Uusi kännykkä

  • 1 246 094
  • 5 798

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Seitsemisen kuukautta kesti Lumia 820. Eilen taskussa! ollessaan oli näyttö pärähtänyt särölle ja päivän mittaan näyttö "täyttyi" sinisestä musteesta. Illalla kaivoin vanhan HTC:n (Sensation XE) kaapista ja käyttömukavuudessa on kyllä järjetön ero. Androidin hyväksi. Applikaatiot (varsinkin FB, vaikka vertaisi WP:n uuteen FB Betaan) ovat aika valovuoden edellä Androidin eduksi. Sääli sinänsä, katsotaan mikä tuon Lumian kohtalo on, jos menee vaihtoon kokonaan, niin uusi puhelin lienee joku pienempikokoinen Android-luuri.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Tästä tuli mieleen, että onko iCloud käytössä?

Eipä ole iCloudia tullut ainakaan vielä käytettyä. Eikä näyttänyt olevan wifi käytössä myöskään.

Kuulostaa kieltämättä näppärältä systeemiltä, pitänee paneutua asiaan tarkemmin vaikka tänään yövuorossa.

Itse olin tyytyväinen kyllä siihen, kun vaihdoin tuon vanhan Iphone4:n 4S:ään, juurikin Itunesia käyttämällä, kun mm halusin tietyt tekstiviestit uuteen sekä myös nykyisen soittoäänen. Tuon 30sek soittoäänen varmaan helposti tekisi, mutta kun sen viimeksi itse tein niin oli semmoista kikkailua että meinasi hermot mennä. Niin nyt oli mukavaa kun siirtyi suoraan. =)

Pidätkö sä moby kaikki sijaintipalvelut ym kokoajan päällä puhelimessasi? Itse noita pohtinut välillä, mutta aina päätynyt siihen ettei ole tullut tarvetta. Pitäisi joinain vapaapäivinä perehtyä todella kunnolla tuon puhelimen ominaisuuksiin, saisi parhaan mahdollisen hyödyn siitä irti.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Minulla Lumia 920, tyytyväinen olen ollut. Arvostan hyvää kännykkäkameraa, joka tästä löytyykin. Ja kunhan Amber vielä päivittyy, niin avot. Minua tämä liian isoksi haukuttu paino ei häiritse.



Hyvä peli. Tulossa oleva Lumia 1020 houkuttaa kyllä myös mutta katsotaan nyt mihin hinta asettuu...


Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Tapatalk
 

PuTi

Jäsen
Halpaa älypuhelinta hakusessa. Käyttötarkoitus olisi siis puhelujen ohella käyttää ilmaista viestinlähetysohjelmaa, surffailla netissä, kuunnella musiikkia ja ottaa hienoja kuvia. Minkälainen älypuhelin sopii minulle?
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Halpaa älypuhelinta hakusessa. Käyttötarkoitus olisi siis puhelujen ohella käyttää ilmaista viestinlähetysohjelmaa, surffailla netissä, kuunnella musiikkia ja ottaa hienoja kuvia. Minkälainen älypuhelin sopii minulle?

Samsung Galaxy Trend. Tuo on pelannut juuri tuollaisessa peruskäytössä ihan ok. Toki Androidissa on omat ongelmansa, mutta keskimäärin toimii hyvin, eikä ole hinnalla pilattu.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Halpaa älypuhelinta hakusessa. Käyttötarkoitus olisi siis puhelujen ohella käyttää ilmaista viestinlähetysohjelmaa, surffailla netissä, kuunnella musiikkia ja ottaa hienoja kuvia. Minkälainen älypuhelin sopii minulle?

En tarkemmin osaa määritellä mikä sinulle sopii, mutta suosittelen Nokia Lumia 520:aa. Hintaansa nähden aika tykki, ellei etukameran puuttuminen haittaa. Perussovellukset löytyy, samoin muutama pätevä kuvankäsittely/filtteriohjelma, Nokian Radio Mix tarjoaa ilmaiset musat ja kamera on ok. Lisäksi synkkaat sen Skydriveen, niin kuvat tallentuu sinne suoraan ja Office-paketti mahdollistaa kevyiden töiden teon. Niin, ja Photobeamer on nerokas sovellus!
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Laatua kestävänä?

Pojan (15v.) Samsung GS3 meni matkalla paskaksi skeitatessa ja vakuutusyhtiö maksoi fyrkat tilille asiaankuuluvasti.

Tilalle haetaan KESTÄVÄÄ, mutta ominaisuuksiltaan edellisen kanssa pärjäävää luuria. Hintaluokka siellä 400-500€. Edullisempikin toki käy jos muuten kelpuutan sen ominaisuuksiltaan.

Onko sellaisia olemassakaan? Tänään haen kuitenkin jotain kaupasta.

Julli
 

Rocco

Jäsen
Pojan (15v.) Samsung GS3 meni matkalla paskaksi skeitatessa ja vakuutusyhtiö maksoi fyrkat tilille asiaankuuluvasti.

Tilalle haetaan KESTÄVÄÄ, mutta ominaisuuksiltaan edellisen kanssa pärjäävää luuria. Hintaluokka siellä 400-500€. Edullisempikin toki käy jos muuten kelpuutan sen ominaisuuksiltaan.

Onko sellaisia olemassakaan? Tänään haen kuitenkin jotain kaupasta.

Julli
Myymälöissä ei välttämättä ole, mutta kohtalaisen kestävä on Samsung Galaxy Xcover. Mutta jos todella kestävää halkoa hakee, niin Caterpillar tekee todella vankkoja ja kestäviä puhelimia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pojan (15v.) Samsung GS3 meni matkalla paskaksi skeitatessa ja vakuutusyhtiö maksoi fyrkat tilille asiaankuuluvasti.

Tilalle haetaan KESTÄVÄÄ, mutta ominaisuuksiltaan edellisen kanssa pärjäävää luuria. Hintaluokka siellä 400-500€. Edullisempikin toki käy jos muuten kelpuutan sen ominaisuuksiltaan.

Onko sellaisia olemassakaan? Tänään haen kuitenkin jotain kaupasta.

Julli

Muutaman päivän päästä tulee 925 markkinoille, alumiinireunat ja kevyempi kuin 920. Loistava puhelin kaikkinensa varmasti, tosin jonne-kerroin ei ehkä ole niin kova kuin Samsungeilla ellei tuo alumiini lisää sitä.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itsellänikin tulee pian uuden puhelimen hankinta eteen, kun vanha Galaxy S Plus temppuilee päivittäin ja tehot loppuvat kaikesta kesken. Vaimolla on vanhan sarjan Nokia (800) ja pidän monesta asiasta puhelimessa. Tietyt puutteet Nokian sovellusvalikoimassa vain harmittavat ja kun Samsungilla yleensä asiaan kuin asiaan löytyy kaupasta jokin sovellus, Nokialla etsintä päättyy yleisesti eioohon.

Miten paljon paremmaksi sovelluskauppa on mennyt Win 8 -ympäristössä? Itse olen Samsungilla pitänyt kovasti esim. Caller Info -ohjelmasta, joka näyttää tuntemattoman numeron omistajan. Seiskawindowsille en samanlaista löytänyt (vaikka joku fonectan ohjelma löytyi), onko kasille tällainen ilmestynyt?
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Muutaman päivän päästä tulee 925 markkinoille, alumiinireunat ja kevyempi kuin 920. Loistava puhelin kaikkinensa varmasti, tosin jonne-kerroin ei ehkä ole niin kova kuin Samsungeilla ellei tuo alumiini lisää sitä.

Vitut Jonneista ja heidän kertoimistaan (IFK faneille tällä laudahduksella on syvempikin merkitys).
Minä maksan ja myös siis valitsen. Harmi kun tulee myyntiin vasta 29.8.

Tuo olisi kyllä muuten hemmetin oiva valinta. Näyttö noissa näyttää sitä hittiä ottavan eli sen kestävyyteen kiinnitän ominaisuuksien lsiäksi tarmoni...
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Itselläni Lumia 720 putosi pari vkoa sitten asfaltille taskusta ja samantien lasi paskaksi... Onko 920 jotenkin kestävämpi lasiltaan vai samaa tavaraa?
Samaa Gorilla-lasia niissä molemmissa taitaa olla. Eikös tuo ole juuri sellaista, että kestää älyttömän hyvin naarmutusta ja hankaamista, mutta kovia iskuja ei niinkään?

Ensi kuussa pitäisi uusi puhelin hommata ja tällä hetkellä harkinnassa ovat Nokia Lumia 920/925 ja IPhone 5S/6. Mikäli tuo Applen uusi luuri tulee ensi kuussa julkaisuun ja se vakuuttaa, niin luultavasti sitten sellainen. Jos se on lähes identtinen IPhone 5:n kanssa, niin silloin varmaankin päädyn Lumiaan.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Samaa Gorilla-lasia niissä molemmissa taitaa olla. Eikös tuo ole juuri sellaista, että kestää älyttömän hyvin naarmutusta ja hankaamista, mutta kovia iskuja ei niinkään?

Näinhän se tosiaan on, koska täysin naarmuton se on edelleen, vaikkakin täysin säröillä. Naapurilla Lumia 800 tippunut raksahommissa maahan kuulemma ainakin 50 kertaa eikä mitään jälkiä / halkeamia. Viikko sitten törmätessämme pudotti luurin hiekkaan ja lasi halki. Kyse on siis siitä missä kulmassa sattuu laskeutumaan...

Kun tulis pikaisesti ne taipuvanäyttöiset luurit, niin uskoisin tuon ongelman poistuvan laakista.

Julli
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itselläni Lumia 720 putosi pari vkoa sitten asfaltille taskusta ja samantien lasi paskaksi... Onko 920 jotenkin kestävämpi lasiltaan vai samaa tavaraa?
Kuori on varmasti 920:ssa kestävämpi kuin se 720:n ohut muovikoppa.

En nyt tiedä, mitä skedejätkä meinaa puhelimella tehdä, ehkä paras ratkaisu on miettiä puhelimen käyttö- ja säilytystapoja eikä itse puhelinta.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Moi, antakaahan joku lyhyesti plussia ja miinuksia Lumia 620-vehkeestä. Työpaikka nähkääs tyrkyttää moista käyttööni, eli joutunen alistumaan ainakin duunissa älypuhelimen käyttäjäksi sitkeästä vitkuttelusta huolimatta. Vi**u.

No, ehkä se ei niin paha ole. Ainakaan ei tarvi maksaa mitään itse.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Moi, antakaahan joku lyhyesti plussia ja miinuksia Lumia 620-vehkeestä. Työpaikka nähkääs tyrkyttää moista käyttööni, eli joutunen alistumaan ainakin duunissa älypuhelimen käyttäjäksi sitkeästä vitkuttelusta huolimatta. Vi**u.

No, ehkä se ei niin paha ole. Ainakaan ei tarvi maksaa mitään itse.

Ihan pätevä luuri se on, ja ylimääräiset kuvakkeet saat hilattua helposti pois aloitusnäytöltä. Nokialla on hyvä navigointi ja kartat, jos satut eksymään työmatkalla, tai joku kusipäinen turisti tahi muu kesäihminen kysyy neuvoa. Radio Mix on ilmainen sovellus, Spotifyn tapaan käsittääkseni toimii, eli musiikkia korville, myös metallia. Käsittääkseni siksi, että en ole Spotifya koskaan käyttänyt.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En nyt tiedä, mitä skedejätkä meinaa puhelimella tehdä, ehkä paras ratkaisu on miettiä puhelimen käyttö- ja säilytystapoja eikä itse puhelinta.

Tämä oli kyllä hyvin lohkaistu. Asiaa tuumattuani asia on juurikin näin. Pitäköön luurin vaikka repussa skeitatessaan (reppu ei ole silloin selässä). Järkkäri on kuvaamista varten eli ei ole syytä roikottaa puhelinta taskussa kun pistelee menemään.

Oma luuriratkaisuni skloddille yllätti itseni niin totaalisesti, että piti mennä tätäkin kirjoittaessa tsiigaamaan Gigantin sivuilta mitä sitä on tullut ostettua: Huawei Ascend P6.
Tässä Gigantin esittely: http://http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/HUAWEIP6BL/huawei-ascend-p6-alypuhelin-musta

Hyvä suojakortsu vakiovarusteena, kevyt, oikean kokoinen, viimeisin Android-versio ja jotenkin omaan silmään / käteen todella laadukas yleisilme.

Taskumuro.fi summaa pitkän testiraporttinsa seuraavasti:

Hyvää
•Tukeva ja erittäin ohut alumiinirakenne
•Näyttö
•Suorituskyky hintaluokassaan varauksin
•Kamera lähikuvauksessa
•Erittäin kompaktit ulkomitat 4,7 tuumaiseksi laitteeksi
•Akun kesto varauksin
•Muistikorttipaikka
•Etukameran tarkkuus
•Hinta
•Yksinkertaistettu mutta toimiva käyttöliittymä varauksin

Huonoa
•Tekniikaltaan vanhahtava neliydinpiiri
•Kulmikas muotoilu varauksin
•Sisäisen tallennustilan määrä varauksin
•Ei NFC-tukea
•Tahmaava Huawei-näppäimistö
•Lukitusruudun heikko ominaisuustarjonta
•Takakuoren epämiellyttävä kuumeneminen rasituksessa
•Ei erillistä kamerapainiketta
•Kuulokeliitännän sijainti

Katotaan kuinka kiinanluuri pelaa. Kokeilunhalusta ei voi ainakaa syyttää...
 
Viimeksi muokattu:

Veijari

Jäsen
Mulla luiskahti Lumia 820 märästä händystä kun olin juuri pitänyt samassa kädessä huuruista tuoppia. Otin tippuvan puhelimen tietysti vanhana futarina jalkaterällä haltuun niin ettei se mätkähtänyt lattiaan vaan liukui pienen matkan pitkin laminaatin pintaa. Okei, olisihan sen luurin pitänyt jäädä jalkapöydälle lepäämään mutta olin pienessä huurussa, joten phone päätyi lasi vasten lattian pintaa. Pari nättiä skraadua phonen lasiin välittömästi, jotka havaitsee tosin vain pimeällä näytöllä. Aika varovainen saa tuon L820 lasin kanssa olla. Onko 9-sarjan Lumioissa eri laatua nuo näytön lasit?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Miten paljon paremmaksi sovelluskauppa on mennyt Win 8 -ympäristössä? Itse olen Samsungilla pitänyt kovasti esim. Caller Info -ohjelmasta, joka näyttää tuntemattoman numeron omistajan. Seiskawindowsille en samanlaista löytänyt (vaikka joku fonectan ohjelma löytyi), onko kasille tällainen ilmestynyt?

On parantunut paljon. Kasille on tuo samainen Fonecta Caller kuin seiskalle, mutta siinä tuo kuvailemasi ominaisuus uusimman päivityksen jälkeen toimii.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Mulla luiskahti Lumia 820 märästä händystä kun olin juuri pitänyt samassa kädessä huuruista tuoppia. Otin tippuvan puhelimen tietysti vanhana futarina jalkaterällä haltuun niin ettei se mätkähtänyt lattiaan vaan liukui pienen matkan pitkin laminaatin pintaa. Okei, olisihan sen luurin pitänyt jäädä jalkapöydälle lepäämään mutta olin pienessä huurussa, joten phone päätyi lasi vasten lattian pintaa. Pari nättiä skraadua phonen lasiin välittömästi, jotka havaitsee tosin vain pimeällä näytöllä. Aika varovainen saa tuon L820 lasin kanssa olla. Onko 9-sarjan Lumioissa eri laatua nuo näytön lasit?

Muistaakseni 820:ssa ei gorilla-lasia. Tsägästä tuo on paljon kiinni. Itsellä aikanaan N8 joka otti useampaankin otteeseen vajaan parin metrin lennot betonilattialle ilman jälkeäkään lasissa ja sitten poika sai samaisesta puhelimesta myöhemmin lasin halki sen pudottua lenkillä verkkarihousun taskusta pehmeälle hiekkatielle..

Sopivasti kun sattuu, niin ei tarvitse kummoistakaan tärskyä, kun taas vastaavasti saattaa säilyä täysin vahingoittumattomana pudotuksesta jota ei kaiken järjen mukaan voi kestää millään.
 

DefenceX

Jäsen
Itsellä on Samsung Galaxy S2 sen verran huonossa kunnossa, että uuden puhelimen osto on edessä. Olen ajatellut ostaa alkuun Lumia 520, jota olisi tarkoitus käyttää jonkun aikaa, kunnes puhelin menee mutsille. Semmoista kyselenkin, että onko lähitulevaisuudessa (6kk sisällä) tulossa markkinoille uusia malleja Applelta, Samsungilta tai muilta? Itse olen sen verran innokas aina ostamaan uutta elektroniikkaa, että joku uusi malli olisi saatava. Mitä muut palstalaiset suosittelee odoteltavaksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös