Uusi kännykkä

  • 1 252 971
  • 5 800

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
On tuolla listattu halvempiakin luureja joihin saisi Spotifyn.

Alle satasella pääsee jos ostaa vaikka Nokian 5230:n tai jonkun ei-kosketusnäytöllisen. Sitten seuraava asia on päättää riittääkö esim. 5230 kamera enää tarpeisiisi...
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Saanko Spotifyn toimimaan Nokian C5-03 puhelimella? En kyllä ihan noinkaan paljoa olisi halukas puhelimesta maksamaan, jotta saan siihen Spotifyn.

Saa toimimaan, tai ainakin minulla toimii. Eikä ole kyllä ollut mitään valittamista sen suhteen, eikä oikeastaan minkään muunkaan kanssa tämän puhelimen suhteen. Ei taatusti ole parhaita kosketusnäyttöpuhelimia, mutta minun käyttööni täysin riittävä.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
N8:n omistajana nyt 24h ja hyvältä tuntuu. eka kosketusnäyttökapula ja ei kummempia ongelmia. Jopa tekstiviestien kirjoitus toimii yllättävän hyvin ja kun ei ole oikeita näppäimiä, niin eipähän tule turhan pitkiä viestejä tehtyä>säästyy aikaa muuhun.

Yksi asia ihmetyttää. Miksi uudessa ovi palvelussa ei saa puhelimen kalenteria muokattua tietokoneella muuten kuin synkronoimalla sen s-postin kanssa? Vanhassa Suitessa näin pystyi tekemään. Miksi mun pitää käyttää jotain s-postin kalenteria ja synkronoida se Nokian kanssa? Miksi ei voi vaan laittaa piuhaa kiinni ja operoida suoraan? Siis olenko nyt ihan pihalla vai saako jonkun sovelluksen haettua???

Tyhmäksi tässä itsensä tuntee ja hieman jääräpäiseksi. S-posteja on gmail ja Lotus, mutta en haluaisi kummankaan kautta operoida.
 

Lavis

Jäsen
9. Xbox Live -pelipalvelu

Windows Phone 7:n Xbox Live -toimintoon voi kytkeytyä samoilla tunnuksilla kuin Xbox 360 -pelikonsolin Live-verkkopalveluun. Pelaaja voi jatkaa kotona kesken jäänyttä peliä älypuhelimella, koska laitteet jakavat pelien tallennustiedot.

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Tämä ominaisuus Windows Phone 7 -puhelimessa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
9. Xbox Live -pelipalvelu

Windows Phone 7:n Xbox Live -toimintoon voi kytkeytyä samoilla tunnuksilla kuin Xbox 360 -pelikonsolin Live-verkkopalveluun. Pelaaja voi jatkaa kotona kesken jäänyttä peliä älypuhelimella, koska laitteet jakavat pelien tallennustiedot.

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Tämä ominaisuus Windows Phone 7 -puhelimessa.
Tietysti, tuskin puhutaan Mass Effect 3:n jatkamisesta puhelimella vaan ennemminkin näistä Live Arcade peleistä tyyliin Plants & Zombies.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tietysti, tuskin puhutaan Mass Effect 3:n jatkamisesta puhelimella vaan ennemminkin näistä Live Arcade peleistä tyyliin Plants & Zombies.

Ajattele hieman pidemmälle. Uusissa älyluureissa on kuulemma tehoa jo Pleikkari 2:n verran grafiikan pyöritykseen, vuoden-parin päästä varmaan puhutaan jo PS 3 tasosta (ellei jo aikaisemmin).

Luuri kiinni televisioon ja saat jatkaa peliä vaikkapa kaverilla.

Ei mikään ihan hassu visio tuokaan.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Aika paljon saa tapahtua pilvipalveluiden, mobiiliverkkojen ja kännyköiden virrankäytön saralla ennen tuota =P

No, symbianiinhan on tulossa natiivi DLNA-tuki.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
ZTE Blade alkoi kikkailla omiaan, joten päätin hypätä takaisin nokialaiseen. Viikon verran jaksoin odotella Bladea takaisin, ja kävin sitten hiplaamassa tyrkyllä olevat mallit lävitse. Onhan noiden Desirien ja Galaxyjen käyttösulavuus vaan parempaa kuin halpis-Bladessa, mikä ei liene mikään yllätys. Paskojahan ne toki ovat, mutta päätin antaa nyt kuitenkin mahdollisuuden Sampan Galaxy S II:lle. Ihan paskalta vaikuttaa, mutta pitänee mennä taas koskettelemaan sitä kohta.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Perskele, E72:een asennettiin uusin päivitys softa ja muuten toimii hyvin,mutta Mail for Exchange lakkasi pelittämästä.

Vaikka kuinka olen antanut oikeat tiedot Outlookin käyttöä varten, ei toimi. Olisiko apua tarjolla??
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Morjensta päivää kyselisin hieman kun olen uutta luuria katsastelemassa itselleni:

Ensinnäkin tarkoituksenani olisi hommata kapula, jolla pystyisi kuuntelemaan spotifyta, siinä olisi ainakin viiden megapixelin kamera sekä kohtuullisesti muistia (mielellään ainakin 16 G, tai ainakin mahdollisuus laittaa sellainen muistikortti). Nettiä en juurikaan luurilla käyttäisi, joten sen käytön käytännöllisyys ei ole kovinkaan tärkeää. Budjetti olisi noin 200-300 €, enkä mitään kytkykauppa systeemiä käyttäisi.

Lisäksi kysymys spotifyn offline-käytöstä kännykässä: viekö se paljon muistia, jos haluaa ladata paljon biisejä offline muotoon puhelimessa, niin tarvitseeko hemmetin paljon muistia puhelimeen? Vievätkö ne biisit silloin siis vastaavasti muistia kuin vastaava biisi mp3:sena?

Esimerkiksi : suurinpiirtein meikäläisen haarukkaan osuisi Nokia X6 16Gb, onko tietoa millaisesta luurista olisi kyse?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Esimerkiksi : suurinpiirtein meikäläisen haarukkaan osuisi Nokia X6 16Gb, onko tietoa millaisesta luurista olisi kyse?
Tykkäsin itse aikoinaan tuosta X6:sta paljonkin, mutta luulisi tuohon hintaan saavan uudemmankin luurin, X6 kun on jo jotain kaksi vuotta vanha vempain. Noksun C7 on verkkokaupassa 299 ja edustaa huomattavasti uudempaa tekniikkaa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Voin ainakin omalta osaltani kertoa sellaisen anekdootin, että iphonen käyttöönoton jälkeen luottokorttini numerot ovat päätyneet internetissä vääriin käsiin ja muutamat kriittiset palvelut ovat vaatineet salasanan vaihtoa väärinkäyttöepäilysten myötä.

En tietysti voi satavarmaksi sanoa, että tämä johtuu iphonesta, mutta netinkäyttöni on varsin harkittua noin niinkuin turvallisuusnäkökulmasta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ostakaa suosiolla californialainen iphone. Siitä se hauskuus alkaa.
En tiedä, oliko tämä hauskuus sarkasmia vai ylistystä, mutta jälkimmäiseen vaihtoehtoon voin heittää vaihtoehdoksi Sampan Galaxy S II:n. Näin Nokian kanssa yhtä pientä poikkeusta lukuunottamatta 13 vuotta liitossa olleena sekin on tietysti läpeensä paska, mutta olen kyllä täysin rakastunut. Todella luihakka luuri kaikkinensa. Onhan tuo iPhone sulava käyttää, mutta Androidien muokattavuus on aika kovaa luokkaa, ja S II:n mylly ja näyttö ovat kyllä sitä luokkaa, että pelit, videot ja muut härpäkkeet ovat todella sujuvia käyttää.

Jos WP-Nokia osoittautuu hyväksi, hyppään ilman muuta kelkkaan, mutta olen kyllä todella tyytyväinen Samppaan. Ei tarvitse enää miettiä, ostaisiko padin surffailua varten. Niin, ja pystyy sillä soittamaankin.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Onko tarinaa tämän takana vai löytyykö se jo vitutusketjusta?

Joo ei siis sen kummempaa kuin ihan faktaa vain, eipä ole noin viihdyttävää puhelinta ennen ollut, ennen Iphone 4 konetta. Nokian miehiä minäkin olin vuodesta 1997 vuoteen 2010, mutta N97 ja N900 löi niin pahasti palleaan, että enpä olis uskonut raivostuvani puhelimille, mutta niin siinä kävi.
Iphonen kosketusnäytön tatsi vei heti mukanaan ja kaikkien sovellusten huikea tyylikkyys ja helppous. Kertakaikkiaan vehje toimii juuri niinkuin toivoo sen toimivan.
Ainoa vika oli alussa puhelun mykistyminen, kun korva kosketuksesta mykisti puhelimen jokusen kerran, mutta siihenkin tuli päivitys ja eipä ole syksyn 2010 jälkeen ollut vaivan vaivaa. Erikoisinta on ettei puhelin mene jumiin, kuten kaikki aikaisemmat luurini ovat menneet, eikä niissä ollut tälläistä kuormitusta lähellekään, mitä tässä nyt on ollut. Ite luen kaikki s-postit sieltä käsin, poika pelaa sillä, tyttö katsoo lastenohjelmat Boox tv:stä tai yle areenasta ja niin edelleen. Käyttö on niin kovaa että en edes pistäisi pahakseni vaikka puhelin raukka kuolisi vuodessa, niin kovaa on käyttö.

Kova ja kaunis ulkokuori epäilytti, kuinka kestää, minähän en todellakaan mitään suojuksia käytä, mutta ei mitään ole tapahtunut vaikka puhelin on pudonnut asfaltille ja lattioille varmasti parikytä kertaa.

Kovana tekstarin käyttäjänä aluksi ihmettelin miten tällä voi kirjoitella, mutta niin vain taas jouduin ottamaan sen 1000 tekstaria kuussa paketin kun 500 ylittyi väkisin.

Kaiken roinan liittäminen kopioiminen ja kaappaaminen on äärimmäisen helppoa ja yleensäkin aivan liian viihdyttävä vehje.
Appstore on loputon leikkipaikka hakea ilmaisia ja muutaman sentin hintaisia ohjelmia.

Niin, alkuperäinen viestini piti olla vain se lyhyt: siitä se hauskuus alkaa, mutta tämä meni nyt kuitenkin kehumiseksi, mutta ei voi mitään. Kyllä se näkyy tämänkin laitteen hauskuus matkapuhelinmarkkinoilla, sitä ostetaan mistä tykätään.

Edit: Niin samsungista myös on sen verran hyvää minullakin, että pojalleni ostin sellaisen, en muista mikä malli oli mutta kosketusnäyttö ainakin toimii siinäkin paremmin kuin kotimaisissa kokeilemissani. Iphonella en ole jostain syystä edes kaivannut muokattavuutta.

Niin ja kyllä muuten yksi asia ärsytti Iphonessa etenkin alkuun, eli Itunes kytkös. Sehän on pakollista, siitä en tykkää, joskaan ei sitä enään edes muista käytössä.
 
Viimeksi muokattu:

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nokia ollut vuodesta 1995, mutta ostin johtuen Nokia N8 huonoista kokemuksista (älypuhelin my ass) Samsung Galaxy S1:n ja kokemukset on kuin lapsella karkkikaupassa...... On "älypuhelimia" ja ÄLYPUHELIMIA. Nokia on ollut edelläkävijä pidemmän aikaa, mutta nyt on jäänyt kyllä 1970-luvulle..... Ei tule paluuta Nokiaan.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Itse vaihdoin n. 1kk sitten legendaarisen Nokia N95 8GB -> HTC Desire S -luuriin ja olen kyllä tykännyt. Helpottaa kun voi ladata kaiken tarvittavan ilmaiseksi Android marketista koti WLANin kautta.

On myös "hivenen" ohuempi taskussa. ;)
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Itselläni meni kaksivuotiaasta N95:sta näyttö. Nyt hamuan käytettyä androidia, joku HTC kiinnostaisi - ihan vaan mielenkiinnosta. Ei ole (vielä) pelimerkkejä uuteen puhelimeen, joten kai tuolla käytetyllä pärjää.
 

AIC

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläni meni kaksivuotiaasta N95:sta näyttö. Nyt hamuan käytettyä androidia, joku HTC kiinnostaisi - ihan vaan mielenkiinnosta. Ei ole (vielä) pelimerkkejä uuteen puhelimeen, joten kai tuolla käytetyllä pärjää.

Tekniset myy HTC Desire Z-puhelinta 199e, kun avaa Dna:n liittymän. Pitäisi olla ihan pätevä puhelin,eikä enää olisi pahan hintainenkaan.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tekniset myy HTC Desire Z-puhelinta 199e, kun avaa Dna:n liittymän. Pitäisi olla ihan pätevä puhelin,eikä enää olisi pahan hintainenkaan.

Muuten houkuttaisi, mutta olen ollut Soneran kanssa onnellisesti naimisissa 12 vuotta..:D Joten kytkyt ovat poisluettuja..
 

AIC

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muuten houkuttaisi, mutta olen ollut Soneran kanssa onnellisesti naimisissa 12 vuotta..:D Joten kytkyt ovat poisluettuja..

Eihän Dna:n liittymää tarvitse ottaa käyttöön. Heität sen laatikkoon pistät Soneran sim-kortin Zetaan ja maksat sen 24 x 0,66e(+199e kertamaksu puhelimesta)...
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tekniset myy HTC Desire Z-puhelinta 199e, kun avaa Dna:n liittymän. Pitäisi olla ihan pätevä puhelin,eikä enää olisi pahan hintainenkaan.

Muuten houkuttaisi, mutta olen ollut Soneran kanssa onnellisesti naimisissa 12 vuotta..:D Joten kytkyt ovat poisluettuja..

Jos ei halua korttia ja liittymää niin Luurinetti taisi mydä 299 vastaavaa
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Vajaan päivän miettimisen jälkeen suuntasin kohti ElisaShopitia ja mukaan lähti Huawei U8800. Vai myivätköhän sen X5 Ideos-nimellä tjsp. Melkein sama puhelin siis kuitenkin kyseessä kuin Saunalahdella.
Yksi hankintaperuste oli Androidin testaus ja yleinen räpläys. Toinen oli Tweetdeckin käyttömahdollisuus kun olin juhannuksen kuusessa hevon, mahdollistaen draftin seuraamisen myös viserrysten osalta.

Olin parissa tunnissa täysin myyty käyttiksen suhteen ja 4 kk vanha Nokia E7 alkoi tuntua melko turhalta. Nokia on kuitenkin firman puhelin, joten pitänen sitä käytössä viikolla töissä. Kotona voi sitten testailla Huaweita ja viikonloppuisin käyttää enemmän.

Halpamallihan tuo on, mutta myi minut ainakin todella hyvin. Jossain vaiheessa varmaan siirtynen kokonaan Huaweihin ellei uutta parempaa tule vastaan. Näppäimistön puute on pieni miinus, mutta saisihan sitten Desire Z:n jos niikseen tulee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös