Uusi kännykkä

  • 1 249 173
  • 5 798

J.Petke

Jäsen
Koita painaa Symbianissa sitä valitsemaasi sähköpostia sekunti, ja sulla on siinä se sama valikko..

Yksittäisen viestin kanssa tuo toimii mutta ei jos on valinnut useamman viestin.

Pelkästään jo graafisella päivityksellähän Nokia nostaisi huimasti tuota Symbianin vetovoimaa. Nykyään tuo vaan on liian ruma. Lisäksi sitä sulavuutta pitäisi saada lisää. Ei luulisi, että tuo kovin vaikeaa olisi. Fontin muuttaminen on hyvä juttu ja tuo ikonien päivitys myös. Yksi ohjelma mikä tarvitsisi ehdottomasti päivitystä on sms-ohjelma. Ruma kuin perkele.

Olen nyt perehtynyt alun tuomitsemisen jälkeen SPB Mobile Shelliin ja tätä muokkaamalla saa kyllä Symbianista huomattavasti hienomman.

Ovi-kauppa on myös sisällöltään aika vaisu. En tiedä onko kehittäjistä pulaa kun esim. tekstiviestisovelluksia ei ole saatavissa kuin yksi ja moni muukin muokkaussovellus puuttuu. En ole myöskään löytänyt yhtään kelvollista tilanneseurantaa jalkapallolle. Helpoin ja paras tapa on mennä selaimella soccerway.comiin.

Onko kenelläkään suositella hyvää musiikkisovellusta ja synkronointiohjelmaa E7:lle millä saisi siirtymään myös soittolistat?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Yksittäisen viestin kanssa tuo toimii mutta ei jos on valinnut useamman viestin.

Ööh.. Mielestäni on ihan hyvä vahinkojen välttämiseksi, että kun useita viestejä on valittuna, niin niiden poistamiseen joutuu käyttämään kaksi kosketusta.


Fontin muuttaminen on hyvä juttu ja tuo ikonien päivitys myös. Yksi ohjelma mikä tarvitsisi ehdottomasti päivitystä on sms-ohjelma. Ruma kuin perkele.

Ovi kaupasta löytyy x-triljoonaa siistiä ja vähemmän siistiä teemaa, joista luulisi löytyvän jo nykyisellään jokaiselle mieleisensä ikonit. "Sulavuus" (oletan että tarkoitat siirtymäefektejä) voisi tosiaan olla parempi. Pidin alunperin turhana höpölöpönä, mutta täytyy myöntää että Desire HD:lla, joka viimeksi käytössä, tuo valikoissa liikkuminen on noiden ansiosta sulavamman oloista. Vaikea tuota ei voi olla toteuttaa, koska kolmannen osapuolen softista mm. Gridissä tuo on toteutettu. Tiedä sitten tuleeko Anna -päivityksessä.


Olen nyt perehtynyt alun tuomitsemisen jälkeen SPB Mobile Shelliin ja tätä muokkaamalla saa kyllä Symbianista huomattavasti hienomman.

Edelleen ihan järkyttävä tekele. Lisää ehkä muokattavuutta jos sitä kaipaa, mutta ulkonäöllisesti kaupasta löytyy 100-kertaa siistimpiä teemoja.

En ole myöskään löytänyt yhtään kelvollista tilanneseurantaa jalkapallolle. Helpoin ja paras tapa on mennä selaimella soccerway.comiin.

En ole tietoinen moisista sen paremmin Androidin kuin Symbianinkaan osalta, mutta miksi mennä merta edemmäs kalaan, kun kirjanmerkkeihin voi lisätä osoitteen Live Tulokset - Jalkapallo tulospalvelu, jalkapallo liveseuranta .

Onko kenelläkään suositella hyvää musiikkisovellusta ja synkronointiohjelmaa E7:lle millä saisi siirtymään myös soittolistat?

Itse olen käyttänyt N8:n kanssa Ovi playeria, mutta käsittääkseni onnistuu myös ainakin Media playerilla.

Akunkestosta vielä: Desire HD:ssa se on selkeästi huonompi kuin Iphonessa tai N8:ssa (E7:aa mulla ei ole ollut, eikä myöskään N8:iin verrattuna luokattoman kameran takia tule). Toisaalta kuten joku mainitsikin, niin puhelin ladataan öisin ja vuorokausi riittää ihan hyvin. Itse nykylaitteissa edelleen sitä mieltä, että N8 omaan käyttööni selkeästi paras yleislaite, joka toimii puhelimena, kamerana, navigaattorina, autosoittimena, ja liikkuvana viihdekeskuksena koko ajan mukana. Desire HD näyttönsä ansiosta aika huikea "nettilauta". Yleiskäyttöön se ei kuitenkaan omassa käytössäni sovi (paska GPS/navigointi päällimmäisenä syynä).
 

Miguel

Jäsen
Täällä kun on aiemmin kai haukuttu ZTE Bladea muoviseksi halpikseksi, niin lisätäänpä vielä oma havainto. Kaverillani on tuo puhelin ja soitin hänelle männä viikolla hänen ollessa syömässä. Ihan karsea hälinä. Onneton mikrofoni. Oli vaikea erottaa, kenen ääni pöytäseurueesta kuului puhelimeen parhaimmin.

Näitä isonäyttöisten puhelinten akkukeskusteluja lukiessa täytyy olla tyytyväinen omaan valintaan. Nokia E72 ei ole kaunein eikä suurin, mutta akku kestää suht kovassakin netti- ja puhelukäytössä helposti vähintään kolme päivää. Android olisi varmaan käyttiksenä mulle sopivin, mutta kun vaatimuksena oli fyysinen qwerty-näppäimistö, niin ostohetkellä ei ollut muita Android-vaihtoehtoja tarjolla kuin muovisen tuntuinen HTC Desire Z. Noh, eiköhän nykyisellä luurilla jokusen vuoden pärjää, niin sitten on varmaan markkinoilla jo jotain sopivampaa tarjolla.
 

J.Petke

Jäsen
Ovi kaupasta löytyy x-triljoonaa siistiä ja vähemmän siistiä teemaa, joista luulisi löytyvän jo nykyisellään jokaiselle mieleisensä ikonit.

Nuo teemat on lopunkaiken aika rajattuja ja käytännössä puhelimessa muuttuu valikoiden väri, ikonit ja taustakuva.

Edelleen ihan järkyttävä tekele. Lisää ehkä muokattavuutta jos sitä kaipaa, mutta ulkonäöllisesti kaupasta löytyy 100-kertaa siistimpiä teemoja.

Aika paljon sanottu. Ensimmäisellä silmäyksellähän tuo on aika karu mutta kun hieman opettelee sen muokkaamista niin saa aikaan erittäin hienoja ratkaisuja. Katso vaikka liitteenä oleva kuva.

Itse olen käyttänyt N8:n kanssa Ovi playeria, mutta käsittääkseni onnistuu myös ainakin Media playerilla.

Media playeriähän ei kukaan järkevä ihminen käytä. Jotenkin tuo Ovi-playerkin tuntuu monimutkaiselta. En ole löytänyt edes mitään nappia mistä tuon synkronoinnin saisi käyntiin. Tosin sehän vaatii vaan lisää opettelua jotta tuon sisäistäisi kunnolla. iTunesin jälkeen tosin jokainen ohjelma tuntuu monimutkaiselta.
 

Liitteet

  • Screenshot.jpg
    Screenshot.jpg
    27,8 KB · kertaa luettu: 505

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
En ole löytänyt edes mitään nappia mistä tuon synkronoinnin saisi käyntiin. Tosin sehän vaatii vaan lisää opettelua jotta tuon sisäistäisi kunnolla. iTunesin jälkeen tosin jokainen ohjelma tuntuu monimutkaiselta.

Ulkomuistin varaisesti jotenkin näin: Muokkaa -> valinnat. Siellä voi säätää synkronointiin liittyvät jutut ja halutessaan muuttaa sen automaattiseksi. Yksittäisten albumien/soittolistojen kohdalla hiiren oikea nappi -> siirrä laitteeseen xxx tjsp.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samsung Galaxy S II on nyt tilattu...
SGS II on ollut nyt parin päivän ajan käytössä ja ensituntuma on todella hyvä. Puhelin on ensinnäkin äärettömän nopea verrattuna Galaxy S:ään joka nyt sekään ei ollut äärimmäisen hidas. Nopeus yhdistettynä isoon ja tarkkaan kosketusnäyttöön tekee käyttämisestä nautittavaa.

Nopeuden ja hitusen paremman näytön lisäksi ei sitten kovin paljoa eroa ole edeltäjään, eli jos on tyytyväinen Galaxy S:ään, ei välttämättä kannata alkaa päivittämään vielä tähän II:een. Itsekin olisin ehkä jättänyt päivittämättä ellei parempi puolisko olisi nimenomaan halunnut minun tilaavan uutta puhelinta saadakseen itselleen tuon Galaxy S:n.

Galaxyt saavat paljon kritiikkiä "muovisuudestaan" ja "halpispuhelintuntumastaan", ja ulkokuoren osalta Samsung vetääkin selvästi eri linjaa kuin esim. HTC ja Apple. Viimeksi mainitut ovat metalli/lasikuorisia ja äkkiseltään jämäkämpiä kädessä, mutta kun Galaxyn muovisuuteen ja keveyteen tottuu, huomaa että muut mallit tuntuvatkin kädessä huomattavan raskailta ja kömpelöiltä.

Vaikka todellakaan ole tavallisesti mikään kännykkäpelien ystävä, jäin kyllä tänä aamuna koukkuun LetsGolf2 HD:een (videossa SGS I) ja Real Football 2011:een. Paljon on tultu Nokia 5110:n matopelistä...

Akun kestossa on ainakin tältä tuntumalta tapahtunut hyvää parannusta verrattuna ykköseen. Tarkempia mittauksia en ole tehnyt.

+ Nopeus ja teho
+ Näyttö
+ Erittäin ohut
+ Rakenne, keveys

- Peruskäyttäjän kannalta ei suuria mullistuksia edeltäjään, perehtyneemmät varmasti mehuissaan
- TW Launcher on aika kömpelö, onneksi Android Marketista saa parempia launchereita

Kaiken kaikkiaan kyseessä on siis loistava puhelin, ja suosittelen lämpimästi kaikille jotka ovat siirtymässä älypuhelinten maailmaan tai haluavat päivittää hieman vanhemman älypuhelimensa uuteen. HTC Desire HD:n, SGS I:n yms. omistajien kannattaa kuitenkin ehkä odottaa vielä seuraavaa mallia.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Elämäni neljäs matkapuhelin odottaa ostoansa tuolla jossain. Nykyinen Nokia 6500 slide alkaa olla kolmevuotisen uransa päätöksessä ja on aika siirtyä eteenpäin.

Kotimaisuus on näillä näkymin vaihtumassa ulkolaiseen kapulaan. Tällä hetkellä pohdin Samsung Acen ja Samsung Gion välillä. Mustana hevosena mainittakoon ZTE Blade II, jota tarjottiin ihan hyvänä pakettina TeleFinlandilta.

Kellään palstalaisella kokemuksia/vertailupohjaa kyseisistä puhelimista? Käyttöni jakautuu 30% puhetta, 30% tekstiviestejä, 30% musiikinkuuntelua ja loput 10% nettisurffailua ja pelailua.
 

Veijari

Jäsen
***tanan *aska Nokia E7, Microsoft Outlook ja OVI Suite ei pelitä eli kalenterimerkinnät eivät päivity puhelimen ja tietokoneen välillä. Onko jollakulla vinkkiä miten tämän "älypuhelimen" saisi toimimaan niin kuin pitäisi? Kuukauden päivät tätä Nokian "lippulaivan" käyttöä takana ja ei vakuuta, ei kerta kaikkiaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Luotettavan antiikki-Nokian kadottua ihan tuosta vain olin pakotettu siirtymään nykyaikaan, eli hankkimaan halvimman mahdollisen älypuhelimen. Valinta kohdistui ZTE Bladeen, jota eräs operaattori kauppasi halvalla kytkyllä.

Muuten hauska luuri, mutta miten helekutissa tuon ennakoivan tekstinsyötön saa pois päältä!? Se kun pilaa kaikki tekstiviestini ja vaikeuttaa nettiselaamistakin. Ihan kamala ominaisuus, jota ei tarvitsisi olla missään luurissa. Kaikenlaista olen asetuksissa yrittänyt välpätä, mutta yhä aina vaan tuo pysyy käytössä.?

Tänään kävin ostamassa samanlaisen kapulan ja ihan saman ongelman kanssa taistelin. Lopulta keksin että kun vaihtaa sen Android-näppäimistön päälle XT9-tekstinsyötön sijaan niin pääsee kirjoittamaan ilman tuota itsensä perkeleen keksintöä. Ja tuo tapahtuu siis siten että painat sormella hetken aikaa siinä tekstinsyöttöikkunan (laatikko jossa lukee "kirjoita luodaksesi" päälle jolloin avautuu valikko. Siitä sitten valitaan "syöttömenetelmä" ja sieltä sitten "Android-näppäimistö".
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään kävin ostamassa samanlaisen kapulan ja ihan saman ongelman kanssa taistelin. Lopulta keksin että kun vaihtaa sen Android-näppäimistön päälle XT9-tekstinsyötön sijaan niin pääsee kirjoittamaan ilman tuota itsensä perkeleen keksintöä. Ja tuo tapahtuu siis siten että painat sormella hetken aikaa siinä tekstinsyöttöikkunan (laatikko jossa lukee "kirjoita luodaksesi" päälle jolloin avautuu valikko. Siitä sitten valitaan "syöttömenetelmä" ja sieltä sitten "Android-näppäimistö".

Paras ratkaisu on ladata marketista Smart Keyboard.
 
Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
On kyllä niin vaikeaksi mennyt tämä homma nykyään, etten tiedä oikein mihin ketjuun pitäisi edes kirjoittaa? Android, känny, pad, tab...

Mulla on helvetin vanha Nokia ja hyvin toimii.

Nyt ois mukava saada Spotify puhelimeen.
Mikä olisi hyvä puhelin, jolla olisi tarkoitus kuunnella Spotifytä, soittaa ja vastaanottaa puheluita ja tekstiviestejä ja ehkä ottaa jopa valokuvia?

Ei mitään ylimääräistä roskaa siis.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
On kyllä niin vaikeaksi mennyt tämä homma nykyään, etten tiedä oikein mihin ketjuun pitäisi edes kirjoittaa? Android, känny, pad, tab...

Mulla on helvetin vanha Nokia ja hyvin toimii.

Nyt ois mukava saada Spotify puhelimeen.
Mikä olisi hyvä puhelin, jolla olisi tarkoitus kuunnella Spotifytä, soittaa ja vastaanottaa puheluita ja tekstiviestejä ja ehkä ottaa jopa valokuvia?

Ei mitään ylimääräistä roskaa siis.

Kuulostaa, että Nokia N8 voisi sopia sinulle, tietysti hinnatkin pyörivät siellä 400e:ssä mutta sillä nyt ainakin voi tehdä kaikkea edellämainituista ja vielä hyvin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mulla on helvetin vanha Nokia ja hyvin toimii.

Nyt ois mukava saada Spotify puhelimeen.
Mikä olisi hyvä puhelin, jolla olisi tarkoitus kuunnella Spotifytä, soittaa ja vastaanottaa puheluita ja tekstiviestejä ja ehkä ottaa jopa valokuvia?

Ei mitään ylimääräistä roskaa siis.

Nokia C7-00:sta on tarjous, jossa on 6kk Spotify Premium-tarjous yhdellä isolla operaattorilla, 8 euroa/kk + liittymä, 24 kk. En mainosta kenellä, mutta löydät kyllä tarjouksen ihan helposti. C7 on N8:n pikkuveli ja ihan pätevä luuri, kun olen sillä vähän päässyt leikkimään. Kamera on mainio kännykkäkameraksi, 8 mpix ja 720p video.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Aiemmin jo kertonut hommanneeni Nokian E7 ja jonninmoisia alkuoireita käytön kanssa kyllä on ollut.

Pidin kokoajan itseäni sellaisena nakkisormena että syy oli minussa kun ei homma toiminut tai tuntui siltä että kone teki ihan itse välillä ihan mitä sitä huvitti.

Vaan, ja kas. Lipsuvaan puhelimeen kun hommasin sen läppäkuoren, niin avot. Pelaa kuin Buicki. Sähköposteja voi nyt kirjoitella ja varsinkin uskaltaa vastata puhelimeen kun ei tarvitse pelätä mihin hipaisuun puhelin reagoi.

Me ollaan nyt ihan bestiksiä.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Vaikeaa valita kyllä näistä uusista puhelimista sitä yhtä, olen nyt ostamassa uutta puhelinta kun vanha osoittaa jo hieman väsymisen merkkejä. Olisiko heittää jonkinlaisia tipsejä mikä puhelin olisi käypä hintaluokkaan 150-200 €uroa, mieluiten sellainen jolla pääsisi selailemaan nettiäkin mukavasti? Itse olen katsellut Samsungin S5620 Montea, mutta ostopäätös ei siis todellakaan ole vielä varma, ehdotuksia otetaan vastaan.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Nokia C7-00:sta on tarjous, jossa on 6kk Spotify Premium-tarjous yhdellä isolla operaattorilla, 8 euroa/kk + liittymä, 24 kk. En mainosta kenellä, mutta löydät kyllä tarjouksen ihan helposti.
Mutta jos on viime aikoina seurannut kyseisen lafkan saamaa mainosta juurikin näistä 24kk sopimuksista niin kannattaa harkita kahdesti.
Ottamalla kyseiseltä operaattorilta puhelimen olet sidottu kahdeksi vuodeksi käyttämään kyseistä puhelinta AINOASTAAN saman operaattorin kortilla. Mielestäni se on jo syy hankkia puhelin muualta.'
Saat saman Spotifyn 5e/kk hintaan heidän omilta sivuiltaan, joten se riittää ainakin meikälle syyksi valita toinen operaattori.
Enkä ole myöskään niin laama että alkaisin mainostamaan.
 

J.Petke

Jäsen
Ottamalla kyseiseltä operaattorilta puhelimen olet sidottu kahdeksi vuodeksi käyttämään kyseistä puhelinta AINOASTAAN saman operaattorin kortilla.

En todella ole Soneran ylimpiä ystäviä mutta eihän tuo nyt pidä paikkaansa. Tuo koskee ainoastaan iPhonea. Muutenkin mielestäni tästä koko tapauksesta on revitty käsittämättömältä uutiset.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
En todella ole Soneran ylimpiä ystäviä mutta eihän tuo nyt pidä paikkaansa. Tuo koskee ainoastaan iPhonea. Muutenkin mielestäni tästä koko tapauksesta on revitty käsittämättömältä uutiset.

Ahaa. Siinä tapauksessa täytyy pyytää ystävääni ottamaan yhteyttä Soneraan viallisen C7:n takia. Vaikka laittoi Saunalahden kortin sisälle niin Soneran uusittu logo syttyi puhelimessa palamaan saman tien puhelimen käynnistettyä. PIN-koodin antoi syöttää, mutta OK-näppäin oli harmaana. Soneran kortilla kyllä lähti käyntiin.
Pahoittelen jos olen ollut väärässä. Kyseessä oli juurikin Spotifyn takia hankittu Edition.
 

J.Petke

Jäsen
Ahaa. Siinä tapauksessa täytyy pyytää ystävääni ottamaan yhteyttä Soneraan viallisen C7:n takia. Vaikka laittoi Saunalahden kortin sisälle niin Soneran uusittu logo syttyi puhelimessa palamaan saman tien puhelimen käynnistettyä. PIN-koodin antoi syöttää, mutta OK-näppäin oli harmaana. Soneran kortilla kyllä lähti käyntiin.
Pahoittelen jos olen ollut väärässä. Kyseessä oli juurikin Spotifyn takia hankittu Edition.

Ainakin minulle on soneralta vastattu, että ainoastaan iPhonessa on lukko päällä. Eihän sitä toki tiedä jos nuo asiat ovat muuttuneet. Mitä Soneran sivuilla sanotaan lukituksesta? Olisiko tuo Spotifyn takia sidoksissa juuri Soneraan?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Veikkaan, että on nämä Soneran C7-00-tarjouskännykät sim-lukittuja. Itse en näe sitä välttämättä rasitteena, kun sim-kortteja ja puhelimia kertyy väkisinkin tarjouksista, joita ei kykene vastustamaan, eri operaattoreilta. Välillä pitää tietysti trimmata rosteria myymällä puhelimia pois.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Ainakin minulle on soneralta vastattu, että ainoastaan iPhonessa on lukko päällä. Eihän sitä toki tiedä jos nuo asiat ovat muuttuneet. Mitä Soneran sivuilla sanotaan lukituksesta? Olisiko tuo Spotifyn takia sidoksissa juuri Soneraan?
Juurikin menin kaivamaan sivuilta vastausta asiaan. Sopimusehdot saa kaiketi täysin näkyviin liittymää tilatessa, johon ei nyt ole tarvetta kun omani tulevat firman puolelta. Spekseistä löytyi puhelimen tietoja, mutta liittymästä en huomannut väsyneillä silmilläni tekstiä.
En myös muista Soneran puhelimista tiedä, vedin vain äkkinäisen johtopäätöksen kun ei ystäväni varsinaisella liittymällä toiminut. Voi toki olla että Spotify-kytkös on tähän syynä. Yhteistyökumppaneitakin kun ovat. Tunnen muutaman ihmisen operaattorialalta useammankin firman leivistä, joten yritän huomen illaksi selvittää asian.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
En edelleenkään näistä uusista puhelimista mitään tajua.
En halua ostaa puhelinta kytkykaupalla, vaan pelkän puhelimen. Liittymä tulee muualta.

Saanko Spotifyn toimimaan Nokian C5-03 puhelimella? En kyllä ihan noinkaan paljoa olisi halukas puhelimesta maksamaan, jotta saan siihen Spotifyn.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös