Vähiten arvostamasi nimimerkit

• 303 145
  • 1 411

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Lakkaa nyt lässyttämässä ja kerro mikä tuossa viestissä oli niin hirveää provoa että viesti ansaitsi päätyä tänne. Vastaavanlaisia juttuja lentää JA:ssa kymmeniä päivittäin.
Sinäkään et näköjään osaa lukea rivien välistä?

Mistä muuten luit että se on hirveää provoa? Muistaakseni kirjoitin että se on pikkuprovoa joka on rasittavaa. Kun haluaa väksin lukea asiat omalla tavalla, vaikka väännetään rautalangasta monen nimimerkin toimesta, niin silloin olen sitä mieltä että ihminen on ärsyttävä. Ja keskustelu loppui TosiFanin kohdalta siihen kun ei enää vastannut kysymykseen jos hän ei osaa lukea rivien välistä.

Tuskin TosiFani on niin tyhmä ettei osaisi lukea rivien välistä, mutta joskus jotkut heittäytyy tyhmiksi, kuten sinäkin. Vai luitko pelkästään tuon minun linkin? Siinä tapauksessa suosittelen että luet koko jutun.

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuskin TosiFani on niin tyhmä ettei osaisi lukea rivien välistä, mutta joskus jotkut heittäytyy tyhmiksi, kuten sinäkin. Vai luitko pelkästään tuon minun linkin? Siinä tapauksessa suosittelen että luet koko jutun.

Minä luin pelkästään lähettämäsi linkin, mitä muuta lukemista minulla olisi tuosta asiasta ollut? Täytyy sanoa ettei ärsyyntymisesi kovin helpolla aukea jos ei ole tutustunut ko. ketjun antimiin. Mikä ketju se muuten on? Sekään ei käy ulinastasi ilmi.

Jos haluat saada muut ärsyyntymään kanssasi, sinun pitäisi nähdä enemmän vaivaa.

Edit. No, käyhän se sieltä ilmi kun tarkemmin katselee.

Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tuskin TosiFani on niin tyhmä ettei osaisi lukea rivien välistä, mutta joskus jotkut heittäytyy tyhmiksi, kuten sinäkin. Vai luitko pelkästään tuon minun linkin? Siinä tapauksessa suosittelen että luet koko jutun.

Minua ärsyttää tämä joka syksyinen keskustelu, jossa kauden ensimmäiset harjoituspelien perusteella tehdään kaikennäköisiä johtopäätelmiä. Tästä syystä kommentoin kyseistä viestiä, joka mielestäni oli hölmö, tarkoituksella tai ei.

Enkä nyt oikein ymmärrä mikä tuossa kommentissani nyt niin kovasti hiertää, että sitä pitää täälläkin käsitellä. Ymmärrän, että nimimerkkini aiheuttaa ongelmia, mutta aika herkkänahkainen täytyy olla, jos tuosta saa nyppyjä. Ja keskustelun lopetin, jotta en jankkaisi näkemystäni ja koska aihe oli täysin yhdentekevä.

Myönnän jankkaavani, mutta en tee sitä yksin. Perustelen joka kerta näkemykseni, vaikka usein vasta-argumentit ovat ala-arvoisia. Tiedän tämän ärsyttävän, yritän kehittyä ihmisenä tässä suhteessa.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
TosiFanin olen kerran tavannut pikaisesti ja mulle jäi äijästä erittäin positiivinen mielikuva. Muutenkin kyseinen nimimerkki tällä palstalla perustelee kirjoituksensa ja uskon kyseisen miehen sanaan lähes aina.

Sama. Istuimme pöydässä vierekkäin ja kävimme pitkän keskustelun muunmuassa lasten ja nuorten kasvattamisesta. Alta minuutin tajusin, että nyt keskustelen jonkun sellaisen kanssa, joka todellakin tietää, mistä puhuu. Se oli miellyttävä ja ainakin minulle myös hyvin opettava juttelu. Ymmärrän kyllä, miksi TosiFanin perusteleva ja väsymätön keskustelutyyli voi ärsyttää hänen kanssaan eri mieltä olevia, mutta jokainenhan saa keskustella tuohon samaan tyyliin. Jos siis rahkeet riittää.

DefenceX

Jäsen
Tube82; Alkuun tykkäsin tästä kirjoittajasta, sillä herätti paljon keskustelua (usein ihan asiaakin) palstalla. Meno on kuitenkin muuttunut ja mielipiteetkin tuntuvat miehellä/naisella vaihtuvan melko nopeasti, kuten nimimerkki C.Orr meille aikaisemmin jo todisti.

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nimenomaan. Taitaa TF:n tyyli käynee hermoon ennen kaikkea niille, joiden mielestä jokaisen oma on saman arvoinen kuin muiden hallussa olevat faktat.

Kyse on varmaan erilaisista ihmisistä. Joku tykkää haastaa omia näkemyksiään ja väitellä tuntitolkulla kun taas toiselle on melkein loukkaus, jos joku uskaltaa olla eri mieltä ja perustella sen vahvasti. Siinä on sitten sama, mitkä ne todelliset faktat on.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyse on toki persoonallisuuksistakin, mutta myös siitä, onko juurtunut omiin näkemyksiinsä ja onko edes ajatusta ottaa huomioon erilaisia näkökulmia asiaan. TF perustelee asiansa yleensä perusteellisesti ja tietyissä asioissa hänellä on varmasti todella paljon kompetenssia tehdä niin. Välillä mennään taas siihen, että kyse ei ole faktoista vaan näkökulmista, ja silloin väännön pitkittäminen on täysin turhaa tai ainakaan vänkääjän mainetta ei tarvitse ihmetellä.

Itse en syyllisty pitkiin vääntöihin, joten mulla on varaa sanoa näin.

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TF jakaa mielipiteitä niin kanssakirjoittajien kesken, kuin myös oman pääni sisällä. Toisinaan hyviä, perusteltuja tekstejä (vaikka olisikin eri mieltä kuin minä), kun taas toisinaan omaan (joskus faktisesti virheelliseen) näkökulmaan takertumista viimeiseen asti. Esim. tuolla Jonne Virtanen -ketjussa jankkaa selvästi asiasta josta ei tiedä, ja perusteluina käytetyt ns. faktat ovat enemmän tai vähemmän heikkoja. Toisinaan tulee mieleen eräs lentävä lause opettajista: "Tietää kaikesta vähän muttei mistään tarpeeksi".

Ei TosiFani millään pahalla tämä! Kuulut palstalla kuitenkin sellaiseen osastoon jonka arviointikriteerit on hieman eri kuin tietyllä porukalla, jota en ketjun nimestä huolimatta viitsi luetella.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ei TosiFani millään pahalla tämä! Kuulut palstalla kuitenkin sellaiseen osastoon jonka arviointikriteerit on hieman eri kuin tietyllä porukalla, jota en ketjun nimestä huolimatta viitsi luetella.

Minusta näitä arviointeja on mielenkiintoista lukea, antaa tulla vaan. Allekirjoitan lähes kaikki huomiot, tiedän olevani aikamoinen besserwisser. En tosin niin paha kuin nuorempana ja yritän kehittyä ihmisenä jatkuvasti. Minäkuvani on sen verran vahva, etten menetä yöuniani tämän asian toteamisesta.

Suosikkijoukkue
HIFK
Kisapuisto. Ihan vaan tuon 'homoketjun' perusteella. Toejoen Veikko ja muut vastaavat menevät sitten siinä samassa. Raasut elävät väärällä vuosisadalla.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kisapuisto. Ihan vaan tuon 'homoketjun' perusteella. Toejoen Veikko ja muut vastaavat menevät sitten siinä samassa. Raasut elävät väärällä vuosisadalla.

Vahva sama. Kisapuisto on vielä siinä mielessä jännä tapaus, että kaverihan tuntuu olevan periaatteessa ja monella tapaa ihan fiksu jantteri, mutta tuo yksi sokea piste sitten sotkee pakkaa kertakaikkisen täydellisesti.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Tällaiseen ketjuun ei välttämättä kehtaisi mitään kirjoittaa, mutta ylläoleviin viitaten nimimerkkiä Kisapuisto on pakko puolustella sen verran, että kaikesta keskiaikaisuudesta huolimatta tolla kaverilla on kuitenkin jonkinlainen punainen lanka jutuissaan.

Todellakaan en jaa hänen näkemyksiään vaikkapa homoketjun keskustelunaiheista, mutta Veikon kanssa samalle listalle laittaminen on sen sortin loukkaus, että pakko tähän on puuttua.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Omien havaintojeni mukaan palstalla on aika paljon sellaisia kirjoittajia, jotka ovat hyviä joko vapaan keskustelun tai kiekkokeskustelun puolella, mutta vain toisen.

Esimerkiksi TosiFani osaa perustella mielipiteensä vapaan puolella hyvin, vaikka olenkin useimmiten eri mieltä. Kiekkopuolella kyseinen nimimerkki suoltaa taas sellaista juttua, että olen alkanut epäillä onko hän koulunsa erityisluokalla opettaja vai oppilas.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Renegade. Varsin harmiton tapaus, mutta anti tälle palstalle on about nolla. Joskus yrittää päteä jollain inside-tiedolla. Väittää ettei Jokerit kiinnosta yhtään, mutta silti vähintään joka toiseen viestiin liittyy Jokerit jollain tasolla. Myös kova itsemoderoija ja aika usein saa kirjoituskieltoa.

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
The Original Jags. Mieheltä on estetty jo pääsy tänne vapaalle, nyt pitäisi estää pääsy tuonne Suomalaisiin sarjoihin. Tai oikeastaan pitäisi estää pääsy kaikkialle muualle paitsi KHL-ketjuihin.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Nimimerkki wilco ja erityisesti hänen one-linerinsa.

Tahdon uskoa, että kyseinen nimimerkki kykenee myös asialliseen kirjoitteluun ja toisinaan olen jopa nähnyt sellaisia tuotoksia häneltä, mutta valitettavan usein hän vaan lähettelee one-linereita milloin mihinkin ketjuun.

Että silleen...

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjoitin taannoin tänne TosiFanista ja mainitsin, että ei ehkä ole vähiten arvostamani nimimerkki, valehtelin, kyllä hän juuri sitä nimenomaa taitaa olla.

Voin kuvitella tilanteen, että istuisin jonkun kaverin kanssa vaikka oluttuopillisella ja keskusteltaisiin mistä ikinä nyt satuttaisiin keskustelemaan. Niin kohta jostain naapuripöydästä kuuluisi nasaalilla nenä-äänellä ilmoitettu vastalause, etusormipystyssä vielä tehosteena painottamaan, että ei, ei, ei ja ei! Ja minä, minä, minä.... Minun mielestäni ainoa oikea tapa tähän on suhtautua näin ja jos ei suhtaudu niin silloin ei ole perillä asioista.
Varmasti seuraisi vielä kotimatkalla perässä ja hokisi korvanjuuressa oikeaa mielipidettä, mielipidettä joka on oikeasti moraalisesti oikein eikä tuomittava. Ehkä tuo papatus saattaisi hetken kuulua jopa postiluukusta kunnes kaveri kyllästyisi, joko nukahtaisi tai muuten vaan luovuttaisi. Kuitenkin kohta palaten jonkin ravintolan pöytään josta voisi löytää seuraavat uhrit ja aloittamaan saman taas alusta.

Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kirjoitin taannoin tänne TosiFanista ja mainitsin, että ei ehkä ole vähiten arvostamani nimimerkki, valehtelin, kyllä hän juuri sitä nimenomaa taitaa olla.

Voin kuvitella tilanteen, että istuisin jonkun kaverin kanssa vaikka oluttuopillisella ja keskusteltaisiin mistä ikinä nyt satuttaisiin keskustelemaan. Niin kohta jostain naapuripöydästä kuuluisi nasaalilla nenä-äänellä ilmoitettu vastalause, etusormipystyssä vielä tehosteena painottamaan, että ei, ei, ei ja ei! Ja minä, minä, minä....

Minua edelleen ihmetyttää, että oman mielipiteen puolustaminen koetaan keskustelupalstalla negatiivisena asiana. Ja naapuripöytään huutelu on huono vertaus, Jatkoajan keskustelupalsta on yksi suuri pöytä, jossa keskustellaan. Enkä edes seuraa sinua mitenkään, olen pääosin keskustellut yhdessä ketjussa muutaman päivän ajan, enkä juossut sinun perässä, tilanne taitaa olla jopa toisinpäin.

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minua edelleen ihmetyttää, että oman mielipiteen puolustaminen koetaan keskustelupalstalla negatiivisena asiana. Ja naapuripöytään huutelu on huono vertaus, Jatkoajan keskustelupalsta on yksi suuri pöytä, jossa keskustellaan. Enkä edes seuraa sinua mitenkään, olen pääosin keskustellut yhdessä ketjussa muutaman päivän ajan, enkä juossut sinun perässä, tilanne taitaa olla jopa toisinpäin.

Olisi toki ollut pitänyt olla täsmällisempi ja kirjoittaa, että kaksi ihmistä keskustelisi.... En toki tarkoittanut että juuri minua täällä vainoasit.

Ja tottakai omaa mielipidettä saa puolustaa mutta se, että se menee jankkaukseksi, että minä tiedän, minä, minä ja minä.... Et tiedä lajista mitään jos et ole samaa mieltä, olet Pentti Peruskatsoja, minä olen jutellut kaikkien kanssa ja tiedän että olen oikeassa, minä, minä, minä, moraali, totuus, valo ja oikeus..... todella raskasta ja rasittavaa.

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Minua edelleen ihmetyttää, että oman mielipiteen puolustaminen koetaan keskustelupalstalla negatiivisena asiana.

Ei tuhat kärpästä voi olla väärässä, kyllä paska haisee.

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minua edelleen ihmetyttää, että oman mielipiteen puolustaminen koetaan keskustelupalstalla negatiivisena asiana. Ja naapuripöytään huutelu on huono vertaus, Jatkoajan keskustelupalsta on yksi suuri pöytä, jossa keskustellaan.

Tässä on ihan mielenkiintoinen näkökanta liittyen keskusteluun. Olen täysin samaa mieltä toisesta virkkeestä. Jatkoajassa voi keskustella missä tahansa aihiossa ilman, että joku tulee komentamaan omalle hiekkalaatikolle menemisestä. Mutten kyllä usko, että lainaamasi kirjoittaja sitä tarkoittikaan.

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutten kyllä usko, että lainaamasi kirjoittaja sitä tarkoittikaan.

Enkä tarkoittanutkaan, vaan sitä että kyseinen keskustelija tuntuu etsimällä etsivän keskusteluista aiheen johon voi osallistua ja kertoa muille kuinka he ovat väärässä ja kuinka itse omaa aiheeseen moraalisesti kestävimmän mielipiteen.
Muutenkin minä, minä, minä, minä ja minä asenne on turhauttavaa.
Sillä että jaksaa jankata sadan viestin verran jostain asiasta ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että osaisi jotenkin muita paremmin perustella mielipiteensä. Pikemminkin ehkä päinvastoin.

Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tässä on ihan mielenkiintoinen näkökanta liittyen keskusteluun...

Tämä oli oikeinkin kiinnostavaa luettavaa, kiitos tästä.

Enkä tarkoittanutkaan, vaan sitä että kyseinen keskustelija tuntuu etsimällä etsivän keskusteluista aiheen johon voi osallistua ja kertoa muille kuinka he ovat väärässä ja kuinka itse omaa aiheeseen moraalisesti kestävimmän mielipiteen...

Niin, kyllä tässä jotain pointtia on. Itse arvostan TF:ää kyllä, lähinnä hänen hyvien, Ässiä käsittelevien analyysiensa takia.

Silti olen itsekin huomannut, että hän tuntuu välillä etsivän jostain isommasta asiayhteydestä jotain mihin tarttua, mitä kritisoida, mihin puuttua.

Tämä ei millään pahalla sanottuna, epäilen TF:n tekevän tätä ihan tiedostamattaan.

Näissä asioissa oma tausta vaikuttaa muuten todella paljon. Itse tulen perheestä, jossa ihan väittelyn itsensä takia mm. ruokapöydässä on argumentoitu ties mistä asioista. Itse näen tämän lähinnä viihteellisenä juttuna ja liki rentouttavana elementtinä.

Vastavuoroisesti taas ainakin (entinen) tyttöystäväni piti suunnilleen hengästyttävänä ja ahdistavana sitä tapaa, jolla ruokapöydässämme keskusteltiin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy