Uusi kännykkä

  • 1 252 846
  • 5 800

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uutta puhelinta etsimässä. Realistiset vaihtoehdot on saatu tällä hetkellä rajattua kahteen: iPhone4 tai HTC Z. Hieman erityyppisiä luureja nuo ovat ja molempien leirien kannattajat varmaankin suosittelisivat omaa puhelintaan.

Kolmas vaihtoehto on odottaa vielä vähän aikaa ja katsella että mitä kyseiset valmistajat kesällä keksivät. Sinällään mikään kiire puhelimen hankkimisella ei ole.

Toki vertailua kyseisistä laitteista saa laittaa ja niitä luen mielelläni.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Nuo Invisible Shieldit kannattaa kyllä kaikkien jättää hyllyyn. Varmasti tekevät tehtävänsä, mutta eivät tahdo pysyä reunoista kunnolla kiinni ja kulmien repsotuksen takia keräävät pölyä ja muuta sontaa.

Nimenomaan tuo reunarepsotus ja sinne kerääntyvä pöly raivostuttaa tuon IS:n kohdalla. Muutoinkin tuntuu, että kalvo vääristää, ainakin aavistuksen, tuota kuvaa. Sen sijaan Clas Ohlsonilta (myös) hankkimani silikonikotelon olen huomannut varsin käteväksi. Iphone ei luistele yhtään näpeissä.

Noin yleisesti tuli huomattua erään, melko omaan käyttöön sopivan, ominaisuuden tuosta ompusta myös puuttuvan, kun ajomatkalla kuunneltiin Spotify:a kaverin C7:n FM-lähettimen kautta auton kajareista. Toki saisi lisälaitteena, mutta..
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Uutta puhelinta etsimässä. Realistiset vaihtoehdot on saatu tällä hetkellä rajattua kahteen: iPhone4 tai HTC Z. Hieman erityyppisiä luureja nuo ovat ja molempien leirien kannattajat varmaankin suosittelisivat omaa puhelintaan.
Tuskinpa tulet pettymään kumman tahansa valitsetkin. Itse valitsisin HTC:n Androidin ja näppäimistön vuoksi. Vaikutti todella pätevältä vehkeeltä. Tämä tulee iPhone3GS-käyttäjältä, joka on ns. "apple-uskovainen". Tyytyväinen olen iLuuriin ollut, mutta Androidit houkuttavat kikkailtavuuden ja monipuolisuutensa vuoksi. Taitaa HTC olla myös himpun verran halvempikin.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tilaa Vikuiti merkkinen "kova" kalvo esimerkiksi protectionfilms24:stä. On liukas ja huomaamaton, eikä edes pahan hintainen.
Nuo Invisible Shieldit kannattaa kyllä kaikkien jättää hyllyyn. Varmasti tekevät tehtävänsä, mutta eivät tahdo pysyä reunoista kunnolla kiinni ja kulmien repsotuksen takia keräävät pölyä ja muuta sontaa.

Jees, viimeinen niitti oli repsottamaan alkanut kulma. En jaksanut uutta tilata ainakaan vielä vaan ohimennessä hain Gigantista Insmatin kalvon. Duunikaverin tuttavalla oli juuri pudonnut luuri wc:n kaakelille ja lasi paskaksi, sinänsä mielellään tuossa jotain pitää, jos ei muuten niin oman mielenrauhan kannalta...

Tuskinpa tulet pettymään kumman tahansa valitsetkin. Itse valitsisin HTC:n Androidin ja näppäimistön vuoksi. Vaikutti todella pätevältä vehkeeltä. Tämä tulee iPhone3GS-käyttäjältä, joka on ns. "apple-uskovainen". Tyytyväinen olen iLuuriin ollut, mutta Androidit houkuttavat kikkailtavuuden ja monipuolisuutensa vuoksi. Taitaa HTC olla myös himpun verran halvempikin.

Itse valitsisin iPhonen, jos hinnalla ei ole väliä. Omenassa akkukesto sekä kameran ja puheluiden äänenlaatu ovat parempia. Itse päädyin jokunen aika sitten (normi) Desireen pääasiassa budjettiin vedetyn rajan takia (kerrankin osasi säilyttää sen ennakkoon ajatellun hintarajan), vaikkei luureilla hirveää hintaeroa olekaan. Eipä ole tarvinnut katua.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskinpa tulet pettymään kumman tahansa valitsetkin. Itse valitsisin HTC:n Androidin ja näppäimistön vuoksi. Vaikutti todella pätevältä vehkeeltä. Tämä tulee iPhone3GS-käyttäjältä, joka on ns. "apple-uskovainen". Tyytyväinen olen iLuuriin ollut, mutta Androidit houkuttavat kikkailtavuuden ja monipuolisuutensa vuoksi. Taitaa HTC olla myös himpun verran halvempikin.

Hinta ei sinällään näiden välillä ole ongelma kun tuon "työpuhelimeksi" hommaa.

En ole mikään kosketusnäyttöjen ylin ystävä ja kirjoittamiseen tykkään käyttää fyysistä näppistä (sen takia tuo Z). Android tosiaan houkuttaa samoista syistä, mutta toisaalta Applen käyttikset ovat aina selkeitä ja helppokäyttöisiä. IPhonen puolesta puhuu myös se että Applen tuotteet on suunniteltu synkkaamaan tosi kitkattomasti keskenään ja kun mulla tämä macin läppäri on niin siltä osin Iphonekin tähän talouteen mahtuisi.

Näytön resot ja akun kesto taitavat olla IPhonessa hieman parempia.
Applen tuotteissa suurin ärsyttävä tekijä on niiden rajoittuvuus. Tämä tulee esille itse ohjelmiston lisäksi sim-lukituksena ja puhelimen muistikortittomuutena jne. Ensin mainittu ei mun tapauksessa tosin haittaa, mutta tuo 16gigaa ei kuitenkaan mikään järin suuri kapasiteetti mediakäyttöön tarkotetulle puhelimelle ole. Tässä tapauksessa vaihtoehtona on nimenomaan tuo IPhonen 16gigainen
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Voiko C7:ssä laittaa noita kosketusnäytön vastausnäppäimiä pois käytöstä? Pari kertaa on tullu hylättyä puhelu kun on kaivanu kännykkää taskusta..
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Mistähän saisi ostettua ZTE Blade-puhelinta ? Ja mielipiteet kyseisestä luurista tervetulleita.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistähän saisi ostettua ZTE Blade-puhelinta ? Ja mielipiteet kyseisestä luurista tervetulleita.
Luulen, ettei Suomesta heti saa mistään. Paitsi tietysti Huuto.netistä saattaa saada. Verkkokaupasta saa periaatteessa (toimitusaika 2-4 viikkoa) ja Soneralta liittymän kanssa (väittävät, että tulossa viikolla 5). Siis tällä hetkellä varmaan parhaiten saa verkkohuutokaupoista tai ulkomailta.

Ihan OK tuo on ollut. Itselle ensimmäinen älypuhelin, niin en oikein osaa verrata. Kamera toki ei ole kovin kummoinen.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ostin eilen Nokian C3-00 puhelimen ja se on nyt tarjouksessa vähän yli satasella yhdessä isossa kauppaketjussa. Puhelin on hintaansa nähden todellinen löytö, jopa qwerty-näppäimet. Kaikki tuntuu toimivan erinomaisesti. Kamera on kehno, vain 2 mpix, mutta valokuvaan muutenkin oikeilla kameroilla, enkä kännykkäkameralla, muuten kuin pakon edessä, Jos ette saa mistään haluamaane ZTE Bladea, niin hankkikaa Nokian C3-00, jos löydätte sen n. 100-110 euron hintaan.C3-oo ei ole oikea älypuhelin, vaan se on Nokian s40 sarjan laite, mutta ei se tee puhelimesta sen kehnompaa kuin jos käyttis olisi s60. Ominaisuuksia on tietysti hieman vähemmän kuin oikeissa älypuhelimissa, mutta ihan riittävästi, että se tekee C3-00-puhelimesta erinomaisen ostoksen, kun saa sen oikealla hinnalla.
 

Petski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Avalanche
Ensimmäinen näytön suojakalvo (Copter) minkä laitoin puhelimeeni oli ärsyttävän "tahmea" käyttää. Tuon kalvon mukana tuli pienessä suihkepullossa jotain nestettä, mikä helpotti asentamista huomattavasti. Nyt hommasin uuden Vikuitin kalvon ja kysymys kuuluukin: Tohtiiko tuota Copteri:n nestettä käyttää myös Vikuitin kalvon kanssa vai reagoiko tarttumispinnat erilailla tms?
 

Jim Beam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
N vai E

Kertokaapas tietäväiset mikä on se olennaisin tekninen ero näissä Nokian sarjoissa.
Eli kun on selkeesti N-series ja E-series. Niin että mitkä ominaisuudet on pääosassa N-sarjassa ja mitkä E-sarjassa. Sen verran tiedän että E on ns businesspuhelin, mutta mikäs tämä N sitten on?
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistähän saisi ostettua ZTE Blade-puhelinta ? Ja mielipiteet kyseisestä luurista tervetulleita.
Itse ostin kyseisen luurin kaverilta 90 eurolla ja siihen rahaan nähden tuo on ihan kelvollinen luuri. Eihän se tosiaan mikään sulavasti toimiva HTC desire ole, vaan kyllä tätä välillä saa käskyttää useampaan kertaan, kun ei rakkine avaa sovelluksia aina ensimmäisellä kosketuksella. Muutenkaan ei ole mikään huippunopea, mutta hintaansa nähden tosiaan ihan hyvä.

Tämä on itselleni ensimmäinen android-puhelin ja suurin kynnys oli henkisellä puolella pistää nuo yhteystiedot synkronoitumaan gmail-tilin kanssa. Sitä ei jotenkin olisi halunnut antaa kaikkia tietojaan isolle pahalle. Nyt kun ne tiedot siellä on, niin niiden käyttäminen ja hallinnointi on erinomaisen helppoa.

Muuten pitää kommentoida, että näyttö on hieman pieni ja voisin kuvitella isommalla näytöllä varustetun puhelimen käytön olevan hieman helpompaa. Pystyasennossa näppäimistö on niin pieni, ettei harjaantumaton sormi osu oikeille napeille ja vaakatasossa taas tekstiviestistä jää näkyviin 1,5 riviä. Todella hankala lukea jälkeenpäin, että mitä sitä tuli kirjoiteltua.

Akkua saa ladata joka päivä, vaikka ei jatkuvasti puhelinta olisikaan räpläämässä.

Edit: Lisätään nyt vielä, että kamera on huonolaatuinen. Se on ihan eri planeetalta kuin saman megapikselimäärän omaavassa N95:ssä, jota käytin kolme edellistä vuotta.
 

J.Petke

Jäsen
Pitääkö oikeasti näissä WP7 puhelimissa soitella jonnekin perkeleen puhelintukeen jotta saa tämän tilin aktivoitua? Ihme ettei pidä perkele faksilla lähettää.

Kokeilen siis WP7 käyttistä ja alku vaikuttaa ihan ok:lta. Kivalta näyttää mutta parin päivän sisällä näkee onko tuosta käytössä mihinkään.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaako joku suositella alle 300,- hintaluokassa luuria jossa olisi flash-tuki?

ZTE Bladea ja HTC wildfireä olen testaillut mutta molemmista tuo taitaa ainakin vielä puuttua? Vaikka olen ajatellut että Nokiaa en seuraavaksi osta niin kuitenkin Nokia C6:ssa olisi flash lite. Pystyykö tuolla katsomaan esim. SM-liigan maalikoosteita tai Urheilulehden videoita?
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Surullisen kuuluisaa C6-puhelinta on nyt käytetty jo monta kuukautta melkein ilman ongelmia. Silloin tällöin joutuu buuttailemaan kun jökkii johonkin ohjelmaan, mutta ehkä kerran kahteen viikkoon entisen kerran tunnissa verrattuna.

Yksi ihmeellisyys toiminnoissa on, enkä löydä apua mistään. Todennäköisesti joku toinenkin Nokia-käyttäjä on tähän törmännyt. Otin siis puhelimen saatuani käyttöön sen Nokian sähköpostisovelluksen, jonka saa toimimaan ainakin Gmailin ja Hotmailin kanssa. Tällehän luvattiin 30 päivän ilmainen toiminta. 30 päivää oli ja meni, toimi edelleen. Toimi arviolta kaksi kuukautta, kunnes ei enää automaattisesti (eikä enää manuaalisestikaan) päivittänyt sähköposteja. Otin tietysti ohjelman kokonaan pois käytöstä ja jopa yritin poistaa ohjelman kännystä. Mutta eipä poistu ei. Aina kun saan sähköpostia, puhelin ilmoittaa siitä äänimerkillä! Eihän se mitään haittaa, saahan ne hälyäänet pois käytöstä, mutta ihmettelen miten ihmeessä tuo toimii taustalla vaikka ei enää ole käytössä. Avoimissa sovelluksissa sitä ei näy. Ja kun näköjään toimii tuolla taustalla, mieluiten käyttäisi sovellusta tietysti myös lähettämiseen ja viestien lukemiseen. Onko muut törmänneet vastaavaan?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Otin siis puhelimen saatuani käyttöön sen Nokian sähköpostisovelluksen, jonka saa toimimaan ainakin Gmailin ja Hotmailin kanssa. Tällehän luvattiin 30 päivän ilmainen toiminta. 30 päivää oli ja meni, toimi edelleen. Toimi arviolta kaksi kuukautta, kunnes ei enää automaattisesti (eikä enää manuaalisestikaan) päivittänyt sähköposteja. Otin tietysti ohjelman kokonaan pois käytöstä ja jopa yritin poistaa ohjelman kännystä. Mutta eipä poistu ei. Aina kun saan sähköpostia, puhelin ilmoittaa siitä äänimerkillä! Eihän se mitään haittaa, saahan ne hälyäänet pois käytöstä, mutta ihmettelen miten ihmeessä tuo toimii taustalla vaikka ei enää ole käytössä. Avoimissa sovelluksissa sitä ei näy. Ja kun näköjään toimii tuolla taustalla, mieluiten käyttäisi sovellusta tietysti myös lähettämiseen ja viestien lukemiseen. Onko muut törmänneet vastaavaan?
Ei tuossa sähköpostisovelluksessa kai mitään 30 päivän koeaikaa ole, itselläni toimii gmailin kanssa jo toista vuotta X6:llani. Miten otit ohjelman "pois käytöstä"? Sähköpostitilin poistaminen tiliasetuksista pitäisi riittää... Sähköpostin tiliasetuksista löytynee myös täppä, jolla kerrotaan saako tiliä tarkistaa määräajoin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Liittyisiköhän tuo ongelma Nokia Messaging-palveluun, joka siis on halvemmissa puhelimissa maksullinen ominaisuus joka pitää ostaa operaattorilta. Sinänsä hauska kuriositeetti on se, että aiemmin Noksun vanha sähköpostiohjelma toimi reaaliaikaisesti ilmaiseksi, mutta sittemmin ovat päivittäneet sen ja nyt se, ajan hengen mukaisesti, toimii reaaliaikaisena vain jos palvelun ostaa.

C6 voi olla sitten sen verran halvempi kapistus, ettei tuo palvelu tule ilmaisena puhelimen mukana itsessään ja nyt ongelmat liittyvät tuon try-out-ajan vanhenemiseen, joskin viiveellä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Nokian N97mini kesti siis vuoden ihan hyvin. Nyt jumittaa kokolailla paljon. Puheluiden aikana tolpat katoaa ja puhelut katkeaa. Netistä heivaa pihalle koko ajan. Valikoiden selaaminen on kankeaa eli kaikki kestää ladata kauan.

Lähettääkö huoltoon vai mitä? Tehdasasetukset on palautettu ja puhelinta on sammuteltu ihan riittävästi. Onko muilla ideoita?

Ja jos ei ole, niin mikä puhelin kannattaa hommata? Qwerty pitää olla ja vielä kosketusnäyttöä päälle. Lähinnä netissä surffaamiseen ja normaaliin kommunikointiin SMS, MMS ja puheluilla. Sähköpostia en tarvi kännykässä tai oikein muutakaan. Navigaattori siinä oli hyvä olla.

Nyt otetaan ehdotuksia vastaan. Merkillä ei ole väliä. Vieläkö muuten Samsungeissa on huono tuo kaiutin, josta kuulee vastapuhelijan äänen?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....
Nyt otetaan ehdotuksia vastaan. Merkillä ei ole väliä. Vieläkö muuten Samsungeissa on huono tuo kaiutin, josta kuulee vastapuhelijan äänen?


Itse olen jonkun verran näpelöinyt liki kaikkia puhelimia ja kyllä nykyiset android puhelimet ovat omaan makuun sopivia. Jos itse ostaisin puhelimen nyt omilla rahoilla, niin päätyisin johonkin halvempaan androidiin, mutta kun ei tarvi maksaa niin Samsung Galaxy S. Sellainen lisäehto on, että tuota pitää päästä kyllä lataamaan päivittäin. Jos tuo lataus on ongelma niin sitten Nokia N8.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen jonkun verran näpelöinyt liki kaikkia puhelimia ja kyllä nykyiset android puhelimet ovat omaan makuun sopivia. Jos itse ostaisin puhelimen nyt omilla rahoilla, niin päätyisin johonkin halvempaan androidiin, mutta kun ei tarvi maksaa niin Samsung Galaxy S. Sellainen lisäehto on, että tuota pitää päästä kyllä lataamaan päivittäin. Jos tuo lataus on ongelma niin sitten Nokia N8.
Näppis kun piti löytyä, niin HTC Desire Z.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aika paskoja nämä kinuski- ja korealaisluurit. Halpoja rimpuloita, varmaan epäeettisesti lapsityövoimalla tehtyjä. Pienillä sormilla pakerrettuja, otsahiellä aherrettuja. Ehkä Android tuo insinöörisieluille ilon hetkiä, mutta itse en jaksa innostua marketissa tuntikaupalla surffailusta. Noksussa kaikki tarvittava oli valmiina ja kapuat ovat kestäviä, iPhone taas on yleistuntumaltaan laadukkaampi. Jotenkin huoraava fiilis tulee tuosta koko alustasta, siis Androidista. Kaikille jakaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Androidit vai? Kokeilussa on koko ajan. Vaan en vakavempaa suhdetta aio rakentaa tämän varaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös