Uusi televisio

  • 762 803
  • 2 830

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt tuli sitten hankittua ensimmäinen LCD-televisio. Päädyin loputtoman tutkimisen jälkeen Samsungin A656-sarjaan, joka näyttäisi vastaavan tarpeitani parhaiten. Hintakin oli kohdallaan, vaikka kaupasta ostinkin. Pitää laittaa jotain kokemuksia tänne, kun keskiviikkona pääsee sitä ihailemaan. Luultavasti normaali digikuva näyttää todella pahalta verrattuna vanhaan kuvaputkeen, varsinkin kun tuumia tuli reippaasti lisää.

Jossain vaiheessa olisi mukava ostaa lisäksi Blu-ray -soitin, mutta sitä pitää vielä miettiä. Ehkä PS3 olisi yksi vaihtoehto, vaikkei paljon tulekaan pelailtua.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jossain vaiheessa olisi mukava ostaa lisäksi Blu-ray -soitin, mutta sitä pitää vielä miettiä. Ehkä PS3 olisi yksi vaihtoehto, vaikkei paljon tulekaan pelailtua.

PS3 on tällä hetkellä selkeästi halvin, paras ja monipuolisin vaihtoehto. kaikille se ei toki sovi ulkonäkövaatimusten vuoksi.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
PS3 on tällä hetkellä selkeästi halvin, paras ja monipuolisin vaihtoehto. kaikille se ei toki sovi ulkonäkövaatimusten vuoksi.

Ei ole lähellekkään halvin. Sonyn Blu-ray soitinta saa 299€ hintaan kun taas taas PS3 hinta pyörii 400-450 haarukassa. PS3 on kuitenkin erittäin hyvä laite kuvalaadultaan ym ominaisuuksiltaan.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Mulle töllö! Entinen vinkuu, vaikkakin se kovakouraisella taktiikalla lopettaa ininänsä.

hintahaarukka 600-1000e, toki halvempikin kelpaa.. Kunhan ominaisuudet:

32inch
ei Samsung tai muu pilapala vehje.
Jollain on kyseisestä tv:stä hyviä kokemuksia

Kiitos
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Mulle töllö! Entinen vinkuu, vaikkakin se kovakouraisella taktiikalla lopettaa ininänsä.

hintahaarukka 600-1000e, toki halvempikin kelpaa.. Kunhan ominaisuudet:

32inch
ei Samsung tai muu pilapala vehje.
Jollain on kyseisestä tv:stä hyviä kokemuksia

Kiitos

Mutta samsungithan ovat taulutelevisioiden aatelia? Ainakin vähän ns. paremmat mallit. Jotkut LG:t ja Philipsit taas ovat aivan kuraa. Samsungit ovat tyylikkään näköisiä ja lisäksi kuva on todella hyvä. IMHO.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Mutta samsungithan ovat taulutelevisioiden aatelia? Ainakin vähän ns. paremmat mallit. Jotkut LG:t ja Philipsit taas ovat aivan kuraa. Samsungit ovat tyylikkään näköisiä ja lisäksi kuva on todella hyvä. IMHO.

Kuka niitä kehyksiä kattoo? ..Yritän ainakin pitää oman katsekontaktini ruudussa. Ihan sama mikä se siellä nurkassa pölyttyy, mutta mielummin ei Samsung
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuka niitä kehyksiä kattoo? ..Yritän ainakin pitää oman katsekontaktini ruudussa. Ihan sama mikä se siellä nurkassa pölyttyy, mutta mielummin ei Samsung

Mielipiteitä ja ennakkoluuloja saa tietysti olla merkeistä (minulla on suuret ennakkoluulot Philipsin televisioita kohtaan), mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä aiheuttaa antipatiat Samsungia kohtaan? LCD-televisioiden testeissä Samsungin uudemmat mallit ovat pärjänneet pääosin yhtä hyvin kuin Sonyn mallit ja harvoja poikkeuksia lukuunottamatta siellä ei muita merkkejä ihan kärjessä näy, plasmat ovat sitten eri asia (Jos joku nostaa esille TM:n arvostelun, kannattaa ensin tutkailla dvd plazan keskusteluja).

Itse en tietysti ole mikään asiantuntija näissä asioissa ja odottelen vasta ensimmäistä Samsungiani, mutta päädyin siihen huolellisen tutkimisen jälkeen ja kaikki informaatio viittasi siihen suuntaan, että Samsung on merkkinä Sonyn kanssa kärjessä kohtuullisessa hintaluokassa. Valitse tietysti Sony, jos siltä tuntuu, en tässä yritä käännyttää mihinkään suuntaan. Samsungin sanominen "pilapala-vehkeeksi" on mielestäni kuitenkin kohtuutonta.

Television valinnassa hdtvtest-sivusto auttoi ainakin minua, joten kannattaa lukaista joitain arvioita läpi kiinnostavista merkeistä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ei Samsung tai muu pilapala vehje.


Valitse tietysti Sony, jos siltä tuntuu, en tässä yritä käännyttää mihinkään suuntaan. Samsungin sanominen "pilapala-vehkeeksi" on mielestäni kuitenkin kohtuutonta.
Eivätkös Sonyn ja Samsungin LCD:t tule samalta tehtaalta nykyisin, eli pitkälti samoista osista koottuja olisivat käsitysteni mukaan kyseisten merkkien LCD-televisiot? Siinä mielessä ainakaan niiden kahden merkin laitteissa tuskin olisi merkittäviä laatueroja keskenään.

Makkarin 32-tuumainen muutaman vuoden vanha putki-tv vaihtui juuri Samsungin hieman pienempään LCD-digitelevisioon, nyt olisi tarkoitus tämän viikon aikana hakea olohuoneeseen 32-tuumaisen putkitöllön tilalle joko 37- tai todennäköisesti 40-tuumainen flättilätyskä. Samsungia ollaan siihenkin ajateltu, kyseinen merkki kun on vaikuttanut ihan asialliselta niin omassa kuin muidenkin käytössä.
 

HangoverFairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Töllöä hakemassa.

Kävin kyselemässä taulutelkkareita, niin monessa liikkeessä kaupattiin erityisesti Philipsiä. Tänä vuonna kuulemma Sony ja Samsung myyneet parhaiten. LG:n myynti takkuillut. LG:ltä tulossa parin kk sisään uusia malleja ja tarjouksella.

Nyt surffaillessa osui tälläinen silmiin.

Ainut ongelma, että nyt on kaapelitalous.
 
Kun tässä on uuden telsun hankkiminen lähestymässä, niin on pakko sivistää itseään aiheen tiimoilta, ettei tule tehtyä ihan rapakauppoja.


Siis nykyäänhän monet myytävät televisiot ovat jo FullHD-telsuja. Aiemminhan ne olivat vain "HD-Ready" -malleja. Eli siis FullHD on nyt se telsu joka on oikeasti teräväpiirtotelsu, eikä vain joku pilipali "HD-Ready"?

Mites sitten noiden telkkujen digivirittimet? Kun nyt olen jotenkin ymmärtänyt (väärin?), että ei se FullHD:kään auta, jos television digiviritin ei ole teräväpiirtoa tukeva? Liittyykö tähän jotenkin nyt se MPEG4? Eli siis vaikka itse telsu olisi FullHD, niin jos telsun digiviritin ei taas tue teräväpiirtoa, niin käytännössä sellainen FullHD-telsu olisi sitten vain "HD-Ready"?

Vai olenko nyt ihan hakoteillä?
 

Neely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Nyt tuli sitten hankittua ensimmäinen LCD-televisio. Päädyin loputtoman tutkimisen jälkeen Samsungin A656-sarjaan, joka näyttäisi vastaavan tarpeitani parhaiten. Hintakin oli kohdallaan, vaikka kaupasta ostinkin. Pitää laittaa jotain kokemuksia tänne, kun keskiviikkona pääsee sitä ihailemaan. Luultavasti normaali digikuva näyttää todella pahalta verrattuna vanhaan kuvaputkeen, varsinkin kun tuumia tuli reippaasti lisää.

Jossain vaiheessa olisi mukava ostaa lisäksi Blu-ray -soitin, mutta sitä pitää vielä miettiä. Ehkä PS3 olisi yksi vaihtoehto, vaikkei paljon tulekaan pelailtua.


Itse ostin muutama viikko sitten kyseisen A656-sarjalaisen("46) ja ensikokemuksen perusteella todella kelpo kone. Toki päivisin tulevat kaiken maailman tv-kisat ja tsätit on aika puuroa, mutta illan tullen lähetysten resoluutiot paranevat ja kuva hyvä. En oo kyllä vielä hirveesti jaksanut kuvan säätöjä laittaa kohilleen, mutta jos nyt kun on lomalla, niin senkin asian kerkeis korjaan.Mutta esim.olympialaiset tuli ihan kunnon kuvanlaadulla.

Joku edellä kirjotteli, että Samsung ja Sony tehdään samalla tehtaalla? Itsellä ei tästä tiukkaa faktaa ole, mutta ainakin jokin aika (1v.?) sitten Sony käytti Samsungin paneelia, koska tuolloin ei paneeleita tehnyt kuin Lg,Samsung ja kolmas valmistaja, minkä nimeä en muista.

Mutta itsellä oli vaihtoehtoina töllöttimeksi lähinnä Samsung ja varauksella Sony, päädyin Samsungiin. Sonylla ilmeisesti jonkin asteisia toimitusvaikeuksia johtuen suuresta kysynnästä. Eli mikäli ei kaupan varastosta löydy juuri sitä Sonya mitä haluaa, voipi olla jopa 4 kk odotus edessä! Ja tämä tieto usean eri akupan myyjän suusta.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mites sitten noiden telkkujen digivirittimet? Kun nyt olen jotenkin ymmärtänyt (väärin?), että ei se FullHD:kään auta, jos television digiviritin ei ole teräväpiirtoa tukeva? Liittyykö tähän jotenkin nyt se MPEG4? Eli siis vaikka itse telsu olisi FullHD, niin jos telsun digiviritin ei taas tue teräväpiirtoa, niin käytännössä sellainen FullHD-telsu olisi sitten vain "HD-Ready"?

Vai olenko nyt ihan hakoteillä?

Jos nyt olen asian ymmärtänyt oikein, niin FullHD tarkoittaa vain näytön kykyä toistaa 1080p ohjelmia. Tällä ei sitten voi vastaanottaa kyseisiä ohjelmia, jos ei ole HD-digiboksia. Tällä hetkellä nämä boksit ovat vähissä sekä myös HD-lähetykset ovat vähissä. MPEG-4 -virittimellä varustetut TV:t pystyvät kyllä vastaanottamaan nykyistä HD-signaalia, mutta eivät myöhemmin (ilmeisesti) käyttöön tulevaa DVB-T2 -signaalia. Tässä vaiheessa täytyy siis ostaa DVB-T2, DVB-C2 tai DVB-S2 -signaalia vastaanottava HD-boksi, riippuen missä verkossa asunto on. Viisaammat korjatkoon, jos tuli kerrotua täyttä paskaa, mutta näin olen asian ymmärtänyt.

Joka tapauksessa nykyisillä 1080p:tä toistavilla laitteilla pystyy jatkossakin seurata FullHD-lähetyksiä, jos käytössä on HD-boksi.

Mutta itsellä oli vaihtoehtoina töllöttimeksi lähinnä Samsung ja varauksella Sony, päädyin Samsungiin. Sonylla ilmeisesti jonkin asteisia toimitusvaikeuksia johtuen suuresta kysynnästä. Eli mikäli ei kaupan varastosta löydy juuri sitä Sonya mitä haluaa, voipi olla jopa 4 kk odotus edessä! Ja tämä tieto usean eri akupan myyjän suusta.

Itselläni oli Samsungin vaihtoehtona myös Sony 40W4000 -malli. Päädyin Samsungiin 100 mhz -tekniikan takia, jonka pitäisi näyttää varsinkin urheilu hieman sujuvammin. Lisäksi Sonya ei ole juuri nyt saatavilla oikein mistään sekä se on hieman kalliimpi. Ainoastaan MPEG-4 -viritin olisi kiinnostanut, mutta siitäkään ei taida itselle olla juuri nyt suurta iloa.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Itse ajattelin purra hammasta ja ostaa telkkarin joulun jälkeen alesta puoleen hintaan. Toivottavasti kannattaa...tosin jouluun on vielä 17vk ja 2pv =)
 

Neely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Itselläni oli Samsungin vaihtoehtona myös Sony 40W4000 -malli. Päädyin Samsungiin 100 mhz -tekniikan takia, jonka pitäisi näyttää varsinkin urheilu hieman sujuvammin. Lisäksi Sonya ei ole juuri nyt saatavilla oikein mistään sekä se on hieman kalliimpi. Ainoastaan MPEG-4 -viritin olisi kiinnostanut, mutta siitäkään ei taida itselle olla juuri nyt suurta iloa.

Jep, unohdin sanoa, että myös ittelle oli yksi ehto tuo 100mhz,mikä osaltaan johti Samsungiin.Ja tosiaan Sonyssa vastaavilla ominaisuuksilla oleva kone olisi pompahtanut eri hintaluokkaan.Ja esim. tuo W4000 laitteen saaminen olisi saattanut kestää noin 2kk. (tämä siis liikkestä, mistä sain parhaat tarjoukset töllöistä)

Mutta kuten sanottu, olen erittäin tyytyväinen tällähetkellä hankintaan!
 
Viimeksi muokattu:

Särki

Jäsen
Mites sitten noiden telkkujen digivirittimet? Kun nyt olen jotenkin ymmärtänyt (väärin?), että ei se FullHD:kään auta, jos television digiviritin ei ole teräväpiirtoa tukeva? Liittyykö tähän jotenkin nyt se MPEG4? Eli siis vaikka itse telsu olisi FullHD, niin jos telsun digiviritin ei taas tue teräväpiirtoa, niin käytännössä sellainen FullHD-telsu olisi sitten vain "HD-Ready"?

Olikohan niin Sonylta löyti tällainen malli, joka oli hiljattain mm. TMssä testissä, jonka digiviritin toimi Welhon kaapeliverkossa ja toisti HD-lähetykset (ihan varma en ole). Hintaluokka n. 2500€ ja koko oli muistaakseni 46", joka tapauksessa melko harvinaisia vielä.

Digivirittimestä vain sen verran että en ole huomannut kuvassa eroa Toppfieldin (TF5100 PCRt hdmi) tai tv:n oman digivirittimien (Panasonic TH42PX80E) välillä. Ainakaan huonompaa kuvaa ei Panasonicin virittimestä tule. Canal+ lähetykset ovat tosin välillä mitä sattuu, katsoo millä digiboksilla tahansa.

Television katselussa tuo Panasonic on varsin hyvä peli, vaikka onkin vain "HD-Ready", muuhun tarkoitukseen en sitä käytäkkään.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olikohan niin Sonylta löyti tällainen malli, joka oli hiljattain mm. TMssä testissä, jonka digiviritin toimi Welhon kaapeliverkossa ja toisti HD-lähetykset (ihan varma en ole). Hintaluokka n. 2500€ ja koko oli muistaakseni 46", joka tapauksessa melko harvinaisia vielä.

Taisi olla juuri tämä kyseinen Sonyn W4000-malli. Siinä on siis MPEG-4 -viritin, joka osaa vastaanottaa nykyistä HD-signaalia. Tätä viritintä ei tosin pystytä päivittämään siinä vaiheessa, kun signaali vaihtuu todennäköisesti toiseksi. Tällä hetkellä varmasti mukava lisä, jos kaapelissa on muutenkin tarjolla HD-kanavia. Itse asun valitettavasti antennissa ja kanavia on muutenkin vähemmän sekä huonolaatuisempia, joten tuosta virittimestä ei olisi mitään iloa.
 

torni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muikisteleva rightin kanukkipakki
Taisi olla juuri tämä kyseinen Sonyn W4000-malli. . Itse asun valitettavasti antennissa ja kanavia on muutenkin vähemmän sekä huonolaatuisempia, joten tuosta virittimestä ei olisi mitään iloa.
Onhan tuossa antenniverkonkin HD-viritin ja osassa maata näkyi Peking sieltä HD:na.

Tuohon noin 2,5ke hintaan saa saksasta 46" x-sarjaa, jossa lisänä vielä 100Hz. Suosittelen miettimään, jos tilaus saksasta ei hirvitä.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voiko antenniverkon virittimellä varustettua telkkaria katsoa kaapeliverkossa sinne tarkoitetun boxin kautta? Noita antenniverkon telkkareita on tarjolla paljon enemmän, ja osa suhteellisen halpoja, mutta kun nyt satun asumaan kaapeliverkossa ja boxikin olisi valmiina...

Verkkokaupassa oli tarjouksessa Sonyn FullHD-hybridi, mutta sitä ei ole varastossa. Vanha telkkari hajosi jo viime perjantaina, joten uusi pitää saada pian.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Voiko antenniverkon virittimellä varustettua telkkaria katsoa kaapeliverkossa sinne tarkoitetun boxin kautta? Noita antenniverkon telkkareita on tarjolla paljon enemmän, ja osa suhteellisen halpoja, mutta kun nyt satun asumaan kaapeliverkossa ja boxikin olisi valmiina...

Verkkokaupassa oli tarjouksessa Sonyn FullHD-hybridi, mutta sitä ei ole varastossa. Vanha telkkari hajosi jo viime perjantaina, joten uusi pitää saada pian.

Scartillahan se toimii...joten kyllä. Se integroitu antenniboxi vaan on turha...eli jos omistat kaapeliboxin tai olet hankkimassa, niin näkisin järkevänä ostaa juuri tuon antennimallin, kun sen halvemmalla saa...tämä siis minun näkemys asiaan. =)
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Kysympä täällä jos löytyisi joltain tietoa. Eli tuli hankittua Sonyn 46W4000 telkkari ja saattoi tulla hieman vikatikki. Kuva on ihan ok tv:n omalla virittimellä, vaikka UK:n kuva onkin aina suttua, Nelosen HD on aika tyylikäs vaikka tuntuisi olevan vähän pätkimistä tuossa kanavassa.

Ongelma on digiboksin kautta katsottava kuva, josta maksukanavoita katson, se on aika susikamaa. TV:n kuvasäätöjä olen viritellyt, mutta merkittävää hyötyö ei ollut. Digiboxi on pari vuotta vanha Handan, scart liittimellä. En tiedä auttaisiko jos hankkisi HDMI liittimellä olevan boxin. Minulla oli käytössä LG:n 3-4 vuotta vanha projektiotelkkari ja siinä tuo digiboxin kautta tuleva kuva oli selvästi parempaa, ei tullut edes mieleen että kuva olisi tuossa uudessa telkkarissa noinkin huono dibiboxin kautta. Telkkarissahan tuskin mitään vikaa on koska kyllä se hyvää kuva pystyy tuottamaan. No ei voi mitään, ostettu mikä ostettu, saahan tuon vaikka olkkariin ja projektiotöllöä voi vielä käyttää, siinä vaan lamppua ei ole hirvittävän paljon jäljellä eikä uutta lamppua haluttaisi siihen enää hankkia. Varmasti kun tulee HD boxeja markkinoille niin tuosta kuitenkin voi jotain irti saada, niitä ja itse HD materiaalia saa vain varmaan odotella.
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Eli tuli hankittua Sonyn 46W4000 telkkari ja saattoi tulla hieman vikatikki. Kuva on ihan ok tv:n omalla virittimellä, vaikka UK:n kuva onkin aina suttua, Nelosen HD on aika tyylikäs vaikka tuntuisi olevan vähän pätkimistä tuossa kanavassa.

Ongelma on digiboksin kautta katsottava kuva, josta maksukanavoita katson, se on aika susikamaa.

Tarkoitatko että katsot maksukanavia satelliitin kautta, kaapeli- ja antenniviritinhän tuossa TV:ssä on ja maksukortin saa siihen kiinni kun hankkii CA-moduulin?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ongelma on digiboksin kautta katsottava kuva, josta maksukanavoita katson, se on aika susikamaa.

Lykkää se maksukortti siihen televisioon ja katso paraneeko kuva. Siitä sitä on sitten helppo vetää johtopäätökset onko vika televisiossa vai Handanissa.

Itsellä on käytössä Topfieldin hdmi-boxi ja senkin kuvanlaatu on huonompi kuin mitä television oma viritin välittää. Ilmeisesti digivirittimet on yleisesti kehittyneet vuodessa melkoisen harppauksen tai sitten Topfield on vain paska mikä paska.
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Ongelma on digiboksin kautta katsottava kuva, josta maksukanavoita katson, se on aika susikamaa. TV:n kuvasäätöjä olen viritellyt, mutta merkittävää hyötyö ei ollut. Digiboxi on pari vuotta vanha Handan, scart liittimellä. En tiedä auttaisiko jos hankkisi HDMI liittimellä olevan boxin.

Itselläni vaihtui puolisen vuotta sitten Handanin scart-malli tallentavaan Topfieldin HDMI-boksiin. Kuvan laatu parani huomattavasti. Töllönä LG:n HD-Ready plasma. Tuon perusteella ei tietenkään voi sanoa auttaako boksin vaihto sinulla, mutta ainakin omassa töllössä oli selvä vaikutus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös