Uusi kännykkä

  • 1 252 975
  • 5 800

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Ongelma on siis semmoinen että tuon jälkeen puhelimen äänet olleet hieman, miten sen sanoisi, eksyksissä. Esimerkiksi kun valikon sulkee tai avaa, on tottunut kuulumaan semmoinen "räpsähdys" ääni. Nyt tämä kuuluu vain välillä. Tekstiviestin lähetys tai vastaanottoäänet kuuluvat välillä. Herätyskello ja soittoääni toimivat kuten pitääkin, samoin värinä.

Vastaan itse itselleni, huoltoon en puhelinta vienyt, annoin vaan olla ja nyt, ehkä vajaan viikon ajan luurin on onnistunut "kasaamaan itsensä". Elikkä nykyään kuuluu taas kaikki äänet. Olisiko kenties vain saanut jonkin kolauksen kun tippui lattialle ja nyt on palautunut?

Sitten kysymys koskien Lumian puhelimia, kaveri osti Lumian 620-mallisen luurin ja nyt valittelee mm, ettei löydä koputuspalvelua, eikä onnistu saamaan puhelintaan äänettömälle. Tuntuu että nyt on osaamisessa vain vikaa, mutta onko? Saahan nuo hoidettua kuntoon, eikö vain?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sitten kysymys koskien Lumian puhelimia, kaveri osti Lumian 620-mallisen luurin ja nyt valittelee mm, ettei löydä koputuspalvelua, eikä onnistu saamaan puhelintaan äänettömälle. Tuntuu että nyt on osaamisessa vain vikaa, mutta onko? Saahan nuo hoidettua kuntoon, eikö vain?

Koputusta en ole itse tarvinnut, en tiedä siitä sen enempää, mutta äänettömälle saa, kun painaa kerran volumea jompaan kumpaan suuntaan ja sen jälkeen yläkulmaan ilmestyvää kuvaketta. Äänet takaisin samalla tavalla. Mikäli värinä jää päälle ja se häiritsee, saa sen pois asetuksista, soittoäänet ja jotain.
 

Ameno

Jäsen
Nyt olis sellainen tilanne, että pitäisi valita itselleni työpuhelin. Pieniä rajoituksia valinnassa on, mutta ihan hyviä vaihtoehtoja tuolla kuitenkin olisi. Ehkä varteenotettavimmat vaihtoehdot olivat Nokia Lumia 920, iPhone 4S ja pienenä yllärinä Sony Xperia ZR. Mikä tahansa näistä olisi kyllä huomattava päivitys nykyiseen luuriin, kun en oikeastaan koskaan ole omistanut mitään älypuhelinta. Tuossa iPhonessa mietityttää LTE-tuki, jota siinä ei siis ole, sekä myöskin sovelluksien vähyys (?). Mutta vaikka en nyt mikään Applefani ole, niin iPhone nyt kiinnostaisi ihan vaikka testausmielessä, että onko se sen kaiken hypen ja suosionsa arvoinen.
Lumiassa taas houkuttelee juurikin LTE-tuki, ja onhan tuokin ainakin Suomessa melko suosittu ja arvostettukin puhelin. Toisaalta taas epäilyttää sattuneesta syystä juurikin Nokian puhelin ja Windows käyttöjärjestelmänä, että mitenköhän tuo toimii ja tulee toimimaan, ja löytyykö noihin tarpeeksi eri sovelluksia jne.
Xperiassa mietityttää taas tuo, että ei ole kovin tunnettu ja suosittu puhelin ollut, että mahtaakohan olla sitten miten laadukas kännykkä kyseessä? Toisaalta tuo voi olla hyväkin juttu, ainakin tulisi hipsteripisteitä... Tuossa plussaa toisi myöskin LTE-tuki, sekä Android-käyttis, johon varmasti löytyy kaikkea jänniä sovelluksia. Android-puhelintakin olisi kiva kokeilla, ja tämä oli varmaan paras vaihtoehto, kun valitettavasti Samsungeja ei listalla ole.
Tällaista pientä pohdintaa uudesta kännykästä ja noista vaihtoehdoista. Eipä noissa loppujen lopuksi varmaan mitään mullistavaa eroa ole, mutta olisi kiva kuulla kuitenkin mielipiteitä ja kokemuksia noista kyseisistä puhelimista ja niihin liittyvistä pohdinnoistani. Tällä hetkellä tuntuu, että olisin kallistumassa tuon Sonyn puoleen LTE:n ja Androidin takia, mutta siinä kyllä mietityttää puhelimen laatu ja tuntemattomuus! Myös muita about saman hintaluokan puhelimia voi ehdottaa, mutta kaikkia ei listalta löydy.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kyllähän IPhonessa nimenomaan sovelluspuoli on valovuosia edellä esimerkiksi Windows Phoneja.

Itselläkin olisi huomenna kovan mietinnän paikka, kun uusi iPhone julkaistaan. Tällä viikolla pitäisi jonkinnäköistä päätöstä tehdä, että minkä luurin sitä seuraavaksi hankkii. Uusi iPhone on tällä hetkellä lähimpänä valintaa, eikä nuo Windows Phonet enää oikein nappaa. Todennäköisesti uusi iPhone ei kuitenkaan mitään mullistavaa tuo, mutta katsotaan nyt.

Androideista minulla on pelkkää huonoa kokemusta, WP:t ovat juuri sovelluspuolella ja ehkä Windows-riippuvaisuuden takia pois laskuista, joten kaiketi sitä Applen kapistusta täytyy koittaa.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Xperiassa mietityttää taas tuo, että ei ole kovin tunnettu ja suosittu puhelin ollut, että mahtaakohan olla sitten miten laadukas kännykkä kyseessä? Toisaalta tuo voi olla hyväkin juttu, ainakin tulisi hipsteripisteitä... Tuossa plussaa toisi myöskin LTE-tuki, sekä Android-käyttis, johon varmasti löytyy kaikkea jänniä sovelluksia. Android-puhelintakin olisi kiva kokeilla, ja tämä oli varmaan paras vaihtoehto, kun valitettavasti Samsungeja ei listalla ole.
Omat kokemukset Sonyn laadusta ovat niin positiivisia, että ottaisin noista vaihtoehdoista ZR:än, vaikka olisi Samsungit mukana.

Onko LTE-tuen arvostamiselle joku erityinen syy? Kysyn vain, kun sinulla ei omien sanojesi mukaan ole varsinaista älypuhelinta ollut. Xperiassa arvostan vedenkestävyyttä, kameraa ja bluetooth 4.0 -tukea.
 

Ameno

Jäsen
Omat kokemukset Sonyn laadusta ovat niin positiivisia, että ottaisin noista vaihtoehdoista ZR:än, vaikka olisi Samsungit mukana.

Onko LTE-tuen arvostamiselle joku erityinen syy? Kysyn vain, kun sinulla ei omien sanojesi mukaan ole varsinaista älypuhelinta ollut. Xperiassa arvostan vedenkestävyyttä, kameraa ja bluetooth 4.0 -tukea.

Kiitos tästä vastauksesta. Ei nyt tosiaan mitään erityisen pakottavaa syytä nyt tuolle lte:lle ole. Tuskin siinä mitään suurta eroa huomaisi verrattuna 3g-tekniikoihin, mutta kyllähän se mieltä lämmittää tietää, että on nopeampi netti! Ja kerran kun saa uuden puhelimen, niin olisi hyvä, että siinä sitten olisi viimeisimmät tekniikat, jotta ei heti ihan vanhaksi mene.
 

J.Petke

Jäsen
Kiitos tästä vastauksesta. Ei nyt tosiaan mitään erityisen pakottavaa syytä nyt tuolle lte:lle ole. Tuskin siinä mitään suurta eroa huomaisi verrattuna 3g-tekniikoihin, mutta kyllähän se mieltä lämmittää tietää, että on nopeampi netti! Ja kerran kun saa uuden puhelimen, niin olisi hyvä, että siinä sitten olisi viimeisimmät tekniikat, jotta ei heti ihan vanhaksi mene.

Kyllä minä huomasin suuren eron, kun ostin HTC Onen (4g). LTE:llä olen parhaimmillaan päässyt 90mb/s nopeuksiin, joten ei jää nettisivut tai Spotifyn biisit latailemaan ja runksuttamaan. Toki missään Jämsässä tai Parkanossa 4g ei taida oikein vielä pelittää mutta suurimpien kaupunkien lähistöllä toimii hyvin. Keskinopeus on ollut n. 40mb/s.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On ollut uusi puhelin katselussa, ja tuo uusi Lumia 925 olisi varmaan tällä hinnalla jo taskussa ilman kuuluisaa Nokian myynti-ilmoitusta. Te enemmän aiheesta tietävät, luuletteko että esimerkiksi ohjelmistopäivitykset, yhteensopivuudet ja muut vastaavat toimivat jatkossakin kuten tähänkin asti? Tästä aiheesta en ole ainakaan uutisia nähnyt. Kun en haluaisi nimittäin olla heti taas vaihtamassa puhelinta jos microsoft tekee jotain radikaaleja liikkeitä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
On ollut uusi puhelin katselussa, ja tuo uusi Lumia 925 olisi varmaan tällä hinnalla jo taskussa ilman kuuluisaa Nokian myynti-ilmoitusta. Te enemmän aiheesta tietävät, luuletteko että esimerkiksi ohjelmistopäivitykset, yhteensopivuudet ja muut vastaavat toimivat jatkossakin kuten tähänkin asti? Tästä aiheesta en ole ainakaan uutisia nähnyt. Kun en haluaisi nimittäin olla heti taas vaihtamassa puhelinta jos microsoft tekee jotain radikaaleja liikkeitä.
Päinvastoin, nyt luvataan että päivitykset tulee vieläkin nopeammin. Ja edelleen Microsoft lupaa päivityksiä/uutuuksia vanhoihin malleihin. Lähde: Nokia Academy.
 

DefenceX

Jäsen
Olen uuden puhelimen tarpeessa, sillä oma Samsung Galaxy S2 on sen verran huonossa kunnossa, että turha edes korjauttaa. Nyt kaverilta saisinkin ostettua lähes (reilu viikon vanha) uuden Sonyn Xperia L puhelimen, jossa takuutakin jäljellä se 2 vuotta ja pyynti oli 230€, kun uutena kyseinen puhelin maksaa 295€. Kysymykseni onkin siis, että onko kenelläkään kokemuksia Sonyn Xperia L puhelimesta?
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Applen julkistettua uuden lippulaivansa, olisi aika itsekin vaihtaa vähitellen luuria uudempaan. Tällä hetkellä en vielä osaa sanoa, mihin valinta päättyy, joten tässä hieman omaa pohdintaa aiheeseen liittyen.

Periaatteessa vaihtoehdot ovat tällä hetkellä iPhone 5S, Samsung Galaxy S4 ja Nokia Lumia 925. Kaikki niistä ovat omien merkkiensä kruunuja, joten varmasti hyviä puhelimia kaikki. Omat kokemukseni rajoittuvat tällä hetkellä Androidiin, johon en ole ollut lainkaan tyytyväinen. Siksi tuo S4 hieman epäilyttää, vaikka kyseessä pitäisi olla varsin vauhdikas kokonaisuus.

Applen puhelimet ovat aina olleet hieman ylihintaisia, mutta toisaalta olen jo pidemmän aikaa halunnut kokeilla sellaista. Käyttömukavuus, nopeus ja sujuvuus ovat ainakin huippuluokkaa, jonka lisäksi sovelluspuoli on hyvä ja kattava. Suurimmat miinukset ovat kallis hinta sekä 4"-näyttö, joka tuntuu hieman liian pieneltä. 4,3" - 4,5" olisi ollut toiveissa uuden iPhonen suhteen.

Samsungin lippulaivassa puolestaan on ehkä vähän liian iso näyttö ja puhelin alkaa muistuttaa liikaa tablettia. Toisaalta tuo 5" vielä on siinä rajamailla, jonka myötä ainakin nettikäytettävyys olisi huippuluokkaa. Epäilen myös hieman, miten tuo Android hyrrää parin vuoden päästä, kun omien kokemusten mukaan HTC:t sekä Samsungit alkavat vuoden käytön jälkeen selkeästi hidastumaan. Tarkoitus olisi kuitenkin uutta puhelinta pitää se 2-3 vuotta ainakin, joten olisi aika paskamaista, jos vuoden jälkeen ongelmat alkaisivat.

Lumia oli pitkään ykkösvaihtoehto minulle, mutta Nokia-kaupan myötä kiinnostunus niihin hiipui. Tämän lisäksi sovelluspuolta haukutaan joka puolelta, joten se on toinen ratkaiseva tekijä, minkä vuoksi Lumia 925 on tällä hetkellä näistä kolmesta vähiten houkutteleva vaihtoehto. Hyviä puolia ovat edullinen hinta (lippulaivaksi), hyvät ominaisuudet kaikkiaan ja suhteellisen kevyt koko jos verrataan aiempaan 920-malliin.

Oma käyttöni on pääasiassa netissä pörräämistä, Facebookin selailua yms. Onko palstalaisilla kokemuksia esimerkiksi Samsungin Galaxy S3:sta tai S4:stä? Jos jollain on ollut yli vuoden verran tuo S3, niin millä tavalla se on pelannut? Onko Lumiat niin karvalakkeja ja kankeita kuin puhutaan? Pärjääkö iPhonen 4"-näytöllä?
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Onko Lumiat niin karvalakkeja ja kankeita kuin puhutaan?

Itse ainakin koin Windows Phonen melkoiseksi downgradeksi verrattuna Androidiin ja reilun puolen vuoden käytön jälkeen tuli vaihdettua takaisin Androidmaailmaan. Sovelluspuoli paljon rajatumpi ja suurin osa ohjelmista on yksinkertaisesti todella kankeita. WP sopii varmasti paremmin ihmiselle, joka ei käytä puhelinta aktiivisesti sosiaalisen median seuraamiseen ja surffailuun.

Pienemmällä ruudulla pärjääminen on varmasti hyvin yksilökohtaista. Itselläni tuli kaipuu pienemmän puhelimen perään. Kuten totesit, Applet ovat aina hieman ylihinnoiteltuja, tästä syystä itse olen ainakin toistaiseksi ne passannut. Käyttökokemukseltaan kuitenkin ihan huippuluokkaa. Siispä jos rahalla ei väliä ja käyttötarkoitus on sulava surffailu ja somen käyttö, laittaisin luurit seuraavaan järjestykseen:

1. iPhone 5S
2. Galaxy S4
3. Lumia 925
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
1. iPhone 5S
2. Galaxy S4
3. Lumia 925

Pakko nyt kysyä, että missä olet päässyt 5S:n testaamaan ja onko sulla kokemusta 925:stä?

Sovellushommat menee varmasti sen mukaan, mitä kokee tarvitsevansa. Kunnollinen fb-sovellus on ainoa, mitä jossain määrin haikailen. Kankeuskommenttia en ymmärrä alkuunkaan, ainakin 920:n käyttö on huomattavasti sulavampaa kuin aiemman GS2:n. Esim. kirjoittaminen tällä Noksullani on ainakin näin suomalaisena todella helppoa toimivan ennustavan syötön kanssa.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Pakko nyt kysyä, että missä olet päässyt 5S:n testaamaan ja onko sulla kokemusta 925:stä?

Sovellushommat menee varmasti sen mukaan, mitä kokee tarvitsevansa. Kunnollinen fb-sovellus on ainoa, mitä jossain määrin haikailen. Kankeuskommenttia en ymmärrä alkuunkaan, ainakin 920:n käyttö on huomattavasti sulavampaa kuin aiemman GS2:n. Esim. kirjoittaminen tällä Noksullani on ainakin näin suomalaisena todella helppoa toimivan ennustavan syötön kanssa.
Kaitpa tuossa oli olettamuksena, että iPhone 5S on vähintään yhtä hyvä käyttää kuin 5.

Kankeudella itse ainakin tarkoitan tietyllä tavalla sitä, että Windows Phonet ovat tiukasti sidottuja tiettyihin ohjelmiin, joita Microsoft tukee. Esimerkiksi se, että ei kauheasti voi valita, millä selaimella haluaa nettiä käyttää yms. Minulle tärkeää on sosiaalisen median ja ylipäänsä netin sujuva käyttö, joten siinä mielessä tätä tukevien ohjelmien toimivuus on tärkeä kriteeri. Applen iPhonet ovat nykyään lähes ainoita, jotka oikeasti ovat vielä puhelimen mitoissa. Harvoja älypuhelimia enää yhdellä kädellä voi sujuvasti käyttää siten että käyttömukavuus säilyy.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Pakko nyt kysyä, että missä olet päässyt 5S:n testaamaan ja onko sulla kokemusta 925:stä?

Sovellushommat menee varmasti sen mukaan, mitä kokee tarvitsevansa. Kunnollinen fb-sovellus on ainoa, mitä jossain määrin haikailen. Kankeuskommenttia en ymmärrä alkuunkaan, ainakin 920:n käyttö on huomattavasti sulavampaa kuin aiemman GS2:n. Esim. kirjoittaminen tällä Noksullani on ainakin näin suomalaisena todella helppoa toimivan ennustavan syötön kanssa.

5S en toki ole päässyt testaamaan, iOS7 Betaa hetken räveltänyt ja 925:sta näppäillyt vajaan tunnin. Samoin Galaxy S4:sta olen kokeillut, mitään ko. puhelimista en ole omistanut. Jokainen noista varmasti on laadullisesti ja raudallisesti erinomainen valinta.

Kyse oli vertailusta WP vs. iOS vs. Android. Näistä kolmesta WP on mielestäni selkeästi kahta muuta jäljessä, ja miksi ei olisikaan, onhan WP:n kehitys aivan eri kohdassa elinkaartaan. Näistä omien käyttökokemuksieni mukaan ylivoimaisesti kankein ja samalla tavalla ankein käyttää on WP. Android antaa eniten vapauksia ja iOS on todella sulava- ja helppokäyttöinen. Androidille ja iOS:lle löytyy valtava valikoima applikaatioita, kun taas WP:n applikaatiopuolella toistaiseksi on todella hiljaista ja olemassa olevat ohjelmat ovat suurelta osin kökköjä.

Itse tosiaan vaihdoin vuoden alussa WP maailmaan, mutta puhelimen hajottua kaivoin esille vanhan HTC:n ja totesin sen olevan huomattavasti miellyttävämpi käyttää. Tämän jälkeen oli helppo päätös korjauttaa WP-luuri ja tilata uusi androidkapula käyttöön. Ei ole kaduttanut.

GS2:n ja 920:n vertaaminen on melko hölmöä näinkin nopeasti eteenpäin menevällä alalla. Melkein kahden vuoden ero julkaisupäivissä on melko ikuisuus. Itse muuten vihasin tuota WP:n ennakoivaa ja automaattisesti sanoja väärin korjaavaa tekstinsyöttöä.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Pärjääkö iPhonen 4"-näytöllä?


En ole mikään asiantuntija todellakaan, en edes muista moniko tuumainen näyttö on iPhonen 4s:n luurissani. Jos 5 ja 5s-mallit ovat 4"-näytöllä niin näissä nelosissahan se on hitusen pienempi. Mutta tuohon kysymykseesi vastaan, että itse ainakin pärjään oikein hyvin. En nyt pahemmin elokuvia tästä katsele, mutta youtubesta pätkiä kyllä, sekä ruutu.fi osoitteesta aina ottelukoosteet illan kierroksista.

Olisihan isompi näyttö kiva, mutta itse en tykkää liian isoista puhelimista, käyttö pitää onnistua yhdellä kädellä. Kännykkä = käsipuhelin..?? Tuon iPhone 5s:n jokupäivä voisi hakea, tai sitten odottaa vuoden ja ostaa 6-mallin, jos sen koko ei enää kasvaisi tuosta vitosesta.

En tunnustaudu Applen fanittajaksi, tuo luuri on ainoa omppu joka tästä taloudesta löytyy. IOS on itselleni ollut helppo ja hyvä käyttöjärjestelmä, muita uusia en ole kokeillut, android voisi olla tosiaan hyvä, mutta tuon WP:n olen kyllä kuullut monilta olevan..ei niin hyvä. Mikä sitten sopiikaan kenelle.

Multa jotkut kaverit kyselleen että eikö vituta se itunesin pakko käyttö. No eipä se kyllä, eihän sitä pakko ole käyttää. Itse käytän sen verran, että tietyin väliajoin varmuuskopioin luurin sinne, samalla kun lataan puhelinta. Ja koska minä en pidä puhelimen omista soittoäänistä niin oma piti muokata itunesin kautta, mutta pakkohan ei ole. Ituneskin on selkeä kunhan sen kanssa vähän venkslailee menemään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hyvin se toimii, jos käyttää yleiskieltä. Puhekielisiä ilmaisuja se ei tunnistane, mikä on ymmärrettävää. Naputtelen yleensä viestit aika nopeasti, ja hyvin näkee sivusilmällä, kun lihavoitu tai tavallinen sanaehdotus paukahtaa nurkkaan. Pääosin ehdotukset osuvat kohdilleen, virhe tulee yleensä puhekielisessä ilmaisussa tai jossain kaveripiirin läpässä.

Joten, puhukaa suomea.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
En tiedä onko tämä oikea ketju, mutta laitetaan kuitenkin tänne!

Eli tänään tuli uusi puhelin- Nokian Lumia 925. Menee seuraavat päivät sen toimintojen opettelussa.

Kysymyksenä palstaveljille esittäisin: Haluaisin herätyskellon vakioääneksi erään koneelta lataamaani biisin, mutta en löydä puhelimesta valikkoa, josta voisin laittaa tämän biisin oletusääneksi. Joudun joka kerta hälytystä laittaessani vaihtamaan Lumian oletusäänen kyseiseksi kappaleeksi.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Eli tänään tuli uusi puhelin- Nokian Lumia 925. Menee seuraavat päivät sen toimintojen opettelussa.
Miltä puhelin on vaikuttanut?

Olen itse päätymässä niin ikään tuohon Nokia Lumia 925 -malliin. Järkeilin sen verran, että tuo uusi iPhone ei edelleenkään aivan vastaa siihen laitettua hintalappua, joten päätin odottaa ainakin vuoden verran vielä Appleen siirtymistä. Samalla tulee kokeiltua myös tuota WP-puolta, kun Androidista on jo kokemusta.

Lumiat ovat kuitenkin selkeästi edullisempia muihin verrattuna, joten se ei ehkä yhtä paljoa harmita, jos puhelin on pettymys. Applen luomusta täytyisi melkein se pari-kolme vuotta pitää, vaikka olisi pettymys, kun hinta on sitä luokkaa.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Pahus soikoon, kun pitää räveltää. Puhelimeni oli tippunut pari kertaa ja äänet alkaneet kiukutella. Noh, puhelin toipui sen reilun viikon, kunnes taas kaikki äänet pelasivat, no problem. Eilen TAAS menin töissä pudottamaan, tai taskusta putosi betonille. Taas vähän äänet kiukuttelevat. Tosin huomasin tuon vasta kun illalla oli puhelin kytkettynä telakassa, puhuin samalla puhelimessa ja synkkasin iTunesia. Voisiko olla että kaiutin/mikki ottanut vaan vähän vahinkoa?

Ajattelin että jos tuo nyt temppuilemaan rupeaa, niin voisi miettiä uutta 5s-mallia jahka se markkinoille ilmestyy. Olen miettinyt että tuosta vanhasta saisi vaihdossa varmaan vähän takaisinkinpäin, vai saisiko? Eihän sitä siis huomaa että äänet temppuilevat. On mulla tietysti varapuhelimena tuo vanhempi iPhone 4, mutta jos tuosta 4s-mallista nyt johonkin vaihdan, niin sitten uudempaan. Mulle riittäisi hyvin 16gb luuri, nyt käytössä oleva 32gb on liian "iso". Tuosta tilasta mulla taitaa olla käytössä ehkä 5-6gb.

Onko moni jatkislainen ajatellut vaihtaa vanhoja appleja uuteen malliin?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ajattelin että jos tuo nyt temppuilemaan rupeaa, niin voisi miettiä uutta 5s-mallia jahka se markkinoille ilmestyy. Olen miettinyt että tuosta vanhasta saisi vaihdossa varmaan vähän takaisinkinpäin, vai saisiko?

Nykyään kai kovinkaan moni paikka ei ota vaihdossa mitään, kun lähes kaikki puhelimet ovat kytkyvehkeitä. Huuto.netissä noista kai helpoiten pääsee eroon.

En ole ajatellut vaihtaa nykyistä vuoden vanhaa 4S-luuria vielä mihinkään. Toimiva ja täysin riittävä peli minulle. iOS 7 pelannee tuossa vielä ihan hyvin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Nykyään kai kovinkaan moni paikka ei ota vaihdossa mitään, kun lähes kaikki puhelimet ovat kytkyvehkeitä. Huuto.netissä noista kai helpoiten pääsee eroon.

Käsittääkseni suurin osa Suomessa myytävistä kytkyluureista on SIM-lukitsemattomia eli voi käyttää eri operaattorien liittymillä. iPhone saattaa olla poikkeus, en ole ihan varma.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
iOS 7 toimii iPhone 4S:saa oikein hienosti. Olen käyttänyt beta versiota jo noin kuukauden ja nyt asennettuna on toden näköisesti myös päivityksenä alkavalla viikolla julkaistava versio.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Samsung Galaxy S4. Valitsin Galleriasta yhden kuvan ja Poista niin kaikki n. 150 kuvaa ja videota katosivat. Mitä vittua täällä tapahtuu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös