Uusi kännykkä

  • 1 246 115
  • 5 798

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Se on digitaalinen zoom, jota en suosittele kenellekään. Kun saa otettua kunnon kuvan, niin zoomauksen voi tehdä tietokoneella.
 

Breathe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers & Eric Lindros 88
Uutta puhelinta pitäisi alkaa etsimään... Merkillä ei ole mitään väliä kunhan se täyttää kaksi seuraavaa ehtoa:

-Hinta ~400e
-Gamecenter/viaplay pitäisi toimia

Pääsääntöisesti netissä surffailuun ja mahdollisesti puhelimen salliessa lätkän katsomiseen (jos se vain on mahdollista). Turhia pelejä/sovelluksia yms ei puhelimella tule pelattua/käytettyä, joten muistia ei tarvitse olla välttämättä paljoa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itselläni kestää 920:ssa akku n. vuorokauden - 1,5. Reippaan 9kk käytöllä voin suositella luuria.
Oli tarkoitus jo huomenna mennä hakemaan 920, mutta laskeskelin vielä pennosia ja päädyin sitkuttelemaan vanhalla puhelimella. Jos varavirran vaikka ostaisi... No, iso syy on sekin, että kun pengoin 365:n tietoja, sieltä tulikin vastaan, että myös Androidille ominaisuuksia on hyvin. Olin siinä luulossa aluksi, ettei sitä ole saatavilla edes Android-luureihin. Ilmeisesti muokkausominaisuudet eivät ole aivan WP:n tasoa, mutta pienet korjailut onnistunevat, mihin sitä lähinnä tarvitsisinkin. Varsinaiset PP-esitykset tehdään sitten läppärillä.

Vai onko jollakulla tarkempaa tietoa ja kokemusta Androidin ja Office 365:n yhteistyöstä?
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Uuden älypuhelimen etsintä:

- Hinta 150-250€
- Käyttöjärjestelmä mieluiten Android, koska sovellukset, monipuolisuus, ei Microsoft-shittiä
- Käyttötarkoituksena (raskaansarjan) nettisurfailu, videoiden ja kuvien ottaminen, musiikin kuuntelu, Skype, YouTube ja muutaaman kevyen pelin pelaaminen
- Toiveena suht. sujuva netissä surfailu ja mahd. pieni sovellusten kaatuilu

Käytän paljon googlen palveluja esim. Gmail, Drive, Google kalenteri, Maps, Syötteenlukija ym, joten en haluasi vaihtaa WP:hen. Löytyisikö tällä hinnalla minkälaista? Itse olen katsellut tuota ZTE Blade III:ta, mitä mieltä olette siitä?
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Joo o.

Minähän olen tässä viimeiset kaksi vuotta käyttänyt Iphone 4 16GB mallia. Tykkäsin kovasti, kertaakaan ei tarvinnut huollossa käyttää. Tänään hommasin kiertotien kautta uuden puhelimen. Kaverilta, hetken käytetty ja edelleen mallia Iphone, tosin nyt 4s 32GB. Olin tuota jo jonkun aikaa katsellut, mutta helvetti, en rupea "vanhasta" maksamaan mitään 570e!! Tästä syystä siis kaverin kautta ja hintaa vain pari sataa niin pakkohan se oli ottaa. =)

Kätevästi käy myös tuo luurin vaihto, vanha koneeseen kiinni, Itunes varmuuskopio heti ja sen jälkeen uusi luuri kiinni piuhaan ja palauttaa varmuuskopion. Mukavaa, kuvat, numerot, viestit, soittoäänet tai mitkään eivät poistu/joudu hoitamaan uudestaan.

Olen muutenkin sitä mieltä että parin vuoden välein sitä luuria on hyvä vaihtaa. Elikkä katsotaan 2015 sitten että minkä tyyppinen Omena olisi silloin tarjolla. :D
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uuden älypuhelimen etsintä:

- Hinta 150-250€
- Käyttöjärjestelmä mieluiten Android, koska sovellukset, monipuolisuus, ei Microsoft-shittiä
- Käyttötarkoituksena (raskaansarjan) nettisurfailu, videoiden ja kuvien ottaminen, musiikin kuuntelu, Skype, YouTube ja muutaaman kevyen pelin pelaaminen
- Toiveena suht. sujuva netissä surfailu ja mahd. pieni sovellusten kaatuilu

Käytän paljon googlen palveluja esim. Gmail, Drive, Google kalenteri, Maps, Syötteenlukija ym, joten en haluasi vaihtaa WP:hen. Löytyisikö tällä hinnalla minkälaista? Itse olen katsellut tuota ZTE Blade III:ta, mitä mieltä olette siitä?

Samsung Galaxy S2 Plussaa voin kyllä suositella. Hinta taitaa pyöriä tuossa 250e korvilla nykyään. Mulla on ollut nyt vuoden verran tuo tavan S2 ja ihan tyytyväinen oon kyllä ollut. Paras puhelin mitä on koskaan meikällä ollut, ainoo mikä hiertää niin on akunkesto. Normaalilla käytöllä ei tahdo kestää edes päivää.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Äänetön: Asetukset -> soittoäänet + äänet -> värinä pois.

Sen jälkeen ylä napista äänet minimiin. Itsekin piti hieman ensin testailla ennen kuin hogasin..

Itsellä 920 ja siinä saa tuon jälkimmäisen vaiheen hoidettua kätevämmin, ehkä myös muissa lumioissa. Eli painaa kerran jompaa kumpaa volumenappia ja sitten painaa oikeaan yläkulmaan näkyviin tulevaa "soittoääni ja kellon kuva" kenttää. Puhelin menee äänettömälle ja sama tietenkin toisin päin. Ei siis tarvi hinkata volumea minimiin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Oli tarkoitus jo huomenna mennä hakemaan 920, mutta laskeskelin vielä pennosia ja päädyin sitkuttelemaan vanhalla puhelimella. Jos varavirran vaikka ostaisi...
Paskat. Torstaina yritin räplätä puhelintani tykimmäksi, mutta se jumitti välillä täysin. Raivostuin totaalisesti, heittelin tavarointa ympäriinsä, rikoin keittiönkaapit ja paiskasin telkun parvekkeelta alas. Vaimo pakeni lapsien kanssa hankeen. Minä menin ja kuivasin suon, rauhoituin, nukuin yön ylitse ja kävin hakemassa eilen 920:n.

Onhan tuo kivahko luuri. Ei mitään erityistä ekan vuorokauden motkotettavaa ole muuta kuin yhteystietojen synkkaus, joka vaati oman aikansa enkä vieläkään saanut kaikkia googlellakaan. No, ne saan näpyteltyä, pari numeroa. Toinen juttu on tuo akku, nimittäin aamulla otin yön yli latauksesta ja nyt on reilut 20% jäljellä. Toki tuota on tullut aika paljon raplattua ja wlan on ollut koko ajan päällä.

Nokia Mix Radio on hyvä sovellus. Mulla ei ole Spotifya koskaan ollut, joten en osaa verrata, mutta tämä on kiva sille musiikinkuuntelulle, mitä minä harrastan. Muutenkin tykkään siitä, että laadukkaanoloiset perusohjelmat löytyvät luurista suoraan, vaikka valikoima kaupassa jääkin pienemmäksi kuin Androidilla. Minä en vain niillä miljoonilla softilla mitään tee.
 

J.Petke

Jäsen
Toinen juttu on tuo akku, nimittäin aamulla otin yön yli latauksesta ja nyt on reilut 20% jäljellä. Toki tuota on tullut aika paljon raplattua ja wlan on ollut koko ajan päällä.

Muista toki, että nykypäivän akut tarvitsevat sen n.5 latauskertaa ennen kuin koko kapasiteetti on käytössä.

Ostettuani HTC One -puhelimen olen huomannut, että 4,7 tuumaa on ehkä juuuri se optimi mitä tulee puhelimen kokoon. Note 2 oli liian iso eikä sitä ole tullut ikävä.

Löysin myös verrattoman sovelluksen näppäinlukon hallintaan. Sain asennettua lukon siten, että aina kun en ole kotona tai työpaikalla niin puhelimen avaamiseen tarvitaan pin-koodi. Tämänlaiset aplikaatiot ovat se syy minkä takia tule jatkossakin käyttämään Androidia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ok, hyvä tietää tuo viiden kerran sääntö, ettei tarvitse uudestaan alkaa riehua.

Varavirta tuli kaupanpäällisenä, sampio tykkää tästä.

Tarvitseeko vanhalle luurille tehdä muuta kuin palauttaa alkuperäiset asetukset, jos myyn sen eteenpäin? Ajattelin asentaa uusimman päivityksen ennen myyntiä. Vai onko parempi myydä vain sellaisenaan?

Tämä ie ei selaimena ole Jatkiksen selailuun suosikkejani, mutta tykkään, että se wordimaisesti alleviivaa punaisella sanat, joita ei tunnista. Nopeuttaa oikolukua. Kirjoittaminen on nopeampaa kuin S2:lla ja lisäksi tuo alleviivaus helpottaa oikolukua. Tullee toimimaan hyvin pienten Word-dokkareiden laadinnassa, mikä oli yksi hankinnan syistä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarvitseeko vanhalle luurille tehdä muuta kuin palauttaa alkuperäiset asetukset, jos myyn sen eteenpäin? Ajattelin asentaa uusimman päivityksen ennen myyntiä.
Formatoi se mahdollinen muistikortti myös, ettei ostajalle mene ne vaimostasi ottamat nakukuvat kortin mukana.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Formatoi se mahdollinen muistikortti myös, ettei ostajalle mene ne vaimostasi ottamat nakukuvat kortin mukana.

Lähinnä siellä oli etukameralla otettuja kuvia itsestäni öljyttynä, mutta otin sen pois enkä myy mukana.
---

Lisää hyviä pikkujuttuja: kursorin saa kohdistettua helposti painamalla tekstikenttää. Ja se ei ilmesty peukalon alle vaan sentin verran kohdan yläpuolelle, josta sen saa vedettyä haluttuun kohtaan. Voi olla jo normijuttu uusissa luureissa, muttei mulla aiemmin. Helpottaa tätä palstailua kännykällä.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uuden älypuhelimen etsintä:

- Hinta 150-250€
- Käyttöjärjestelmä mieluiten Android, koska sovellukset, monipuolisuus, ei Microsoft-shittiä
- Käyttötarkoituksena (raskaansarjan) nettisurfailu, videoiden ja kuvien ottaminen, musiikin kuuntelu, Skype, YouTube ja muutaaman kevyen pelin pelaaminen
- Toiveena suht. sujuva netissä surfailu ja mahd. pieni sovellusten kaatuilu

Käytän paljon googlen palveluja esim. Gmail, Drive, Google kalenteri, Maps, Syötteenlukija ym, joten en haluasi vaihtaa WP:hen. Löytyisikö tällä hinnalla minkälaista? Itse olen katsellut tuota ZTE Blade III:ta, mitä mieltä olette siitä?

Nexus 4 16GB löytyy ainakin toistaiseksi matkapuhelinfoorumin myyntipalstalta ja pyyntinä 280€.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Nexus 4 16GB löytyy ainakin toistaiseksi matkapuhelinfoorumin myyntipalstalta ja pyyntinä 280€.

Taidan ostaa tuon Samsung Galaxy S II Plus:an tai uudemman Galaxy S III minin. Kävin eilen kokeilemassa, ja vaikuttivat ihan päteviltä vehkeiltä. Hintakaan ei ollut paha, S II Plus 260€ Expertiltä ja S III mini sata euroa alessa Elisalta, 199€. Haluavat näitä vanhoja malleja pois uusien tieltä.

E: typo
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen ollut kyllä äärimmäisen tyytyväinen 920:aan. Täysin kuin tehty mun tarpeisiini, eli muokattavissa, muttei kuitenkaan miljoonaa vaihtoehtoa, joiden kanssa iske runsaudenpulan ahdistus, kuten Androidissa. Sopivia sovelluksia löytyy ja nimenomaan toimivia sekä hyödyllisiä, kuten voice translator, erilaisia Noksun omia kuvannmuokkaussoftia, Netflixit, kalenterit ja vastaavat. Moniajo on loistava kokemus Samsung GS2:n jälkeen. Lisäksi tuo luuri on tyylikäs ja hyvällä maulla siitä saa itseasiassa ihan fiksun myös kuvakkeiltaan.

Jos jotain miinuksia kaivellaan, niin painoa on toki paljon. Siihen tottuu, mutta se on fakta. Lisäksi kuvakkeissa saisi olla musta ja valkoinen. Ainoa softapuute on kunnollinen selain, nimittäin IE on hiukan karsittu muutamissa toiminnoissa, vaikka pärjään silläkin. Tosin se on sanottava, että tämän palstan selailu on oikeastaan helpompaa kuin Samsungilla, koska selain suurentaa automaattisesti viestiosiot. Vaikka se näytti alussa urpolta, on tuo hyvä ominaisuus, koska nyt Jatkista voi selailla luuri pystyasennossa, jolloin rivileveys on passelimpi.

Tykkään todella paljon. Ymmärrän, että joitain rassaa puhelimen tyyli tai paino, joitain sovellusten ja muokkausmahdollisuuksien puute. Omaan makuuni luuri ei on painoltaan siedettävä, tyylikäs, sovelluksia on juuri passelisti ja itse puhelin on huikea moniajoineen, kameroineen ja kaiuttimineen.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Mosku, otin UC Browserin testiin. Löytyy näköjään omat versiot esim. iPhonelle. Hyvä vaan että tulee kilpailua noihin mobile-selaimiin. Lumioihin ei saa edes ladattua Firefox tai Chrome -selainta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Oletko koittanut "UCBrowser":ia? Olen käyttänyt sitä aika pitkään, ja tyytyväinen olen ollut. Oli mun mielestä selkeä parannus puhelimen omaan selaimeen.

Asetukset -> aputoiminnot -> suuri kontrasti -> käytössä
Kiitokset molemmille! Selain vaikutti varsin pätevältä, vielä kun saisi salasanan tallentumaan yhteen selainpohjaiseen sivuun, jossa ei ole täppiä tallentamisen merkkaamiseksi. Ja nyt on luuri tyylikkäs myös kuvakkeiltaan.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Oletko koittanut "UCBrowser":ia? Olen käyttänyt sitä aika pitkään, ja tyytyväinen olen ollut. Oli mun mielestä selkeä parannus puhelimen omaan selaimeen.

En ole muutamiin kuukausiin käyttänyt, koska oli tuossa talvella vielä aika epävakaa vaikka ominaisuuksia löytyikin. Onko nykyään noilta osinkin saatu kuntoon?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En ole muutamiin kuukausiin käyttänyt, koska oli tuossa talvella vielä aika epävakaa vaikka ominaisuuksia löytyikin. Onko nykyään noilta osinkin saatu kuntoon?

Ääkkösiä ei osaa, nopeahan tuo. Ehti kyllä jo kerran jumahtaa, joten palaan IE:n pariin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ääkkösiä ei osaa, nopeahan tuo. Ehti kyllä jo kerran jumahtaa, joten palaan IE:n pariin.

Samoin täällä. Yhden viestin ehdin sekoilla täysin, ja palasin tähän IEn maailmaan. Hyviä ominaisuuksia siinä muutoin oli.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Samoin täällä. Yhden viestin ehdin sekoilla täysin, ja palasin tähän IEn maailmaan. Hyviä ominaisuuksia siinä muutoin oli.

Huomasin sun sekoilun, en tajunnut yhteyttä ja tein perässä. Harmi, muuten ihan pätevän oloinen selain ja tosiaan selkeästi nopeampi kuin IE. Noh, pitää tsekata josko joskus päivittyisi.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kätevästi käy myös tuo luurin vaihto, vanha koneeseen kiinni, Itunes varmuuskopio heti ja sen jälkeen uusi luuri kiinni piuhaan ja palauttaa varmuuskopion. Mukavaa, kuvat, numerot, viestit, soittoäänet tai mitkään eivät poistu/joudu hoitamaan uudestaan.

Tästä tuli mieleen, että onko iCloud käytössä? Ajaa saman asian, mutta ei tarvitse tehdä varmuuskopiota iTunesiin. Luuri tekee kopion automaattisesti, kun on wifissä ja laturissa kiinni. Ilmaista tallennustilaa on tosin vain 5 Gigaa, mutta tuossa voi valita mitä tallentaa, eli esim. musiikkeja yms. ei kannata varmuuskopioida.

Omasta luurista en ole enää iTunesiin tehnyt kopioita, kun en muutenkaan sen kautta mitään luuriin lataile. Tuo iCloud on kyllä kätevä peli. Huomasin henk. koht. kun vanha luuri katosi. Hukkaan jäi vain viimeisenä iltana otetut valokuvat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös