7 syytä vaihtaa Androidista iPhoneen tuolla Swappien sivulla mainitut asiat mitkä iPhonessa olisivat paremmin kuin Androideissa ei kyllä oikein vakuuta.
Tuosta listasta 6/7 kohtaa eivät vakuuta. Mutta se 1. kohta! Ajaisitko autoa ilman jarrua ja turvavöitä? Siinä mun näkemys androideista.
Mitä tulee muihin, pystyisin olemaan ilmankin.
2.
Apple-ekosysteemi. Tämä on lähinnä riesa minulle. Olen ekosysteemistä riippumattomista syistä vaihtanut win/android -> Appleen. Android-tabletit happanevat käsiin laatikon avaamisen jälkeen, ellei sijoita iPadin verran rahaa, ja silloinkin törmätään kohtaan 1. Pöytäkoneen vaihdoin Maciin, koska Mini M1 suorituskyky kuvankäsittelyssä on vaan jotain sellaista, mitä ei samalla rahalla saa win-puolella. Eikä suorituskyvyn putoaminen uhkaa samalla tavalla kuin vanhoissa win-raadoissa. Mutta kaikesta huolimatta haluan pitää kaikki Apple-tuotteeni erossa toisistaan.
3.
Helppokäyttöisyys on suhteellinen käsite. Kaikkea oppii käyttämään. Toki iPhonen ja iPadin käyttäminen muistuttavat toisiaan kohtuullisen identtisesti, eikä ero androideihin ole mullistava. Mutta Macin kohdalla loikka on jo isompi win-maailmasta.
4.
Parhaat sovellukset ekana, big deal...
5.
Apple Pay, täysin kuriositeetti mulle. Kerran tarvinnut oikeasti ja silloinkin olisin voinut hakea sen pankkikortin viidessä minuutissa.
6.
Perhejako, ei mitään käyttöä sillä tavalla kuin tuo on toteutettu. Dropbox täyttää tiedostonjakotarpeen aivan täysin. Kuvat menevät flickriin ja jaetaan sieltä tarvittaessa.
7.
iPhone säilyttää arvonsa. No aivan sama, kun työnantaja maksaa luurit.