Puhelimena ollut aina Nokia ja Samsungista ei ole kokemusta. Jos joku pystyisi jakamaan omia kokemuksiaan Samsungista tai erityisesti mainitsemastani mallista ottaisin tiedot erittäin mielelläni vastaan.
Omassa käytössäni ei ole ollut kuin yksi Samsung, joka sekin vain pari kuukautta kun en tykännyt. Lisäksi olen toiminut puhelinten myyjänä kolmisen vuotta, tosin siitäkin on aikaa n. 1,5 vuotta, joten on voinut jotkin asiat muuttua.
Tosiaan mitä on tullut Samsungeja kokeiltua, niin valikot ovat suhteellisen helppokäyttöiset, hyvin samanlaiset kuin Nokialla. Tekstiviestien kirjoittaminen on pirun hankalaa, mutta kyllä siihenkin tottuu. Mitä olen kuullut ja todennut niin akut ovat yleensä Samsungeissa todella huonoja, tosin nykyään mikään puhelin kestä oikeastaan mitään, mutta olen kuullut erityisen paljon huonoa Samsungeista. Itse vaihdoin Samsungin pois kun tuntui liian lelumaiselta minun käyttööni.
Kun olin jälleenmyyjänä, törmäsin Samsungin huollon huonouteen. Sysi paska! Toivon, että se on nykyään parantunut. Normaali takuukorjaus johon kuului päivitys ja yleinen tsekkaus kesti n. 2-4 viikkoa. Fyysisten vaurioiden korjaaminen törkeän kallista. Eräässä tapauksessa oli näyttö hajonnut Samsungista joka oli 150 € arvoinen. Kuukauden päästä tuli puhelin takaisin ja 200 € korjauksen hinta arvio! No asiakas ei tietenkään haluanut sitä korjauttaa, niin mätkäsivät hänelle 70€ ylimääräisen laskun puhelimen avauksesta! Siitä syntyi aika soppa jota selviteltiin kauan. Samsungit ovat vielä aika köykäisiä ottamaan fyysisiä vaurioita. Vastaava tapaus Nokian huollossa n. 70 € ja viikon sisällä puhelin takaisin.
Tämä siis syrjäkaupungilla eli virallisia huoltoja ei läheltä ollut, niin joutui lähettelemään puhelimia pitkin poikin. Tietoni ovat suht vanhoja ja kun puhelimet ovat yleistyneet niin uskon huollon parantuneen. Huollon hinnat ovat kyllä tärkeitä ottaa selville, koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja sillä voi säästää kahden puhelimen hinnan helposti.