Uusi kännykkä

  • 1 248 382
  • 5 798

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Duunin puolesta tulossa päivitys puhelintilanteeseen: Nokia E61i. Melkonen lahna, sanon minä. Kysymys kuuluukin nyt, jos joku asioista paremmin tietävä tätä lukee, että mahtaako kyseiselle värkille olla saatavilla minkäänlaista pöytätelinettä (mielellään siten, että puhelin olisi telineessä ollessaan sekä latauksessa että yhteydessä tietokoneeseen)? Tähän olen tuon nykyisen SonyErkin kanssa tottunut, joten soisi Noksultakin ratkaisu tarpeeseen olevan tarjolla...
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
N77:aa voin lämpimästi suositella. Hyvä S60 perusluuri ja helppokäyttöinen. Oikea nettiselain (ei wap) ja telkkari josta näkee MTV3:n ja Nelosen ovat plussaa; Urkkaruutua ei missaa vaikka bussissa istuskelisi.

Hattrickkaajalla loistovalinta.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Minulla on käynnykkä automaattisesti koneeseen yhteydessä bluetoothilla, mikäli vaan olen koneen vieressä. Laturin piuha on tossa vieressä, mitä käytän jos tarvetta esiintyy.

Mikä sen telineen lisäarvo on?

No tollasen telakointihärdellin lisäarvo mulle on se, että kun tässä muutaman vuoden olen sellasta SonyErkin kanssa käyttänyt, niin on ollut kätevä työpisteelle saapuessaan lyödä puhelin telineeseen ja se siinä sitten synkronoi itsensä ja latautuu samaan aikaan. Bluetoothia tässä pöytäkoneessa ei valitettavasti ole, joten langattomasti homma ei meikäläisen tapauksessa ainakaan vielä onnistu.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On muuten hienoa tuo puhelimen osto nykypäivänä Suomessa. Keksin tuossa viimeviikolla että uusi puhelin on saatava, eikun kauppaan. Noh, eihän niitä just nyt ollut. Kolme liikettä kävin ja mistään en sopivaa saanut ostettua. No, seuraavana päivänä toiseen kaupunkiin ja uus kierros. Neljännestä liikkeestä sain puhelimen(nokia n73) rahalla ostettua 10 min kytkytarjousten hylkäämisen jälkeen. Eikä se ollut siitä kiinni että juuri tuo malli on saatava vaan sen tyylinen ominaisuuksiltaan.

Vaan ei, puhelinliikkeistä ei puhelimia ostetakkaan niin helposti enää, liittymä olis otettava samalla. Ja kummallista on minusta se että ei sitä kytkypuhelinta voi rahaa vastaan myydä vaan on pitäny lukita se siihen kytkykorttiin. Tyhmää jopa se.
 

efektimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
On muuten hienoa tuo puhelimen osto nykypäivänä Suomessa. Keksin tuossa viimeviikolla että uusi puhelin on saatava, eikun kauppaan. Noh, eihän niitä just nyt ollut. Kolme liikettä kävin ja mistään en sopivaa saanut ostettua. No, seuraavana päivänä toiseen kaupunkiin ja uus kierros. Neljännestä liikkeestä sain puhelimen(nokia n73) rahalla ostettua 10 min kytkytarjousten hylkäämisen jälkeen. Eikä se ollut siitä kiinni että juuri tuo malli on saatava vaan sen tyylinen ominaisuuksiltaan.

Vaan ei, puhelinliikkeistä ei puhelimia ostetakkaan niin helposti enää, liittymä olis otettava samalla. Ja kummallista on minusta se että ei sitä kytkypuhelinta voi rahaa vastaan myydä vaan on pitäny lukita se siihen kytkykorttiin. Tyhmää jopa se.

Seuraavan kerran kun tulee tarvetta puhelimelle, etkä sitä tarvitse juuri samantien, niin tilaa netistä. Saat sen kotiin parissa päivässä ja todennäköisesti halvemmalla kuin kivijalkakaupasta.
 

laKu_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Duunin puolesta tulossa päivitys puhelintilanteeseen: Nokia E61i. Melkonen lahna, sanon minä.

Lahnalla mennään nykyään täälläkin duunissa, ei tosin Nokialla vaan Samsung i600:lla. Parin päivän tutustumisen jälkeen mainio peli, Windows Mobile on yllättävän kiva käyttää kaikkien näiden Nokia -vuosien jälkeenkin.

Erona tuohon Nokiaan nyt tulee ensimmäisenä (käyttiksen lisäksi) mieleen nopeammat yhteydet - HSDPA mikälie. No, surffailu on sopivan sukkelaa, joten sopii tarpeisiin oikein hyvin. Suosittelen muillekin lahnojen ystäville!
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nokia julkaisi tuossa elokuun lopussa pari uutta kännykkää ja molemmat niistä näyttävät ihan päteviltä noin äkkiseltään. Varsinkin tuo N81 houkuttaa itseäni erittäin paljon. Mutta nyt on vaan sellainen ongelma, etten ole mistään löytänyt tietoa, että koskas ko. malli mahtaa tulla Suomeen myyntiin?

http://www.nokia.fi/link?cid=PLAIN_TEXT_357784
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Palasin tänään taas Nokian haaremiin. Melkein kolme vuotta elin Motorolan kanssa ja Motostakin jäi ihan hyvä maku. Itseasiassa suurin syy Nokia-leiriin palaamiselle oli lähinnä latureiden saatavuus kylässä yms.

Hankin nyt Nokian 6300 puhelimen ja ensivaikutelma on hyvin positiivinen. Pieni, metallikuoret ja hyvä näyttö, en muuta puhelimelta kaipaa. Nyt on ihan kohtuu kamerakin puhelimessa. Tuskin radiostakaan haittaa on.

Hauskaa oli ostaessani tuota puhelinta se, kun kysyin myyjältä datakaapelista (jota ei myynti pakkauksesta löydy) kehtasi hän väittää, että pitää olla Nokian oma kaapeli. En uskonut ja onneksi en, Moton miniusb piuha toimii oikein hyvin Nokiankin kanssa.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Jos jollain on kokemuksia Nokian 6500 classic-luurista, pistäkää ihmeessä kommenttia.
Erittäin tyylikäs puhelin ja haluttais ostaa.

Tyylikäs kyllä, mutta sikahintainen. 6500 Classic oli itseasiassa se puhelin joka herätti hinkuni hankkia uusi puhelin. Onneksi vedin henkeä rauhassa ja harkitsin ja päädyin 6300, ominaisuudet suht samat, mutta hintaa pari sataa vähemmän. Eräs myyjä joka yritti myydä mulle 6500 Nokiaa ei pystynyt perustelemaan miksi minun olisi pitänyt ottaa se. 2 Gb muistikortti 6300 maksaa noin 25 euroa.

Kokemusta ei mulla ei siis puhelimesta, mutta harkitse rauhassa.

Tässä voi vertailla. http://www.nokia.fi/comparephonesconsumerfinland
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Osaakos täällä kukaan suositella jotain Ericssonia tai Nokiaa? Ostan puhelimen tammikuun alussa.

Hintaa saa olla 150-200e, mielellään kohtuu hyvä värinäyttö ja nettimahkut saisi olla, kameralla ei niin väliä kun en tarvitse juurikaan... Radio ja mp3-soitin myös aika sama, joskin fm-radio voisi olla hyvä lisä.
 

dal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne parit
Osaakos täällä kukaan suositella jotain Ericssonia tai Nokiaa? Ostan puhelimen tammikuun alussa.

Hintaa saa olla 150-200e, mielellään kohtuu hyvä värinäyttö ja nettimahkut saisi olla, kameralla ei niin väliä kun en tarvitse juurikaan... Radio ja mp3-soitin myös aika sama, joskin fm-radio voisi olla hyvä lisä.

Liippaa tämä mun viesti vähän tuota ylläolevaa, joten menkööt lainauksena. Ostin tuossa viikko sitten Nokia 6131-mallisen puhelimen ku rupes elämäni ensimmäinen läppäpuhelin houkuttelemaan. En oo kyllä hetkeäkään katunu. Verrattuna entiseen (Nokia 6070) kaikin puolin parempi tuo puhelin, näyttö varsinkin ihan eri planeetalta. Bluetuuttia, infrapunaa ja muuta löytyy, samaten radio ja mp3-soitin, muistikorttipaikkaa, kameraa jne. Hintaa oli mulle 189e, eli osuu tuohon mainitsemaasi hintahaarukkaankin.

Tutustumisen arvonen ainaki mun mielestä, jos läppäpuhelimet miellyttää.
 

Jarzki

Jäsen
Itselläni kohta viikonpäivät ollut käytössä Nokian 6131. Muuten kelpaa minulle täysin, mutta akku on luvalla sanoen heikko ja radion kuulumattomuus kaiuttimen kautta myös miinusta. Tosin en ole niin tarkasti puhelimia seurannut, jotta voisin sanoa onko tuota ominaisuutta muissakaan puhelimissa. Kyseisen puhelin sisältää aika tarkalleen kaikki vähänkään tarpeelliset ominaisuudet, mutta ei kuitenkaan ole mikään "ökypuhelin".

Tälläista asiaa oli kesän alussa. Kun nyt on tullut puhelinta pidemmän aikaa käytettyä, niin olen huomannut, että keskimäärin joka kolmas päivä saa akkua olla lataamassa, mutta sekin johtunee lisääntyneestä käytöstä. Mikäli käyttö rajoittuu vain muutamaan puheluun päivässä, niin menee pidempäänkin, eikä akkua todellakaan tarvitse koko aikaa olla lataamassa. Mielestäni aika normaali kesto akulle. Tottakai mikäli musiikkia kuuntelee mp3-soittimen kautta, se syö aavistuksen enemmän, mutta yksittäisiä biisejä silloin tällöin kuunneltuna ei mitään erikoista virran syömistä ole.

Ominaisuudet minulle ovat täysin riittävät, kun pystyy tarvittaessa ottamaan kuvankin. Toki se vaatii hyvän valon, mikäli kunnollisen otoksen meinaa saada. Mutta suosittelen ehdottomasti lake 79:lle tätä puhelinta.

Sen verran voin sanoa, että kun nyt on jostain kumman syystä puhelin ruvennut putoilemaan turhankin usein, niin joskus harvoin virta puhelimesta katkeaa varoittamatta. Tätä tapahtunut pari kertaa viestiä lähettäessä. Mutta tätäkin vain sen jälkeen, kun luuri on ottanut osumaa, ennen sitä toimi täysin moitteetta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Hmm, kiitos vihjeestä. Läppäpuhelinta olen kyllä miettinyt, mutta vielä kertaakaan ei ole tullut ostettua, ehkä nyt sitten. Puhelimen pieni muisti (11mt.) tosin vähän mietityttää, mutta onhan tuohon saatavilla sitä lisää muistikorttipaikkaan.

Toinen puhelin mitä mietin on Erickssonin 550i, kamerapuhelin enemmän taitaa olla, mutta näytti hyvältä ja täytyy harkita. Lisäksi myös Sony Ericsson K530i olisi mietinnän alla. Pitänee kysellä myyjältäkin vielä.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Hintaa saa olla 150-200e, mielellään kohtuu hyvä värinäyttö ja nettimahkut saisi olla, kameralla ei niin väliä kun en tarvitse juurikaan... Radio ja mp3-soitin myös aika sama, joskin fm-radio voisi olla hyvä lisä.
Mulla on 2,5v ollu nokia 6230i, ostin sen Juhannuksena 2005, hinta oli silloin 330€, joten voi olettaa että se olisi pudonnut, en kyllä tiedä saako vielä alle 200. Värinäyttö on, gprs toimii. kamera on hyvä (1,3megapixeliä) fm-radio on ja mp3 -soitin. Yhdet kuoret olen joutunut ostaa, sekä pitkän aikaa on pitänyt ostaa uusi akku, nykyään joutuu ladata joka yö. Mp3 soitin toistaa musiikkia hyvin, kunhan musiikki on .mp3 muotoa, eli .wmw tai muut eivät toimi, tämä rajoittaa hieman musiikkia, ellei osaa vaihtaa noiden muotoja. Puhelin tukee sd -muistikortteja, ja mulla on nyt puolen gigan kortti kiinni, sai sinne muutaman musiikkikappaleen laitettua. Ja kestävä tää puhelin on kans, se on tippuillu ja kolhiintunu ja vaikka mitä, mutta vieläkin toimii ihan hyvin. Tosin antenni on vähän irti, eli jos takakuori ei ole paikoillaan, ei ole verkkoa. Myös kaiutin on useiden kolhujen ansiosta hieman heikko, mutta kyllä tällä vielä toimeen tulee helposti. Suosittelen, jos vaan löytyy sopivan hintaisia.

Elazi
 

Tunturisusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kylläpä tuo 6230i:kin on jo niin vanha malli, että tuuria täytyy olla jos meinaa vielä uutena jostain löytää. Esimerkiksi hintavertailu.fi ei tunne enää koko kapulaa, ainkaan jos hakee mbnetin kautta.

Itse laitoin pöljyyksissäni joku aika sitten tuon 6500 classicin. Ei sillä että olisi huono, itseasiassa taitaapi olla paras kapula, jonka olen omistanut, mutta kun eipä tuolle uuden hankinnalle taaskaan ollut mitään järkevää syytä, piti vaan saada kun oli muka niin hieno. Ja onhan se, mutta halvemmallakin pärjäisi aivan yhtä hyvin...
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
6230i täältäkin löytyy (kai, en ole ihan varma mallista).

puhelin on ollut vissiin 2,5 vuotta käytössä ja maksoi muistikortin (512mb) kera aikanaan jotain 200 €. Vaihdossa annoin huonokuntoisen silloisen 6000-sarjalaisen.

Toiminut mallikkaasti tähänkin asti, ei oikeastaan mitään ongelmia ole ilmennyt. Joskus buuttaa itsensä, mutta tätäkin tapahtuu n. kerran kuussa.

Uutta ei ole tarvis ostaa, kun tällä pärjää jenkkilässä ja muualla ulkomailla. ominaisuuksiakin on nuo aikaisemmassa viestissä mainitut.

Suoraan sanottuna vituttaa nuo nykyajan luurit joissa on mielestäni kaikenmaailman turhakkeita. Videopuheluita jne. Ei minulle kiitos.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Hmm, kiitos vihjeestä. Läppäpuhelinta olen kyllä miettinyt, mutta vielä kertaakaan ei ole tullut ostettua, ehkä nyt sitten. Puhelimen pieni muisti (11mt.) tosin vähän mietityttää, mutta onhan tuohon saatavilla sitä lisää muistikorttipaikkaan.

Toinen puhelin mitä mietin on Erickssonin 550i, kamerapuhelin enemmän taitaa olla, mutta näytti hyvältä ja täytyy harkita. Lisäksi myös Sony Ericsson K530i olisi mietinnän alla. Pitänee kysellä myyjältäkin vielä.

Jos sulle kelpaa hinnat alkaen malli, niin suosittelen Nokia 3110classicia. Työpuhelimeksi ostin ton ja toimii kun junan vessa. Lisäksi laite on jämerä ja akkukin on todella kestävä. Miinuspuolena on se, että lataaminen juuri ilmeisesti tuon tehokkaan akun takia kestää melkein kolme tuntia. Muistikortinkin tohon saa jonnekin tungettua.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mä tilasin Verkkokauppa.com:ista Nokia 3500 classicin. Kävin Elisan kaupassa hiplaamassa 3110-mallia ja se oli helvetin kevyt ja muovinen. Kyseessä oli tosin sellainen "dummie", ei siis olikea puhelin. Ehkä tuomitsin laitteen väärin perustein? Tuo 3110 olisi mulle ominaisuuksiltaan riittänyt, 3500 taas on niin uusi ettei sitä vielä saa. Hintaeroa näillä ei ole kuin 10€, joten kannattaa siis 3500 tsekata jos 3110 houkuttaa. Toivottavasti vehje on kohta kaupoissa.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Miinuspuolena on se, että lataaminen juuri ilmeisesti tuon tehokkaan akun takia kestää melkein kolme tuntia.

Kevytlaturi AC-3E: anto: 350mA
Akku BL-5C kapasiteetti
1020 mAh

Oman kommunikaattorin mukana tuli
pikalaturi AC-4E ja se lupaa DC 5V / 890mA


että laturia vaihtamalla pääsisit vähän päälle tuntiin
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Kevytlaturi AC-3E: anto: 350mA
Akku BL-5C kapasiteetti
1020 mAh

Oman kommunikaattorin mukana tuli
pikalaturi AC-4E ja se lupaa DC 5V / 890mA


että laturia vaihtamalla pääsisit vähän päälle tuntiin

Kiitos vinkistä! Pitää laittaa harkintaan, jos tuosta laturista ei tarvi itseään kipeäksi kärsiä.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Nonii, on aika hankkia uusi puhelin ensimmäistä kertaa ehkä viiteen vuoteen.

Itselleni oikeastaan ainoat kriteerit uutta puhelinta etsiessä ovat QWERTY-näppäimistö ja WLAN-mahdollisuus irkkaamiseen ja jatkoaikailuun sohvalta. Huomasin, ettei Nokialta markkinoilla taida olla kommunikaattorin lisäksi kuin mallit E70 ja E61i, joista tuo täydellinen näppis löytyy. HTC:n mallit ovat herättäneetkin mielenkiintoni, erityisesti TyTN ja S730 kiinnostavat. Sattuukohan kellään olemaan kokemusta näistä tai vinkkiä muihin vastaaviin luureihin?
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
tai vinkkiä muihin vastaaviin luureihin?

Suosittelen lämpimästi MikroPC lehdenkin vuoden mobiilituotteeksi valitsemaa Sony Ericssonin P1i puhelinta.

Löytyy kaipaamasi ominaisuudet, kosketusnäyttö, ja paljon muuta.
Hintalaatu suhde mielestäni todella hyvä, saa monesta paikasta alle 500€:n.
 

Kumikaksonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nonii, on aika hankkia uusi puhelin ensimmäistä kertaa ehkä viiteen vuoteen.

Itselleni oikeastaan ainoat kriteerit uutta puhelinta etsiessä ovat QWERTY-näppäimistö ja WLAN-mahdollisuus irkkaamiseen ja jatkoaikailuun sohvalta. Huomasin, ettei Nokialta markkinoilla taida olla kommunikaattorin lisäksi kuin mallit E70 ja E61i, joista tuo täydellinen näppis löytyy. HTC:n mallit ovat herättäneetkin mielenkiintoni, erityisesti TyTN ja S730 kiinnostavat. Sattuukohan kellään olemaan kokemusta näistä tai vinkkiä muihin vastaaviin luureihin?

Täällä odotellaan vesi kielellä tämän ilmaantumista myyntiin. Oikeastaan siinä olisi täydellinen paketti omiin tarpeisiin ainakin paperilla. Jäin koukkuun näihin tuon nykyisen Qtek 9100 -mallin kanssa, eikä paluuta edelliseen taida enää olla. Tuo tuskin on paras markkinoilla olevista tai tulevista WM-luureista, mutta hinta/varustelusuhteeltaan ehdotonta kärkipäätä. Huolto ja muut vastaavat hommat on tietenkin ongelmana, kun Suomesta ei edustusta löydy, mutta pari viikkoa tai jopa kuukauden järkiään noiden Nokioiden huollotkin kestää.

Edittiä: Lisätäänpä vielä jotain näin ajankuluksi, jos Windows Mobile –vehkeet kiinnostavat. Nimenomaan qwerty-näppäimistöllä varustetut sellaiset.

HTC TyTN II
Mikäli tässä olisi VGA-näyttö, niin olisi myös omana vaihtoehtonani. Ei QVGA huono ole, varsinkin kun on paljon vähemmän virtasyöppö kuin VGA, mutta onhan siinä käytännön eroa ja paljon. 320x240 vs 640x480. Suurimmista kaupungeista löytyy HTC:n edustajat joten voi käydä vaikka paikanpäällä hypistelemässä ja tietenkin takuu- ja muut hommat olettaisi hoituvan sujuvasti.

Toshiba Portege G900
Alkupään vehkeissä jos jonkinmoista ongelmaa kuulemma, jotka sittemmin saatu ainakin suurimmaksi osaksi kuriin. GPS puuttuu, mikäli kokee sen häiritsevänä. Näyttö ns laajakuva 800 x 480

iMate Ultimate 9205
Ominaisuuksiltaan “tuttua” TYTN II-tasoa, hinnaltaan oletettavasti korkeampi. Tässäkin tosin VGA-näyttö.

iMate Ultimate 7150
Julkaisuaika vissiin joskus ensi vuoden puolella, jos sittenkään. Lopullisia specsejä ei ilmeisesti ole vielä varmuudella julkaistu, joten toistaiseksi ei ole varmuutta mitä edes odottaa. Ensimakustelut ainakin vaikuttavat lupaavilta.

Onhan näitä tietenkin muitakin, mutta nuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen. Kosketusnäyttöhän näissä on kaikissa luonnollisesti, ja ainakin itselläni tuosta ominaisuudesta on tullut niin sanotusti pakollinen varuste puhelimeeni. Joidenkin mielestä nämä ovat liian isoja kuskattavaksi mukana, mutta ainakaan itselläni ei moista ongelmaa ole ollut. Toki kakkosluurina harrastuksissa ja baareissa on myös olemassa kaiken varalta, mutta se nyt ei ole muutenkaan kovin huono ajatus jos ns oikean puhelimen hinta hipoo jopa tuhatta euroa. Tuossa vielä hyvä sivusto Windows Mobile laitteista kiinnostuneille.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös