Uusi kännykkä

  • 1 245 396
  • 5 798

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
P
Minulla on One+ Nord N10 5g, ja siinä ainakin on taskutila. >Asetukset ->Apuohjelmat >Taskutila.
Ilmeisesti virtanapista on kuitenkin painettava näyttö pimeäksi ennen taskuun panemista.
Perhana, ei löydy näköjään meikäläisen mallista. Toki jo vähän vanhempi, OnePlus 7T. Sääli, sillä tuo oli helkkarin toimiva samsungissani.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toimiiko langaton lataus silikonikuoren läpi?
Taisi olla vuosi 2012 vai 2013 kun sain hienon Nokia Lumia 920 käyttöön ja saman tien kaiversin kyseisen mallin julkaisun yhteydessä julkaistua langatonta laturia varten Ikean yöpöydän kansilevyn alapintaan paikan laturille. Siinä oli varmaankin noin 10mm lastulevyä välissä ja silti latasi langattomasti kun puhelimen osasi laskea oikeaan kohtaan pöydälle. Silikonikuori ei siis liene minkään näköinen ongelma langattomalla lataukselle.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Pitäisi ostaa uusi puhelin, kun vanha meni rikki.

Tuollaista 300e hintaluokkaa katselen ja merkittävin asia on, että haluan hyvän kameran ihan vaan normaaliin arjen ikuistamiseen, mutta vaikee on lukee ja vertailla näitä nykyään, kun ei hirveesti ymmärrä. Osaisko joku selventää, että mitä eroa esimerkiksi näiden puhelinten kameroilla mahtaa olla, kun nuo pikselilukemat on niin kovin erilaisen näköiset?

Sony Xperia 10 IV, jossa on 12 + 8 + 8 Mpx kolmoiskamera
OnePlus Nord CE 3 Lite 5G, jossa on 108 + 2 + 2 Mpx kolmoislatauskamera
Motorola Edge 30 - 5G, jossa on 50 + 50 + 2 Mpx kolmoiskamera

Nykyisessä puhelimessani on 108 + 8 + 2 Mpx kolmoiskamera ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Vinkkejä, miten tuosta pitäisi valintaa tehdä?
 

Kuoppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Itse kun en ole kauheasti puhelimiin perehtynyt niin ajattelin kysyä täältä.

Tarkoituksena olisi vaihtaa puhelin ja olen miettinyt nyt joko samsungilta s22 tai s23 mallia. Hintaeroa olisi 120e. Onko tuo s23 tuon sataisen arvoinen?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse kun en ole kauheasti puhelimiin perehtynyt niin ajattelin kysyä täältä.

Tarkoituksena olisi vaihtaa puhelin ja olen miettinyt nyt joko samsungilta s22 tai s23 mallia. Hintaeroa olisi 120e. Onko tuo s23 tuon sataisen arvoinen?
On. S23:ssa on Snapdragonin järjestelmäpiiri ja S22:ssa Exynos, ekaksi mainittu on paljon ystävällisempi akun keston kannalta. Lisäksi tuossa S23:ssa on muutenkin parempi akun kapasiteetti, joten kyllä itse ihan senkin perusteella laittaisin rahani uudempaan malliin jos hintaeroa ei ole kuin tuon verran.

Nimim. mulla oli tuo S22 kun se tuli myyntiin keväällä 2022, muuten olin erittäin tyytyväinen mutta akkukeston kanssa meinasi olla ongelmia. Toki käytän puhelinta paljon, mutta olen kuullut että moni ns. peruskäyttäjäkin on hieman kyrpiintynyt siihen.

Jos sitten toki kunnolla haluaa panostaa niin S23 Ultra on sitten ihan omassa luokassaan, mutta kyllä tuo perus S23:kin on selvästi parempi mitä S22.
 

Kuoppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
On. S23:ssa on Snapdragonin järjestelmäpiiri ja S22:ssa Exynos, ekaksi mainittu on paljon ystävällisempi akun keston kannalta. Lisäksi tuossa S23:ssa on muutenkin parempi akun kapasiteetti, joten kyllä itse ihan senkin perusteella laittaisin rahani uudempaan malliin jos hintaeroa ei ole kuin tuon verran.

Nimim. mulla oli tuo S22 kun se tuli myyntiin keväällä 2022, muuten olin erittäin tyytyväinen mutta akkukeston kanssa meinasi olla ongelmia. Toki käytän puhelinta paljon, mutta olen kuullut että moni ns. peruskäyttäjäkin on hieman kyrpiintynyt siihen.

Jos sitten toki kunnolla haluaa panostaa niin S23 Ultra on sitten ihan omassa luokassaan, mutta kyllä tuo perus S23:kin on selvästi parempi mitä S22.
Kiitos kommentista. Tuota akunkestoa itsekin mietin myös ja oli hyvä saada hieman kommenttia että kuinka tuo oikeasti kestää. Otin nyt neuvosta vaarin ja päädyin tuohon s23 ihan vain akunkeston takia ja kai siinä vähän muitakin pieniä päivityksiä on.

S23 Ultraa en viitsi ottaa kun ite en halua paljoa puhelimesta maksaa ja tuo puhelimen koko alkaa olemaan jo mielestäni epäkäytännöllinen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pixel-käyttäjille ja Pixeleistä kiinnostuneille seuraava uutinen on mieluisa, Telian lisäksi siis myös Elisa ja DNA ovat nykyään virallisesti Suomessa tuettuja 5G:n osalta. Telialla ja DNA:lla myös VoLTE toimii, mutta Elisan kohdalla tukea pitää odotella vielä hetki (Elisan tukifoorumin mukaan se saapuu "lähitulevaisuudessa").

 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minusta tuli sitten mainoksen uhri. Tilasin OnePlus Nord 3-luurin Elisan tarjouksesta 100€ alennuksella. Ennakkoarvostelut ovat ylitsevuotavan positiivisia, saapa nähdä mikä on todellisuus, kun toimitukset ensi viikolla alkavat.
 
Suosikkijoukkue
Los Wengeles - Newcastle United - Ukraina
Työpuhelimena on 350 euron Samsung, en tykkää yhtään. Raskas ja kömpelö.
Oma puhelin on OneOlus josta maksoin vain 97 euroa, tykkään! Kevyt ja mukava käyttää. En osta enää koskaan Samsungin puhelinta.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun täytyisi ostaa uusi luuri, mutta oon jo pudonnut tekniikan kelkasta aikoja sitten. Oon nyt Honoreita käyttänyt varmaan yli 5v jo ja tyytyväinen ollut näihin. Etenkin se uuden luurin käyttöönotto ollut niin helppoa kun kaikki sisältö siirtynyt aina uuteen helposti.

Oon kuitenkin tullut siihen tulokseen, että mä tarvisin luurin mikä kestää. Jokaisesta mulla aina lopulta hajoaa näyttö. Ensin panssarilasi tms. ja lopulta lasi.

Saako jotenkin yhtä helposti siirrettyä kaikki sovellukset, kuvat, yms tiedot toiseen luuriin joka ei ole Honor?
Arvon että otanko uuden Honorin sillä näytön suojakalvolla ja korjautan taas lasia sitä myöden kun tarve, vai ostaisinko jonkun joka kestää omassa käytössä...Honor houkuttaa kun vaihto on niin helppoa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Saako jotenkin yhtä helposti siirrettyä kaikki sovellukset, kuvat, yms tiedot toiseen luuriin joka ei ole Honor?
Itse vaihdoin Honorista Samsungiin viime vuonna ja Samsungeissa on ihan oletussovelluksena Smart Switch jonka avulla voit siirtää kaiken haluamasi uuteen puhelimeen. Taitaa ylipäätään Android-luureissa olla tuollainen mahdollisuus.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Laturin piuha ei enää suostunut menemään usb-c rööristä sisään. Huomenna sitten näyttämään kapistusta puhelinsedälle, että onko siellä nukkaa, vai mekaaninen vika. Elämme jännittäviä aikoja.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Laturin piuha ei enää suostunut menemään usb-c rööristä sisään. Huomenna sitten näyttämään kapistusta puhelinsedälle, että onko siellä nukkaa, vai mekaaninen vika. Elämme jännittäviä aikoja.
Tyhmä kysymys, mutta onko useampaa piuhaa millä olisit voinut tuota kokeilla?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tyhmä kysymys, mutta onko useampaa piuhaa millä olisit voinut tuota kokeilla?
On joo toinen. Ei usb-c-piuha, mutta samalla liittimellä ja sama tulos. Koitin vähän katsoa kattolampun valoonkin, että onko siellä luurin perässä kakkaa, mutta ei kyllä näyttänyt siltä. Työsuhdeluuri ja aika uusi sellainen, liekö vielä puolta vuottakaan. No pitää töistä kysellä, että miten toimitaan, jos onkin rikki rikki.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On joo toinen. Ei usb-c-piuha, mutta samalla liittimellä ja sama tulos. Koitin vähän katsoa kattolampun valoonkin, että onko siellä luurin perässä kakkaa, mutta ei kyllä näyttänyt siltä. Työsuhdeluuri ja aika uusi sellainen, liekö vielä puolta vuottakaan. No pitää töistä kysellä, että miten toimitaan, jos onkin rikki rikki.
Nuppineulalla voi yrittää varovasti kaivaa mahdollista nöyhtää ja lopuksi keuhkot täyteen ilmaa ja kunnon puhallus perseeseen(puhelimen). Saattaa auttaa tai sitten ei.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nuppineulalla voi yrittää varovasti kaivaa mahdollista nöyhtää ja lopuksi keuhkot täyteen ilmaa ja kunnon puhallus perseeseen(puhelimen). Saattaa auttaa tai sitten ei.
Tai sitten paineilmaa, tuo puhaltaminenkin toki voi auttaa mutta jos siinä vahingossa sössii jotain ja sylkee itse enemmän likaa sinne niin ei välttämättä hyvä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse vaihdoin Honorista Samsungiin viime vuonna ja Samsungeissa on ihan oletussovelluksena Smart Switch jonka avulla voit siirtää kaiken haluamasi uuteen puhelimeen. Taitaa ylipäätään Android-luureissa olla tuollainen mahdollisuus.

Okei, eli voisin siis aika huoletta kaivaa jonkun iskun-/vedenkestävän luurin käyttöön. Vähän mietityttää kun on ihan ihme merkkisiä...en ole tosiaan katsellut muita kuin Honoreita moneen vuoteen. :D Ulefone vaikuttaa ihan pätevältä tuohon mitä etsin, mutta en tunne ketään kenellä tuollaisia olisi käytössä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mun täytyisi ostaa uusi luuri, mutta oon jo pudonnut tekniikan kelkasta aikoja sitten. Oon nyt Honoreita käyttänyt varmaan yli 5v jo ja tyytyväinen ollut näihin. Etenkin se uuden luurin käyttöönotto ollut niin helppoa kun kaikki sisältö siirtynyt aina uuteen helposti.

Oon kuitenkin tullut siihen tulokseen, että mä tarvisin luurin mikä kestää. Jokaisesta mulla aina lopulta hajoaa näyttö. Ensin panssarilasi tms. ja lopulta lasi.

Saako jotenkin yhtä helposti siirrettyä kaikki sovellukset, kuvat, yms tiedot toiseen luuriin joka ei ole Honor?
Arvon että otanko uuden Honorin sillä näytön suojakalvolla ja korjautan taas lasia sitä myöden kun tarve, vai ostaisinko jonkun joka kestää omassa käytössä...Honor houkuttaa kun vaihto on niin helppoa.
Androidin myötä sulla on Google-tili eli Gmail-osoite olemassa. Oletettavasti myös tietosi on synkronoitu sinne kuvia ja yhteystietoja sekä sovelluksia myöten. Jos on, niin on aivan sama, minkä merkkisen luurin seuraavaksi hommaat, kun tiedot haetaan pilvestä. Toki jos sulla on kuvat ja yhteystiedot luurissa, ja sana "pilvi" vie ajatukset taivaalle tai huumeisiin, niin sitten suosittelen vain itsellesi helpointa tapaa tiedonsiirtoon :)
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Androidin myötä sulla on Google-tili eli Gmail-osoite olemassa. Oletettavasti myös tietosi on synkronoitu sinne kuvia ja yhteystietoja sekä sovelluksia myöten. Jos on, niin on aivan sama, minkä merkkisen luurin seuraavaksi hommaat, kun tiedot haetaan pilvestä. Toki jos sulla on kuvat ja yhteystiedot luurissa, ja sana "pilvi" vie ajatukset taivaalle tai huumeisiin, niin sitten suosittelen vain itsellesi helpointa tapaa tiedonsiirtoon :)

Pilvi on käytössä, mutta en ole ollenkaan varma onko kaikki siellä vai ei. Melkein tekee mieli ottaa huumeita ja olla itse pilvessä kun tulee tämä riesa nimeltä puhelimen vaihto vaivaksi.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Okei, eli voisin siis aika huoletta kaivaa jonkun iskun-/vedenkestävän luurin käyttöön. Vähän mietityttää kun on ihan ihme merkkisiä...en ole tosiaan katsellut muita kuin Honoreita moneen vuoteen. :D Ulefone vaikuttaa ihan pätevältä tuohon mitä etsin, mutta en tunne ketään kenellä tuollaisia olisi käytössä.
Mulla on tuommonen Jytky käytössä. Noin puoli vuotta ollut ja ihan jees. Kestää puotella ja vettäki ihan reilusti, akkukin mun jatkuvassa käytössä sen kolme päivää. Mutta koska kiinalainen niin instaa ei voi/saa asennettua. Kohta heitän ton laatikkoon takas ja otan näppärämmän kokoisen Sampan takas käyttöön. Näytön suojaksi suosittelen ainaki Fonumilla olevaa Nanoa
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla on tuommonen Jytky käytössä. Noin puoli vuotta ollut ja ihan jees. Kestää puotella ja vettäki ihan reilusti, akkukin mun jatkuvassa käytössä sen kolme päivää. Mutta koska kiinalainen niin instaa ei voi/saa asennettua. Kohta heitän ton laatikkoon takas ja otan näppärämmän kokoisen Sampan takas käyttöön. Näytön suojaksi suosittelen ainaki Fonumilla olevaa Nanoa

Aa okei, no se meni sitten siinä. Insta on vähän pakollinen työhommissa.

Taidan pysyä Honorissa ja tuo nano päälle.

Kiitos vastanneille.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nuppineulalla voi yrittää varovasti kaivaa mahdollista nöyhtää ja lopuksi keuhkot täyteen ilmaa ja kunnon puhallus perseeseen(puhelimen). Saattaa auttaa tai sitten ei.
Puinen hammastikku on itsellä tavannut olla näissä kaiveluissa työkaluna. Hammastikku voi siinä mielessä olla hieman turvallisempi valinta, että nuppineulalla voi epähuomiossa saada helpommin vahinkoa aikaan latausliittimessä.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Puinen hammastikku on itsellä tavannut olla näissä kaiveluissa työkaluna. Hammastikku voi siinä mielessä olla hieman turvallisempi valinta, että nuppineulalla voi epähuomiossa saada helpommin vahinkoa aikaan latausliittimessä.
Paineilmaa kompurasta ei ole turvallisin vaihtoehto kun siinä on likaa ja vettä samalla. Kuten sanottua niin puhdasta ilmaa spray-tölkissä.
Jos työpuhelin niin eikös kantsis mennä pomolle sanomaan, että tä on kaput?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös