Uusi kännykkä

  • 1 254 097
  • 5 806

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tänään tuli ostettua uusi puhelin vanhan tilalle ja merkki pysyi samana kuin aiemminkin eli nyt käytössä Sony Ericsson W580i. Entinen on SE W300i.

Näin alku tunnelmissa olen erittäin tyytyväinen puhelimen ominaisuuksiin, vaikka en ole puoliakaan ehtinyt vielä selaamaan läpi. Perus puhelin tämä lähinnä on, mutta en muuta oikein kaipaakaan. Tässä on sentään mp3-soitin, radio, 2 mp-kamera ja muuta sellaista. Itse olen tyytyväinen. Toivottavasti palvelee käyttö tarkoituksiani yhtä hyvin kuin edellinen puhelimeni. Joka hajosi omaan kömpelyyteeni, eli huolimatonta käyttöä työpaikalla ja siitä sai siipeensä. RIP.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Hmm, vasta puhuin puhelimestani, Nokia 6230i. Akku kesti siinä tasan yhden päivän, eli joka yö sai ladata. Jos en ladannut, niin seuraavana päivänä akku loppui viimeistään iltapäivällä. En enään jaksanut tuota ja kävin ostaa uuden akun (akkumalli on BL-5C), ja toivoin, että saisin huomattavasti pitemmän käyttöajan kännykkääni. Esim. tyttöystäväni puhelimessa akku kestää 5päivää.. Noh eipä tuo uus akku paljoa auttanut, joka toinen yö saa ladata, jollei halua että akku loppuu. Onko tuo ihan normaali aika? Mielestäni se on turhan lyhyt, mutta ei mulla taida olla mitään mahdollisuuksia saada sitä pitemmäksi? Voisiko siihen vaikuttaa puhelimeni 200 kuvaa (joita ei kylläkään katsella usein) sekä muutamat musiikki ja videokappaleet? Musiikkia en kuuntele tuosta yhtään, enkä videoitakaan katsele. Ja on käytännössä ollut ihan sama miten paljon käytän, silti saa ladata yhtä usein. Eli mistäs tuo noin lyhyt käyttöaika voi johtua? 2,5v iästä?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jotain feelua siinä on koska oma N95:enikin akku kestää about pari päivää normikäytöllä ja siinä ei ole edes niitä firmispäivityksiä käsittääkseni.

Millaisella kuuluvuusalueella pyörit? Jos on huono kuuluvuus niin silloin luuri nostaa tehoja joka syö akkua. Lisäksi datakäyttö (3g ja varsinkin WLAN) syö akkua huolella (en muista millainen luuri tuo 6230 on).
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Millaisella kuuluvuusalueella pyörit? Jos on huono kuuluvuus niin silloin luuri nostaa tehoja joka syö akkua. Lisäksi datakäyttö (3g ja varsinkin WLAN) syö akkua huolella (en muista millainen luuri tuo 6230 on).
Espoossa pyörin, eli kuuluvuutta pitäis olla. Tosin antenni on hiukan irti, jonka takia ei aina löydä kenttää. Voisiko siinä olla syy? Dataa en käytä ollenkaan, puheluihin ja tekstareihin oon tuon hankkinut. :)
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Espoossa pyörin, eli kuuluvuutta pitäis olla. Tosin antenni on hiukan irti, jonka takia ei aina löydä kenttää. Voisiko siinä olla syy? Dataa en käytä ollenkaan, puheluihin ja tekstareihin oon tuon hankkinut. :)

No tuo voi hyvinkin olla se syy.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Jotain feelua siinä on koska oma N95:enikin akku kestää about pari päivää normikäytöllä ja siinä ei ole edes niitä firmispäivityksiä käsittääkseni.
WLAN-haku kuluttaa akkua, kannattaa ottaa pois. Pitäisi ostaa omaan ysivitoseen ainakin muistisiru. Onko muuten kenelläkään kokemusta tuosta ysivitosen gps-navigoinnista - kannattaako uhrata 150e? Entä mitä muita hyödyllisiä softista olette hankkineet?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Pitäisi ostaa omaan ysivitoseen ainakin muistisiru. Onko muuten kenelläkään kokemusta tuosta ysivitosen gps-navigoinnista - kannattaako uhrata 150e?

Ai, siis muistikortti. Siru kuulostaa siltä että lisäisi käyttömuistia eikä tallennuskapasiteettia.

Olen käyttänyt ilmaisnavigointia eli reitti kartalle ja puhelin seuraa sitä, mutta puheohjaus puuttuu. Ihan hyvin on toiminut. Uusimmat softassahan tuo on jo poistettu, mutta vanhoissa toimii. Jätetään siis puhelin päivttämättä kunnes palauttavat sen uusiinkin softiin.

Kaiken kaikkiaan ihan ok puhelin. Pikkuvikoja kuten heikohko akku ja ajoittain buuttautuva käyttis.

Mutta suosittelisinko puhelinta? Riippuu käytöstä. Soitin ja kamera on hyvät, videokamera loistava, gps hyvä, käyttis hieman ehkä hidas (taitaa olla kaikissa älyluureissa).
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Itse ostin Samsungin SGH-M300:n pääpuhelimeksi (Nokia 6060 pysyy rällästysluurina). Helevetin pieni simpukka, jossa jonkinnäköinen VGA-kamera yllättävien tilanteiden varalle, sekä stereoradio, tosin kaiuttimen välityksellä sitä ei voi kuunnella. Muutaman päivän käytön jälkeen olen tosi tyytyväinen.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
6131 ostettu, kiitos vaan kovasti vihjeestä, myyjäkin suositteli tätä ja kuulemma ainakin Tampereella ollut joulumyynnissä eniten myynyt Nokian malli.

Vielä ei hajua puhelimesta muuten, mutta hyvännäköinen ja tuntuu hyvältä korvalla, lisäksi näyttö ihan ok kokoinen.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
6131 ostettu, kiitos vaan kovasti vihjeestä, myyjäkin suositteli tätä ja kuulemma ainakin Tampereella ollut joulumyynnissä eniten myynyt Nokian malli.

6085 oli siellä missä itse toimin myydyin simpukkamalli. Halpa perusmalli. 6131 on myös mainio malli ja siinä suuren edun tuo puhelun suora avaus korvalle kannen avausnapilla.

Kun noita puhelimia on aika paljon huoltoon joutunut lähettämään, niin on muodostunut jonkinlaisia käsityksiä puhelimista. 90% huoltoon lähtevistä nokialaisista on N-sarjalaisia. Viat tyyliin näyttö pimeni, puhelin pimeni, akut ja laturit susia jne. Omien kokemuksen perusteella en koskisi N-sarjalaiseen tikullakaan.

Itse olen pitänyt aina puhelinta soittamiseen tarkoitettuna. Kuvausta varten on sitten kamerat erikseen. Siksi perusmallit ovat riittäneet. Nyt on käytössä poikkeuksellisen kallis puhelin, Nokia 2630. Näyttää monen silmään lähinnä taskulaskimelta kapeutensa johdosta. Bluetooth-ominaisuuden sisältävä puhelin noin satasella. Ainoa huono puoli on, että muistikorttia ei saa. 11 megatavua käyttömuistia. Tulee nyt näyttävästi myyntiin alkuvuodesta monessa paikassa, koska tuotetta on loppumisen jälkeen taas saatavilla. Oli pakko testata mallia, koska sai halvalla.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Itse olen ajatellut hankkia uutta puhelinta, olen katsellut tässä Samsungin liukuläppä puhelinta ja malli Z720 iski silmääni, onko arvon palstaveljet tämän mallin omistavia kukaan ja jos on niin millaisia kokemuksia kyseisestä luuurista?
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Eikös nää viat ole jo suurimmaksi osaksi jääneet historiaan markkinoille tuotujen uusien, päivitettyjen tuote-erien mukana?

Kyllä ihan nykyäänkin myydyissä N-sarjalaisissa on huomattavan paljon vikoja verrattuna muihin mallisarjoihin. Valitettavan paljon....
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Noniin, tuli se uusi puhelin hankittua. Kiitoksia vain vinkeistä mm. nimimerkille kumikaksonen, jolta tuli vähintäänkin kattavaa infoa juuri tästä Qtek 9100 -luurista, jollaisen käytettynä hankin.

Noin vuorokauden säätämisen jälkeen "puhelimen" käyttäminen alkaa jo luonnistua. Tiedossa oli, että näiden Windows Mobile -vehkeiden kanssa saa varata aikaa totutteluun ja todellakin aikaa on mennyt erilaisten ohjelmistojen ja sovellusten asennukseen. Tähän mennessä vaikeinta oli tajuta, miten tällä vehkeellä soitellaan. Jännä lelu siis.
 

Kumikaksonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Noniin, tuli se uusi puhelin hankittua. Kiitoksia vain vinkeistä mm. nimimerkille kumikaksonen, jolta tuli vähintäänkin kattavaa infoa juuri tästä Qtek 9100 -luurista, jollaisen käytettynä hankin.

Onnea valinnasta ja onpahan sulla nyt joku jota syyttää, mikäli ratkaisu ei miellytäkään. :) Kysyä saa toistekin, mikäli mieltä joku askarruttaa, vaikken mikään erityinen asiantuntija tältä alalta olekaan. Vinkkinä puhelimen personointiin voisin heittää tällaisen softan tuoreena tulokkaana, joka soljuu sulavasti myös muutaman vuoden vanhan älyluurin päällä. Viikko ollut käytössä ja nostaa ainakin puhelimen leluarvoa muutaman pykälän. Ehkei vielä ihan lopullinen tekele kosketusnäytön hyödyntäjänä, mutta keveytensä ansiosta tuon kehitystyötä tulee seurattua kohtuullisen aktiivisesti.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
No niin.. Ja nyt sitten varastettiin tuo nokialaiseni, jota niin kovasti kehuin.. olisi pitänyt olla hiljaa. ;-)

Uuden kännykän etsintä on edessä, ja kun täällä näytti olevan henkilöitä jotka paljon ovat puhelimien kanssa tekemisissä, niin mikä malli on korvannut tuon Nokian 6230i -mallin.. Haluaisin ostaa suht samanlaisen, sillä puhelin oli oikeasti hyvä! Tykkäsin oikeastaan jokaisesta siinä olevasta asiasta.

Vaatimuksia oheistoiminnoista:
Vähintään yhtä hyvä kamera ku 6230i:ssä (1,3mpix)
mp3 -soitin
pitäs tukea muistikorttia

Ulkonäöllisesti en mitään taideteosta ole hakemassa, vaan kuten 6230i myös tuo uusi puhelin sais olla aivan perusmallinen ilman erikoisia hienouksia.. Simpukkapuhelimista en oikein tiedä, kun en ole ikinä käyttänyt.. Toki sen käytön voi oppia nopeasti.. Mutta jos joitaki vinkkejä sopivista puhelinmalleista sais em. juttujen avulla.. Eikä muita merkkejä kiitos, niin kauan kuin mun nokialaiset on toiminu hyvin, enkä halua vaihtaa merkkiä.

tv. Elazi
 

Kipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
No niin.. Ja nyt sitten varastettiin tuo nokialaiseni, jota niin kovasti kehuin.. olisi pitänyt olla hiljaa. ;-)

Uuden kännykän etsintä on edessä, ja kun täällä näytti olevan henkilöitä jotka paljon ovat puhelimien kanssa tekemisissä, niin mikä malli on korvannut tuon Nokian 6230i -mallin.. Haluaisin ostaa suht samanlaisen, sillä puhelin oli oikeasti hyvä! Tykkäsin oikeastaan jokaisesta siinä olevasta asiasta.

Vaatimuksia oheistoiminnoista:
Vähintään yhtä hyvä kamera ku 6230i:ssä (1,3mpix)
mp3 -soitin
pitäs tukea muistikorttia

Ulkonäöllisesti en mitään taideteosta ole hakemassa, vaan kuten 6230i myös tuo uusi puhelin sais olla aivan perusmallinen ilman erikoisia hienouksia.. Simpukkapuhelimista en oikein tiedä, kun en ole ikinä käyttänyt.. Toki sen käytön voi oppia nopeasti.. Mutta jos joitaki vinkkejä sopivista puhelinmalleista sais em. juttujen avulla.. Eikä muita merkkejä kiitos, niin kauan kuin mun nokialaiset on toiminu hyvin, enkä halua vaihtaa merkkiä.

tv. Elazi

Entiiä minkähintanen tuo 6230i on mutta itellä on 3110 classic ja sitä suosittelen

huom. puhelin on livenä paljon hienompi mitä kuvissa.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Entiiä minkähintanen tuo 6230i on mutta itellä on 3110 classic ja sitä suosittelen

huom. puhelin on livenä paljon hienompi mitä kuvissa.

Kiitoksia vinkistä, näyttääpi olevan melkolailla samat ominaisuudet mitä 6230i:ssäkin.
Kaverilla näin koulussa Nokian 6120, joka rupesi kiinnostamaan itseäni todella paljon. (Kiitokset kaverille. ;)) Onko kellään muulla kokemuksia tästä puhelimesta?
 

Lexa

Jäsen
Kiitoksia vinkistä, näyttääpi olevan melkolailla samat ominaisuudet mitä 6230i:ssäkin.
Kaverilla näin koulussa Nokian 6120, joka rupesi kiinnostamaan itseäni todella paljon. (Kiitokset kaverille. ;)) Onko kellään muulla kokemuksia tästä puhelimesta?

Tuo 6120 on varsin varteenotettava vaihtoehto. Siinä on Symbian käyttis, joka toimii ripeästi verrattuna esim. N-sarjalaisiin. Kyseessä on HSDPA-puhelin, joten puhelimesta saa kohtuullisen ripeän modeemin esim. läppärille. Puhelin on ulkomitoiltaan hyvin pitkälti samankokoinen kuin 6230i.

Ellei 3G ja Symbian ole välttämättömiä ominaisuuksia, niin toinen vaihtoehto voisi olla Nokia 6300, joka on muilta ominaisuuksiltaan hyvin vastaava malli. 6300 on 6120:aa ohuempi ja mielestäni siinä on paremmin sijoitellut näppäimet.

Molemmat ovat mielestäni erinomaisia vaihtoehtoja 6230i korvikkeeksi.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Ellei 3G ja Symbian ole välttämättömiä ominaisuuksia, niin toinen vaihtoehto voisi olla Nokia 6300, joka on muilta ominaisuuksiltaan hyvin vastaava malli. 6300 on 6120:aa ohuempi ja mielestäni siinä on paremmin sijoitellut näppäimet.
Näytti olevan tuo 6120 vajaa 50€ kalliimpi kuin 6300, te, jotka asiasta tiedätte, niin sanokaapa onko se sen arvosta.

Mua kiinnosti, kun kaveri selaili nettiä sillä, itse en ole yhtään ottanut noista asioista selvää, mutta tuo olisi erittäin hyödyllinen toiminto. Onko tuossa 6300 -mallissa myös netinkäyttömahdollisuus?

Minkä hintasta tuo netin käyttö on? Tietysti se vaihtelee operaattorikohtaisesti, mutta suuntaa-antavia vastauksia olisi kiva saada.
 

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Näytti olevan tuo 6120 vajaa 50€ kalliimpi kuin 6300, te, jotka asiasta tiedätte, niin sanokaapa onko se sen arvosta.

Mua kiinnosti, kun kaveri selaili nettiä sillä, itse en ole yhtään ottanut noista asioista selvää, mutta tuo olisi erittäin hyödyllinen toiminto. Onko tuossa 6300 -mallissa myös netinkäyttömahdollisuus?

Minkä hintasta tuo netin käyttö on? Tietysti se vaihtelee operaattorikohtaisesti, mutta suuntaa-antavia vastauksia olisi kiva saada.

Jos puhelinta aikoo käyttää nettisurffailuun niin kiinteähintainen (rajaton käyttö kotiverkossa) tiedonsiirtopaketti on must. Sellanen lähtee vajaalla 10 eurolla /kk. Otit sitten kumman luurin tahansa.

Jos haluat hyötyä tuosta 6120:n HSDPA:sta niin joudut sijoittamaan nopeampaan, ja samalla kalliimpaan tiedonsiirtopakettiin, hintaa tulee jo silloin vajaa 20 euroa /kk. Toki 3G-nopeuteen pääsee jo tuolla 10 eurolla.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Jos haluat hyötyä tuosta 6120:n HSDPA:sta niin joudut sijoittamaan nopeampaan, ja samalla kalliimpaan tiedonsiirtopakettiin, hintaa tulee jo silloin vajaa 20 euroa /kk. Toki 3G-nopeuteen pääsee jo tuolla 10 eurolla.
Kiitos ripeästä vastauksesta. Näyttäisi siltä, etten tuota 6120:n ominaisuuksia ihan tartte, vai voiko normitallaaja huomata noissa isoakaan eroa? Tällä hetkellä vaakakuppi on tuossa 6300 -mallissa. :)
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kiitos ripeästä vastauksesta. Näyttäisi siltä, etten tuota 6120:n ominaisuuksia ihan tartte, vai voiko normitallaaja huomata noissa isoakaan eroa? Tällä hetkellä vaakakuppi on tuossa 6300 -mallissa. :)

Viikko on ollut nyt 6300 käytössä, enkä keksi tästä huonoa sanottavaa. Nettiä en ole vielä kokeillut, mutta muuten puhelin on läpikäyty. Itsellä on näitä Nokian vehkeitä ollut kaikkea paskan ja luxuksen välistä ja tämä on ehdottomasti sieltä parhaasta päästä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
6300 ollut käytössä kohta vuoden ja olen sinä aikana tiputtanut sen kaksi kertaa asfalttiin, kerran 1,5m korkeudesta ja kerran ~metristä (aka farkun taskusta pois ottaessa)...tuloksena maalipinnan pienet kauneusvirheet.

Muuten en keksi huonoa sanottavaa puhelimesta, mitä nyt välillä nettiyhteyden kanssa on pientä hämminkiä ja puhelin buuttaa itsensä.
Opera mini toimii mainiosti ja kyllä Edgelläkin surffailee...sähköpostien käyttöön puhelimen oma softa on aika riskialtis, koska se siirtää holtittomasti dataa ihan pelkästään otsikoitten lukemista varten...en tiedä mistä johtuu mutta helposti menee "uusien meilien tsekkaamiseen" 100+kt, vaikka lataa vain otsikot alle 10 viestistä.

Kamerakin on kelvollinen ja kajareitten äänenlaatu ihan ok satunnaiseen "matkakaiutin"-käyttöön, videokamera on aika kehno.

Jos puhelin hajoaisi juuri nyt, ostaisin varmaan uuden samanlaisen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös