Uusi televisio

  • 755 197
  • 2 822

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Pitäisi uuden telkkarin rinnalle saada vähän parempaa ääntä. Soundbar mietinnässä budjetilla n.500e
JBL:ltä löytyi pari vaihtoehtoa mutta kumpi noista parempi.
Vaihtoehto 1
Vaihtoehto 2
Onko noissa nyt suuria eroja äänen suhteen?
Vai olisko suositella jotain parempaa tuohon rahaa?
Soundbarit ovat aina kompromisseja. Ok jos rahaa vähän mutta jo 300€ vahvarilla ja 200€ stero kaiuttimilla saa ihan eri luokan ääntä. Tuohon on sitten helppo ostaa myöhemmin Subbari, keskiääni, takakajarit ym.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Ainoa puute on HDMI 2.1 puuttuminen ja tämäkin vain jos aikoo uuden sukupolven konsoleista ottaa kaikki irti (4K 120hz).
kuva on erittäin hyvä.

Minun käyttöön ihan passeli, kun ei ole pelikonsolia. Samsung Q80T oli toinen mitä katsoin, mutta hylkäsin, kun se taas oli parhaimmillaan pelikäytössä. Vanhempi Q80R kiinnostaisi, mutta se on 300€ kalliimpi. Sonyn Oled A8 on myös tullut tässä mieleen, mutta se on reilusti kalliimpi.
 

444

Jäsen
Soundbarit ovat aina kompromisseja. Ok jos rahaa vähän mutta jo 300€ vahvarilla ja 200€ stero kaiuttimilla saa ihan eri luokan ääntä. Tuohon on sitten helppo ostaa myöhemmin Subbari, keskiääni, takakajarit ym.
Soundbar on aina hyvä valinta, jos ei kiinnosta leikkiä johtojen kanssa. Eli kyllä, kompromissista on kyse. Oma kultakorvani ei kuitenkaan kuule merkittävää eroa kahden johdollisen tötterön ja yhden kivasti sijoittuvan pötkön välillä. Tunnelma välittyy tuolla Sonos Beamilla vallan mainiosti, etenkin kun sen kaverina jytisee saman valmistajan subbari toisessa päässä huonetta.
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko tuossa LG:n CXssä jotain niin hyvää, että tuo n.400 hintaero esim tuohon Philipsiin olisi perusteltavissa? EI sillä nyt valtavaa väliä ole, mutta saisihan tuolla neljällä sataa sitten vaikka soundbarin sitten kylkeen. Toki, jos tuo kallein noista on jotenkin selkeästi ylivoimainen niin kyllä sekin menee.

Vastaan itselleni, päädyin lopulta tuohon LG:n CXään, kun sen sai Verkkokauppa.comista sopivasti 1899. Soundbarin osalta päädyin Sonyn HT-G700 - malliin, eli huolin kuitenkin subbarin matkaan, kun houkutti tuo Atmos-tuki. Kävin lauantaina hakemassa kamppeet Helsingistä että pääsi heti leikkimään.

Oikein mukavalta laitteelta vaikuttaa(yllätys, kun vaihtaa 7 vuotta vanhan telkkarin uuteen ja samalla 10" isompaan). SD-kuvan osalta piti vähän säätää asetuksia(rtings.comin asetukset olivat hyvät), HDR-asetukset olivat hyvät suoraan.
 

nksh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Sonos Beamia suosittelisin vahvasti hintaan 379 euroa (Mareksound: Suomen johtava kotiteatterin ja hifin erikoisliike) ja jäljelle jäävät eurot sijoittaa vaikka Ikean Symfoniskeihin takakaiuttimiksi.

Tulipa tartuttua tähän myyntipuheeseen niin, että torista ostin jo pari kappaletta Symfoniskeja takakaiuttimiksi ja Marekilta tilaus vetämässä itse Sonos Beamista ko. hinnalla. Helmikuulle lupailee vasta toimitusta joten olen kerennyt jo epäilemään koko settiä ja vilkuillut muita soundbareja. Pitäisiköhän sittenkin jatkaa vain kuulokkeilla kuten tähänkin asti.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, SaPko, Ivan Huml
Tulipa tartuttua tähän myyntipuheeseen niin, että torista ostin jo pari kappaletta Symfoniskeja takakaiuttimiksi ja Marekilta tilaus vetämässä itse Sonos Beamista ko. hinnalla. Helmikuulle lupailee vasta toimitusta joten olen kerennyt jo epäilemään koko settiä ja vilkuillut muita soundbareja. Pitäisiköhän sittenkin jatkaa vain kuulokkeilla kuten tähänkin asti.

Itsellä ko. setti kotona ja en voi kuin lämpimästi suositella. Eli ainakin kokeilla kannattaa, sillä kuluttajasuojaan vedoten voit myös Beamin palauttaa, mikäli ei miellytä. Tuohon hintaan Beam on kyllä mitä mainioin soundbar, josta musiikkiakin kuuntelee mielellään.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Hommasin tuossa loppuvuodesta halpis-Samsungin. Tässä nyt toista kertaa loppunut kotimaisten stream-appien (Areena, Ruutu ja MTV3) toiminta vaikka nuo isommat (esim. Netflix, Youtube) käynnistyvät ihan nätisti. Noita kolmea testattaessa pyöräyttää puolisen sekuntia latauskuvaketta, muttei tee mitään muuta. Ei viitsisi joka kerta tämmöisen takia jyrätä tehdasasetuksia vaikkei nyt tuota kauheasti ole tullutkaan modattua, niin onko noissa esim. joku keino tyhjentää välimuisti tms. vai lähteekö toimiman jollain aikaviiveellä itsestään? Sovelluskohtaiseen fibaan ei jaksa uskoa kun tosiaan nuo kaikki kolme kanveesissa. Pelkkä telkkarin uudelleenkäynistys ei ongelmaa poistanut, mutta toisaalta tuo ei ilmeisesti ainakaan kaikki virtoja käytä edes alhaalla pelkästään sillä, kun verkonhallinta näyttää laitteen olevan verkossa vaikka olisikin sammutettuna.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Pelkkä telkkarin uudelleenkäynistys ei ongelmaa poistanut, mutta toisaalta tuo ei ilmeisesti ainakaan kaikki virtoja käytä edes alhaalla pelkästään sillä, kun verkonhallinta näyttää laitteen olevan verkossa vaikka olisikin sammutettuna.
Nykyiset telkkarit, jos on vähänkään älyä, ovat pitkälti tietokoneita. Eli kun ottaa kaukosäätimestä virran pois, niin se on sama kun laittaisi läppärin "nukkumaan" - ei silti käynnisty uusiksi. Jos haluat kunnolla bootata tuon uusiksi, niin johto pois seinästä (tai muuten sähkö katki), sitten odotat muutaman sekunnin ja laitat takaisin. En tiedä onko tuosta apua, mutta saattaa olla.

(olisi niin paljon kätevämpää jos tämän voisi tehdä kaukosäätimen kautta, mutta toistaiseksi en ole sellaista telkkua omistanut)
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Nykyiset telkkarit, jos on vähänkään älyä, ovat pitkälti tietokoneita. Eli kun ottaa kaukosäätimestä virran pois, niin se on sama kun laittaisi läppärin "nukkumaan" - ei silti käynnisty uusiksi. Jos haluat kunnolla bootata tuon uusiksi, niin johto pois seinästä (tai muuten sähkö katki), sitten odotat muutaman sekunnin ja laitat takaisin. En tiedä onko tuosta apua, mutta saattaa olla.

(olisi niin paljon kätevämpää jos tämän voisi tehdä kaukosäätimen kautta, mutta toistaiseksi en ole sellaista telkkua omistanut)
Juu näinhän se on. Kaivellut noista asetuksista jotain "soft boot" tms. vaihtoehtoa, mutta eiköhän tässä se ainoa toimiva keino ole napata virtapiuha irti toviksi (varmaan varuilta pidettävä irti ainakin muutama minuutti) ja katsoa mitä tapahtuu. Huomasin tosin että tässä oli softapäivitys myös jonossa ja laitteen päivityksen yhteydessä sai välimuistin tyhjennettyä. Eli nyt nuo kotimaisetkin palvelut taas toimivat. Koitettava sitten seuraavalla kertaa virrattomuutta.
 
Itselläni Panasonic ja virrat täytyy välillä ottaa pois päältä, kun appipuoli jumittuu. Yhden päivityksen olen tehnyt ja tuntui siltä, että ongelmat väheni. Toinen asia, millä tuntuisi olevan vaikutusta on se, että suljen appin oikeassa järjestyksessä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers

Mulla on tollanen vuoden 2019 Samsung Smart TV. Koskahan esim tästä mahtaa loppua tuo sovellustuki? Tässä käyttiksenä ilmeisesti Tizen Smart Tv, noin tiedoissa luki.
 
Viimeksi muokattu:

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Itselläni vuoden 2017 Samsung samaisella käyttöjärjestelmällä ja kaikki pelaa kuten pitääkin. Eilen tuli jälleen uusi järjestelmäpäivitys myös.
Juu, siis nyt varmasti toimii. Vuosi sitten soitti Elisan myyjä ja kaupitteli Elisa Viihdettä ja sanoi että noista Smarteista loppuu sovellustuki tässä vuosien saatossa. Pidin vähän paskapuheena, mutta aamusti jostain netistä luin että näin saattaisi olla tässä tosiaan vuosien sisällä. Ajattelin jos joku tietäisi hiukan tarkemmin.

Ja tosiaan töllöissä on Android-pohjaisia käyttiksiä sekä noita Tizen, sen verran kärryillä olen. Tizen ilmeisesti saa paremmin näistä kahdesta päivityksiä.

Tietääkö tietokoneista kaikkitietävä @Tinke-80 tai joku muu?
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juu, siis nyt varmasti toimii. Vuosi sitten soitti Elisan myyjä ja kaupitteli Elisa Viihdettä ja sanoi että noista Smarteista loppuu sovellustuki tässä vuosien saatossa. Pidin vähän paskapuheena, mutta aamusti jostain netistä luin että näin saattaisi olla tässä tosiaan vuosien sisällä. Ajattelin jos joku tietäisi hiukan tarkemmin.

Ja tosiaan töllöissä on Android-pohjaisia käyttiksiä sekä noita Tizen, sen verran kärryillä olen. Tizen ilmeisesti saa paremmin näistä kahdesta päivityksiä.

Tietääkö tietokoneista kaikkitietävä @Tinke-80 tai joku muu?
Androidin eduksi ehkä laskisin sen että vaikka valmistaja lopettaisi päivitykset niin google yleensä vielä suoltaa niitä ellei Android-versio mene liian vanhaksi, Tizen-sovellukset pelkästään Samsungin varassa.

Chromecastilla tuota tukea voi jatkaa hamaan tappiin asti :)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyyd

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Androidin eduksi ehkä laskisin sen että vaikka valmistaja lopettaisi päivitykset niin google yleensä vielä suoltaa niitä ellei Android-versio mene liian vanhaksi, Tizen-sovellukset pelkästään Samsungin varassa.

Chromecastilla tuota tukea voi jatkaa hamaan tappiin asti :)
No tota mäkin Androidin kannalta olisin ajatellut.

En oo muuten itse Chromecastista innostunut.. pitäisikö?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En oo muuten itse Chromecastista innostunut.. pitäisikö?
Telkkari maksaa tonnista kolmeen, jos haluaa ison ruudun ja jotain muuta kuin hinnat alkaen. CC maksaa muutaman kympin, vaikka ottaisi Ultran. Ultran kohdalla pitää muistaa, että se vaatii oman alkuperäisen virtalähteensä, eli se ei osaa ottaa virtaa telkkarin USB:stä. Se on kuitenkin ihan pirun halpa ja sen tuki säilyy takuuvarmasti. Lisäksi sen voi ottaa mukaan reissuun tai mökille. Olen ennenkin painottanut, että CC:n käyttö kännykällä on sujuvampaa kuin telkkarin kakella sohiminen mainoskatkojen ja erätaukojen skippaamisessa. Aivan pakollinen hankinta minusta. En nyt mene vannomaan, mutta näyttää siltä, että CC:n kuvanlaatu hakkaa älytelkkareiden natiivi-appsit. Mulla on tossa uudessa töllössä Viaplay huonoimmillaan juuri ja juuri kipurajan yllä, mitä kuvanlaatuun tulee. CC on selkeästi nätimpää. Eikä toi telkku ole edes kuin 49", mikä on hörhöjen mielestä alamittainen. Mun olisi kuulemma pitänyt ostaa vähintään 65". Katson kuitenkin enimmäkseen Viaplayltä urheilua, joten 65" OLED olisi ollut hukkaostos tähän talouteen. Jos ei katso leffoja, OLED alkaa olla overkill. Peruskanavilla ja välttävällä kuvanlaadulla OLED on ihan paskaa. Leffakäytössä toki melko ylivoimainen.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Telkkari maksaa tonnista kolmeen, jos haluaa ison ruudun ja jotain muuta kuin hinnat alkaen. CC maksaa muutaman kympin, vaikka ottaisi Ultran. Ultran kohdalla pitää muistaa, että se vaatii oman alkuperäisen virtalähteensä, eli se ei osaa ottaa virtaa telkkarin USB:stä. Se on kuitenkin ihan pirun halpa ja sen tuki säilyy takuuvarmasti. Lisäksi sen voi ottaa mukaan reissuun tai mökille. Olen ennenkin painottanut, että CC:n käyttö kännykällä on sujuvampaa kuin telkkarin kakella sohiminen mainoskatkojen ja erätaukojen skippaamisessa. Aivan pakollinen hankinta minusta. En nyt mene vannomaan, mutta näyttää siltä, että CC:n kuvanlaatu hakkaa älytelkkareiden natiivi-appsit. Mulla on tossa uudessa töllössä Viaplay huonoimmillaan juuri ja juuri kipurajan yllä, mitä kuvanlaatuun tulee. CC on selkeästi nätimpää. Eikä toi telkku ole edes kuin 49", mikä on hörhöjen mielestä alamittainen. Mun olisi kuulemma pitänyt ostaa vähintään 65". Katson kuitenkin enimmäkseen Viaplayltä urheilua, joten 65" OLED olisi ollut hukkaostos tähän talouteen. Jos ei katso leffoja, OLED alkaa olla overkill. Peruskanavilla ja välttävällä kuvanlaadulla OLED on ihan paskaa. Leffakäytössä toki melko ylivoimainen.
Muuten kuulostaa hyvältä, mut mä nimenomaan tykkään pitää telkkarin telkkarina ja puhelimen erikseen. Lisäks toi jatkuva wifin ja bluetoothin kanssa pelaaminen puhelimessa ei sovi omaan käyttöön. Täytynee varmaan uusi kapula vaan vanhan koiran syömän tilalle hommata.

Netflixistä on telkkarilla komia katsoa 4k-sarjoja, kun kuvanlaatu on priimaa. Pelkkä HD-kin jo toki näkyy mun mielestä hyvin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Muuten kuulostaa hyvältä, mut mä nimenomaan tykkään pitää telkkarin telkkarina ja puhelimen erikseen. Lisäks toi jatkuva wifin ja bluetoothin kanssa pelaaminen puhelimessa ei sovi omaan käyttöön. Täytynee varmaan uusi kapula vaan vanhan koiran syömän tilalle hommata.
Toki kaikilla on omat mieltymyksensä. Mä pidän puhelinta kehittyneenä kaukosäätimenä, mitä urheilulähetysten taukojen skippaamiseen tulee. Tietyissä tilanteissa se vaan on huomattavasti kätevämpi. Kyllä mäkin laitan suorat lähetykset telkkarin oman sovelluksen kautta päälle. Netflix samoin ihan vaan telkkarin kautta, kun start ja stop ovat tarvittavat toimenpiteet. Silti, hintaansa nähden CC on hämmentävän käyttökelpoinen vekotin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyyd

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Juu, siis nyt varmasti toimii. Vuosi sitten soitti Elisan myyjä ja kaupitteli Elisa Viihdettä ja sanoi että noista Smarteista loppuu sovellustuki tässä vuosien saatossa. Pidin vähän paskapuheena, mutta aamusti jostain netistä luin että näin saattaisi olla tässä tosiaan vuosien sisällä. Ajattelin jos joku tietäisi hiukan tarkemmin.

Itsellä on tuollainen vanha Samsung-älytelkkari ajalta ennen Tizeniä, ja siitä on joitakin sovelluksia pudonnut pois. Esim. Ruutu, MTV3 / CMore ja Eurosport. Valtaosa kuitenkin toimii, kuten Yle Areena, Netflix, HBO, Viaplay ja Amazon Prime (tai ainakin on vielä tyrkyllä, en tiedä toimiiko). Ja tämän alustan uusmyynti on kuitenkin loppunut jo 5 vuotta sitten, eli ei kannata kauheasti huolestua. Samsungin Tizen on ainakin niin monessa miljoonassa TV:ssä, että varmaan se telkkari on loppu ennen kuin mikään sovellustuki.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyyd

Lavis

Jäsen
Juu, siis nyt varmasti toimii. Vuosi sitten soitti Elisan myyjä ja kaupitteli Elisa Viihdettä ja sanoi että noista Smarteista loppuu sovellustuki tässä vuosien saatossa. Pidin vähän paskapuheena, mutta aamusti jostain netistä luin että näin saattaisi olla tässä tosiaan vuosien sisällä. Ajattelin jos joku tietäisi hiukan tarkemmin.

Itsekkin operaattorialalla työskennelleenä tuo myyntikikka "pian loppuu sovellustuki" toimii hyvin usein ja onhan se totta, että sovellustuki loppuu joskus ja pian on sitten jokaisen ihmisen itse määrittelemä aikamääre.

Elisan ja DNA:n viihdeboksit toimivat android-pohjalla ja niissä on ns. "ikuinen" sovellustuki tai niin ikuinen mitä operaattoreihin voi luottaa.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No tota mäkin Androidin kannalta olisin ajatellut.

En oo muuten itse Chromecastista innostunut.. pitäisikö?
Mulla on uusin chromecast, en tiedä saako Suomesta vielä (tilasin Ranskasta)

Siinä on sisäänrakennettu googleTV eikä tarvi puhelimesta peilata.
Innostuin, vaikka Tizen pelittää ihan hyvin vuoden 2015 mallissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyyd

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla on uusin chromecast, en tiedä saako Suomesta vielä (tilasin Ranskasta)

Siinä on sisäänrakennettu googleTV eikä tarvi puhelimesta peilata.
Innostuin, vaikka Tizen pelittää ihan hyvin vuoden 2015 mallissa.
Mitä iloa tuosta kakesta on telkkarin natiiviappseihin verrattuna? Kokeilematta puhelimella ohjaaminen edelleen ykkönen, jos haluaa skippailla mainoskatkoja, ja muutenkin lääppiminen hakkaa nuolinäppäimet navigoidessa. Ellei se puheohjaus sitten osaa täsmäskippailua. Tosin en halua minkään laitteen kuuntelevan juttujani. Soittakaa Paranoid.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mitä iloa tuosta kakesta on telkkarin natiiviappseihin verrattuna? Kokeilematta puhelimella ohjaaminen edelleen ykkönen, jos haluaa skippailla mainoskatkoja, ja muutenkin lääppiminen hakkaa nuolinäppäimet navigoidessa. Ellei se puheohjaus sitten osaa täsmäskippailua. Tosin en halua minkään laitteen kuuntelevan juttujani. Soittakaa Paranoid.
Jos olet telkkarin käskyttänyt heräämään HDMI-signaalista, niin tuo choremacastin kake rittää pitkälle. Ja kyllä sen kautta Yle areenan kuvanlaatu on parempi ja kelaus helpompaa kuin samsungin appsin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos olet telkkarin käskyttänyt heräämään HDMI-signaalista, niin tuo choremacastin kake rittää pitkälle. Ja kyllä sen kautta Yle areenan kuvanlaatu on parempi ja kelaus helpompaa kuin samsungin appsin.
Miten tuo kelaus on toteutettu? Painat kelausnappia ja lopetat, kun olet haluamassasi kohdassa tai suurinpiirtein lähellä? Mulla ainakin telkkarin kakessa on kelausnapit, joilla saa katsella numeroiden vilkkumista ja osuminen on arpapeliä. En nyt muista, toimiiko kaikilla appseilla.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Miten tuo kelaus on toteutettu? Painat kelausnappia ja lopetat, kun olet haluamassasi kohdassa tai suurinpiirtein lähellä? Mulla ainakin telkkarin kakessa on kelausnapit, joilla saa katsella numeroiden vilkkumista ja osuminen on arpapeliä. En nyt muista, toimiiko kaikilla appseilla.
siirtää kohdistimen eteen/taakse nuolen kohdalle ja alkaa siirtää. Teen sitä kun katson areenasta suoraa lähetystä , 4h puskuria.

Telkkarissa käytän pointteria, jossa ei ole kelausnappeja, kuten normaalikakessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös