Uusi kännykkä

  • 1 252 871
  • 5 800

Tuamas

Jäsen
Härskiä tuo touhu muillakin operaattoreilla on, esim. dna jatkaa usein liittymien määräaikaisuuksia asiakkaalta kysymättä. Soneralla on kanssa kylmästi lätkitty näitä määräaikaisuuksia päälle kun on kuultu että asiakas on operattoria vaihtamassa. Raakaa peliä.

Niin, näitä on tehty ihan kautta linjan, Soneralla taisi olla räikein kun sopimusta jatkettiin automaattisesti ja sopimuksen "katkoaikana" oli viikko tai pari aikaa irtisanoa seuraava kaksivuotiskausi. Jos tuolloin ei toiminut, ei myöskään mitenkään saanut määräaikaisuutta purettua.

Tällä hetkellä n. puolet liittymistä taitaa olla sidottu määräaikaisiin sopimuksiin.

Toki tämä kaikki tulee jälleen muuttumaan jos ja kun EU:n määräyksestä annetaan ensi keväänä määräys, jonka pohjalta asiakas voi katkaista määräaikaisen sopimuksen tietyin ehdoin myös kesken sopimuskauden.
 

Theone

Jäsen
Niin, näitä on tehty ihan kautta linjan

Itselleni kävi niin, että Elisalta liittymääni oli liitetty 12kk määräaikainen sopimus tietämättäni. Tuo selvisi itselleni vasta kun olin liittymää vaihtamassa. Toki tuon sain purettua vajaan parin viikon tappelun jälkeen mutta silloin mietin kuinka moni jättää tuon tappelun suosiolla väliin ja tyytyy kohtaloonsa. Operaattorin on periaatteessa erittäin helppoa tarkastaa mitä asiakkaalle on myyty/luvattu puhelimen välityksellä, koska lain mukaan kaikki nuo puhelut pitää nauhoittaa ja säilyttää tallessa muistaakseni 24kk. Suullinen kauppa onkin sitten hieman hankalampi paikka.

Soneralla taisi olla räikein kun sopimusta jatkettiin automaattisesti ja sopimuksen "katkoaikana" oli viikko tai pari aikaa irtisanoa seuraava kaksivuotiskausi. Jos tuolloin ei toiminut, ei myöskään mitenkään saanut määräaikaisuutta purettua.

Tämä oli aika yleinen keskustelun aihe kun olin Soneralla töissä. Mietittiin juurikin onko tuo edes laillista. Eräs työkaveri tätä kyseli esimieheltämme mutta vastaus oli tasoa selvitellään asiaa mutta jatketaan siihen asti samaa rataa. Asian noustua julkisuuteen oli jostain norsunluutornista sitten kuulemma lähetetty myyjille sähköposti, jossa pyydettiin mainitsemaan asiakkaalle tuosta ehdosta.

Itseäni tuo ei millään tavalla koskenut koska en ollut myynnin kanssa missään tekemisissä mutta tuo nyt oli vain yksi asia mikä vitutti tuolla Soneralla. Muutenkin asiakkaiden ala-arvoinen kohtelu ottaa päähän, on sitten yrityksenä Sonera tai mikä muu tahansa. Voin vain kuvitella sitä vittuilupuheluiden määrää mikä on aspaan tullut kun tuo on asiakkaille selvinnyt.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Näyttää kyllä huomattavasti enemmän kameralta, jossa on puhelin. Itse pidän esim. Nokian jo vuonna 2006 julkaistua N93:a huomattavasti parempana muotoilultaan. Pääasiassa sen pitäisi kai olla puhelin?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näyttää kyllä huomattavasti enemmän kameralta, jossa on puhelin. Itse pidän esim. Nokian jo vuonna 2006 julkaistua N93:a huomattavasti parempana muotoilultaan. Pääasiassa sen pitäisi kai olla puhelin?

Noh tuohan rippuu ihan käyttötarpeista. Toisaalta jos tarvitsee pääasiassa kameraa niin eiköhän olisi helpompi hankkia kunnon kamera + joku pieni kännykkä. Toisaalta tuohan olisi juuri hyvä kohda semmoisella puoliamattilaiselle joka tykkää napsia kuvia vähän sieltä ja täältä. Ei kai se ulkomuoto vaan ne ominaisuudet.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näyttää kyllä huomattavasti enemmän kameralta, jossa on puhelin. Itse pidän esim. Nokian jo vuonna 2006 julkaistua N93:a huomattavasti parempana muotoilultaan. Pääasiassa sen pitäisi kai olla puhelin?
Tai Samsung G800. Yllättävää on, että optinen zoom löytyi useammasta puhelimesta 2006/2007, mutta sen jälkeen katosivat. Lossless digital zoom taas on sen jälkeen ollut useassa luurissa, kuten N8:ssa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jostain olin näkevinäni diilin, jossa kaupattiin Nokian 5228 mallia hintaan 99€. Osaisiko joku kertoa missä tätä myydään tähän (tai saa olla halvempaankin) hintaan?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä onko täällä ollut, mutta ainakin valtiohallinnon asiakkaille on alkanut E7:n ennakkomyynti.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
En tiedä onko täällä ollut, mutta ainakin valtiohallinnon asiakkaille on alkanut E7:n ennakkomyynti.

Jostain luin, että joulukuussa olisi saatavilla. Qwerty, 4-tuuman näyttö ja N8:sta tuttu ulkokuori.. Vaikea on. Tullako toimeen ilman näppistä ja 3,5-tuuman näytöllä, vai valitako ne, ja tulla toimeen paskalla kameralla..

Olen edelleen sitä mieltä, että Nokian pitäisi yhdistää N8 ja E7. Olisin itse helposti valmis maksamaan muutaman satasen enemmän luurista, jossa olisi kaikki sillä hetkellä suurinta ja kauneinta, kun tyytyä aina jonkinlaiseen kompromissiin jossain asiassa.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tuli tosiaan eilen ostettua tuo iPhone 4. Ehdin jo lopettaa haikailut tämän perään, mutta vihulainen Sonera kauppias soitti, että nyt olisi vanhoille iPhone asiakkaille tarjous joka sisälsi 600 minuuttia puheaikaa, sekä "lähes" rajattoman internetin käytön hintaan 48,90 €/kk. Siihen vielä liitin mukaan 150 tekstiviestin paketin. Myöhemmin ymmärsin, että tuo tarjous on ilmeisesti jokaiselle asiakkaalle, eli etuoikeutettuja me vanhat iPhone asiakkaat emme olekaan. Semmoista.

Erinomaiselta puhelimelta vaikuttaa, niin ulkoasultaan kuin sisällöltäänkin. HD-videokuvaus on hieno uudistus, jota käytän varmasti erittäin paljon. Samoin 5 megapixelin kamerakin on kohtuullinen.

Harmittaa, kun vanhassa iPhonessa olikin vain vuoden takuu. Olin muistavinani, että kahden vuoden takuu ilmanmuuta, kun kerta sopimuskin on 24 kk. No ei voi mitään.

Myyntiin jokatapauksessa lähtee tämä vanha iPhone 3G, huollon jälkeen tai tuommoisenaan (luulee, että kuulokkeet ovat kiinni puhelimessa vähän väliä, joten kaiuttimella joutuu puhumaan). Parista huoltoliikkeestä odottelen nyt korjausarviota. Paljonko tuosta vanhasta 8GB mallista voi pyytää?
 

Theone

Jäsen
Uutta kännykkää meinasin itselleni joululahjaksi ostaa. Ratkaisu olikin sitten helpompi kuin luulinkaan, se taitaa sittenkin olla Nokian N8.

Tuohon oli helppo päätyä koska voittihan tuo sen tärkeimmän ja luotettavimman testin.

Mahtava peli tämä Nokian N8, toimintoja on niin että heikompaa hirvittää, erityisesti kamera on loistoluokkaa, klippejä voi jakaa netissä.

about 16 hours ago via web

Ketju lukkoon ja kaikille N8.

Rehellisesti sanoen, ei ole mitään hajuakaan minkä luurin hankkisin. iPhonea en hanki, tuntuu huonolta omaan käteen ja muutenkin aika lelun oloinen vekotin. Perinteisesti Nokian luuri ollut lähes aina mutta nyt voisi jotain muutakin kokeilla. Edelliset luurit olleet malleja N90 ja N97 ja tavallaan noista pidinkin. Nettiä käytän hyvin vähän mutta voisi kuvitella, että sitä tulisi tulevaisuudessa käytettyä enemmän. Akunkesto ja helppokäyttöisyys ovat minulle tärkeitä ominaisuuksia. Vinkkejä?

hintahaitari olisi jotain luokkaa 0-400€ kai tuolla nyt jotain saa nykypäivänä hankittua?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
C7, periaatteessa N8 mutta "vain" 8mpx kameralla. Akkukestoa runsaasti verrattuna muiden valmistajien älypuhelimiin joita joutuu lataamaan päivttäin.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Rehellisesti sanoen, ei ole mitään hajuakaan minkä luurin hankkisin. iPhonea en hanki, tuntuu huonolta omaan käteen ja muutenkin aika lelun oloinen vekotin. Perinteisesti Nokian luuri ollut lähes aina mutta nyt voisi jotain muutakin kokeilla. Edelliset luurit olleet malleja N90 ja N97 ja tavallaan noista pidinkin. Nettiä käytän hyvin vähän mutta voisi kuvitella, että sitä tulisi tulevaisuudessa käytettyä enemmän. Akunkesto ja helppokäyttöisyys ovat minulle tärkeitä ominaisuuksia.

Katso HTC:n tarjonta. Vaihdoin nokialaiset HTC Desireen, eikä ole päivääkään tarvinnut katua.

IPhone4 ja Desire ovat vieneet kärkisijat puhelinvertailuissa mainitussa järjestyksessä. N8 esim on jäänyt usemmiten taakse (en ole lukenut yhtään vertailua, jossa se olisi jommankumman voittanut).

N8:ssa on 667MHz:n prossu verrattuna esim iPhonen ja Desiren 1GHz:iin. Teknari veti mielestäni hyvin yhteen N8:n huonot puolet: käyttö ja kosketusnäyttö. Nämä ovatkin melkein kosketusnäytöllisen älypuhelimen tärkeimmät ominaisuudet. Nokiassa toki todella hyvä kamera esim tähän Desireen verrattuna.

Akkuhan näissä luureissa ei tietenkään missään nimessä kestä lähellekään sadan euron nokialaisen tapaan. Jos ei muuten, niin nämä vaikka Spordelle tiedoksi. =)
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
N8:ssa on 667MHz:n prossu verrattuna esim iPhonen ja Desiren 1GHz:iin. Teknari veti mielestäni hyvin yhteen N8:n huonot puolet: käyttö ja kosketusnäyttö. Nämä ovatkin melkein kosketusnäytöllisen älypuhelimen tärkeimmät ominaisuudet. Nokiassa toki todella hyvä kamera esim tähän Desireen verrattuna.

Itse asiassa prossusta olisi mukava saada oikeasti vertailua, kun tätä höpöhöpöä kellotaajuuksista tuntuu tulevan joka tuutista. Itse olen seuraavassa uskossa, enkä tähän hätään jaksa alkaa tarkistelemaan.

- Kahden eri prosessoriarkkitehtuurien kellotaajuuksia et voi vertailla suoraan (fakta).
- N8:ssa on mukana myös apuprosessori, joka hoitaa signalointia ym.. Esim. iPhonessa ei ole tällaista.
- N8:n GPU potkii esim. iPhone 4:n vastaavaa naamaan. Tämä tarkoittaa mm. näyttävämpiä pelejä.

En ole näitä jaksanut tarkistaa, kun ihmisillä muutenkin tuntuu olevan tapana heittää näitä juttujaan puhelimista ihan mutulla, niin voinen liittyä joukkoon.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
En ole näitä jaksanut tarkistaa, kun ihmisillä muutenkin tuntuu olevan tapana heittää näitä juttujaan puhelimista ihan mutulla, niin voinen liittyä joukkoon.

Eikä sillä ole väliä, miten näitä vertaillaan. Eihän peruskäyttäjät niitä vertailuja jaksa lukea. Puhelinvalintakin tehdään enemmän ja enemmän imagon ym arvojen perusteella. Tässä uskon noista kolmesta mainitsemastani HTC:n olevan Suomessa ehdottomasti heikoimmilla.

Mutuna vedän vielä tähän, että jos N8 on mainittuja luureja hitaampi, uskon sen johtuvan ennenkaikkea Symbianista. Mun käytössä N8 oli hitaampi kuin Desire. IPhonea en ole montaa kertaa käyttänyt.

Jaa, editoidaas sen verran, että N8:n prossut eivät näy olevan ihan tuoreimmasta päästä. Samoin RAM:n määrä on vain 256MB.
 
Viimeksi muokattu:

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
- N8:ssa on mukana myös apuprosessori, joka hoitaa signalointia ym.. Esim. iPhonessa ei ole tällaista.
- N8:n GPU potkii esim. iPhone 4:n vastaavaa naamaan. Tämä tarkoittaa mm. näyttävämpiä pelejä.

Näistä kahdesta en olisi ihan varma. N8:n GPU kyllä on tietyissä asioissa varmaan nopeampi kuin iPhonen mutta välillä mennee kyllä toisinkin päin.

Varmaa on sen sijaan se että Android (2.2) ei edelleenkään osaa käyttää GPU:ta käyttöliittymän piirtoon -> se joudutaan hoitamaan CPU:lla -> vaatii tehokkaamman CPU:n koska niitä ei suunniteltu tämänkaltaista laskentaa varten -> ylitehokas CPU rouskuttaa asioita, jotka GPU hoitaisi kivuttomammin -> vaatimukset CPU:lle kasvaa ja akkukesto pienenee.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Myyntiin jokatapauksessa lähtee tämä vanha iPhone 3G, huollon jälkeen tai tuommoisenaan (luulee, että kuulokkeet ovat kiinni puhelimessa vähän väliä, joten kaiuttimella joutuu puhumaan). Parista huoltoliikkeestä odottelen nyt korjausarviota. Paljonko tuosta vanhasta 8GB mallista voi pyytää?

Mulla ilmeni tämä kun jotain möhnää meni kuulokeliittimeen. Omatoimisella putsauksella korjattu. Toimii
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Mun mielestäni tuo tekninen vertailu prossujen ja muiden suhteen kannattaa jättää sikseen ja mennä kylmästi liikkeeseen käpälöimään puhelimet tai vaikkapa lainata kaverilta hetkeksi. N8sta minut vakuutti veljenpoikani. Tästä taloudesta löytyy nyt C6 ja N8 ja lukuunottamatta C6n akunkestoa (1 päivä aktiivikäytöllä) todella tyytyväisiä ollaan. N8n suhteen lienee ainoa ongelma että mitä teemme nyt kesällä ostetulla FullHD-videokamerallamme.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
N8n suhteen lienee ainoa ongelma että mitä teemme nyt kesällä ostetulla FullHD-videokamerallamme.

Myy se oikea videokamera esim. huuto.netissä. Saat hyvän hinnan, kun on takuutakin jäljellä ja voihan sinne laittaa hintarajan, jonka alle ei myy, jos tarjoukset eivät vastaa odotuksia.
Itse käytän 2730-Nokiaa puhumiseen ja tekstailuun. IPad 3g tuo sitten sen älypuhelin-kokemuksen ja Canon S90-pokkarikamera on kuvia varten. En halua kaikkia "munia" samaan koriin, vielä ainakaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Miten ihmiset kuljettaa tuota iPadia mukanaan? Eihän se missään taskussa mene vaan sitä varten pitää olla aina salkku/reppu/laukku?

Ei kuulosta kovin kätevältä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Miten ihmiset kuljettaa tuota iPadia mukanaan? Eihän se missään taskussa mene vaan sitä varten pitää olla aina salkku/reppu/laukku?

Ei kuulosta kovin kätevältä.

Repussa kulkee hyvin mukana ja ei paina liikaa. Laitteen käyttökokemus verrattuna johonkin 4 tuuman älypuhelin-ruutuun on niin ylivoimainen, että en vaihtaisi IPadiani mihinkään IPhoneen tai N8:n tapaiseen luuriin, enkä android-puhelimiin. IPadiin ei tarvinnut tehdä mitään kytkydiiliä, vaan vaihtaa vain vanha sim-kortti micro-sim korttiin ja vaihto onnistui operaattorin kanssa ilmaiseksi.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Miten ihmiset kuljettaa tuota iPadia mukanaan? Eihän se missään taskussa mene vaan sitä varten pitää olla aina salkku/reppu/laukku?

Hommaa puhelin joka korvaa iPadin, kuten HTC Desire. Saat tämän pienen "iPadin" mukaan puhelinominaisuudet ja paljon muuta. Varsinainen iPad on tarkoitettukkin käytettäväksi vain kotona, tai sitten matkalle jonne ottaa vähintään sen repun mukaan. Jätetäänkö sitten läppäri pois matkatavaroista?

Jos haluat lukea paljon "sähköisiä kirjoja", osta iPad, muuten läppäri tai esimerkiksi yllä mainittu puhelin.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tänään meni HTC Desire tilaukseen. Edellinen puhelin oli Nokian X6, meni alle vuodessa rikki. Sen verran negatiivisia kokemuksia on nyt tullut muutamasta nokialaisista putkeen, että tuli tehtyä päätös "ei enää Nokiaa, kiitos". Iphone olisi periaatteessa kiinnostanut, mutta hinnaltaan tuo HTC oli omaan tilanteeseeni sopivampi vaihtoehto. Parin päivän päästä pääsee räpeltämään. Kokemusta HTC:n luureista ei ole kuin pienet hetket mitä olen tuttavien/duunikavereiden luureja tullut näpräiltyä.
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
Tänään meni HTC Desire tilaukseen...
Kerrohan sitten miltä puhelin tuntuu. Meneillään on nimittäin kova kilpailu Galaxy S:n, N8:n ja Desiren välillä. Nyt melkein tuntuu, että Samsungiin päädyn kun on kaikkia kolmea jonkun verran tullut näperreltyä. Toivottavasti palstaveljiltä tulee apua jos ihan metsään olen menossa... Nokiassa epäilyttää uusi käyttis ja Samsung tuntui ehkä mukavammalta kuin HTC. Kovin vaikeaa on kuitenkin päättäminen, kun luonnollisestikaan ei ole yhdestäkään kokemusta oikeassa käytössä.

Nokian hyvät ja huonot puolet on suhteellisen hyvin tiedossa, mutta kumman puoleen kannattaisi HTC vs. Samsung -kamppailussa kääntyä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös