Uusi televisio

  • 761 956
  • 2 830

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Onko kenelläkään kokemuksia noista LG:n taulutelevisioista, tekeekö niillä mitään?
Itse hommasin viime keväänä LG:n 32LT75-mallin, eli siis 32"-tuumainen HD Ready kahdella terrestriaalivirittimellä ja kovalevyllä varustettuna. Kuva on ihan ok, ei markkinoiden paras mutta riittävä pienen kämpän perustelkkariksi. Jos olet hommaamassa Full HD:ta niin luulisi riittävän vielä sitä paremmin sitten. Mutta erityismaininta tälle LG:lle parhaasta ohjelmistosta johon ainakin itse olen törmännyt. Todella helppo ja nopea käyttää. Telkku mm. tallentaa koko ajan tunnin bufferilla sitä mitä katsot, jolloin vaikkapa lätkää katsoessa voi itse kelailla samantien takaisin jos jotain jäi näkemättä. Vastaavia ominaisuuksia varmaan löytyy muiltakin, mutta tämä oma, ostettaessa 700e-hintainen telkku hakkaa esim. faijan 500e maksaneen "laatumerkki" Topfieldin digiboksin 95-0.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Muistelisin että Verkkokauppa kustomoi about kaikki myymänsä taulu-tv:t käyttäjien toiveiden mukaan, lisämaksu taisi olla luokkaa 60€. Tai siis ainakin kehykset sai vaihdettua sopiviin väreihin.
 

Kempula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Liverpool, Leijonat, Team Jatkis
HD-telkkariin kuva scartin kautta

Itselläni ei ole vielä vähään aikaan varaa hommata taulu-tv:tä, mutta nyt on tullut esille sellainen mahdollisuus, että puoleksi vuodeksi ulkomaille muuttava lankomies antaisi omansa meille lainaan. En tiedä tarkempia tietoja tv:stä, koska kuulin tästä ideasta vasta tänään vaimolta, mutta merkki on Samsung ja vaimon mielestä "iso" eli epäilen, että vähintään 37". Nykyään kaikki uudet sarjat ja elokuvat tulee katsottua tietokoneelta, joka on yhdistetty 15m pitkällä scart-kaapelilla nykyiseen 21" kuvaputki televisioon näytönohjaimen tv-out liitännän kautta.

Kysymys kuuluukin, että pystynkö tällä uudella tv:llä edelleen katsomaan sarjat ja leffat tietokoneen kautta scart-kaapelilla vai meneekö kuva isossa tv:ssä katselukelvottomaksi? Ei ole varaa hommata mitään uusia kaapeleita, koska välimatkaa on sen verran, että kaapeleille tulisi liikaa hintaa. Tietokoneessa on GeForce 7600GS-näytönohjain, eli hd-videoiden katsominen on mahdollista.

Jatkokysymyksenä vielä, että onko kenelläkään kokemusta television lähettämisestä matkahuollon kautta? Itse asun Joensuussa ja lanko Helsingissä eikä kummallakaan ole autoa, joten autolla noutaminen/tuominen ei onnistu.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, kovasti positiivisia arvosteluja/mielipiteitä löytyi noista LG:n televisioista netin syövereistä joten tänään kävin hakemassa 32 tuumaisen LG:n. Se Full HD -malli mitä etukäteen ajattelin oli päässyt loppumaan mutta ostin sitten ihan perus HD Ready 32:n, säästinpähän pari sataa ja luulisin että ainakin toistaiseksi välttää tuokin kun noiden TV-lähetysten laatu on mitä on. Hinta oli kyllä vähintäänkin kilpailukykyinen ja näin ensitutustumisen perusteella ihan OK laitteelta vaikuttaa, ainakin käytettävyys on hyvä ja kuvan laatu riittävän hyvä minulle.

Seuraavaksi varmaan sitten ostattaa jonkinlaisen kotiteatterisetin kun havaitsin tuossa että DVD-soittimessa ei ole piruvie HDMI-liitäntää, ja muutenkin noiden taulutelkkareiden äänenlaadussa ei ole hurraamista, joten sama varmaan iskeä kaksi kärpästä kerralla. Mutta niinhän siinä aina käy että kun ostaa jotain uutta elektroniikkaa niin siitä seuraa ketjureaktio jonka jälkeen olet huomannut uusineesi kaikki kodin elektroniikkavempeleet.
 

Kempula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Liverpool, Leijonat, Team Jatkis
Itselläni ei ole vielä vähään aikaan varaa hommata taulu-tv:tä, mutta nyt on tullut esille sellainen mahdollisuus, että puoleksi vuodeksi ulkomaille muuttava lankomies antaisi omansa meille lainaan. En tiedä tarkempia tietoja tv:stä, koska kuulin tästä ideasta vasta tänään vaimolta, mutta merkki on Samsung ja vaimon mielestä "iso" eli epäilen, että vähintään 37". Nykyään kaikki uudet sarjat ja elokuvat tulee katsottua tietokoneelta, joka on yhdistetty 15m pitkällä scart-kaapelilla nykyiseen 21" kuvaputki televisioon näytönohjaimen tv-out liitännän kautta.

Kysymys kuuluukin, että pystynkö tällä uudella tv:llä edelleen katsomaan sarjat ja leffat tietokoneen kautta scart-kaapelilla vai meneekö kuva isossa tv:ssä katselukelvottomaksi? Ei ole varaa hommata mitään uusia kaapeleita, koska välimatkaa on sen verran, että kaapeleille tulisi liikaa hintaa. Tietokoneessa on GeForce 7600GS-näytönohjain, eli hd-videoiden katsominen on mahdollista.

Tuli pyörittyä googlen ihmeellisessä maailmassa, joten vastaan itse itselleni. Eli ei ilmeisesti onnistu mitenkään järkevällä tavalla tuo kytkeminen scartin kautta, joten paras tapa olisi siis kytkeä tietokone DVI-D - HDMI-kaapelilla televisioon Ja lisäksi äänet RCA-piuhalla vahvistimeen. Verkkokauppa.comista löytyisi 15m DVI-D-HDMI-kaapeli hintaan 44.90 ja RCA-kaapeli hintaan 7.90. Tuon verran nyt vielä kehtaa maksaakin. Joku viisaampi voi sitten mainita, jos jotain muuta pitäisi vielä ottaa huomioon.

Edit: Vai onko sittenkin VGA-VGA-kaapeli parempi? Apuva!

Jatkokysymyksenä vielä, että onko kenelläkään kokemusta television lähettämisestä matkahuollon kautta? Itse asun Joensuussa ja lanko Helsingissä eikä kummallakaan ole autoa, joten autolla noutaminen/tuominen ei onnistu.

Tähän kysymykseen kaipaisin kuitenkin vielä vastausta.
 
Viimeksi muokattu:

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Noniin, uusi töllötin olisi tarkoitus saada talouteen. Pitkällisen hieromisen jälkeen olen budjetoinut hankinnan enimillään 700 euron pintaan. Tämä rahamäärä olisi tarkoitus investoida 37-tuumaiseen tauluun (LCD-näytöllä). FullHD:n mahdollisuutta olen pitkällisen pohtimisen jälkeen pitänyt jonkinlaisena ehtona hankinnalle, mutta pitävin perustein myös HD-ready kelpaa.

Tällaisia malleja olen katsastellut Verkkokaupasta:

LG
37LG5000 Full HD, 670.90e

Toshiba
37XV550P Full HD, 601.90e
37CV500PG HD-Ready, 616.90e
37XV555DG Full HD, 645.90e
37XV505DG Full HD, ~650,00e

Sony
KDL-37V4000 HD-ready, 636.90e
KDL-37S4000 HD-ready, 699.90e

Eli otan enemmän kuin kiitollisena vastaan kaikki mielipiteet, kokemukset ja tietämykset kyseisistä malleista ja merkeistä noin yleensä. Jos joltain löytyy saman hintaluokan töllöjä listan ulkopuolelta, niin näistäkin vaihtoehdoista olen hyvin kiinnostunut lukemaan arvosteluja.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Eli otan enemmän kuin kiitollisena vastaan kaikki mielipiteet, kokemukset ja tietämykset kyseisistä malleista ja merkeistä noin yleensä. Jos joltain löytyy saman hintaluokan töllöjä listan ulkopuolelta, niin näistäkin vaihtoehdoista olen hyvin kiinnostunut lukemaan arvosteluja.

DVDPlazan alafoorumi:
http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=86

Tuolta vaan lukemaan ko. vehkeistä.

- Tinke-80
 

12961

Jäsen
(LCD-näytöllä)

Tähän haluan puuttua. Onko tosiaan niin, että pidätte LCD-näytön värejä ja kuvaa miellyttävämpänä kuin plasmaa?

Itse en nimittäin LCD:ta ottaisi kirveelläkään, plasmassa on sentään musta väri ja kuva näyttää edes jotenkin luonnolliselta. LCD:ssa mitä olen katsellut, on ainakin omalle silmälleni liian kirkas kuva.

Plasman katoamiseen alle 42 tuuman näytöistä on tasan se syy, että niitä on LCD:llä halvempi valmistaa. Nelikakkosissa volyymit ovat melko tasan ja isommat, muutenkin kalliimmat yksilöt ovat huomattavasti useammin plasmoja.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Tähän haluan puuttua. Onko tosiaan niin, että pidätte LCD-näytön värejä ja kuvaa miellyttävämpänä kuin plasmaa?
Plasma on myös ollut mietiskelyssä, mutta tv-hyllystöömme ei mahdu kuin maksimissaan 37-tuumainen näyttö, mikä kyseenalaistaa plasma-ratkaisun järkevyyttä. Tälle kokoluokalle kun löytyy melko niukasti vaihtoehtoja, sillä yleinen mielipide taitaa olla niin, ettei alle 40''-telkkarin kannata olla plasma.

Tokihan plasmassa olisi nuo mainitsemasi edut parempine mustatoistoineen ja vasteaikoineen, mutta LCD-taitaa olla olosuhteen huomioon ottaen järkevämpi ratkaisu.

Mutta toki jos 32-37'' -kokoluokan plasmoja osaat suositella (budjetilla 700e) niin ainahan näitä voi miettiä...
 

12961

Jäsen
Mutta toki jos 32-37'' -kokoluokan plasmoja osaat suositella (budjetilla 700e) niin ainahan näitä voi miettiä...

Nojoo, ei ollut oikeastaan suoraan sulle kohdistettu, vaan yleisesti.

Itse ostin tammikuun alussa muistaakseni kahdesta plasmavaihtoehdosta paremman, ja se on jokin 37 panasonic. Full HD:ta en tarvinnut, koska tuolla töllötin on ihan perinteisessä käytössään, elokuvia on taidettu katsella DVD:lta viimeksi pari vuotta sitten, eikä oman tietokoneen näytönohjaimessa olisi kuitenkaan potkua pyörittää mitään HD-peliä.

Silloin ainakin oli liikkeensä viimeinen varastokappale, ja olinkin siis oikeaan aikaan liikkeellä, koska sen paikalle hyllyyn menee juuri 37, 40 ei enää sovi ja kuten mainittua, on plasma alle 42 tuumaisissa katoava luonnonvara.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tähän haluan puuttua. Onko tosiaan niin, että pidätte LCD-näytön värejä ja kuvaa miellyttävämpänä kuin plasmaa?
Kyllä
Itse en nimittäin LCD:ta ottaisi kirveelläkään, plasmassa on sentään musta väri ja kuva näyttää edes jotenkin luonnolliselta. LCD:ssa mitä olen katsellut, on ainakin omalle silmälleni liian kirkas kuva.
Jaa-a. Vai luonnollisemmalta? Sehän tietenkin tarkoittaa että paremmalta? Ja normaalia tv-kuvaa katselit liikkeessä?
Plasman katoamiseen alle 42 tuuman näytöistä on tasan se syy, että niitä on LCD:llä halvempi valmistaa. Nelikakkosissa volyymit ovat melko tasan ja isommat, muutenkin kalliimmat yksilöt ovat huomattavasti useammin plasmoja.
Liekköhän sittenkään tämä se syy?
Itse ostin tammikuun alussa muistaakseni kahdesta plasmavaihtoehdosta paremman, ja se on jokin 37 panasonic. Full HD:ta en tarvinnut, koska tuolla töllötin on ihan perinteisessä käytössään, elokuvia on taidettu katsella DVD:lta viimeksi pari vuotta sitten, eikä oman tietokoneen näytönohjaimessa olisi kuitenkaan potkua pyörittää mitään HD-peliä.
No sieltähän se syy sitten plasman hehkutukselle paljastuikin. Myyjä myynyt vanhaa roskaa pois mitä kukaan muu ei osta jannulle joka ei oikeastaan tiedä mitään, mutta silti pätee netissä.
Silloin ainakin oli liikkeensä viimeinen varastokappale, ja olinkin siis oikeaan aikaan liikkeellä, koska sen paikalle hyllyyn menee juuri 37, 40 ei enää sovi ja kuten mainittua, on plasma alle 42 tuumaisissa katoava luonnonvara.
Hahahahah.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Melko asiallista. Oma mielipiteeni on, että plasman kuva on tv-käytössä selvästi parempi, kun puhutaan vaikkapa 42-tuumaisista. Panan X (HD) ja Z (FullHD) -sarjat ovat erinomaisia telkkuja, alle tonnilla ei vastaavaa LCD:tä saa, mielestäni, ehkä Sonyt pääsee lähelle. Sähkönkulutus on tietty noissa FullHD-plasmoissa aika miehekäs, HD:ssä ei niinkään (joka perustv käyttöön tekee X-sarjasta todella houkuttelevan).

Ja sellainen vaikutelma kyllä tulee, että on tullut katseltua vähän liian kauan LCD:tä, jos ei ole itsestään selvää, että luonnollinen kuva tarkoittaa parempaa kuvaa. Ja meikäläinen on ihan kuvaputkimies. Buahuahua.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
http://www.sony.fi/product/t32-w-series/kdl-40w4000
tuollainen tuli ostettua marraskuussa. Vuoden verran olin vertaillut erilaisia telkkareita, katsellut niiden kuvaa normi digiboksin-, blu-ray-, ja dvd:n kautta ja valinta oli lopuksi aika helppo.
Mielestäni tässä Sonyssa musta on todellakin mustaa, kuva on hyvä ellei loistava, käytettävyys hyvä, samoin liitännät. Hinta kohtuullinen.

Edit: Pari testilinkkiä
http://whathifi.com/Review/Sony-KDL-40W4000/
http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/sony_kdl-40w4000.htm
Värin ja valoisuuden säätö vaati hiukan aikaa jotta laitteesta saa kaiken irti, mutta siihenkin löytyi netistä valmiiksi testatut asetukset.
 
Viimeksi muokattu:

passenger

Jäsen
Itsellä on myös jo viime kesästä ollut tuo Sonyn kdl 40 w4000 ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Noita säätöjä kannattaa kyllä rukata ja DVD plazalta löytyykin leffoille, tavalliselle tv-kuvalle, HD-kuvalle kuin vaikka konsolipeleille omat säätönsä. Päädyin Sonyyn ominaisuuksien ja todella hyvän käytettävyyden takia, ainoa paha miinus on niinkin alkeellinen juttu kuin teksti-tv:n alasivun vaihtomahdollisuuden puute. Ei voi ymmärtää miten näinkin uudesta telkkarista voi sellainen puuttua. Näitä taitaa saada 40" koossa jo alta tonnilla.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Päädyin Sonyyn ominaisuuksien ja todella hyvän käytettävyyden takia, ainoa paha miinus on niinkin alkeellinen juttu kuin teksti-tv:n alasivun vaihtomahdollisuuden puute. Ei voi ymmärtää miten näinkin uudesta telkkarista voi sellainen puuttua.
Suomi taitaa olla yksi maailman harvoista maissa, joissa tekstiTV on valtakunnallisessa käytössä, joten ulkomaalaisten TV-valmistajien intressit "alasivulliseen" tekstariin lienevät aika marginaalissa. Finluxin töllöttömistä tuo alasivuselain yleensä löytyy.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Itsellä on myös jo viime kesästä ollut tuo Sonyn kdl 40 w4000 ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Noita säätöjä kannattaa kyllä rukata ja DVD plazalta löytyykin leffoille, tavalliselle tv-kuvalle, HD-kuvalle kuin vaikka konsolipeleille omat säätönsä. Päädyin Sonyyn ominaisuuksien ja todella hyvän käytettävyyden takia, ainoa paha miinus on niinkin alkeellinen juttu kuin teksti-tv:n alasivun vaihtomahdollisuuden puute.

Omassa 40X2000-Sonyssä on kyllä teksti-tv:n alasivujen selailutoiminto, mutta ko. mallin teksti-tv toimii siten, että 1. painalluksella näkyy teksti + pikkukuva oikealla alhaalla ja 2. painalluksella pelkkä teksti. Paluu tv-kuvaan tapahtuu sitten 3. painalluksella eikä teksti + pikkukuva -tilasta todellakaan pääse suoraan takaisin tv-kuvaan vaan aina täyden tekstiruudun kautta. Ja kaiken kukkuraksi joka painalluksella katoaa ääni n. puoleksi sekunniksi. Aargh!

Muuten kyllä ihan hyvä peli.

Ihme nuukailua Sonyltä näissä teksti-tv-asioissa.
 
..Eli otan enemmän kuin kiitollisena vastaan kaikki mielipiteet, kokemukset ja tietämykset kyseisistä malleista ja merkeistä noin yleensä. Jos joltain löytyy saman hintaluokan töllöjä listan ulkopuolelta, niin näistäkin vaihtoehdoista olen hyvin kiinnostunut lukemaan arvosteluja.
Sanon vain sen, että älä osta mitään katsomatta. Ja vaadi, että lyövät vaikka jonkun levyn sisään, mistä näkee liikkeentoiston, ellei urheilua tule joltain kanavalta. Valtaosa lcd-telkuista kusee liikkeentoiston edelleen, eli pirunmoista tökötystä.
 

passenger

Jäsen
Sanon vain sen, että älä osta mitään katsomatta. Ja vaadi, että lyövät vaikka jonkun levyn sisään, mistä näkee liikkeentoiston, ellei urheilua tule joltain kanavalta. Valtaosa lcd-telkuista kusee liikkeentoiston edelleen, eli pirunmoista tökötystä.

Juu plasmassa todellakin urheilu näyttää paremmalta, riippuu paljon tuosta käyttötarkoituksesta kumpi kannattaa valita. Itsellä on usein koneen näyttönäkin tuo ruutu niin sihen on kait tuo lcd parempi. Kaveri osti tuossa joulun alla Pioneer kuron ja täytyy sanoa että ei sitä turhaan maailman parhaaksi tv:ksi sanota..
 

dodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paha on palannut takaisin!
Tulipas hommattua uusi telkkari. Samsungin 40A676 tarttui mukaani kun sen ihan naurettavan halvalla sain, vieläkin luulen myyjällä tapahtuneen jonkin virheen. Eihän se muuten voi lähteä halvemmalla kuin 5-sarjalainen. Televisiokin täysin uusi, sillä tuote oli vasta matkalla liikkeeseen kun sen ostin.

Vaan itse telkkarista:
Ei voi käsittää kuvan laatua. Tulee ihan epätodellinen olo kun kuvaa katsoo. Taustat herää henkiin ja kuvasta tuli 3-uloitteinen. Meni jopa hetki ennen kuin silmät/aivot tottui kuvaan, eivät tainneet ymmärtää tuollaisen kuvan olevan mahdollista edes. Aikaisempi televisio oli siis 25" putkitöllö, joten reaktiot lienee aika luonnollisia.

En huomaa edes television oman digivirittimen kautta kuvassa rakeisuutta tai epätarkuutta. Pitää tänään vielä urheilua tuijottaa ja katsoa miten liikkeentoisto pelaa. Eiliset urheilupätkät vaikuttivat kyllä hyviltä, eikä epätarkuutta ollut juuri havaittavissa.

Tänään pitää lähteä blue ray -soitin ostamaan. En edes osaa kuvitella millaista kuva se näytää, koska eilen katsomani DVD-leffakin oli jotain uskomatonta.
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Sony 40" W4500

Tuommosen hommasin ja kovasti olen tykännyt. Kuva kuin karkki ja musta on todellakin mustaa. Ainakaan LFC-RM pelissä liikkeentoistossa ei minkäänlaisia ongelmia.

Ensin aattelin Z-sarjalaista mutta interwepissä olivat sitä mieltä notta 200Hz:n Motionflow:n paremmuus 100 hz:een on mariginaalista. Jäin sitten venttaamaan OLED-töllöjen hintojen laskua. Niissä kuulemma musta on jo niin mustaa, että alkaa imemään materiaa itseensä...

Ainut toistaiseksi löytynyt nega on se alasivukontrollin puute.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Tulipas hommattua uusi telkkari. Samsungin 40A676 tarttui mukaani kun sen ihan naurettavan halvalla sain, vieläkin luulen myyjällä tapahtuneen jonkin virheen. Eihän se muuten voi lähteä halvemmalla kuin 5-sarjalainen. Televisiokin täysin uusi, sillä tuote oli vasta matkalla liikkeeseen kun sen ostin.

Vaan itse telkkarista:
Ei voi käsittää kuvan laatua. Tulee ihan epätodellinen olo kun kuvaa katsoo. Taustat herää henkiin ja kuvasta tuli 3-uloitteinen. Meni jopa hetki ennen kuin silmät/aivot tottui kuvaan, eivät tainneet ymmärtää tuollaisen kuvan olevan mahdollista edes. Aikaisempi televisio oli siis 25" putkitöllö, joten reaktiot lienee aika luonnollisia.

En huomaa edes television oman digivirittimen kautta kuvassa rakeisuutta tai epätarkuutta. Pitää tänään vielä urheilua tuijottaa ja katsoa miten liikkeentoisto pelaa. Eiliset urheilupätkät vaikuttivat kyllä hyviltä, eikä epätarkuutta ollut juuri havaittavissa.

Tänään pitää lähteä blue ray -soitin ostamaan. En edes osaa kuvitella millaista kuva se näytää, koska eilen katsomani DVD-leffakin oli jotain uskomatonta.

Itsekin olen kyseistä telkkaria pitkään himoinnut.. Jos vaan viitsit paljastaa mihin hintaan irtosi ja mistä? Oletko muuten kokeillut töllöä pelikäytössä? Olisi kiva kuulla kokemuksia miten hyvin toimii pelinäyttönä.
 

12961

Jäsen
KylläJaa-a. Vai luonnollisemmalta? Sehän tietenkin tarkoittaa että paremmalta? Ja normaalia tv-kuvaa katselit liikkeessä?Liekköhän sittenkään tämä se syy?
No sieltähän se syy sitten plasman hehkutukselle paljastuikin. Myyjä myynyt vanhaa roskaa pois mitä kukaan muu ei osta jannulle joka ei oikeastaan tiedä mitään, mutta silti pätee netissä.Hahahahah.

Normaalia TV-kuvaa saa liikkeessä kun sitä pyytää. Miksi katsoa niitä kaupan HD-pätkiä kun koneella ei tulla vastaavia todennäköisesti ikinä katsomaan?

Omaan silmääni normiluokan LCD:ssä TV kuva näyttää jotenkin "liian terävältä", huomattavasti "kohinaisemmalta" kuin plasmassa eikä istu silmään sitten yhtään.

Värit ovat omaan silmääni myös monin verroin paremmat, luonnollisemmat plasmanäytössä kuin LCD:ssä. Tuo on toisaalta säätökysymys ainakin osittain. Totuus on kuitenkin, että plasmassa toistuva väriskaala on jonkin verran laajempi kuin LCD:ssa.

Sitäpaitsi halusin vain sanoa, että kannattaa katsoa myös sitä plasmaa kun telkkaria ostaa. Ja ei, en osta sitä telkkaria kenellekään muulle vaan itselleni. Se mikä miellyttää silmää on se mikä kannattaa valita, ei se minkä esitearvot ovat parhaat.
 
Viimeksi muokattu:

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Samsungin LED-telkkarit ovat saaneet hyviä arvosteluja kontrastinsa ja liiketoiston erinomaisuuden suhteen ja olin jo ostamassa "ensimmäisen kauden" led-töllöä kun kuulin, että huhtikuussa tulee paranneltu versio ko. aparaatista. 40" töllö maksoi karvan auki 2.000 € ja 46" muutaman satkun enemmän. Kuulemma Sony joutui laittamaan samaan tekniikkaan perustuvan mallin uudelleen harkintaan, kun sen hinta olisi ollut liki tuplaten. Nämä siis kuulopuheina, mutta hiukan teknisiä speksejä "vanhasta mallista":

Näytön koko : 40"
Dynaaminen kontrastisuhde : 2 000 000:1
100Hz Motion Plus : Kyllä
HDMI-CEC : Kyllä

Mielenkiinnolla odotellaan kuukauden päivät.

Linkki valmistajan sivuille
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Normaalia TV-kuvaa saa liikkeessä kun sitä pyytää.
Tiedän. Miksi puhut kuvanlaadusta ja normaalista tv-kuvasta? Vanhalla putkitv:llä saat vielä parempaa kuvanlaatua kuin plasmalla perinteisestä paskasta tv-kuvasta.
Miksi katsoa niitä kaupan HD-pätkiä kun koneella ei tulla vastaavia todennäköisesti ikinä katsomaan?
Itsellä ainakin 75% tv:n käytöstä hyödyntää Full HD:n tekniikkaa. Samalla myös LCD on paljon parempi vaihtoehto.

benicio missasi pointin lahjakkaasti, mutta se onkin olennaista kyseisellä nimimerkille.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
benicio missasi pointin lahjakkaasti, mutta se onkin olennaista kyseisellä nimimerkille.
Ainakin sijamuotoni ovat edes sinnepäin. Jos joku katsoo telkustaan telkkua, niin miksi ostaa joku muu telkku kuin se, missä on paras kuva? Eiköhän silloin ole viisainta ostaa se telkku, missä on paras kuva omaan käyttöön, eikä kuunnella sitä jannua, jolla on FullHd-tv ja joka ei oikeastaan tiedä mitään, mutta silti pätee netissä.
Ja miksi wookie, kahdeksan jalkaa pitkä wookie, haluaisi asua Endorilla kaksi jalkaa pitkien ewokkien kanssa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös