Uusi kännykkä

  • 1 245 414
  • 5 798
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Millaisia kokemuksia Iphone Xr puhelimesta? Kuinka hyvin toimii kahdella liittymällä? Toimiiko whats up molempiin liittymiin?
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Pari plussaa ja miinusta tuosta OnePlus 7 Prosta:

+ Erittäin nopea. Ohjelmat ei vaan mieti yhtään, vaan avautuu/asentuu/reagoi ihan samantien.
+ Onhan tuo näyttö aika kivan näköinen tuolla 90 hertsillään
+ Kamera ihan kevyesti paras, mitä mulla on missään kännykässä ollut. Todella hyvät värit ja yksityiskohdat.
+ Todella laadukkaan tuntuinen ja jämäkkä kädessä. Parantui entisestään, kun laittoi tuon suojakuoren sisään.

- Kuulokeliitännän puuttuminen. On itselleni pieni miinus. Joitain tilanteita on, joissa voisi tuolle tulla tarvetta.
- Näytön kaareutuvuus tekee sen, että reunoista painaminen nettiä selatessa voi joskus olla hankalaa. Ei aina ota ihan kunnolla. Ongelma rupesi ilmenemään panssarilasin asentamisen jälkeen.
- Pitää vielä kokeilla enemmän noita kirkkaussäätöjä, mutta eilen ainakin tuntui että tätä on ihan poikkeuksellisen hankalaa käyttää ulkona auringonpaisteessa. Näytöstä ei oikeasti nähnyt yhtään mitään, mutta se voi johtua tosiaan noista puhelimenkin kirkkaussäädöistä.

+/- Itseäni ei tuo langattoman latauksen puuttuminen häiritse. Olen tottunut lataamaan puhelimeni johdosta ja en itse asiassa ennen tämän hankkimista edes tiennyt, että noita pystyy jotenkin lataamaan langattomastikin.
+/- Koko on nyt ihan siinä rajoilla, että tästä suuremmat alkaa oikeasti olemaan sitten jo pieniä tabletteja. Kyllä tätäkin vielä yhdellä kädellä pystyy käyttämään, mutta ei välttämättä ole ihan niin näppärää.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
- Näytön kaareutuvuus tekee sen, että reunoista painaminen nettiä selatessa voi joskus olla hankalaa. Ei aina ota ihan kunnolla. Ongelma rupesi ilmenemään panssarilasin asentamisen jälkeen.....
Toi on muuten rektaalista kun selaa jatkoaikaa. Itsella galaxy S9+ ja ton keskustelupalstan otsikon edessä olevan sinisen napin painaminen on tuskallista ja vaatii näytön zoomaamisen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla S9 muttei panssarilasia, ja kolmion kanssa ei ole ongelmia.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toi on muuten rektaalista kun selaa jatkoaikaa. Itsella galaxy S9+ ja ton keskustelupalstan otsikon edessä olevan sinisen napin painaminen on tuskallista ja vaatii näytön zoomaamisen.

Ymmärrän itse ongelman, mutta tämän foorumin osalta: miksi siihen siniseen nappiin pitäisi osua? Eikö se vie ensimmäiseen lukemattomaan viestiin ihan samalla tavalla kuin itse otsikon klikkaaminen? Vai onko näissä muka jotain eroa?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ymmärrän itse ongelman, mutta tämän foorumin osalta: miksi siihen siniseen nappiin pitäisi osua? Eikö se vie ensimmäiseen lukemattomaan viestiin ihan samalla tavalla kuin itse otsikon klikkaaminen? Vai onko näissä muka jotain eroa?
On niissä jotain eroa, joskus siitä otsikosta joutuu ketjun alkuun ja joskus samaan kuin siitä reunan napista, eli viimeiseen lukemattomaan. En ole perehtynyt palstan sielunelämään enempää, mutta noin se toimii (tai on ainakin toiminut kun olen tapani oppinut)
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
On niissä jotain eroa, joskus siitä otsikosta joutuu ketjun alkuun ja joskus samaan kuin siitä reunan napista, eli viimeiseen lukemattomaan. En ole perehtynyt palstan sielunelämään enempää, mutta noin se toimii (tai on ainakin toiminut kun olen tapani oppinut)

Tuon olen huomannut että palsta "unohtaa" missä kohtaa on oltu jos ketjussa ei ole hetkeen vierailtu. Mutta olisi se vähän outoa jos sinisestä napista tapahtuva siirtymistoiminto olisi parempi, eli ei unohtaisi. No, en minäkään sen tarkemmin näistä tiedä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
On käynyt mielessä uusia luuria, kun nykyinen Samsung J5 2016 on ollut käytössä jo "aika kauan". Puhelin on muuten ok, mutta vaihtelu virkistää vai miten se meni ?
Oon "pikaiseen" kattonut tota Samsung A50 ja A70 luureja, joista toi A70 taitaa jo "nimensä" perusteellakin olla parempi ? Onkos porukalla käyttökokemuksia noista.
Luuri tulee kyllä ns. ihan perus käyttöön, eli nettisurffaukseen ja pienimuotoiseen pelailuun. Valokuvia tykkään kyllä ottaa aika paljon, joten kamera pitäisi siten olla hyvä eri valoisuuksissa jne.
Hinnoissahan noissa ei kauheaa eroa ole, tosin Veikon koneessa A50 on nyt tarjouksessa ?

Vai oisko vinkkiä jostain muusta luurista, mielummin Samsung, kun niitä on ollut käytössä 2004 silver olympic simpukkapuhelimesta alkaen ( on muuten vieläkin tallessa se ).Hintabudjetti max 450 €

Muuten tässä muutama kk sitten joku heppu soitti ja kyseli että onko sulla vielä käytössä J5:n ja onko näyttö ehjä jne... Oli "tosi kiinnostunut" hankkimaan mun vanhan luurin ? Siltä tuli sitten spostiakin hyvityshinnoista tiettyihin luureihin ? Onko kukaan saanut vastaavia soittoja ?
Ihmettelin vähän et wtf, miksi joku haluaa ostaa vanhan luurin, kun J5 ei kuitenkaan ole mikään superhyper puhelin. Tais uutenakin maksaa vaan n. 200 €
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Menee nyt vähän otsikosta ohi - toisaalta tuli uusi kännykkä hommattua, toisaalta enemmän ihmettelyketjun asiaa. Mutta laitetaan nyt tänne.

Tytär onnistui tekemään perinteiset, eli tiputtamaan luurinsa pönttöön (ja syy miksi piti olla vessassa kuvaamassa jotain videota oli että siellä oli kuulemma hyvä valaistus - ei, en ymmärrä). Noh, eipä siinä, mennään sitten huoltoon kysymään mikä on tuomio. Näyttö toimi, kamera ja äänet ei.

Ja tuomio oli että ei kannata korjata. Kyseessä oli viime vuoden Nokia 6.1, maksoi tarjouksessa 200€ että sikäli ei mikään kallein puhelin ikinä. Nyt tuo silti menee SER-kierrätykseen ja jotenkin tuntuu turhalta.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Käyttääkö jengi puhelimiaan vasarana/sorkkarautana tai ovikiilana? Mulla on ollut kännykkä yli 25 vuotta, mukana duunissa, matkoilla & kaikissa mahdollisissa örvellyksissä. Koskaan ei ole näyttö hajonnut, ei edes mitään pahempaa naarmua tullut vaikka pidän kännyä lähinnä housujen taskussa.
Vaihtovälin on lähinnä määritellyt akun kesto, eli 2-3 vuotta keskimäärin.
Täällä jotkut vaihtaa näyttöä kuin paitaa, mitvit?

Hyvin paljon tuurista kiinni, hajoaako näyttö jos vaikka puhelin lipsahtaa kädestä. Itselläni putosi kerran puhelin alle metrin korkeudelta pehmeälle soralle, ja näyttö räsähti halki. Toisaalta kerran tipahti taskusta asfaltille, eikä jäänyt kuin pieni jälki puhelimen kulmaan.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Nyt olisi aika hommata uusi Samsung S7:n tilalle ja kaippa tuo olisi luonteva valinta hommata esim. saman merkin uudempi +versio, kun en jaksa alkaa mitään uusia juttuja opettelemaan. Nyt kun tuossa silmäillyt, niin nämä S8 ja S9 vekottimet tuntuvat olevan lopussa joka paikassa ja sitten toisaalta S10:n hinta vähän pistää nieleskelemään. Mahtaako niitä vanhempia vielä kauppoihin tulla vai mitä kummaa ja minkäslaisia ne Kiinan vehkeet sitten olis?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuon olen huomannut että palsta "unohtaa" missä kohtaa on oltu jos ketjussa ei ole hetkeen vierailtu. Mutta olisi se vähän outoa jos sinisestä napista tapahtuva siirtymistoiminto olisi parempi, eli ei unohtaisi. No, en minäkään sen tarkemmin näistä tiedä.
Ylläpito muistaa tarkemmin, mutta siinä on aikaraja, mun muistin mukaan kuukausi. Sitten se muistikohta resetoituu. Sinisellä palkilla ei ole mitään virkaa ja se on huonossa paikassa ja väärän kokoinen.

Yhden näytön olen vanhoista luureista saanut rikki. Ihan vaan istumalla puhelin etutaskussa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huawei P9 Lite Mini alkaa itsellä vetelemään viimeisiä tai ainakin ei meinaa jaksaa enää esim. Pokemon go pyörittää tai jos monta ohjelmaa auki. Eli mielellään tästä noin 100e hintaluokasta kuitenkin toisen ottaisin tilalle joka jaksaisi juurikin vaikka pokemonia pyörittää ja perus nettiselaamista, lähinnä facebookia. Enempää en juuri haluaisi pistää puhelimeen kun ei ole niin isossa käytössä ja halvimmalla netilläkin pyöritellyt edelliset vuodet läpi.

Kysymys kuuluu jos hintaluoka on tuo juurikin noin 100e+- niin onko siellä tällähetkellä jotain johon kannattaisi ehkä tarttua? :) Tietenkin kun tuo vielä toimii niin hetken voi odotella, mutta en tiedä kestääkö puhelin enää kuitenkaan esim. Black friday asti :D
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Suositelkaas uutta keskihintaista luuria (pl. huawei). Omasta vanhasta hajosi latausliitin, pakko hommata uusi. Onko kokemuksia Xiaomi-luureista?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Suositelkaas uutta keskihintaista luuria (pl. huawei). Omasta vanhasta hajosi latausliitin, pakko hommata uusi. Onko kokemuksia Xiaomi-luureista?
Voi olla, että foliohattuni on liian tiukalla, mutta jos et Huaweita halua sen kiinalaisuuden ja mediassa olleiden paljastusten vuoksi hankkia, niin miksi kummassa toinen iso kiinalainen valmistaja olisi yhtään parempi? Vai eikö ne omat tiedot olekaan se juttu vaan päivitysten saaminen? Toki jos näin, niin sitten ymmärrän.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suositelkaas uutta keskihintaista luuria (pl. huawei). Omasta vanhasta hajosi latausliitin, pakko hommata uusi. Onko kokemuksia Xiaomi-luureista?

Vuosi sitten ostin silloin 14-vuotiaalle tyttärelleni Xiaomi Mi A1:n. Ei ole oikein ollut tyytyväinen, vaan haaveilee Oneplussasta.

Mikä tuossa sitten on huonoa, niin ne mitä tiedän on, että notifikaatioledi lakkasi jonkin päivityksen myötä toimimasta. Äänet on kadonneet kokonaan vissiin pari kertaa, mutta palanneet lopulta muutaman buutin jälkeen. Kamera on sellainen kuin tuohon hintaan tahtoo olla, eli ei kovin kaksinen.

Hidas kuulemma on myös, mutta toisaalta minun käsiteltäväksi ei ole puhelinta kiikutettu. Enkä tiedä onko välimuisteja tyhjennetty tai kuinka täynnä tallennustila on. Joten täysin en noita kitinöitä osta.

Koska kyseessä on Android one-puhelin, on käyttis ainakin puhdas Android ja päivitykset tulee kuin manulle illallinen.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Vuosi sitten ostin silloin 14-vuotiaalle tyttärelleni Xiaomi Mi A1:n. Ei ole oikein ollut tyytyväinen, vaan haaveilee Oneplussasta.

Mikä tuossa sitten on huonoa, niin ne mitä tiedän on, että notifikaatioledi lakkasi jonkin päivityksen myötä toimimasta. Äänet on kadonneet kokonaan vissiin pari kertaa, mutta palanneet lopulta muutaman buutin jälkeen. Kamera on sellainen kuin tuohon hintaan tahtoo olla, eli ei kovin kaksinen.

Hidas kuulemma on myös, mutta toisaalta minun käsiteltäväksi ei ole puhelinta kiikutettu. Enkä tiedä onko välimuisteja tyhjennetty tai kuinka täynnä tallennustila on. Joten täysin en noita kitinöitä osta.

Koska kyseessä on Android one-puhelin, on käyttis ainakin puhdas Android ja päivitykset tulee kuin manulle illallinen.


Xiaomi taitaa karsiutua pois, koska NFC-tukea ei ole. Motorolakin kiinnostaa, ei vaan ole kokemusta moisesta.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Xiaomi taitaa karsiutua pois, koska NFC-tukea ei ole. Motorolakin kiinnostaa, ei vaan ole kokemusta moisesta.

Meillä on nuoremmilla tyttärillä ollut Moto G -puhelimia. Nytkin 9-vuotiaalla on käytössä Moto G5. Luotettava peli. Loppuvuodesta olen luvannut uuden ja tällä hetkellä jos pitäisi ostaa, sekin olisi joku pari sadan Motorola. Ainakin Verkkokauppa.com myy jotain pätevän oloista mallia.

Lisään vielä, että toinen Moto G5 (2,5 vuotta vanha) jatkaa palveluksiaan isäni käytössä. On ollut tyytyväinen.

Edit. Lisätty vika kappale.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Meillä on nuoremmilla tyttärillä ollut Moto G -puhelimia. Nytkin 9-vuotiaalla on käytössä Moto G5. Luotettava peli. Loppuvuodesta olen luvannut uuden ja tällä hetkellä jos pitäisi ostaa, sekin olisi joku pari sadan Motorola. Ainakin Verkkokauppa.com myy jotain pätevän oloista mallia.

Lisään vielä, että toinen Moto G5 (2,5 vuotta vanha) jatkaa palveluksiaan isäni käytössä. On ollut tyytyväinen.

Edit. Lisätty vika kappale.

Itselläni on neljäs Moto G-malli menossa (1. => 3. => 5. ja nyt 6.sukupolvi), eikä ole ollut kyllä valittamista missään näistä. Myös NFC löytyy kunhan ei halvimpaan Play-malliin erehdy. Uusimman sukupolven Moto G7 Pluskin lähtee jo 330 eurolla ja G6 Plus alle kahdensadan, joten nuo eivät ole kalliimmasta päästä hintahaitaria. Toki esim. kamera näissä ei ehkä laadultaan pärjää yli 500 euron puhelimille.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suositelkaas uutta keskihintaista luuria (pl. huawei). Omasta vanhasta hajosi latausliitin, pakko hommata uusi. Onko kokemuksia Xiaomi-luureista?
Kokemuksesta voin suositella OnePlus 7.
On kyllä helvetin hyvä puhelin ja toki se Pro malli vielä parempi, mutta se menee jo yli keskihintaisten puhelimien.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Kokemuksesta voin suositella OnePlus 7.
On kyllä helvetin hyvä puhelin ja toki se Pro malli vielä parempi, mutta se menee jo yli keskihintaisten puhelimien.
Joo ei ole tuohon varaa. Huaweita mietin, mutta alkoi epäilyttää (siinä Bluetooth 4.2, tiedä onko väliä). Motoralassa olisi hyvä akku - tarpeen, koska pogo ja kätköily. Samsung galaxy a40 olisi hyvä vaihtoehto, mutta huolettaa luurin kuumeneminen käytössä.. Huoh..
 

Filari

Jäsen
Joo ei ole tuohon varaa. Huaweita mietin, mutta alkoi epäilyttää (siinä Bluetooth 4.2, tiedä onko väliä). Motoralassa olisi hyvä akku - tarpeen, koska pogo ja kätköily. Samsung galaxy a40 olisi hyvä vaihtoehto, mutta huolettaa luurin kuumeneminen käytössä.. Huoh..

Onko jostain mahdollisuus ostaa OP 5/6?

Ite rokkaan vitosella menemään, julkaisupäivänä ostin ja toimii vieläkin erittäin mainiosti. Toki nää taidetaan vetää myynnistä aikalailla kun uusi malli tulee markkinoille.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Onko jostain mahdollisuus ostaa OP 5/6?

Ite rokkaan vitosella menemään, julkaisupäivänä ostin ja toimii vieläkin erittäin mainiosti. Toki nää taidetaan vetää myynnistä aikalailla kun uusi malli tulee markkinoille.
Täytyy pälyillä. Periaatteessa sama kai, minkä nyt ostaa - sitten rikastuessa hieman parempi ominaisuuksiltaan.
 
Xiaomi taitaa karsiutua pois, koska NFC-tukea ei ole. Motorolakin kiinnostaa, ei vaan ole kokemusta moisesta.

Xiaomin malleista ainakin Mi 9T, Mi 8 ja Mi Mix 2S löytyy NFC-tuki. 9T noista uusin, Mi 8 ja Mi Mix 2S viime vuoden lippulaivamalleja. DNA myy esimerkiksi Mi 8 64 gb:n versiota tällä hetkellä hintaan 299 ja 128 gb:n versiota hintaan 349.

Muistikorttipaikkaa noista ei löydy ja noista kahdesta vanhemmasta mallista puuttuu perinteinen 3,5mm kuulokeliitin. Xiaomin oma MIUI-käyttöjärjestelmä jakaa myös mielipiteitä, mutta muutoin ovat hintaluokassaan soivia pelejä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös