Uusi kännykkä

  • 1 245 629
  • 5 798

Rocco

Jäsen
Todennäköisin hankinta itselle seuraavaksi, edellisinä kun on 920 ja 930.
Mutta, kauanko tuossa kestää akku?
En ole isoa eroa huomannut 930:een. Tietysti kun älypuhelimissa virrankesto on muutenkin sen yhden päivän luokkaa, niin tunti sinne tänne on sellainen asia ettei sitä edes oikein noteeraa. Toki Win10 on aivan uusi käyttöjärjestelmä älypuhelimissa, ja kun rittävästi dataa palautuu puhelimien käytöstä, niin osaavat varmasti parantaa akunkestoa. Niinhän se aina menee. Loppukäyttäjät on parhaita testaajia.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
En ole isoa eroa huomannut 930:een. Tietysti kun älypuhelimissa virrankesto on muutenkin sen yhden päivän luokkaa, niin tunti sinne tänne on sellainen asia ettei sitä edes oikein noteeraa. Toki Win10 on aivan uusi käyttöjärjestelmä älypuhelimissa, ja kun rittävästi dataa palautuu puhelimien käytöstä, niin osaavat varmasti parantaa akunkestoa. Niinhän se aina menee. Loppukäyttäjät on parhaita testaajia.

No sitä mä meinasin että onko se sen yhden vai kaks päivää. Hämmentää kun tuolla edellisellä sivulla sanottiin iPhonessakin olevan valmiusaika 250h, no on varmasti jos laitetaan lentotila päälle ja pidetään puhelin paikoillaan ilman että näytön valot syttyvät.

Tulee itse päivän aikana puhuttua jonkun verran ja nettiä/sähköpostia tulee selattua, niin välillä meinaa jo vuoden ikäisestä 930:sta hyytyä akku kesken päivän.
 

Rocco

Jäsen
Nuo valmiusajat ovat aina absoluuttisen hyvät olosuhteet, eikä niitä ikinä mitenkään saa kukaan tosielämässä toteutettua. Jos taustadatat suljetaan, puhelin on tukiaseman vieressä, näyttöä ei avata kertaakaan tms, niin kyllä mikä tahansa älypuhelin kestää sen viikon valmiustilassa.

Akunkesto on samaa tasoa kun 930:ssa tällä hetkellä, en ole huomannut eroa.
 

#25 Primeau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Itselläni hajosi elokuussa Iphone5. Olin erittäin tyytyväinen kyseiseen laitteeseen. Nyt ei ollut vain varaa ostaa yhtä kallista puhelinta. Sony Experia M4 aqua tuli hommattua tilalle. Nyt 4kk jälkeen voin kyllä sanoa että oikein hyvä ostos. Kaikki on toiminut oikein hyvin. Varsinkin puhelimen akku on ollut todella hyvä. Kestää helposti parikin päivää vaikka on kovassa netti käytössä
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Itse vannon Samsungin Note-sarjan nimeen. Massiivinen näyttö, vaihdettava akku ja yhteensopivuus erinomaisten tizen-kellojen kanssa on parhautta.

Pakko tähän vastata, että sama! Note 3 on ensimmäinen Note puhelin, jonka olen omistanut ja ei voi kun suositella. Vuosi sitten uutena ostin ja vaikka mallina Note 3 onkin jo suht "vanha", niin rauta on todella tehokasta! Nyt vuoden jälkeen rupesi tuo Note 5 himottamaan, mutta kun rahaa ei ollut, niin päätin kännykkänörttinä asentaa tuon Note 5:n tuohon omaan Note 3:seen. Kyseessä on siis Note 5 firmwaresta Note 3lle muokattu versio, jossa on kaikki Note 5:n ominaisuudet poislukien sormenjälkilukija. Lisäksi tuossa on vielä S6:sen kamera sekä Sampan Edge-puhelimista tuttu reunanäyttö, Note 3 käyttöön tietenkin muokattuna.

Mutta siis aivan loistava ROM käyttää ja toimii kuin se kuuluisa junanvessa. Käytännössä uusi kännykkä siis ilmaiseksi!
 
Suosikkijoukkue
Ville Leino, Red Wings
Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä/kokemuksia samsung a5:sta ja iphone 6:sta? Hieman eri hintaluokan vehkeet kyseessä mutta siinä vaihtoehdot tällä hetkellä. Onko iphone 6 16gb versiota käytännössä järkeä edes miettiä, tän hetkisessä puhelimessakin on sisäinen 16gb+16gbmuistikortti vähän väliä täynnä. Ja miten on akunkeston laita,

Ylipäänsä sylettää kun suuntaus on se että akut ovat kiinteitä ja muistikortti mahdollisuuskaan ei ole enään itsestäänselvyys (iphonessa koskaan ollutkaan).
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Tampereen Ilves
Löytyisikö täältä apua ongelmaan?

Itselläni nyt muutaman päivän ollut käytössä OnePlus 2 ja kokemukset toistaiseksi olleet erittäin positiiviset! Yksi asia häiritsee vain oikein kunnolla, eli osaako kukaan sanoa kuinka kyseisestä puhelimesta saa tuon ennakoivan tekstinsyötön pois päältä? En ole koskaan tottunut käyttämään sitä, ja vaikka kuinka olen yrittänyt etsiä asetuksista kohtaa, mistä sen saisi pois päältä, niin en vain löydä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ko. puhelimesta ei tarkempaa tietoa, mutta kerta kyseessä Android, helpointa lienee vain vaihtaa näppäimistöä? Itse vannon Swiftkeyn nimeen - tuo oppii pelottavan hyvin mitä kirjoittaa lyhyen ajan jälkeen, yleensä jos huomaa typottavansa jotain, jatkaa vain sanan kirjoittamista niin kohta voi poimia yläosasta sanan mitä tarkoitti. Ja ainakin omassa tapauksessa helposti poimia pari seuraavaa sanaakin, ehkä olen vain ennalta-arvattava. Linkkiä aiheeseen. Mutta Play Storesta toki muitakin näppiksiä löytyy jos tuo ei miellytä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
eli osaako kukaan sanoa kuinka kyseisestä puhelimesta saa tuon ennakoivan tekstinsyötön pois päältä?
Settings -> Language & input -> Android Keyboard -> Text Correction ja sieltä kaikki pois päältä
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
OnePlus X -kutsun voisin vastaanottaa privalla, jos jollakulla on ylimääräinen. Keskiviikkona aamuyöstä luureja kaiketi saa tilata ihan ilman kutsua klo 02-03?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
OnePlus X -kutsun voisin vastaanottaa privalla, jos jollakulla on ylimääräinen. Keskiviikkona aamuyöstä luureja kaiketi saa tilata ihan ilman kutsua klo 02-03?
OneplusX avoin myynti joka tiistai kello 17 suomen aikaa(16.00 CET).
 
Olipas erikoinen tunne siirtyä Lumiasta omenaan. Täytyy sanoa, että käytettävyydessä tuo Windows Phone vie iOS:ää ihan mennen tullen. Mielestäni WP:n aloitusnäyttö on aivan ylivertainen: paitsi, että on paremman näköinen on myös käytettävyydeltään huomattavasti parempi. Esim. WhatsApp -keskustelut saa omiksi laatikoikseen, kalenterinäkymä suoraan aloitusnäytöllä, samoin sähköpostit jne. Vaikken ole uutta Lumia 950:a testannut, uskallan suositella sitä koska tahansa ennen iPhone 6s:ää.
 

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Tuli hommattua Honor 7. Kyllähän tässä on vähän kassalla taas, kun vaihtoi tähän Lumiasta. Olisinkin kysynyt muutamaa juttua kokeneemmilta Honor-käyttäjiltä. Saako tuota lepotilaa käytettyä siten, että se ei mykistä puhelua? Kun kännykkä menee pimeäksi, niin puhelu menee mykäksi suoraan. Kokeilin puhua bluetooth-nappi korvassa ja se onnistui vain siten, että nostin lepotilaan siirtymisen 30 minuutiksi. Ilman nappia ei voinut puhua ollenkaan, kun kännykkä menee pimeäksi, jos sen laittaa korvalle. Erittäin outoa. Pitääkö tuossa nyt palaa valo koko ajan?

Entäs sitten tuo Wi-Fi? Laitoin sinne kyllä oman verkkoni ja se tallensikin sen sinne, mutta ei se sitä kyllä käytä. Sitten poistin sen sieltä, niin hävisi koko verkko ja näyttää vain naapurin verkkoja siellä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Joskus iPad hukkaa meillä wifin. Apuna toimii iPadin tai verkkoboksin buuttaus, joskus tarvitaan molemmat. Ehkä auttaa, ehkä ei Crickin kotona. Kannattaa kokeilla.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Android-käyttäjien mielipiteitä olisin vailla. En ole muutamaan vuoteen Androidia käyttänyt ja edelliset kokemukseni jäivät siihen, että keskihintaluokan Android-laitteet jumittivat ja kaatuilivat enemmän tai vähemmän. Johtuiko tämä sitten tehottomasta raudasta, softasta tai jostain niiden väliltä, mutta itselleni puhelimen nopea toimivuus on tärkeää. Lumian kanssa se puoli on ollut kunnossa, mutta muutoin paluu Android-luureihin houkuttaisi kun nykyinen Lumia vetelee viimeisiään.

Eli lyhyesti: miten nämä keskihintaluokan Androidit nykyään pärjää käytössä ja mitä laitetta suosittelisitte jos hintaluokka on noin 300e - 350e tuntumassa? Olen vakavasti harkinnut OnePlus X:n tilaamista, mutta toisaalta myös Honor 7 kiinnostaisi. Mitä muita laitteita palstalaiset tuohon hintaluokkaan suosittelisivat? Tiedän kyllä, ettei tuolla hinnalla saada lippulaivaluureja ja täten kompromisseja joutuu tekemään, mutta itse en yksinkertaisesti halua omaa rahaa kännykkään tuota enempää laittaa.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Android-käyttäjien mielipiteitä olisin vailla. En ole muutamaan vuoteen Androidia käyttänyt ja edelliset kokemukseni jäivät siihen, että keskihintaluokan Android-laitteet jumittivat ja kaatuilivat enemmän tai vähemmän. Johtuiko tämä sitten tehottomasta raudasta, softasta tai jostain niiden väliltä, mutta itselleni puhelimen nopea toimivuus on tärkeää. Lumian kanssa se puoli on ollut kunnossa, mutta muutoin paluu Android-luureihin houkuttaisi kun nykyinen Lumia vetelee viimeisiään.

Eli lyhyesti: miten nämä keskihintaluokan Androidit nykyään pärjää käytössä ja mitä laitetta suosittelisitte jos hintaluokka on noin 300e - 350e tuntumassa? Olen vakavasti harkinnut OnePlus X:n tilaamista, mutta toisaalta myös Honor 7 kiinnostaisi. Mitä muita laitteita palstalaiset tuohon hintaluokkaan suosittelisivat? Tiedän kyllä, ettei tuolla hinnalla saada lippulaivaluureja ja täten kompromisseja joutuu tekemään, mutta itse en yksinkertaisesti halua omaa rahaa kännykkään tuota enempää laittaa.
Minulla oli vähän samanlaiset lähtökohdat, kun syksyllä vaihdoin reilun kahden vuoden jälkeen takaisin Androidiin. Silloinen Lumia 925 toimi kyllä ihan hyvin (tosin akku oli huonontunut merkittävästi), mutta sovelluspuutteet ajoivat Androidiin. Sain erittäin hyvän tarjouksen Samsungin Galaxy S6 Edgestä, johon olen ollut äärimmäisen tyytyväinen. Edellinen Android-luurini oli huomattavasti halvempaa hintaluokkaa, jolloin se takkuili joka ikinen päivä. Androidissa rauta pitää olla hyvällä tasolla, jotta puhelin oikeasti toimii hyvin.

Jos tuota mainitsemaasi hintaluokkaa ajattelee, niin omat suosikkini vaihtoehdoiksi olisivat Honor 7 tai Samsung Galaxy S5 Neo. Spekseiltä Honor 7 on hivenen parempi, mutta toisaalta vedenkestävyys sekä pölytiiviit kuoret puoltavat Samsungia. Joka tapauksessa noissa puhelimissa raudan pitäisi riittää jo siihen, että kaikki rullaa sujuvasti ja luotettavasti.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Eli lyhyesti: miten nämä keskihintaluokan Androidit nykyään pärjää käytössä ja mitä laitetta suosittelisitte jos hintaluokka on noin 300e - 350e tuntumassa? Olen vakavasti harkinnut OnePlus X:n tilaamista, mutta toisaalta myös Honor 7 kiinnostaisi. Mitä muita laitteita palstalaiset tuohon hintaluokkaan suosittelisivat? Tiedän kyllä, ettei tuolla hinnalla saada lippulaivaluureja ja täten kompromisseja joutuu tekemään, mutta itse en yksinkertaisesti halua omaa rahaa kännykkään tuota enempää laittaa.

Itse suosittelisin Honor 7, joka siis on kyllä tuon sarjan lippulaivapuhelin. Avovaimoni osti monen vuoden Appleuskollisuuden jälkeen Honorin, eikä ole hetkeäkään katunut. Itsekin koen hiukan kateellisuutta tuosta puhelimesta. Omasta mielestäni tällä hetkellä yksi parhaimmista Android-luureista, myös kamera on huippuluokkaa. Ainakin tällaisen amatöörikuvaajan mielestä.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Mistä olette ostaneet suojakuoret puhelimeen? Tarkemmin sanottuna hakusessa on laadukas (mieluiten nahkainen) lompakkokotelo iPhone 6 Plussan suojaksi ja lompakon korvikkeeksi. Olen kyllästynyt kantamaan sekä puhelinta, että lompakkoa, kun yhdelläkin pärjäisi. Osto mieluiten Suomesta tai sitten ulkomainen nettikauppa, jolla toimitukset sujuvat suomeen kuin rasvattu. Kuoret pitäisi saada viikon sisällä Suomeen, että ehtivät tarpeisiini. Niin ja toki jotain specifiä mallia/merkkiä saa suositella. Kuoressa oli hyvä olla korttipaikat minimissään kahdelle kortille ja sitten jonkinlainen tasku, jonne sujauttaa käteistä ja tärkeitä kuitteja.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen vakavasti harkinnut OnePlus X:n tilaamista, mutta toisaalta myös Honor 7 kiinnostaisi.
Vaimolle tilasin tuollaisen OnePlus X:n. On hoitanut wifi-tabletin virkaa, kun nanosim-kortin ja operaattorivaihdon kanssa on kestänyt hivenen. Puhelin tuntui kyllä hyvin nopealta ja toiminta oli juohevaa (verrattuna Sampan S3 4G x 2 kpl, jotka minulla käytössä), kun vaimolle appeja asentelin ja muutenkin muokkailin. Kamera on ainakin sisällä näin heikon valon aikaan huonohko, arvostelut olivat siis tässä oikeassa. Mutta muuten kyllä uskon olevan hintansa väärti, tänään kaiketi nanosim avautuu käyttöön ja puhelin pääsee todella testiin.
 

Jotva

Jäsen
Mistä olette ostaneet suojakuoret puhelimeen? Tarkemmin sanottuna hakusessa on laadukas (mieluiten nahkainen) lompakkokotelo iPhone 6 Plussan suojaksi ja lompakon korvikkeeksi.

Tilasin omaan puhelimeeni kuoret suomalaisesta verkkokaupasta puhelimenkuoret.fi

Valikoima ei ehkä ole ihan niin laaja kuin jossain muualla, mutta minä löysin sieltä tarpeisiini sopivan. Ja toimitus oli todella nopea, seuraavana päivänä oli kuoret postilaatikossa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minä tilasin yhteen puhelimeen mytrendyphone.com-osoitteesta kotelon, jossa on myös lompakko. Hinta oli edullinen ja toimitusaika 2 päivää.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Itse suosittelisin Honor 7, joka siis on kyllä tuon sarjan lippulaivapuhelin. Avovaimoni osti monen vuoden Appleuskollisuuden jälkeen Honorin, eikä ole hetkeäkään katunut. Itsekin koen hiukan kateellisuutta tuosta puhelimesta. Omasta mielestäni tällä hetkellä yksi parhaimmista Android-luureista, myös kamera on huippuluokkaa. Ainakin tällaisen amatöörikuvaajan mielestä.

Hinta-laadultaan heittämällä paras Android. Aika lähellä etteikö olisi muutenkin. Kamera ei ihan huippuluokkaa. Kyllä sillä hyviä kuvia saa, mutta ois:in puute laskee pinnoja. Valoisalla Xperian ja S6:n luokkaa, hämärässä heikompi. Huawein käyttöliittymä on mielestäni jopa Androidiksi aika perseestä ja myös verrattuna vaikka juuri Sonyyn, mutta tuon saa muutettua itselleen mieleisemmäksi lataamalla kaupasta jonkun päälleliimatun tekeleen kylkeen. Jos haluaisin Androidin, niin ostaisin edelleen Honor 7:n, vaikka ei uusin luuri markkinoilla olekaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Honor7 näyttää tulevan Verkkokaupan alemyyntiin lauantaina. 299€ ei kai paha hinta tuosta ole, jos pääsee läpi. Voi muutama muukin jonottaa noita, mitä olen kehuja lueskellut. Kävi itselläkin mielessä, että nytkö vaihdan takaisin Androidiin, vaan ei vielä. Ehkei hetkeen kuitenkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös