Uusi kännykkä

  • 1 252 824
  • 5 800

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Muutama vanhempi juttu täältä löytyi Samsungin Galaxy Xcoverista, ja niistäkään ei oikein mitään saanut irti.

Haussa olisi peruspuhelin vanhan rikkoutuneen nokialaisen tilalle, ja tollainen sattu silmään tänään Elisa Shopitissa. Nopeasti puhelimia siinä vilkuilin vuoroani odotellessa, muissa asioissa kun olin. Kenelläkään kokemusta kyseisestä mallista? Hintakin pomppaa jo alle kahden sadan. Ja mitään erikoisempia hienouksia en puhelimeen tarvitse.

Jos Galaxy Xcoverin tällä hetkellä jostain saat, niin osta nopeasti, koska sen saatavuus on tällä hetkellä todella heikko. Kysyntä on hurjaa tarjontaan nähden. Ainoa älypuhelin, joka kestää edes jonkin verran kolhuja ja toimivuudeltaan ihan mainio peli.

Itse hankin tuossa kesällä töiden kautta Asus Padfonen ja puhelin on toiminut ihan moitteettomasti. Aika suora kopiohan tuo on Galaxy S II:sta.

Ihmisille, jotka eivät juokse brändien perässä, vaan haluavat hinta-laatusuhteen olevan kohdallaan, suosittelen TÄTÄ. Huaweissa akkukesto älypuhelimien paras ja ominaisuudet kovia noin 250 euron hintaan. Ja tietenkin on Android...
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Vaihtoehdot on samsung galaxy s2 ja 3. Nettiä ja tekstareita käytän eniten. Onko s3 diihen parempi valinta? Muutenkin kaikki kokemukset tervetulleita !

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaihtoehdot on samsung galaxy s2 ja 3. Nettiä ja tekstareita käytän eniten. Onko s3 diihen parempi valinta? Muutenkin kaikki kokemukset tervetulleita ! ...

Duunikavereista monella on jompi kumpi noista. S2 saa poikkeuksetta sapiskaa pätkimisestä yms. kököstä toiminnasta, mutta S3 kommentit ovat olleet 100% positiivisia.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Duunikavereista monella on jompi kumpi noista. S2 saa poikkeuksetta sapiskaa pätkimisestä yms. kököstä toiminnasta, mutta S3 kommentit ovat olleet 100% positiivisia.

Samaa itsekkin kuullut. Kiitos !

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
 

Fat Mark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Boston Bruins, Nott'm Forest
Zte-Bladen ostin jo vuosi sitten lähinnä kokeilumielessä älypuhelinten maailmaan ja hyvin tuo on meikäläisen käyttöön riittänyt. Ei pirulainen mennyt rikki edes unohdettuani sen auton katolle jolloin seurauksena oli vain pientä asfaltti ihottumaa. Yksi tosin vakava puute löytyy: liigapörssin sivulle mentäessä selain sammuu samantien ja puhelin palaa alkuvalikkoon. Tähän jos joku tietäisi vastauksen niin kiitollinen olisin.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Samaa itsekkin kuullut. Kiitos !

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk


S3 vaikuttaa ainakin omalla kokemuksella aikalailla täydelliseltä luurilta, jos haluaa surffailla, soittaa ja käyttää näitä feisbuukkeja.
Akkukin kestää ja päivän puhelujen, videoiden katselun ja puheluiden jälkeen on illalla vielä noin puolet akkua jäljellä.
Näytön koon suhteen mennään kyllä omasta mielestäni ylärajoilla, jos puhelinta haluaa käyttää yhdellä kädellä.
Tällä luurilla se vielä onnistuu, mutta Note oli jo yhteen käteen liian iso.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Duunikavereista monella on jompi kumpi noista. S2 saa poikkeuksetta sapiskaa pätkimisestä yms. kököstä toiminnasta, mutta S3 kommentit ovat olleet 100% positiivisia.
S2 on omassa käytössäni ollut varsin hyvä luuri, mutta uusimman päivityksen jälkeen on alkanut tulla outoja jumituksia. Siis kesken nettiselailun saatta jökähtää jumiin, joka sitten purkautuu itsestään hetken odottelun jälkeen. En tiedä, onko tämä ihan yleinen juttu vai joku mun luurini ja käyttämieni launchereiden yhteinen probleema. Jos nuo pari kertaa viikossa tapahtuvat jumit jätetään pois, on käyttö vieläkin varsin sujuvaa, eikä mitään suoranaisia pätkimisiä tapahdu.
 

harky

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
S2 on omassa käytössäni ollut varsin hyvä luuri, mutta uusimman päivityksen jälkeen on alkanut tulla outoja jumituksia. Siis kesken nettiselailun saatta jökähtää jumiin, joka sitten purkautuu itsestään hetken odottelun jälkeen. En tiedä, onko tämä ihan yleinen juttu vai joku mun luurini ja käyttämieni launchereiden yhteinen probleema. Jos nuo pari kertaa viikossa tapahtuvat jumit jätetään pois, on käyttö vieläkin varsin sujuvaa, eikä mitään suoranaisia pätkimisiä tapahdu.

Kaverillani ollut samoja ongelmia S2:ssa. Aluksi oli tyytyväinen hankintaan, mutta ei enää niinkään..

Viikonloppuna näin ensimmäistä kertaa S3:sen livenä ja yllätyin positiiivesti. Kaikki ovat mainostaneet "liian isoksi puhelimeksi" yms. mutta ei se mielestäni liian iso ollut. Tuo on kyllä maksimi mitä puhelin voi olla mutta ei kuitenkaan se liian iso vielä ole. Nopeasti selailin puhelinta ja vaikutti varsin mukavalta vempaimelta.

Itse odottelen uuden iPhonen julkistamista ja tietoa minkälaisissa hintaluokissa pyöritään, jonka jälkeen on mahdollisesti uuden puhelimen osto. Tähän mennessä aina ollut Nokia ja niin pettynyt olen ollut nykyisen N8:n toimintaan että merkin vaihto on kyseessä. Vahvimmat vaihtoehdot merkeistä juuri Apple ja Samsung.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse odottelen uuden iPhonen julkistamista ja tietoa minkälaisissa hintaluokissa pyöritään, jonka jälkeen on mahdollisesti uuden puhelimen osto. Tähän mennessä aina ollut Nokia ja niin pettynyt olen ollut nykyisen N8:n toimintaan että merkin vaihto on kyseessä. Vahvimmat vaihtoehdot merkeistä juuri Apple ja Samsung.
Ehdottomasti kannattaa N8:n takia hylätä Noksin WP8:t, käytännössä ovat ihan samoja laitteita.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En tiedä oliko heitossasi sarkasmia mukana vai täyttä asiaa. WP8:sta en tiedä paljoakaan, mutta näillä näkymillä iPhone ja Samsung ovat aivan omassa luokassaan.
Ylihuomisen jälkeen tiedät enemmän WP8:sta ja nokian laitteista tuolla alustalla.
 
Toivotaan että WP8 yllättää positiiviesti. Nokia mainostanut ainakin ahkerasti ja toivotaan että jonkunlainen wau-fiilis tulee keskiviikkona.
Jo tällä hetkellä muutama asia lienee päivänselvää:
-Huippumallissa (Lumia 920?) tulee olemaan markkinoiden kirkkaasti toiseksi paras kamera, heti Nokia 808:n jälkeen.
-WP8 on käytettävyydeltään ja sujuvuudeltaan markkinoiden kärkeä, koska sitä oli jo 7.5:kin.
-Prosessori ei ole markkinoiden suuritehoisin, koska laite ei sitä vaadi, toisin kuin Android-puhelimissa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Onko kenelläkään positiivisia kokemuksia jostain qwerty-näppäimistöllä varustetusta Nokia-mallista? Asha, E-jotain?

On pakko ryhtyä käyttämään virkapuhelinta ja joku Noksu sen pitää kuulemma olla. Ominaisuuksia ei tarvitse olla kuin sähköposti. Onko Suomen Ashoissa dual-sim-ominaisuus? Ei selviä ainakaan minulle speksejä lukemalla.
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Onko kenelläkään positiivisia kokemuksia jostain qwerty-näppäimistöllä varustetusta Nokia-mallista? Asha, E-jotain?

Mulla on tuo E7 ollut käytössä jo reilun vuoden ja ihan tyytyväinen olen ollut. Sähköpostit saa helposti yhteen näyttöön ja netin selauskin toimii jouheasti.
 

Tuamas

Jäsen
Mulla on tuo E7 ollut käytössä jo reilun vuoden ja ihan tyytyväinen olen ollut. Sähköpostit saa helposti yhteen näyttöön ja netin selauskin toimii jouheasti.

Hyvä että joku on tyytyväinen.

Itselle ei ole tullut yhtään täysin tyytyväistä E7:n käyttäjää vastaan.

Muutama juttu mihin voi E7:n kanssa varautua:

- Latausliitin hajoaa jossain vaiheessa yhtä varmasti kuin aurinko nousee, eikä ole läheskään aina takuuseen menevä ongelma
- Jo normaalikäytössä puhelin tökkii, jumittaa ja kaatuilee, jos ei heti pakasta vedettynä, niin yleensä viimeistään vuoden iässä

Toki sitten plussia on jämäkkä fyysinen rakenne, oikeasti hyvin toimiva näppäimistö sekä siinä jämäkkä avaussysteemi.
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Hyvä että joku on tyytyväinen.

Itselle ei ole tullut yhtään täysin tyytyväistä E7:n käyttäjää vastaan.

Muutama juttu mihin voi E7:n kanssa varautua:

- Latausliitin hajoaa jossain vaiheessa yhtä varmasti kuin aurinko nousee, eikä ole läheskään aina takuuseen menevä ongelma
- Jo normaalikäytössä puhelin tökkii, jumittaa ja kaatuilee, jos ei heti pakasta vedettynä, niin yleensä viimeistään vuoden iässä

Toki sitten plussia on jämäkkä fyysinen rakenne, oikeasti hyvin toimiva näppäimistö sekä siinä jämäkkä avaussysteemi.

Noh, ehkä mulla on sitten käynyt tuuri kun on ehjänä pysynyt. :)
En oikein osaa sanoa tuosta tökkimisestä..kyllä se joskus pari sekuntia miettii ennenkuin ohjelma aukeaa, mutta en ole sitä hirveän häiritsevänä kokenut. Ehkä ei vaan tiedä paremmasta. Kaatunut se ei ole kuin ehkä kerran, tokeni kun pakotin virran päälle ja pois. Olen huomannut että käyttöä nopeuttaa kun muistaa sammutella kaikki ylimääräiset ohjelmat kun lopettaa niiden käytön.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Noh, ehkä mulla on sitten käynyt tuuri kun on ehjänä pysynyt. :)
En oikein osaa sanoa tuosta tökkimisestä..kyllä se joskus pari sekuntia miettii ennenkuin ohjelma aukeaa, mutta en ole sitä hirveän häiritsevänä kokenut. Ehkä ei vaan tiedä paremmasta. Kaatunut se ei ole kuin ehkä kerran, tokeni kun pakotin virran päälle ja pois. Olen huomannut että käyttöä nopeuttaa kun muistaa sammutella kaikki ylimääräiset ohjelmat kun lopettaa niiden käytön.

Samma här, oma E7 on toiminut erittäin hyvin ja mielestäni siinä on kaikki mitä aikuinen mies tarvitsee. Toki se joskus saattaa pysähtyä miettimään asioita, mutta sitähän se on nykyään älypuhelimien ja tietokoneiden kanssa.

Ainoa "ongelma" minulla on tuon Mail for Exchange-sähköpostin kanssa, sillä joskus se saattaa "pysähtyä" kun on vissiin liian monta rautaa tulessa, mutta sekin tokenee kun sen sulkee "task managerin kautta" ja käynnistää uudelleen. Ja olisikohan tämä kahden vuoden aikana tuo mennyt kaksi kertaa niin jumiin, että on ollut pakko buutata - toki nykyäänhän pitää kaikkia vehkeitä digibokseista ja televisioista lähtien buutata silloin tällöin.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
re: qwertyllinen puhelin, oletteko kokeilleet swypellistä puhelinta? Itse ainakin tunnun kirjoittavan melkein yhtä nopeasti swypellä kuin aidolla isolla tietokoneen näppäimistöllä... Nopean perehtymisen jälkeen ei muuta tapaa perus tekstin syöttämiseen enää kännykällä ainakaan minulle ole. Toimii vieläpä mainiosti ruutu pystysuunnassa peukalolla kun on tällainen peruskokoinen näyttö mikä n9:ssä on.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Jo tällä hetkellä muutama asia lienee päivänselvää:

-WP8 on käytettävyydeltään ja sujuvuudeltaan markkinoiden kärkeä, koska sitä oli jo 7.5:kin.
Kyllä, pääsee todennäköisesti sinne kolmen joukkoon, heti Androidin ja iOsin perään.

-Prosessori ei ole markkinoiden suuritehoisin, koska laite ei sitä vaadi, toisin kuin Android-puhelimissa.
Tähän vahva sama. Fiat 127:lla pärjää vieläkin maantienopeuksilla ihan ok, kunhan pysyy pois moottoritieltä.
 

J.Petke

Jäsen
Mielenkiinnolla odotan 8:n julkaisua. Muutama kriittinen asia on, jotka pitäisi saada hoidettua tässä uudessa versiossa, jotta voisi puhelimen ostamista harkita. Musiikkitoiminnot pitää olla paremmat, musiikin ohjaaminen esim. voluminappia pitkään painamalla olisi kova lisä. Myös nettiselaaminen pitää saada sujuvammaksi. En ole vähään aikaan vilkaissut onko puhelimeen saatavilla kunnollista selainta vai joutuuko vieläkin kituuttamaan explorerilla. Myös pika-asetukset tulisi hoitaa kuntoon, äänetön, wifi, data, profiilit tulisi pystyä hoitamaan jostain pikavalikosta.

Nokian puhelimessa kiinnostaa suuresti tuo langaton lataus. Toivotaan vaan, että tuo on vakiona eikä siihen tarvitsisi ostaa 200€ latausalustaa. Kamera tuossa tulee ilmeisesti olemaan 8mpix joten hirviökamerasta taitaa olla turha puhua. Nyt Nokia tarvitsisi jonkun ison ominaisuuden mikä erottaisi uudet puhelimet kilpailijoista. Tämä langaton lataaminen voisi olla yksi sellainen ominaisuus.

Jos käyttökokemukset ovat hyviä niin voi olla, että hankin tuon toiseksi puhelimeksi Galaxy SIII:n rinnalle.
 
Kyllä, pääsee todennäköisesti sinne kolmen joukkoon, heti Androidin ja iOsin perään.


Tähän vahva sama. Fiat 127:lla pärjää vieläkin maantienopeuksilla ihan ok, kunhan pysyy pois moottoritieltä.
No tässä paistaa läpi taas klassinen "Nokia on kokeilematta paskaa ja kaikki muu on ihanaa". Sen mitä olen Android-luureja ja iPhoneja kokeillut, niin WP7.5 ei jäänyt yhtään. Ok, ei saa jotain kivaa autiomaata tai karvapalloo taustakuvaks, mutta eipä omalla kohdalla kauheasti moinen rassaa. Valikoissa liikkuminen on vähintään yhtä nopeaa, ja nopeampaakin, koska monin paikoin valikkorakenne on loogisempi. Tiedän tästä olevan muitakin näkemyksiä, mutta kun ensimmäistä kertaa selailin Lumia 800:sta hommat sujuivat laakista ilman ihmettelyjä.

Kukin kokeilkoon itse.

Kerrottakoon, että The Verge on saanut tietoa, jonka mukaan uusi Lumia 920 olisi sillä 4,5 tuuman HD-näytöllä, langattomalla latauksella (!!), 32 gigan tallennustilalla, 1 gigan rommilla ja PureView-tekniikkaa hyödyntävä kamera olisikin 8 megapikseliä.
Ja kaikille Android-pojille ja -tytöille genitaalisyyhyä aiheuttava gigahertsimäärä prosessorissa on 1,5. Ja ei, ei oo quadcore, ihan vaan dual.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Kerrottakoon, että The Verge on saanut tietoa, jonka mukaan uusi Lumia 920 olisi sillä 4,5 tuuman HD-näytöllä, langattomalla latauksella (!!), 32 gigan tallennustilalla, 1 gigan rommilla ja PureView-tekniikkaa hyödyntävä kamera olisikin 8 megapikseliä.
Ja kaikille Android-pojille ja -tytöille genitaalisyyhyä aiheuttava gigahertsimäärä prosessorissa on 1,5. Ja ei, ei oo quadcore, ihan vaan dual.
Luin noita speksejä ja varmaan ekaa kertaa mun elämässä tuli olo, että tuo on pakko saada. Ja jos nuo pitävät paikkansa, niin meikäläiselle menee Lumia 920 ostoon. Maksoi mitä maksoi.

Megapikselimäärä sinällään ei sano mitään. 8 megapikselin kuvat ovat jo erinomaisia lähes mihin tahansa käyttöön. Mutta jos tuo pureview-tekniikka tekee kuvista tarkempia, videoista parempia jne. niin hyvä niin. En ole mikään asiantuntija noissa valokuvausasioissa, mutta sen tiedän, että pelkkä megapikselien tuijottaja tietää kuvauksesta vielä vähemmän kuin minä.

Tulisi jo myyntiin. Ja julkaistaisiin jo. En ole ikinä odottanut mitään luuria näin. Tähän ehkä osin vaikuttaa hyvät kokemukset Lumia 800:sta.

Jos tuo luuri ei myy, niin vika on ainoastaan huonossa brandissa ja huonossa markkinoinnissa.
 
..
Megapikselimäärä sinällään ei sano mitään. 8 megapikselin kuvat ovat jo erinomaisia lähes mihin tahansa käyttöön. Mutta jos tuo pureview-tekniikka tekee kuvista tarkempia, videoista parempia jne. niin hyvä niin. En ole mikään asiantuntija noissa valokuvausasioissa, mutta sen tiedän, että pelkkä megapikselien tuijottaja tietää kuvauksesta vielä vähemmän kuin minä.
...
Ja toisenlaistakin tietoa matkapuhelinfoorumilta; siellä oli joku joltain sivustolta bongannut, että 920:ssä olisikin 16-megainen kenno ja 820:ssä 8. Saapa nähdä mikä on lopulta totuus - mutta selvää on, että kamera tulee olemaan erinomaisen hyvä, kun siinä on mukana Scaladonkin tekniikkaa Nokian huippuosaamisen lisäksi.
 

Särki

Jäsen
Onko kenelläkään positiivisia kokemuksia jostain qwerty-näppäimistöllä varustetusta Nokia-mallista? Asha, E-jotain?

E71 ollut käytössä jo vuosia ja pois en anna enkä uutta hommaa ennen kuin on ihan pakko. Töissä joutuu näiden eri puhelinmallien kanssa pelaamaan päivittäin ja nämä metallikuoriset E66/E71 ovat olleet parhaita puhelimia mitä vastaan on tullut. Kun käyttötarkoitus on nimen omaan puhelin käytössä ja sähköpostin/kalenterin synkasta outlookin kanssa niin nämä ovat ajaneet tehtävänsä hyvin. Puhelin on sopivan kokoinen (menee farkkujen takataskussa ja voi huoletta istua päälle), tarpeeksi jämäkät kuoret ja pienillä qwerty-näppiksellä naputtelee yllättävän näppärästi. Akkukin kestää useamman päivän. Kaikki mitä puhelimelta vaaditaan löytyy tästä, leikkikalut sitten lapsille tai lapsenmielisille.

Nämähän ovat katoavaa kansanperinnettä nykyisin ja uudempi malli E6-00 voisi olla harkinnan arvoinen? Ei ole omakohtaisia kokemuksia, joten tarkemmin en tiedä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös