Oletkohan ihan oikeesti käyttänyt nimenomaan Belleä vaiko sen edeltäjää Annaa tai sitten ihan vaan Symbian^3:a? Pelkkä "olen nähnyt / kuullut" ei riitä perusteluksi, käytä sitä ainakin viikko.
Olen kokeillut, matkapuhelimien myynti sekä kokeileminen on olennainen osa työtäni. Käytössä on ollut niin Symbian3, Anna sekä Belle Nokian puolelta. Ei ole vakuuttanut vaan paremminkin opettanut todella varovaiseksi minkään Nokian tuotteen kanssa. N9 oli kyllä kelvollinen puhelin vaikkakin omani lähti huoltoon kahden viikon jälkeen. Tilalle saatu N9 lähti myös samasta viasta huoltoon; puhelin sammuu ja näyttöön tulee teksti "Ota yhteys Nokia Careen. Virhekoodi:xxx".
Vieressä on laite myös androidilla ja en kyllä pidä sitä kummoisenakaan siitä puuttuu se loogisuus, jota minä edellytän älypuhelimeltani.
Puuttuuko loogisuus puhelimesta vai käyttäjästä? Andoroid on monipuolisin käyttöjärjestelmä mitä markkinoilla tällä hetkellä on. Jokaisella on mahdollisuus tehdä puhelimestaan minkä näköinen kokonaisuus tahansa ja jokainen pelkkää nokialaista käyttänyt varmasti omaksuu helposti myös Androidin käytön. Suomalaisilla nyt vaan on laput silmillään kaiken muun kuin Nokian suuntaan. Toivottavasti ei enää seuraavan sukupolven kohdalla.
Älä myöskään turhaan vieroksu iPhonea. Puhelimena Omppu on erinomainen jonka ainoana kompastuskivenä on surkeat takuuehdot verrattuna muihin matkapuhelin valmistajiin. Kirjoituksestasi huokuu ettet ole ikinä omistanut muita kuin Nokian puhelimia, olenko oikeassa?
Tällä hetkellä käytössä on iPhone 4 S ja olen erittäin tyytyväinen puhelimeen. Kepittää jokaisen Symbian puhelimen mennen tullen. Käyttöjärjestelmä ei ole pettänyt kertaakaan ja tiedän näppäillessäni puhelinta että jokainen symboli reagoi kosketukseen toisin kuin Symbian puhelimien kanssa. Oma suosikkini on kuitenkin käytössä ollut HTC Sensation. Käytän paljon puhelinta netin selailuun joka on Androidissa paras ominaisuus. Omistan 300 euron navigaattorin joten navikäyttöön en puhelinta myöskään tarvitse.
En ole Nokia vastainen henkilö. Nokian 800, 710 ja N9 ovat hyviä puhelimia. Windows Live-tunnuksia en kuitenkaan käytä kotona enkä töissä joten WP:n ei tarvetta ole. Olen kyllä useamman kymmenen tuntia käyttänyt käyttöjärjestelmään tutustuessa eikä moitittavaa ole oikeastaan kuin akun keston suhteen. Ei akun kesto muissakaan älypuhelimissa ole kehuttava mutta omalla käytölläni Nokia 800:n saa ladata useamman kerran päivässä.
Kahden kuukauden päästä voin kyllä antaa analyysini Lumiasta kun olen sen käyttööni saanut, mutta siihen mennessä on varmasti jo kaikki oleellinen tullut WP:stä esiin.
Jostain syystä tulee aina pieni hyvänolontunne kun lukee täältä toisen palstalaisen hankkineen Galaxy S II tai muun Androidin.
Jos omasta tilistäni pitäisi puhelimeen sijoittaa niin hankkisin ehdottomasti Samsung Galaxy Noten.