Uusi kännykkä

  • 1 245 384
  • 5 798

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Nyt näyttää siltä että tuota Huaweita ei kannata hankkia. Toki voisi olla fiksua vielä odottaa tuo 90pv loppuun asti, mutta olen ruvennut jo kallistumaan tuon Samsungin lippulaivamallin suuntaan.

Mitenköhän usein noissa on jotain alennuskamppanjoita? Olisi se 1000€ kyllä puhelimesta nimittäin aivan saatanasti.

Tarvitsetko aidosti niitä lippulaivamallin kaikkia "ominaisuuksia"? Muistia tarpeeksi, riittävät suorittimet ja hyvä näyttö riittänee kyllä hyvin monelle. Vai onko puhelin menossa johonkin spesiaalikäyttöön kenties?

Aika monelle varmaan riittää joku Xiaomi Mi 9 tai OnePlus 6T - joo kiinalaisia toki ja vakoilusoftaa täynnä nekin ovat. Mutta ei maksa tonnia.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tarvitsetko aidosti niitä lippulaivamallin kaikkia "ominaisuuksia"? Muistia tarpeeksi, riittävät suorittimet ja hyvä näyttö riittänee kyllä hyvin monelle. Vai onko puhelin menossa johonkin spesiaalikäyttöön kenties?
Olen kameran hankkimista miettinyt jonkun aikaa. Noissa uusimmissa puhelimissa rupeaa olemaan jo nähtävästi sen verran hyviä, että pärjäävät ihan varsinaisillekin kameroille. Samalla puhelin on päivityksen tarpeessa, niin tuossa ne saisi molemmat samassa paketissa.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Olen kameran hankkimista miettinyt jonkun aikaa. Noissa uusimmissa puhelimissa rupeaa olemaan jo nähtävästi sen verran hyviä, että pärjäävät ihan varsinaisillekin kameroille. Samalla puhelin on päivityksen tarpeessa, niin tuossa ne saisi molemmat samassa paketissa.
Nokia 9?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Olen kameran hankkimista miettinyt jonkun aikaa. Noissa uusimmissa puhelimissa rupeaa olemaan jo nähtävästi sen verran hyviä, että pärjäävät ihan varsinaisillekin kameroille. Samalla puhelin on päivityksen tarpeessa, niin tuossa ne saisi molemmat samassa paketissa.

Kyllä mä ainakin sinuna tutustuisin tarkemmin OnePlus 7 Prohon. DxoMarkin testissä kuitenkin 111 pistettä (tosin vasta tulossa olevalla kamerasoftalla. Tulee lähiviikkoina). OnePlussan kamerat on muutenkin kehittyneet todella paljon ja tuntuu, että osa kritiikistä merkin kameroita kohtaan on nykyään "Lasse Kukkonen maajoukkueessa" -tasoa eli oikeasti hyvä mutta pitää haukkua koska muutkin.

edit. Toinen tutustumisen arvoinen voisi olla Asus Zenfone 6
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kyllä mä ainakin sinuna tutustuisin tarkemmin OnePlus 7 Prohon. DxoMarkin testissä kuitenkin 111 pistettä (tosin vasta tulossa olevalla kamerasoftalla. Tulee lähiviikkoina). OnePlussan kamerat on muutenkin kehittyneet todella paljon ja tuntuu, että osa kritiikistä merkin kameroita kohtaan on nykyään "Lasse Kukkonen maajoukkueessa" -tasoa eli oikeasti hyvä mutta pitää haukkua koska muutkin.

edit. Toinen tutustumisen arvoinen voisi olla Asus Zenfone 6
Kiitti tipsistä. Täytyy tutustua.
 

kurnuttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
Uutta puhelinta miettimässä, budjetti noin 500-600 maksimissaan. Harrastan metsästystä ja puhelimelta toivon hyvää akunkestoa ja toimintavarmaa gps:sää, ip-luokitukset plussaa. Nyt on ollut Oneplus 5, joka alkaa olla tiensä päässä akunkeston osalta.

Puntaroin oikeastaan Oneplus 7 ja Iphone 8 välillä. Jostain kumman syystä on alkanut iphone kiinnostaa, ei ole aiemmin ollut. Kehuvat noiden uudempien akunkestoa ja noissahan on ip-luokituksetkin. Samoin akun pakkasongelmista on käsittääkseni päästy? Oneplussasta ip-luokitus puuttuu joo, mutta todellisuudessahan ne vettä kestää. Virallinen luokitus on vaan jätetty ostamatta, tai jotenkin näin ne mainostaa.

Tuleeko palstaveljille mieleen kriteereihin osuvia puhelinmalleja? Tästä oneplus 5:sesta ei mielellään vaihtaisi "huonompaan". Niin ja Samsungit ja Huaweit ei tule kysymykseen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Omasta OP3T:stä akku alkoi myös oikutella. Päätin vaihdattaa akun, kun puhelin toimii vielä erittäin hyvin. Suomessa vaihto näyttää maksavan 50-60€.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Uutta puhelinta miettimässä, budjetti noin 500-600 maksimissaan. Harrastan metsästystä ja puhelimelta toivon hyvää akunkestoa ja toimintavarmaa gps:sää, ip-luokitukset plussaa.
Nokia 9 voisi sopia ainakin hinnan, IP67-luokituksen ja hyvän GPS:n osalta. Akku ei tosin ole megaiso, joten WLAN:in kaltaiset cityhärpäkkeet kannattaa kytkeä metsäreissun ajaksi pois päältä. (Piuhaton lataus on muuten metsäoloissa kätevä: kaivaa sitä tukevan varavirta-akun repusta esiin ja laittaa luurin päälle. Ei ole pelkoa, että menisi USB-porttiin likaa liittimien mukana. Kokemusta on.)

Pakkaskestävyydestä ei ole vielä omakohtaisia kokemuksia, ainoastaan aiempiin kokemuksiin pohjautuva oletus, että Nokian vehkeet ei olisi pakkasarimpia.

Edit: selvennyksenä disclaimer -> Nokia 9:n omistava
 

BaronFIN

Jäsen
Itsellä alkaa iPhone6 kohta lähestyä käyttöikänsä päätä palveltuaan kohta viiden vuoden ajan. Puhelin toimii edelleen eikä ongelmia ole, joskin kamera on jäänyt ajastaan jälkeen siitä mitä puhelimelta voi tänä päivänä odottaa ja ajoittainen suorituskyvyttömyys nykyisellä ios12:lla. Akun olen vaihtanut kertaalleen ja näytön kolmasti neljännen odottaessa vaihtoaan tuolla Tokoitechin paketissa. Eli uskollinen sotaratsu kaikin puolin.

Nyt kuitenkin viime viikolla julkistettu ios13 ei enää tule tälle puhelimelle joten jossain vaiheessa pitää katsella uutta puhelinta. IPhone SE2 olisi toiveissa, mutta saas nähdä mitä ompulta on tulossa loppuvuodesta. X-mallit ei hirveästi nappaisi, koska oma ajatteluni lähtee liikkeelle ”pienempi parempi”, mutta ymmärrän että se on sukupuuttoon kuolevaa lajia.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Nyt kuitenkin viime viikolla julkistettu ios13 ei enää tule tälle puhelimelle joten jossain vaiheessa pitää katsella uutta puhelinta. IPhone SE2 olisi toiveissa, mutta saas nähdä mitä ompulta on tulossa loppuvuodesta. X-mallit ei hirveästi nappaisi, koska oma ajatteluni lähtee liikkeelle ”pienempi parempi”, mutta ymmärrän että se on sukupuuttoon kuolevaa lajia.
Samaa pähkäillyt jo pari kk ja kirjoitinkin tähän ketjuun pari sivua taakse päin. SE on mutta näyttö on vanhoille silmille liian pieni. SE kokoinen, reunoihin asti olevalla näytöllä olisi optimi, mutta kun vaimo hankki XSn alkoi taas vaihto poltella ja 8ia olen tässä testaillut liikkeessä parina päivänä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vaimollani on SE ja en kyllä jaksa käyttää sitä yhtään, ihan hirveää tihrustamista. Toki luuri alkaa olla muutenkin hiukan vanha ja kun itse käytän Androidia, ovat jotkut toiminnot sen verran erilaisia, että ne kerrat kun on olen joutunut sitä käyttämään, ei kokemus ole kaksinen ollut. Mulla on S9 ja 5,8" koko ei ole ollenkaan liian suuri farkkujen etutaskussa tai yhden käden käytettäväksi. Toki nämä ovat makuasioita ja tottumisjuttuja, mutta kyllä siihen pieneen koon suurenemiseen nopeasti tottuu, käytettävyydessä saa sitten jo enemmän plussaa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kyllä mä ainakin sinuna tutustuisin tarkemmin OnePlus 7 Prohon.
Laitoin tämän tänään tilaukseen. Ihan kevyesti kallein kännykkä, mitä olen ikinä ostanut. Saas nyt nähdä, tälle saa nyt sitten tulla kyllä se minimissään 3 vuotta käyttöikää. Ja onhan tuo niin laadukas puhelin, että ei pitäisi mitään ongelmia olla.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Uusi kännykkä pitäisi saada joo, mutta uusi varavirtalähde (10k) olisi kiva. Vinkkejä?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Uusi kännykkä pitäisi saada joo, mutta uusi varavirtalähde (10k) olisi kiva. Vinkkejä?
En tiedä, onko halpa, kallis, hyvä vai huono, mutta Lidlissä sattui muutama viikko sitten olemaan kymppitonnin vv-lähteitä 29,90. Otin mukaani, kun tarvitsin reissulle ja ajoi täysin asiansa. Ei mitään hajua, missä hinnoissa nuo yleensä ovat ja mitä tuollaiselta pitäisi odottaa muuta kuin lataa muutaman akun täyteen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Oma kysymys: poika pudotti kännykän kivikolle ja siitä säröt lasiin. Pinnalla oli kalvo, eli jäi tosiaan säröiksi ne halkeamat. Vähän ikävästi jäi sinne kalvon väliin jokunen hiekkahippu, ja ajattelin irroittaa kalvon pois, puhdistaa pinnan ja laittaa päälle panssarilasin. Onko mitään käsitystä, teenkö vain lisää hallaa tällä mahdollisesti? Uusi lasi kustantaa 150 asennuksineen vakuutusyhtiöllä, halvimmat yksityiset ovat kalliimpia, joten mieluummin teen itse ja säästän.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko mikä luuri? Itse en säröillä olevan lasin päälle pistäisi uutta panssarilasia, hyvä mahdollisuus saada koko näyttö rikki.
Huawei Nova 3. Mikä tuon riskin aiheuttaa, vai meinaatko sitä vaihetta, kun yritän irroittaa kalvon?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ok, kiitokset kommenteista, @T1971 ! Täytyy miettiä, mitä nyt lopulta tehdään. Reilun kuukauden vanha luuri, joten jonkinlaisen korjaustoimenpiteen teen, mutta ei ihan noita virallisia hintoja viitsisi maksaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Reilun kuukauden vanha luuri, joten jonkinlaisen korjaustoimenpiteen teen, mutta ei ihan noita virallisia hintoja viitsisi maksaa.

Se oli hyvä sirkus silloin pienenä, kun oli näitä kännykkävakuutuksia. Ne katosivat markkinoilta aika nopeasti. Minullakin oli joku sellainen, mutta en käyttänyt sitä väärin.

Aika moni muu taisi hankkia uuden luurin sitä kautta. Muistaako joku historian tarkemmin miten nuo meni.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Käyttääkö jengi puhelimiaan vasarana/sorkkarautana tai ovikiilana? Mulla on ollut kännykkä yli 25 vuotta, mukana duunissa, matkoilla & kaikissa mahdollisissa örvellyksissä. Koskaan ei ole näyttö hajonnut, ei edes mitään pahempaa naarmua tullut vaikka pidän kännyä lähinnä housujen taskussa.
Vaihtovälin on lähinnä määritellyt akun kesto, eli 2-3 vuotta keskimäärin.
Täällä jotkut vaihtaa näyttöä kuin paitaa, mitvit?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Käyttääkö jengi puhelimiaan vasarana/sorkkarautana tai ovikiilana? Mulla on ollut kännykkä yli 25 vuotta, mukana duunissa, matkoilla & kaikissa mahdollisissa örvellyksissä. Koskaan ei ole näyttö hajonnut, ei edes mitään pahempaa naarmua tullut vaikka pidän kännyä lähinnä housujen taskussa.
Vaihtovälin on lähinnä määritellyt akun kesto, eli 2-3 vuotta keskimäärin.
Täällä jotkut vaihtaa näyttöä kuin paitaa, mitvit?
Tätä minäkin ihmettelen.

Välillä näkee näyttöjä, mitkä on ihan kauttaaltaan säröillä. Miten helvetissä tuo on mahdollista?

Eikö ihmiset kunnioita tavaroitaan vai mistä on kyse?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Käyttääkö jengi puhelimiaan vasarana/sorkkarautana tai ovikiilana? Mulla on ollut kännykkä yli 25 vuotta, mukana duunissa, matkoilla & kaikissa mahdollisissa örvellyksissä. Koskaan ei ole näyttö hajonnut, ei edes mitään pahempaa naarmua tullut vaikka pidän kännyä lähinnä housujen taskussa.
Vaihtovälin on lähinnä määritellyt akun kesto, eli 2-3 vuotta keskimäärin.
Täällä jotkut vaihtaa näyttöä kuin paitaa, mitvit?

Tätä minäkin ihmettelen.

Välillä näkee näyttöjä, mitkä on ihan kauttaaltaan säröillä. Miten helvetissä tuo on mahdollista?

Eikö ihmiset kunnioita tavaroitaan vai mistä on kyse?
Mistähän tämä kohkaaminen nyt oikein juontuu?

Eipä tuo tarvitse kuin yhden putoamisen huonolla tuurilla, kuten pojallani - puhelin putosi siten, että suojaläppä aukesi ja vielä tietysti näyttö edellä. Eka vahinko hänellä viiden vuoden aikana, minä on tuon ikäiseltä aika hyvin, mitä kouluissa pääsen kännyköiden vaihtuvuutta seuraamaan, enkä oikein jaksanut alkaa saarnaamaan sen enempää. Toki käytiin läpi se, mistä homma mahtoi johtua ja voisiko vastaavaa ehkäistä, mutta tosiaan junnu oli sen verran päreinä tuosta tapahtuneesta jo, että turha siinä on sen enempää tehdä kuin lohduttaa.

Itse olen selvinnyt reilu 20 vuotta yhdenkään kännykän rikkoutumatta, naarmu näyttöön on tähän mennessä suurin vahinko, vaikka jokainen puhelin on jossain vaiheessa pudonnut. Tosin tiedostan sen, että vahinkoja sattuu, enkä oikein osaa alkaa päteä tällaisella sattumanvaraisella asialla. Tietenkin omaisuuden kunnolla noin keskimäärin on kytkös siitä huolehtimiseen, ja jos viisi puhelinta peräkkäin menee vaihtoon pudottuaan kivikolle, lienee syytä miettiä, missä vika.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tätä minäkin ihmettelen.

Välillä näkee näyttöjä, mitkä on ihan kauttaaltaan säröillä. Miten helvetissä tuo on mahdollista?

Eikö ihmiset kunnioita tavaroitaan vai mistä on kyse?
Mulla iPhone, jossa suojamuovi näytössä ja paksumpi kumi/muovi ympärillä. En ole käyttänyt vasarana vaan kohdellut hyvin, eikä se ole kertaakaan kunnolla tippunut, mutta ihan säröillähän tää lasi on. Tää tuntuu menevän rikki ihan mistä vaan.

Onneksi firman matkapuhelinetu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös