Uusi kännykkä

  • 1 251 395
  • 5 800

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Tänään kävin hakemassa Samsung Galaxy s2:sen. Aiemmin luurit olleet Nokialaisia, viimeisimpänä N900, joten ensi kertaa Android-vempele käsissä pyörii. Kahvilla olen aluksi ollut mutta eiköhän tämäkin luuri ala taipumaan näpeissä ajan kanssa. N900 ei saanut juuri mitään juttuja ladattua tai muuten muokattua, ainakaan tälläinen peruskäyttäjä, joten androidin market tuntuu huimalle, eikä oikein tiedä mitä sieltä kannattaisi latailla. Andoroid-ketjukin tuntuu viime aikoina olleen aika hiljainen, joten vinkkejä mielelläni niin itse puhelimen käytöstä, kuin ladattavasta tauhkasta olisi mukava kuulla.
Muuten tuo s2 näyttää mahtavalle ja tuntumakin on parempi niin valikoissa kuin nettikäytössäkin.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään kävin hakemassa Samsung Galaxy s2:sen. Aiemmin luurit olleet Nokialaisia, viimeisimpänä N900, joten ensi kertaa Android-vempele käsissä pyörii. Kahvilla olen aluksi ollut mutta eiköhän tämäkin luuri ala taipumaan näpeissä ajan kanssa. N900 ei saanut juuri mitään juttuja ladattua tai muuten muokattua, ainakaan tälläinen peruskäyttäjä, joten androidin market tuntuu huimalle, eikä oikein tiedä mitä sieltä kannattaisi latailla. Andoroid-ketjukin tuntuu viime aikoina olleen aika hiljainen, joten vinkkejä mielelläni niin itse puhelimen käytöstä, kuin ladattavasta tauhkasta olisi mukava kuulla.
Muuten tuo s2 näyttää mahtavalle ja tuntumakin on parempi niin valikoissa kuin nettikäytössäkin.

Vinkkinä vain: Matkapuhelinfoorumi

Sieltä löytyy kattavasti tietoa periaatteessa kaikesta mahdollisesta, joka liittyy matkapuhelimiin. Esimerkiksi Galaxy S II:n oma käyttökokemusketju ja Androidin sovelluksia varten oma ketju.
 
nokia 1997-

eilen otin jatkoa nokia uralleni uudella e6:lla. Toimii kuin rasvattu ja aivan loistava autolla ajaessa kun pystyy nopeasti käyttämään tarvittaessa s-postia/viestejä.

Mielen johteesta harhauduin uusille android vesille, mutta tuttu ja turvallinen nokia vei voiton ja sain myytyä nokian itselleni. jotenkin uusissa älypuhelimissa on kadonnut se mitä haluan puhelimelta, yksinkertainen kuten käyttäjänsä, sähköposti, kalenteri ja ennen kaikkea akun kesto.

Tänä päivänä malleja tehdään minusta enemmän sosiaalisenmedian käyttäjille ja kun itse en kuulu niihin niin valinta oli helppo. Ja pelaaminen kännykällä ei myöskään ole omajuttuni.

taidan kuulua nokian kapeaan ja uskolliseen kaartiin, kaadun saappaat jalassa täällä perämettällä suossa, mutta onpahan jussi paita päällä lämmittämässä..

Tämän uran kanssa mennään ja elämä on helppoa kun ei tiedä paremmasta :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mites nyt on Java-sovellusten kanssa, kun ei meinaa päästä esim. Sampon nettipankkiin ollenkaan? Luin, että Javaa ei ole ladattavissa kännyyn, vaan se pitäisi saada valmistajalta jotenkin. Häh? Mulla on Galaxy S2, miten saan siihen Javan, mikä nyt onkaan.
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, tuli hommattua tuo Huawei U8800. Ihan näppärän ja hyvän tuntuinen puhelin on näin parin tunnin näpertelyn perusteella. Nyt pari kysymystä, itselläni on DNA liittymä ja siinä matkanetti. Täytyykö tuosta puhelimesta säädellä joitakin internet asetuksia tms? Vai toimiiko sillä periaatteella, sim-kortti sisään, puhelin päälle ja surffailemaan ja näppäilemään? Mulla on pari aikasempaa puhelinta ollu, millä on nettiin päässy. Niihin on aina tullu operaattorilta viestinä joitakuita internet (tms) asetuksia tekstiviestinä. Nyt ei tullut. Mietityttää..

On se kumma, meikäläisellä ikää rapia 20v ja tuntuu, että ei näitä nykyajan vehkeitä osaa käyttää.. Ehkä mä vielä opin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Joo, tuli hommattua tuo Huawei U8800. Ihan näppärän ja hyvän tuntuinen puhelin on näin parin tunnin näpertelyn perusteella. Nyt pari kysymystä, itselläni on DNA liittymä ja siinä matkanetti. Täytyykö tuosta puhelimesta säädellä joitakin internet asetuksia tms? Vai toimiiko sillä periaatteella, sim-kortti sisään, puhelin päälle ja surffailemaan ja näppäilemään?

Taitaa tuo tekstiviesti toimia vain Nokian luureissa, tai siis ainakaan osassa Androideista ei ole (jumalauta, Nokialla on kerrankin jotain käytettävyyttä parantavaa, jota ei ole muilla!!). Jos ostat puhelimen operaattorilta kytkynä, niin siinä on yleensä kaikki valmiina, mutta muuten ne joutuu asettamaan itse.

Googletuksen tulos, tietojen oikeellisuudesta en osaa sano.

Asetukset Android puhelimiin - Matkapuhelin - DNA Keskustelupalsta
 

Receiver

Jäsen
Suosikkijoukkue
VG-62, TPS, TuTo, Suomen maajoukkue
ZTE Blade

Saunalahti tarjoaa Android 2.2 päivityksen ZTE Bladelle. Uusina ominaisuuksina aiempaan 2.1 versioon on ainakin mahdollisuus käyttää puhelinta wlan-tukiasemana. Päivitys löytyy täältä.

Linkki vie Elisan sivuilla olevaan ZTE Bladen Android-päivitykseen
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Viikko sitten ostamani Samsung Ace ei tahdo liittyä tietokoneeseeni millään. Kone ilmoittaa, että laitteen ohjainohjelmisto on asennettu, mutta kännykkää ei näy PC Studion ikkunassa. Ohjelma huomauttaa: "Valitse PC Studio (PC Manager) -yhteystila matkapuhelimessa" mutta missään kohtaa puhelin ei anna vaihtoehtoa valita yhteystilaa. Samsung-expertit, vinkkejä?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Uusi työsuhdeluuri E7 on varsin mielenkiintoinen paketti. Mielenkiintoinen senkin takia, että itse olin jo tippunut älypuhelinjunasta täysin, ennen kuin sain tän uuden kapulan haltuuni. Paljonhan luurissa on kaikkea jännää ohjelmistoa ja gismoja, mutta en koe niitä isoa osaakaan tarvitsevani. Tiettyjen perusjuttujen ja asetusten löytäminen on vienyt vähän aikaa ja ehkäpä niiden sijoittelussa on mielestäni pientä epäloogisuutta. Akun kesto on kyllä jotain itkun ja naurun välimaastosta. Ihan kalamasti ei tarvitse luurin kanssa pelata, jos ei hetkeen ole mahdollisuutta sitä ladata. Mutta kyllä tän käytön perusteella olen ihan tyytyväinen tähän, kunhan nyt vaan pääsee enemmän perille. :)

Lisätään nyt se vielä, että varmasti tuolla saa mukavasti aikansa kulumaan esim. bussi, tai junamatkalla, kun en läppäriäkään omista.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko iPhone5:sen ja Nokia N9:sen julkaisuajankohdasta tullut vielä mitään infoa? Ei ainakaan meikäläiseen silmiin ole eksynyt.

Duunipaikka vaihtuu 1.9. ja joutuu siirtämään liittymän omiin nimiin ja hankkimaan puhelimen HTC Desire Z tilalle. Tuleva omenaluuri ja N9 houkuttelevat tällä hetkellä eniten. Jos noiden julkaisu venyy jouluun täytyy varmaan tyytyä Galasy S2:seen. Ellen käytä jotain ikivanhaa luuria kunnes jompikumpi noista ilmestyy. Ongelmaksi vain muodostuu numeronsiirtelyrumba, sillä ajattelin älypuhelimen ostaa kytkynä mistä halvimmalla nyt onnistuu.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Onko iPhone5:sen ja Nokia N9:sen julkaisuajankohdasta tullut vielä mitään infoa? Ei ainakaan meikäläiseen silmiin ole eksynyt.
Viimeisin huhu iPhone5:sta on että se tulisi kauppoihin lokakuun alussa (julkistettaneen syyskuussa), epäilemättä kapuloita on saatavilla aika rajoitetusti ja Suomen myyntiintulon ajankohta voi olla myöhemminkin.

Veikkaisin että N9 tulee aikaisemmin, muuten puhelimen julkaisussa ennen juhannusta ei ole mitään järkeä jos se ei ole kohtapuoliin saatavilla.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En näe oikeastaan mitään syytä hankkia iphone 5:ttä, jos välttämättä tuon ikonimatriisin haluaa puhelimekseen ja leikkiä sen olevan jotenkin edistyksellistä suunnittelua, iphone 4 saa pinnalleen saman ios 5:n ja hinnat ovat varmasti huomattavasti järkevämpiä kuin vitosella. Mitään oikeasti mullistavaa ja uuttahan tuossa uudessa iphonessa ei ole. Edes verrattuna neloseen.

Ruotsalainen operaattori kertoi N9 julkistuksen jälkeen saavansa sitä myyntiin syyskuussa. Onko se totta vai ei on toinen asia, mutta tuo lienee paras arvaus ajankohdasta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En näe oikeastaan mitään syytä hankkia iphone 5:ttä, jos välttämättä tuon ikonimatriisin haluaa puhelimekseen ja leikkiä sen olevan jotenkin edistyksellistä suunnittelua, iphone 4 saa pinnalleen saman ios 5:n ja hinnat ovat varmasti huomattavasti järkevämpiä kuin vitosella. Mitään oikeasti mullistavaa ja uuttahan tuossa uudessa iphonessa ei ole. Edes verrattuna neloseen.
Toiset tykkää tyttärestä ja toiset äidistä. En itse ole saanut mitään lisäarvoa Androidin widgeteistä ja muokattavuudesta verrattuna edelliseen puhelimeen iPhone 3GS:ään. Nelosta en harkitse, koska se on kuitenkin jo vuoden vanha puhelin. Eivätkä nelosen ja kolmosen hintaerotkaan ole mitenkään merkittävät tällä hetkellä, joten tuskinpa nelosen ja vitosenkaan erot tulevat olemaan.

Ruotsalainen operaattori kertoi N9 julkistuksen jälkeen saavansa sitä myyntiin syyskuussa. Onko se totta vai ei on toinen asia, mutta tuo lienee paras arvaus ajankohdasta.
Kiitos. Eiköhän N9 seuraava luuri tule olemaan. Itselleni tärkeintä on puhelimen käytön sujuvuus, ja testien/mielipiteiden perusteella en mene metsään jos uuden Nokialaisen hankin. Sovelluksiakaan en hirveästi tarvitse, mutta täytyy toivoa, että jotakin Meegolle koodataan.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kiitos. Eiköhän N9 seuraava luuri tule olemaan. Itselleni tärkeintä on puhelimen käytön sujuvuus, ja testien/mielipiteiden perusteella en mene metsään jos uuden Nokialaisen hankin. Sovelluksiakaan en hirveästi tarvitse, mutta täytyy toivoa, että jotakin Meegolle koodataan.
Itselläni on nyt tämä iphone nelonen ja sovellukset mitä tällä nyt tarvitsee/tulee käytettyä on: facetube, twitter, angry birds, spotify, dropbox. Olen aika varma, että oikeasti noin 90% maailman app-tarpeesta on tuossa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselläni on nyt tämä iphone nelonen ja sovellukset mitä tällä nyt tarvitsee/tulee käytettyä on: facetube, twitter, angry birds, spotify, dropbox. Olen aika varma, että oikeasti noin 90% maailman app-tarpeesta on tuossa.
Omalla kohdallani varmastikin aika sama, paitsi spotifya en käytä, joten korvataan se ReittiGPS:llä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
DNA lupaili lähetellä mulle Samsung Galaxy Minin ens viikkoon mennessä, ei paha hinta, euro kuussa 24kk:n ajan, joten kyllähän tuo kelpaa, varsinkin kun N97 rupeaa olemaan aika tiensä päässä. Onkos kellään kokemusta tuosta luurista, tekeekö sillä yhtään mitään?
 

DaHolla

Jäsen
DNA lupaili lähetellä mulle Samsung Galaxy Minin ens viikkoon mennessä, ei paha hinta, euro kuussa 24kk:n ajan, joten kyllähän tuo kelpaa, varsinkin kun N97 rupeaa olemaan aika tiensä päässä. Onkos kellään kokemusta tuosta luurista, tekeekö sillä yhtään mitään?

Ostin Galaxy Minin hetken mielijohteesta 109 eurolla ja tuli testailtua sitä muutama tunti. Ihan ok luuri jota voisi verrata vaikka Zte Bladeen joka on suunnilleen saman hintainen. Isoin ero esimerkiksi Bladeen on resoluutio, Minin resoluutio taitaa olla 320x240 ja Bladen resoluutio on 480x800. Noin muuten voisi sanoa että halpa ja ihan näppärä puhelin jolla on hyvä tutustua Android- maailmaan.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ostin Galaxy Minin hetken mielijohteesta 109 eurolla ja tuli testailtua sitä muutama tunti. Ihan ok luuri jota voisi verrata vaikka Zte Bladeen joka on suunnilleen saman hintainen. Isoin ero esimerkiksi Bladeen on resoluutio, Minin resoluutio taitaa olla 320x240 ja Bladen resoluutio on 480x800. Noin muuten voisi sanoa että halpa ja ihan näppärä puhelin jolla on hyvä tutustua Android- maailmaan.

Joo, toi resoluutio tosiaan on matala, ja näyttö muutenkin pieni. Enpä mä sinänsä ihmeitä tarvi, lähinnä tulee Hesarin mobiilia ja Facebookkia kännykällä selailtua. Ja kun kerran lähes ilmaiseksi tuon saa, niin kyllähän se kannattaa käyttöön ottaa. En epäile hetkeäkään, etteikö kuitenkin paremmin toimi kuin nykyinen N97. Fyysistä näppistä tulee kyllä varmaan ikävä.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Itselläni on nyt tämä iphone nelonen ja sovellukset mitä tällä nyt tarvitsee/tulee käytettyä on: facetube, twitter, angry birds, spotify, dropbox. Olen aika varma, että oikeasti noin 90% maailman app-tarpeesta on tuossa.
Kuulun varmaan sitten siihen 10%:iin kun mulla on eniten käytössä Week Cal, qFolio, OP-mobiili, Skype ja Karttaselain (ja välillä Bit Map). Eniten tulee tosin käytettyä selainta, mailia ja iPodia.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Nokialainen c6 tuli hommattua entisen satavuotiaan tilalle ja kyllähän ne tekstaritkin näillä nakeilla pikkuhiljaa ovat lähteneet menemään. Itse en niin ole kiinnostunut mistään diipadaapasta, mutta kamera vaikuttaa hyvältä ja näytöllä kokoa, ettei tarvitse arvailla mitä kuvassa esiintyy.

Krapula/känniostos entisen kadonneen tilalle, mutta kai tällä taas jokunen vuosi mennään.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Liiga ei ihan vielä pyörähdä käyntiin, mutta tulipa mieleeni... Millä puhelimilla jatkoaikalaiset ovat onnistuneesti pyöritelleet nelosen maalikoosteita? Pieni detailji sinänsä, mutta lähinnä kiinnostaa, että pyörivätkö nuo sujuvasti millään laitteella? Tableteilla varmastikin.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Liiga ei ihan vielä pyörähdä käyntiin, mutta tulipa mieleeni... Millä puhelimilla jatkoaikalaiset ovat onnistuneesti pyöritelleet nelosen maalikoosteita? Pieni detailji sinänsä, mutta lähinnä kiinnostaa, että pyörivätkö nuo sujuvasti millään laitteella? Tableteilla varmastikin.

SGS 2.2.1 ja Androidin oma nettiselain. Hyvin pyörii niin kuin netistä löytyvät NHL-streamitkin. Noilla uudemmilla tuplaydinvehkeillä pyörii varmasti paremminkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös