Nokiahan ei ole antanut mitään julkaisupäivää tuleville malleilleen. Ja kun hyvin muistamme että edelliset Lumia mallit julkaistiin monessa muussa maassa ennen Suomea, niin tuo kuukauden päivien odottaminen saattaa venyä täällä vaikka ensi vuoden puolelle.
Minulla on Samsung Galaxy S3 ja olen ollut kaikinpuolin tyytyväinen siihen.
Windows Phone 8 julkaistaan 26. päivä tätä kuuta, sen jälkeen ei mikään estä enää julkistamasta aikatauluja. Jenkeissä Lumia 920 tulee myyntiin 4. marraskuuta, Sveitsissä pitäisi tulla 12. marraskuuta, ja uskon että Suomessakin marraskuun aikana. Tietty jos ei jaksa odottaa niin sitten vaan joku muu.
Ja minulla on muuten Samsung Galaxy S2, aina kun se on ollut takuukorjauksessa (3 kertaa) on ollut sijaispuhelimena HTC Desire S. Tämän kokemuksen pohjalta sanoisin että en osta ainakaan pariin vuoteen uutta Samsungia, ja Androidit jätän myös väliin.
Joo, androideihin löytyy kaikkein enisten appseja, mutta myöskin kaikkein eniten roska-appseja jotka eivät toimi, ja sitten eriasteisia virusappseja vaikka muille jakaa. Laajenna siinä sitten "rajattomasti" puhelintasi. Toisekseen Android on tosi raskas käyttis, lagittaa ja bugittaa melko usein, eli ei ole mitenkään mukava käyttää. Juu, S3:ssa on neliydinprossu, mutta edes se ei tee luuria vielä autuaaksi. Eikä myöskään näytä kovin hienolta, esim. suhteessa iPhonen käyttis on monta kertaa miellyttävämäpi silmälle.
Kaiken huipuksi huollossa menivät päivittämään tähän luuriini sen uusimman android version (icecreamsandwich), jonka jälkeen akku menee tyhjäksi vuorokaudessa -jos puhelinta ei käytä. Jos puhelimella tekee jotain, niin akku kestaa vain joitakin tunteja.
Itsellä on vielä vuosi aikaa kytkyn päättymiseen, katsotaan sitten mitä on. Mutta jos nyt ostaisin niin ottaisin ihan varmaan näitä uuden sukupolven Lumioita. Jos edes niiden kanssa tulisi vähän vähemmällä päänsäryllä toimeen.