Mainos

Uusi kännykkä

• 1 272 425
  • 5 856

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pixel 4a:lla menty 3½ vuotta. Toimii hyvin, päivittääkin voisi.

Vaikea löytää pientä, tehokasta ja laadukasta puhelinta.

Aikalailla päätynyt lopputulokseen että seuraava olisi Samsung S22, S23 tai S24 tai ASUS Zenfone 9 tai 10, ASUS:ksella olisi 3.5mm kuulokeliitin kuten Pixelissä, pystyisi hyödyntämään hifi-suoratoistoa ja laadukkaita langallisia Beyerdynamiceja.

Mikäs täällä palstalla olisi haju näistä puhelimista, tai jokin yllättävä samankokoinen kilpailija, mitä suosittelisitte?

Vanhat mallit tuossa listauksessa mukana, miettinyt myös sitä että mihin hintaan kannattaa ostaa vanha malli, vai kannattaako?

Ainakin S23:sta hyvin tarjolla, nyt tuoreet tarjoukset 599€. Onko Black friday noudattanut jotain kaavaa näiden puhelimien osalta, tyhjennetäänkö varastot marraskuussa kun Samsung julkaisee uutuudet helmikuussa.

Niin ja se hinta, jos sillä ei olisi merkitystä niin uusimman olisin jo hakenut hyllystä. Pixel 4a maksoi 20-21 vuoden vaihteessa 399€ ja oli hyvä hinta pienestä laadukkaasta puhelimesta.

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Pixel 4a:lla menty 3½ vuotta. Toimii hyvin, päivittääkin voisi.

Vaikea löytää pientä, tehokasta ja laadukasta puhelinta.

Aikalailla päätynyt lopputulokseen että seuraava olisi Samsung S22, S23 tai S24 tai ASUS Zenfone 9 tai 10, ASUS:ksella olisi 3.5mm kuulokeliitin kuten Pixelissä, pystyisi hyödyntämään hifi-suoratoistoa ja laadukkaita langallisia Beyerdynamiceja.

Mikäs täällä palstalla olisi haju näistä puhelimista, tai jokin yllättävä samankokoinen kilpailija, mitä suosittelisitte?

Vanhat mallit tuossa listauksessa mukana, miettinyt myös sitä että mihin hintaan kannattaa ostaa vanha malli, vai kannattaako?

Ainakin S23:sta hyvin tarjolla, nyt tuoreet tarjoukset 599€. Onko Black friday noudattanut jotain kaavaa näiden puhelimien osalta, tyhjennetäänkö varastot marraskuussa kun Samsung julkaisee uutuudet helmikuussa.

Niin ja se hinta, jos sillä ei olisi merkitystä niin uusimman olisin jo hakenut hyllystä. Pixel 4a maksoi 20-21 vuoden vaihteessa 399€ ja oli hyvä hinta pienestä laadukkaasta puhelimesta.
Itse tein pientä vertailua juuri lähinnä Samsungien osalta. Vanha S21 FE alkaa olla akun osalta melko heikko, joten näin kahden vuoden kohdalla on vaihdettava uudempaan. Seuraavana tulee S24, joka tuskin tuo lopulta ihan älyttömästi uutta tähän nykyiseen verrattuna. Kamerat kehittyy aina ja josko näyttöä olisi vähän optimoitu. Ainakin aivan tajuttoman kirkas tuo S24:n näyttö on, jos ei muuta. Sanovat sen myös kuluttavan vähemmän uuden teknologian avulla.

Kuulokeliitäntä hävisi itseltäkin tuon edellisen myötä, mutta ostin Samsungin adapterin, joka on toiminut oikein hyvin B&O:n luurien satunaisen käytön kanssa. En ole varsinaisesti alun jälkeen kaivannut 3,5mm liitintä.

S23 voi olla sekin ihan hyvä ostos, mutta tietenkin uusi on uusi (tai ainakin uusin) hetken. S24 FE tulee lienee syksyllä ja sen saa varmaankin suht samaan hintaan silloin, kun nyt tuon S23:n.

Tuntuu, että Samsung on myöskin skarpannut vuosien mittaan tuon softan kanssa. Vanhatkin laitteet saa vielä päivityksiä ja softa tuntuu toimivan aika hyvin ainakin S-sarjassa. Olen tuolta ensimmäisestä Galaxy S:stä näitä käyttänyt paria hairahdusta lukuunottamatta ja ihan aina ei ole tilanne ollut tämä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minulla on nyt ensimmäistä kertaa Samsung käytössä. S24. Akunkesto on yllättävän hyvä ainakin vielä toistaiseksi.

Tietoturvapäivitykset Samaung lupaa seitsemäksi vuodeksi, mikä alkaa olla jo varsin hyvä aika.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Nykyinen Samsung Galaxy A70 puhelin alkaa oleen about 5 vuotta vanha ja on käyny mielessä, että päivittäisi uudempaan.
Tutussa kodinkoneliikkeessä, jossa on tullut asioitua yli 20 vuotta suosittelivat Samsung A55 tjsp mallia. Onko jengillä käyttökokemusta paljon?

Itse käytän puhelinta puhumiseen, netissä surffaamiseen, watsuppiin.

Kamera saisi olla hyvä, jolla voi pimeässäkin ottaa kuvia

Ja koska olen ollut 20 vuotta Samsungin vankkureissa siviilipuhelimissa, aion jatkossakin olla !!!

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nykyinen Samsung Galaxy A70 puhelin alkaa oleen about 5 vuotta vanha ja on käyny mielessä, että päivittäisi uudempaan.
Tutussa kodinkoneliikkeessä, jossa on tullut asioitua yli 20 vuotta suosittelivat Samsung A55 tjsp mallia. Onko jengillä käyttökokemusta paljon?

Itse käytän puhelinta puhumiseen, netissä surffaamiseen, watsuppiin.

Kamera saisi olla hyvä, jolla voi pimeässäkin ottaa kuvia

Ja koska olen ollut 20 vuotta Samsungin vankkureissa siviilipuhelimissa, aion jatkossakin olla !!!
Samsung uskollinen ilmoittautuu ja suosittelee. Itselläni oli 4 vuotta myös A70 joka siirtyi jälkikasvulle. Nyt vuoden verran olen käyttänyt A34 256gb. Olen tykännyt tästä. Ei taida olla enää mikään uutuusmalli mutta olen näillä keskihintaisilla Samsungeilla hyvin pärjännyt.

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Ostin itse juuri S23 Ultran. Nyt sai hyvällä tarjouksella ja hintaero s24 ultraan oli melkoinen. Kamera on huikea ja tykkään tuosta kynämahdollisuusta.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Ostin itse juuri S23 Ultran. Nyt sai hyvällä tarjouksella ja hintaero s24 ultraan oli melkoinen. Kamera on huikea ja tykkään tuosta kynämahdollisuusta.
Ja käytännön ero S23:lla ja S24:llä on aika pieni. Niitä AI-päivityksiäkin tulee S23-sarjaan, jos niitä siis haluaa käyttää.

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Mä oon katsellut noita Samsungin S-malleja pari vuotta sillä silmällä, mutta nykyinen Honor 70 vielä toimii niin en viitsi uutta ostaa. Kai se kuitenkin vuoden sisään täytyy taas päivittää uutuudenkiilto silmissä.

Samsungin kamera on ainakin oman googlaukseni mukaan todella hyvä, lienee ihan Androidien parhaita.

Mulla oli jossain edellisen edellisessä puhelimessa 5-6v sitten ihan helvetin hyvä kamera, Honor P20 Pro. Allaoleva kuva kuusta otettu sillä.

Liitteet

• IMG_20240901_211741_495.jpg
    IMG_20240901_211741_495.jpg
    26,9 KB · kertaa luettu: 116

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Ihan mielenkiinnosta kysyn …mikä tekee suk käytön niin erikoiseksi että akku loppuu 2 vuodessa ?
Jatkuva netin käyttö töiden takia ja mulle akun kuoleminen meinaa sitä, että n. 10h käytön jälkeen sitä on jäljellä 20%. Mulle riittää, kun aamulla otan akku täynnä käyttöön ja virta riittää ilman tuskaa(latailua) siihen kun illalla hylkään luurin laturiin

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Testasin myös samasta kohteesta automaattiasetuksilla. Yllättävän laadukasta kuvaa tulee kyllä.
Komia kuva.

Samsungissa taitaa olla se 100x zoomi, sillä pääsee vissiin myös aika pitkälle suht tarkasti?

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Komia kuva.

Samsungissa taitaa olla se 100x zoomi, sillä pääsee vissiin myös aika pitkälle suht tarkasti?
Jos/kun kyseessä ei ole _optinen_ zoom, eikös tuo on ihan sama kun ottaisi kuvan 0-zoomauksella ja sen jälkeen zuumaisi kuvaa kännykällä tai tietokoneen ruudulla "lähemmäksi"?

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos/kun kyseessä ei ole _optinen_ zoom, eikös tuo on ihan sama kun ottaisi kuvan 0-zoomauksella ja sen jälkeen zuumaisi kuvaa kännykällä tai tietokoneen ruudulla "lähemmäksi"?
Näinhän se on. Vain optinen zoom lisää informaatiota kuvaan. Digitaalzoom on van valmiin kuvan rajaamista. Se on vain helpompaa kamerassa kuin tietsikan näytöllä.
Jos haluaa käytännössä erottelukykyisä kuvia, kannatta katsella IPhone 15:n kuvia. Ei siinä häviä jos ei voitakaan.

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Onko missään ollut juttua miksi ei enää tehdä käteen sopivia (iphone mini-kokosia) puhelimia? Asuksella on joku muttei sellaiseen voi iphonea vaihtaa.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ns. lippulaivamallien välillä arpoville täältä todella vahva suositus OnePlus 12:lle.

Nimimerkillä muutaman kuukauden puhelimen omistaneena tänä aamuna tuli uus enkka kun tän akku pyöri noin kaksi tuntia sadassa prossassa ennen kuin alkoi laskemaan. Vieläkin on 83% vaikka otin puhelimen laturista noin viis tuntia sit.

Ja kun olet kokenut OP:n huikean superpikalatauksen (tämän mallin kanssa tuli 100W mötikkä) et halua tyytyä vähempään.

Paras puhelin mitä mulla on ollut ikinä.

Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Oulun Kärpät
Ns. lippulaivamallien välillä arpoville täältä todella vahva suositus OnePlus 12:lle.

Nimimerkillä muutaman kuukauden puhelimen omistaneena tänä aamuna tuli uus enkka kun tän akku pyöri noin kaksi tuntia sadassa prossassa ennen kuin alkoi laskemaan. Vieläkin on 83% vaikka otin puhelimen laturista noin viis tuntia sit.

Ja kun olet kokenut OP:n huikean superpikalatauksen (tämän mallin kanssa tuli 100W mötikkä) et halua tyytyä vähempään.

Paras puhelin mitä mulla on ollut ikinä.
Komppaus tälle. Akunkesto loistava vaikka taustalla pyörii VPN 24/7. Tulee käytettyä puhelinta aika runsaasti ja tällä kyllä pärjää mainiosti (striimit, spotify, some jne). Jos tulee tiukka paikka niin 10-15min lataus riittää hyvin pitkälle. Kamerat ovat myös pitkästä aikaa hyvällä tasolla (vs. edellinen luurini 10 Pro).

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Eilen vaihtui maailman kaikkien aikojen paras puhelin Samsung Galaxy S10+ Ceramic Black kun tilalle tuli S24 Ultra.

Reilut viisi vuotta tuo vanha palveli ja olin siihen äärettömän tyytyväinen, arvosana 100/100. Varmaan sata kertaa oli pudonnut asfalttiin/betoniin/soralle/hiekalle eikä näytössä ollut mitään jälkiä. Nyt sitten viimeisen puolen vuoden aikana tuli muutama halkeama jotka häiritsivät näkökenttää. Yhtään softa tms. ongelmaa ei ollut, en muista käynnistäneeni puhelinta koskaan sen takia uudestaan.

Eipä tämä S24 Ultra peruskäytössä tarjoa muuta muutosta kuin ehjän näytön. Pitää toki perehtyä puhelimeen vielä tarkemmin ajan kanssa.

Yksi iso miinus on että puhelinta ei voi käyttää pöytää vasten, kiitos golfpallon kokoisten kameroiden tai pikemminkin kamera-armeijan.

Iso peukku muuten Elisan aidosti kuluttomalle osamaksulle. 1200 euroa puhelimeen kertamaksuna laittaisi vähän raapimaan päätä, mutta 1 euro päivässä kolmen vuoden ajan ei tunnu miltään. Tai oikeastaan 0,50 euroa päivässä, koska maksut menee perheen laskujenmaksutililtä, eli vaimo maksaa puolet. Kiitokset myös nopeudesta, puhelin tuli päivässä Matkahuollon automaattiin.

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Olisikohan tuolla mitään virkaa? Suht edulliselta vaikuttaa. Onko markkinoiden suurin akku ja 100w pikalataus? Kellään kokemusta?

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS

Olisikohan tuolla mitään virkaa? Suht edulliselta vaikuttaa. Onko markkinoiden suurin akku ja 100w pikalataus? Kellään kokemusta?
Mulla oli aikoinaan Honor 20 Pro ja tämä on kaiketi vähän samaa sarjaa sille. Eli oikein yleispätevä puhelin, hyvä kamerakin tuntuu olevan ja laitteessa on tallennustilaa ja muutenkin ns. potkua ihan riittävästi.

Sitä en äkkiseltään muista onko tuossa suurin akku, mutta tuollainen 5200 mAh akku on kuitenkin sen verran järeä että ei tarvitse pelätä akun loppuvan kesken päivän jos täyden akun kanssa lähtee liikkeelle.

Ehkä ainoa miinus on se, että tuossa ei ole kunnon IP-luokitusta aka pölyn- ja vedenkestävyyttä. Toki tuossakin taitaa olla IP55 eli roiskeen kestävä, mutta kannattaa silleen kuitenkin varovainen olla ettei kastu.

Olisi kännykän vaihto edessä kun vihdoin kahden vuoden käytön jälkeen pääsee iPhonesta eroon. Voi tätä onnen päivää. Olisi käytännössä kaksi vaihtoehtoa: Google Pixel 9 tai Samsung Galaxy S24. Onko jollain käytännön kokemusta näistä mikä on hyvää/huonoa?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy