Mainos

Uusi jäähalli!

  • 786 785
  • 4 431

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suhteellisen tarkoitushakuista jättää pois keskusta vaihtoehdosta pois pysäköintihallin kustannukset. Lempäälään rakennettavan 300 paikkaisen hallin kustannus on 5,7 miljoonaa euroa. Jaffalassa on 1421 autopaikkaa, joten jotakin 400-500 paikkainen halli pitäisi rakentaa eli puhutaan kymmenestä lisä miljoonasta.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Eli onko Kisapuiston vaihtoehtoa nyt kustannusten suhteen liioiteltu oikein kunnolla, että saadaan keskusta-vaihtis näyttämään järkevältä ja tahot sen taakse?
Näppärää! :D
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Suhteellisen tarkoitushakuista jättää pois keskusta vaihtoehdosta pois pysäköintihallin kustannukset. Lempäälään rakennettavan 300 paikkaisen hallin kustannus on 5,7 miljoonaa euroa. Jaffalassa on 1421 autopaikkaa, joten jotakin 400-500 paikkainen halli pitäisi rakentaa eli puhutaan kymmenestä lisä miljoonasta.
Oli sinne kaupunginisien kokoukseen laskelma tehty. 200 autopaikkaa (mikä on helvetin vähän!) ja muka vaan 20 000€/paikka. Minä löysin nopealla googletuksella että 2009 KSV on laskenut autopaikat 36 000€/paikka ja pahimmillaan louhituissa on hinnat pyörineet yli 70 000€/ paikka. Laitetaan nyt ihan linkkinäkin.
Yhden pysäköintipaikan rakentaminen voi maksaa jopa 70 000 euroa | Rakennuslehti (rakennuslehden pysäköintipaikka juttuun)
Jalkapallostadionin kokoinen parkkiluolasto valmistuu Seinäjoen keskustaan vuoden lopulla (ylen juttuun Seinäjoen pysäköintihallista)

Joku joka on alalla voinee tietää paremmin kuinka realistinen tuollainen 20 000€/paikka on, toinen kysymys on toki että mihin se parkkitalo sijoitettaisiin. Sitten on vanha bensa-asema ja sen mahdolliset ongelmat. Kerrostalotkin ostetaan ja puretaan 6 miljoonalla, minkä jälkeen nykyinen omistaja ilmeisesti sitten rakentaa itse uudet ja vielä maksaa siitä?

Sitten kannattaa oikeasti huolestua kun aletaan perustelemaan uusia yhtiöitä tätä jäähallitouhua varten, niitä on ennenkin kaadettu kuntalaisten niskaan rahojen loputtua ja todellisen hinnan paljastuttua moninkertaiseksi.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Vai että pysäköintihalleja Lappeenrantaan vielä tarvittaisiin... Aika harvassa paikassa taitaa olla näin paljon pysäköintipaikkoja keskustassa väkimäärään nähden kuin nykyisin Lappeenrannassa. Tuolla keskustan sijainnilla linja-autoilla olisi huomattavasti helpompi tulla peleihin kuin kisapuistoon. Toisaalta tuohon sijaintiin nähden mahdollisia pysäköintimahdollisuuksia lyhyen kävelymatkan sisältä löytyy ainakin: Gallerian parkkihalli, Iso-Kristiinan parkkihalli, "Intersportin" parkkihalli sekä mahdollisuuksien mukaan pysäköintiin pelien aikaan valjastettavina tori sekä vanha kenttä(?). Armadan kattokin taitaa olla noin 500 metrin sisällä?
 

Blur

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Seeprat, Kiekko-Espoo
Parkkihalleja löytyy Iso-Kristiinasta, Galleriasta, P-Tori ja P-City.
Sijainti keskustassa varmasti kannustaisi käyttämään busseja enemmän kuin nyt kisapuiston suhteen käytetään.

Synergiaedut, imago, monikäyttöisyys, ei muuta kuin kantta valamaan!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mihinkäs noista parkkihalleista pääsee bussilla ajamaan sisään? Mites ne kaikki muut joiden pitää päästä kamojen kanssa sinne hallille, kannetaanko niitä terotuskoneita jostain Gallerian alakerrasta sinne jäähallille?

Koko parkkihallijutussa vaan näkyy se pointti karusti miten tarkoitushakuisesti tätä hommaa ollaan ajamassa läpi. Hinnatkin on jo tiedossa, vaikka kumppaneita ei keskustaan edes ole ja eikös sen kokonaisuuden pitänyt muodostua sen mukaan montako kerrostaloa, kauppaa yms. siihen saadaan yksityisellä rahalla mukaan?
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Oli sinne kaupunginisien kokoukseen laskelma tehty. 200 autopaikkaa (mikä on helvetin vähän!) ja muka vaan 20 000€/paikka. Minä löysin nopealla googletuksella että 2009 KSV on laskenut autopaikat 36 000€/paikka ja pahimmillaan louhituissa on hinnat pyörineet yli 70 000€/ paikka. Laitetaan nyt ihan linkkinäkin.
Yhden pysäköintipaikan rakentaminen voi maksaa jopa 70 000 euroa | Rakennuslehti (rakennuslehden pysäköintipaikka juttuun)
Jalkapallostadionin kokoinen parkkiluolasto valmistuu Seinäjoen keskustaan vuoden lopulla (ylen juttuun Seinäjoen pysäköintihallista)

Joku joka on alalla voinee tietää paremmin kuinka realistinen tuollainen 20 000€/paikka on

Parkkipaikkojen hintahaarukka taitaa olla välillä 5000€ (maantasopaikoitus) - 80 000€ (kallioon louhittu paikoitus) per parkkipaikka. Tuossa Seinäjoenkin jutussa on kyse valtavasta parkkiluolastosta, mihin louhitaan sisääntuloreittejä eri puolille keskustaa, ja se nostaa kustannuksia.

Tuossa jutussa oli sitaatti:
"Maan alle rakentaminen on moninkertaisesti kallimpaa kuin maan päälle. Esimerkiksi muutama vuosi sitten rakennetussa Framin parkkitalossa yksi autopaikka maksoi 13 000 euroa"

Eli tuota taustaa nähden 20 000 euroa per paikka voi hyvinkin olla realismia, jos Seinäjoella on parkkitalossa paikkakohtainen hinta ollut vain 13 000€.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Rakentamisesta saatujen tuottojen jälkeen Lappeenkadulle rakennettavan hallin kustannukset olisivat 49,8 miljoonaa ja Kisapuistoon rakennettavan hallin kustannukset 42,4 miljoonaa euroa.

Jos hintaero jää noin pieneksi, niin eiköhän keskustahalli ala olla selviö.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Parkkipaikkojen hintahaarukka taitaa olla välillä 5000€ (maantasopaikoitus) - 80 000€ (kallioon louhittu paikoitus) per parkkipaikka. Tuossa Seinäjoenkin jutussa on kyse valtavasta parkkiluolastosta, mihin louhitaan sisääntuloreittejä eri puolille keskustaa, ja se nostaa kustannuksia.

Tuossa jutussa oli sitaatti:
"Maan alle rakentaminen on moninkertaisesti kallimpaa kuin maan päälle. Esimerkiksi muutama vuosi sitten rakennetussa Framin parkkitalossa yksi autopaikka maksoi 13 000 euroa"

Eli tuota taustaa nähden 20 000 euroa per paikka voi hyvinkin olla realismia, jos Seinäjoella on parkkitalossa paikkakohtainen hinta ollut vain 13 000€.
Mihin se mahtuisi pinnalle? Tässä on se minun pointtini, ainoa mihin tuo areena mahtuu leviämään on ylös/alas suunta. Se paikka on niin ahdas. Siihen ei vaan voi rakentaa mitään latoa niille autoille vaan se olisi vähän pakko louhia, siksi sitä hintaa nyt vähän ihmettelen. Samaten ihmettelen tälläisiä lausuntoja
Lappeenrannan Asuntopalvelun hallituksen puheenjohtaja Antti Jäppinen oli kuuntelemassa esitystä asemansa velvoittamana, sillä Asuntopalvelun kerrostalo jäisi areenan ja sen lisärakennelmien alle. Korvaukseksi Asuntopalvelu saisi uuden, isomman kerrostalon.
Oleellinen boldattuna. Enpä nähnyt laskussa kuin 6 miljoonaa (Varaus maanhankintaan, rakennusten ostoon ja purkuun 6,0) millä oli tarkotus ostaa kerrostalot ja purkaa ne, millähän rahalla ne uudet meinataan rakentaa? Käsittääkseni tollanen kerrostalon rakentaminen ei ole ihan ilmaista.

edit. ja älkööt nyt kukaan ymmärtäkö että minä vastustaisin uutta hallia, en vastusta, vastustan tätä Lappeenrannan tapaa tehdä asiat perse-edellä puuhun kiipeämällä.
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, sympatiat KiviKova!
Mihinkäs noista parkkihalleista pääsee bussilla ajamaan sisään? Mites ne kaikki muut joiden pitää päästä kamojen kanssa sinne hallille, kannetaanko niitä terotuskoneita jostain Gallerian alakerrasta sinne jäähallille?

Koko parkkihallijutussa vaan näkyy se pointti karusti miten tarkoitushakuisesti tätä hommaa ollaan ajamassa läpi. Hinnatkin on jo tiedossa, vaikka kumppaneita ei keskustaan edes ole ja eikös sen kokonaisuuden pitänyt muodostua sen mukaan montako kerrostaloa, kauppaa yms. siihen saadaan yksityisellä rahalla mukaan?
Uuteen halliinhan oli määrä päästä huoltotunneliin bussilla, nykyaikaiseen tyyliin suoraan pukutilojen läheisyyteen. Se mitä yleisesti lisäpaikoituksen tarpeeseen tulee, niin tosiaan ympäristöstä löytyy jonkun verran P-tilaa, mutta sitten on vaan se karu tosiasia, että julkisen liikenteenkin on alettava toimia paremmin keskustan alueella, etenkin tuon areenan ympäristössä. Varmasti monet lähellä asuvat käyttävät jalkojaan, mutta tässä asiassa on lappeenrantalaisten hiukan totuttava uuteen ajatteluun liikkumisessa. Karhuvuoresta tai vaikkapa Kuuselasta keskustaan ja lähelle täytyy päästä, useammin kuin kerran kahdessa tunnissa (kärjistäen).

Jos mietitään, että parkkipaikkoja olisi esim. se 1000 tuossa hallin yhteydessä, ruuhkauttaisi se varmasti tuota keskustan liikennettä etenkin poislähtiessä. Sitten yleisö taas alkaa valua kolmannen erän puolivälissä autoille, oli pelitilanne mikä tahansa. Jos busseja tulee ja menee riittävän tiheään, pysyy porukkakin hallissa loppusummeriin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Uuteen halliinhan oli määrä päästä huoltotunneliin bussilla, nykyaikaiseen tyyliin suoraan pukutilojen läheisyyteen. Se mitä yleisesti lisäpaikoituksen tarpeeseen tulee, niin tosiaan ympäristöstä löytyy jonkun verran P-tilaa, mutta sitten on vaan se karu tosiasia, että julkisen liikenteenkin on alettava toimia paremmin keskustan alueella, etenkin tuon areenan ympäristössä. Varmasti monet lähellä asuvat käyttävät jalkojaan, mutta tässä asiassa on lappeenrantalaisten hiukan totuttava uuteen ajatteluun liikkumisessa. Karhuvuoresta tai vaikkapa Kuuselasta keskustaan ja lähelle täytyy päästä, useammin kuin kerran kahdessa tunnissa (kärjistäen).

Jos mietitään, että parkkipaikkoja olisi esim. se 1000 tuossa hallin yhteydessä, ruuhkauttaisi se varmasti tuota keskustan liikennettä etenkin poislähtiessä. Sitten yleisö taas alkaa valua kolmannen erän puolivälissä autoille, oli pelitilanne mikä tahansa. Jos busseja tulee ja menee riittävän tiheään, pysyy porukkakin hallissa loppusummeriin.
No tuossa katselin kunnanvaltuuston esitystä ja siellä oli 300 autopaikkaa pakko rakentaa jos meinataan koteja sinne saada ja muuta liiketilaa ja 20000- 50000 Williparkin viimeaikoina rakentamien autopaikkojen hinta per paikka. Siitä voi jokainen laskea keskiarvolla, että 10miljoonaa uupuu kustannusarviosta välittömästi.

Tuo liikenteen ruuhkautuminen ei mielestäni ole niin paha kuin ajatellaan, kyseessä on yksi hetkittäinen pieni lisäys ja tosiasiassa Lappeenkadulta on poismenoteitä vähintään 4 suuntaan, mikä on paljon enemmän kuin Kisapuiston nykyinen 2 suuntaa. Käytännössä tuolta pääsisi pois Lappeenkadulle (2 suuntaa), Snelmanninkadulle(2 suuntaa) ja Kauppakadulle. Eli lisäys tiestössä olisi huomattava.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miten isosta kaniininhatusta nämä luvut on louhittu? Lappeenrannan tarpeisiin paras benchmark on Växjon Vida Areena, joka vuonna 2011 valmistuttuaa maksoi noin 25 milj euroa. Ei voi seitsemässä vuodessa rakennuskustannukset lähes tuplaantua.
Samaa mietin minäkin. Eikö nyt hitto vieköön kunnon hallia tuon halvemmalla saa? Onko Ruotsissa niin paljon halvempaa rakentaa? Aika ei selitä hintaeroa.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Eihän tuo summa välttämättä ole edes lopullinen summa. Eikös Armilan sairaalankin kustannus noussut vielä rakennusvaiheessa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Samaa mietin minäkin. Eikö nyt hitto vieköön kunnon hallia tuon halvemmalla saa? Onko Ruotsissa niin paljon halvempaa rakentaa? Aika ei selitä hintaeroa.
Eihän itse hallin hinta ole noissa molemmissa kuin 28 miljoonaa, mikä on aika hyvin linjassa Växjön kanssa.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat
Eihän itse hallin hinta ole noissa molemmissa kuin 28 miljoonaa, mikä on aika hyvin linjassa Växjön kanssa.
Tämän uutisen (Lappeenrannan uusi monitoimijäähalli maksaisi 36,8 miljoonaa euroa) mukaan 36,8 miljoonaa eli rapiat 47% nousu kustannuksissa verrattaessa Växjöön. Jos/kun hallia aletaan rakentamaan niin ainut järkevä ratkaisu on allianssimalli, jossa myös toimittaja kantaa vastuuta projektista ja kustannuksista. Muuten hinta lähtee vielä kovemmalle laukalle.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tämän uutisen (Lappeenrannan uusi monitoimijäähalli maksaisi 36,8 miljoonaa euroa) mukaan 36,8 miljoonaa eli rapiat 47% nousu kustannuksissa verrattaessa Växjöön. Jos/kun hallia aletaan rakentamaan niin ainut järkevä ratkaisu on allianssimalli, jossa myös toimittaja kantaa vastuuta projektista ja kustannuksista. Muuten hinta lähtee vielä kovemmalle laukalle.
Esaimaassa on tuo erittely luettavissa. Lappeenrannan uuden jäähallin hinta asettuu 40 – 50 miljoonaan euroon – Katso tarkat hintaerittelyt Lappeenkadun ja Kisapuiston vaihtoehdoista täältä - Etelä-Saimaa (linkki eteläsaimaaseen) Siihen en osaa ottaa kantaa miten Växjössä on tuo kokonaisuus toteutettu ja mitä siihen on sisältynyt ja mitä ei.
Kisapuisto
Toteutuskustannus vähennettynä tuloilla 42 444 850 euroa
AREENA
Rakennuskustannus 28 282 000
Euroarakennuttajan kustannukset 3 853 000
Erillishankinnat 1 288 000
Hankevaraukset 3 365 000
Yhteensä 36 788 000
MUUT KUSTANNUKSET
Uusi tieyhteys ja ratasilta junaradanali Harapaisentielle 3,24 miljoonaa euroa
Hulevesijärjestelyt 0,65
Väestönsuoja 0,16
Muut infratyöt ja piha-aluetyöt 0,84
Pysäköintialueen asvaltointi 0,86
Vanhan pääjäähallin purku 0,65
Yhteensä 6,4 miljoonaa euroa
TUOTOT
OKM:n valtionavustus 750 000 euroa
Lappeenkatu
Toteutuskustannus vähennettynä tuloilla 49 778 600 euroa
AREENA
Rakennuskustannus 28 282 000
Rakennuttajan kustannukset 3 853 000
Erillishankinnat 1 288 000
Hankevaraukset 3 365 000
Yhteensä 36 788 000
MUUT KUSTANNUKSET
Kannen rakentaminen 6,8 miljoonaa euroa
Vesihuolto- ja jätevesipumppaamo 0,99
Varaus maanhankintaan, rakennusten ostoon ja purkuun 6,0
Piha-alueiden rakentaminen 0,24
Mutkakadun ja Lappeenkadun muutokset 1,03
Kaukolämpö-, sähkö- ja operaattoriverkkojen muutokset 0,92
Lappeenkadun tukiseinä 1,70
Väestönsuoja 0,16
Vanhan pääjäähallin purku 0,65
Tunnelin mahdollisesti aiheuttamat paloturvallisuus rakenteet 2,0
Yhteensä 20,49 miljoonaa euroa
TUOTOT
Rakennusoikeuden myyntituotot 6 750 000O
OKM:n valtionavustus 750 000
Lisäksi tuossa keskustassa on jäänyt se 10 miljoonan parkkihalli ilmoittamatta, sekä siinä ei mainita millä rahalla ja paljon maksaa korvata ne kerrostalot mitkä jää hallin alle.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Jos/kun hallia aletaan rakentamaan niin ainut järkevä ratkaisu on allianssimalli, jossa myös toimittaja kantaa vastuuta projektista ja kustannuksista. Muuten hinta lähtee vielä kovemmalle laukalle.

Ei onnistu tämän kokoisessa hankkeessa tällä aikataulla. Allianssimallissa kilpailutus on erittäin raskas ja aikaa vievä menettely, lienee parhaimmillaan yli 100 M€ hankkeissa. Lisäksi siihen sisältyvä kehitysvaihe itsessään vie aikaa minimissään puoli vuotta, jotta jotain ehditään kehittää ja visida, ja tätä kautta hakea lopullinen kustannusraami.

Jäähallin todelliset kustannukset määräytyvät vasta suunnitteluvaiheessa, aivan kuin kaikissa muissakin rakennushankkeissa. Kustannukset määräytyvät suunnitteluvaiheessa ja kertyvät rakentamisvaiheessa, toki hankkeen hinta saadaan suunnitteluvaiheen jälkeen tietoon kilpailutusvaiheessa urakkatarjousten perusteella. Siihen päälle +10-20 % muutostöistä, niin ollaan lähellä. Muutostöiden määrä ja hinta taas on suoraan verrannollinen suunnitelmien tasoon. Mitä tarkemmat ja paremmat suunnitelmat, sen vähemmän muuttujia rakentamisvaiheessa (myös kustannuksissa).

Jäähallihanke toteutuu kaikkein edullisimmin niin, että rakennus suunnitellaan huolellisesti ja riittävän yksinkertaisena unohtamatta kuitenkaan käytännöllisyyttä ja riittävää arkkitehtuurin ja toimivuuden tasoa. Toisin sanoen ei mitään peltihallia tietenkään, muttei myöskään tavoitella kuuta taivaalta vaan ajaton, toimiva, monikäyttöinen ja tekniikaltaan varma kompleksi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Yksityinen raha on varmasti enemmän kiinnostunut keskustan sijainnista. Tietysti.
Vaikea on kuvitella että yksityistä rahaa ihan niin paljoa tämä kiinnostaisi. Nytkin ne ketä saatu ääneen on ollut lähinnä noita jotka toivoo saavansa paskojen 1980-luvulla rakennettujen kerrostalojen tilalle tän varjolla uudet. Vastaavasti Laptuote päätti hinnoitella oman tonttinsa ihan käsittämättömästi yläkanttiin ja toivoi saavansa veronmaksajien rahoilla naurettavan hinnan kaatopaikasta. Tässä on nyt jo sellanen vedättämisen maku koko touhussa, että ans kattoo vaan niin sutta ja sekundaa puskee. Galleriassa ja Isossa-Kristiinassa alkaa oleen jo nyt vapaita paikkoja ja vaihtelua, eli ei olekaan ihan niin kannattavaa. Joku toki voisi haluta jotain hotellia (eihän tossa olekkaan kuin yksi iso ihan vieressä jo valmiiksi) rakentaa, tai lähinnä kerrostaloja. Mutta minun on oikeasti ihan hieman hankalaa päästä kärryille nyt tästä huimasta bisnesideasta mikä tästä meinataan saada aikaiseksi.

Ai niin boonuksena vielä nauran sille kuinka työryhmä mainitsi Harapaisen olevan yksi paikka ja mihin mahtuisi ja ei olisi oikein mitään esteitäkään ja sitten hyppäsi suoraan seuraavaan, ilman siis että kertoivat miksi se hylättiin. Eikö ollut tarpeeksi trendikäs paikaksi? Ei tarpeeksi keskustassa? No jäin arvuuttelemaan.

Totean edelleen että ainoat paikat koko kaupungissa missä yksityinen voisi kiinnostua ovat alakimpinen ja huhtiniemi. Sinne voisi rakentaa isommatkin mestat, sen palloiluhallin samaan yms. ja täten oikeasti saada Hippos 2020 tyylinen ratkaisu aikaan. Silloin voisi hotelliakin kiinnostaa ja Ukonniemessä, sekä Rauhassa paiskottaisiin tavaroita. Mutta sen aikataulu olisi vähän toinen kuin tän nykyisen paskat housussa ja paniikilla menon.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Sehän se olisikin metkaa, että vaikka ens kauden alla sanottaisiin, että halli käyttökieltoon. Mitähän sitten? Tai missähän sitten? Toki joku purkkaviritys taas tehtäisiin ja SaiPa pelaisi evakossa jonkun aikaa. Ja ehkä liioittelua muutenkin väläytellä pidempää käyttökieltoa, mutta pientä ja suurempaa harmia halli aiheuttaa koko ajan. Sotilasvallankaappaus, poikkeustila ja ulkonaliikkumiskielto päälle ja voimatoimin päätös hallista aikaan. :)
 
Viimeksi muokattu:

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Helsingissä on mietitty myös sitä, että he kattaisivat pop-up areenan johon mahtuisi noin 6000 henkeä kerrallaan. Samalla he laittaisivat Nordiksen kuntoon. Sama voitaisiin teoriassa tehdä myös Leprassa. Kisapuisto pistettäisiin täysin uuteen uskoon. Sanon tämän siksi, että ei hirveän lupaavalta näytä myöskään uuden hallin toteutuminen ja tuolla toimella tulisi säästöä kymmeniä miljoonia euroja.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Ensi kaudella joka peli ulkoilmamatsi! Tampereella järjestetään vain yksi tai kaksi per kausi. Miettikääs sitä! Markkinointi hereillä.
 

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, sympatiat KiviKova!
Siellä on nyt eilen kaupunginvaltuusto istunut tuntikausia ja vääntänyt jäähalliasiasta. Ulkopuolista rahoitusta areenahankkeelle ryhdytään nyt etsimään ja siihen varataan vähintään puoli vuotta aikaa. Mutta sitten kuitenkin myös vanhan jäähallin korjausvaihtoehto nostettiin väkisin esiin ja tullaan todennäköisesti lisäämään vaihtoehtoihin. Pitihän se arvata, koska sen verran on kärkästä kritiikkiä saanut nuo uuden hallin suunnitelmat. Jatketaan vaan vanhassa tönössä. Ihan hyvä ja halpa ratkaisu tehdä vain pakolliset toimet ja suurin osa pysyy tyytyväisenä. Katsellaan samalla miten Helsingissä, Jypinkylässä ja Tampereella projektit etenevät...
 

Mr.Wonderful

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja saksalainen jalkapallo
Eli jos nyt sattuisi käymään niin ettei sijoittajia löytyisi, niin päädyttäisiin tekohengittämään kisapuistoa seuraavat 10 vuotta, kunnes taas tulisi sama ongelma eteen. Vähän tuntuu siltä ettei Lpr pysty ylläpitämään Liiga-joukkuetta, vaan viimeistään 10 vuoden päästä tilanne on niin huono että tää koko joukkue kuihtuu pois. Harmillinen tosiasia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös