysin-mustavalkoinen -hahmot.

Ylipäätään ärsyttävät henkilöt, jotka

a) eivät kykene minkään tason objektiivisuuteen
ja
b) elävät elämäänsä negaation kautta (l. taaskaan ei pää kestänyt -huutajat)

Nämä piirteet vituttavat suuresti tosielämässäkin. Toki täytyy muistaa, että netissä kirjoittelu ei useinkaan vastaa todellista persoonaa, mutta tietysti sekin on jo oman ihmettelynsä aihe, miksi joku antaisi itsestään tahallisesti idiootin vaikutelman edes netissä.
 

Cube

Jäsen
Toejoen Veikko antaa itsestään niin henkisesti köyhän kuvan, että vie typeryyden huvittavasta jo ärsyttävälle tasolle.
Jep, pakko olla trolli. Tiedän kyllä liiankin hyvin millaisia ihmisiä olemassa saattaa olla, mutta ei kai kukaan oikeasti ihan noin tyhmä ole? Sällihän on väärässä joka ikisessä asiassa.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liba leijona, ukkometso, ilevan, banys... Vituttaa aina avata KooKoo-keskustelu, kun huomaan heidän kirjoittaneen sinne jotain.

Älä sitten avaa. Ja aivan oikein, tunne on ihan molemminpuoleinen. Ja termokset Hertzillekin. Niin minäkin sinua. Ja anteeksi, en tiennyt, että se "KooKoo -osio" on vain tietyille kirjoittajille tarkoitettu. Minäs vuonna muuten itse pelasit?
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Älä sitten avaa. Ja aivan oikein, tunne on ihan molemminpuoleinen. Ja termokset Hertzillekin. Niin minäkin sinua. Ja anteeksi, en tiennyt, että se "KooKoo -osio" on vain tietyille kirjoittajille tarkoitettu. Minäs vuonna muuten itse pelasit?

Saat anteeksi, jos lopetat sen käsittämättömän paskan kirjoittelun tuohon nimenomaiseen KooKoo-osioon. Kyllä se vaan aina vihlaisee fanin sydäntä lukea sieltä, kun rakastamani seura tekee muka kaiken päin helvettiä.

Pelasin aikoinaan 5 vuotta Voikkaan Pallopeikkojen junioreissa ykkösmaalivahtina, sen jälkeen torjunut palloja puulaakisarjassa, sekä 6-divarissa Jaalan Voiman riveissä muutaman ottelun. Ei ole ihan joka jannu päässy pelaamaan Hartolan Wembleyllä! :)
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kaija... eikä kun Jomppa_Koon jatkuva whinetys ilman, että tekisi asioilleen mitään aiheuttaa vastenmielisen tunteen nimimerkkiä kohtaan. Ota nyt perkele lusikka kauniiseen käteen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onneksi HIFK on yhtä pahasti pihalla kuvioista, jota et kuitenkaan jostain syystä maininnut...

Olen kuullut huhua, että Nimimerkki HIFK omistaa nettipankkitunnukset. Varmaan siksi hän ei ole säälittävyydessä samalla tasolla sun kanssasi. On kuulemma vielä komeampikin kuin sinä. Näyttää petolinnulta, vaan ei sellaisen perseeltä.
 
On kuulemma vielä komeampikin kuin sinä. Näyttää petolinnulta, vaan ei sellaisen perseeltä.

Tuota en usko. Nimimerkki HIFK ei väittäisi koskaan ketään toista rumemmaksi kuin hän itse on. Itse voin vakuuttaa sinulle, että en keskity naamani arvosteluun oikeastaan yhtään. Silloin tällöin jään naamaani miettimään, mutta siis todella harvoin. En siis todellakaan hauku itseäni rumaksi, koska sille ei ole tarvetta sen takia kun kukaan ei naamaani tule tänne arvostelemaan. HIFK miettii omaa naamaansa jatkuvasti ja se vasta on säälittävää.
 

Nimetön

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Jets, Maajoukkue
Ei oikeastaan mitään TOJ vastaan, mutta täysin sokea Venäjän fanittaminen ja Venäjän pitäminen ylitse muista vituttaa. Monet yksittäiset kommentit ovat saaneet veren kiehumaan viimeisimpänä Emelinen tappotaklauksen puolustelua. Miten joku SUOMALAINEN voi olla noin venäläinen? Hävettää. Suomi on kuitenkin isänmaan ja itse olen äärimmäisen ylpeä suomalaisuudestani.
 

Nimetön

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Jets, Maajoukkue
Eikös TOJ kuitenkin ole suomenvenäläinen. Olisiko kaveri vieläpä syntynytkin Venäjällä?

Sitten asia on täysin eri, mutta painotan vielä ettei ole mitään TOJ vastaan. Koko ajan olen pitänyt suomalaisena henkilönä häntä ja tämän takia ei herunut arvostusta, TOJ ylimitoitetun venäjän fanittamisen takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös