Uusi hallitus?

  • 408 984
  • 4 597

Uusi hallitus?

  • Kokoomus(pääministeri)/persut

    Ääniä: 290 60,0%
  • Kokoomus(pääministeri)/demarit

    Ääniä: 130 26,9%
  • Persut (pääministeri)/kokoomus

    Ääniä: 40 8,3%
  • Demarit(pääministeri)/kokoomus

    Ääniä: 12 2,5%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 11 2,3%

  • Äänestäjiä
    483
Tila
Viestiketju on suljettu.

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Ottakaa nyt hyvät ihmiset verotus myös huomioon. 20k ja prosentti nuosee melkolailla 40%. Tiedän tämän itse hyvin, kun optimoitu verotus menee niin , että se on noin 17k jälkeen kun kannattaa tulot kääntää pääomatuloiksi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei se ainakaan noilla perustuilla eli toimeentulotuella ja asumistuella kovin kannattavaa ole. Vuokran jälkeen jää varmaan se 400€, josta ehkä 300€ menee aika helposti ruokaan. Ei sillä oikein mitään saa, eikä oikeastaan mitään muuta kuin selviytymistä pysty tekemään. Vähän kylmää kyytiä jos näistä aiotaan leikata entisestään.
Juuri näin. 2000 euron kuukausiliksallakin jää varmaan melkein kolminkertainen summa varmaan käteen vuokran ja laskujen jälkeen. Eri asia sitten tosiaan, jos on ollut vaikkapa koodarina yli 4000 kk-palkalla ja nauttii ansiosidonnaisesta.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Jos työmarkkinatuella/sosiaaliturvalla eläminen olisi melkein yhtä kannattavaa taloudellisesti kuin kokopäivätyössä käyminen, niin eiköhän meillä olisi vieläkin pienempi työllisyysaste. Ellet sitten tarkoittanut ansiosidonnaisella elämistä, mikä sitten onkin toki eri asia.

Noh - kuten se lehdessä paistatellut kaiffari sanoi:

- 800€/kk yksiö valtion piikkiin Krunikasta
- 500 käteen puuharahaa kuussa
- Hakee ruokakassin jos toisenkin viikossa jostain ja yhdistystoimintaan osallistuessa saa ruokaa jne tasaisen epätasaiseen
- Jos tulee jotain yllättävää niin sossu hoitaa
- Jos nyt työkkärin karenssi joskus napsahtaa niin sitten sossuun ja saa saman rahan
- Jne

Myönsi itsekin ettei ole mitenkään työkyvytön, mutta pitäisi saada 3000€ kuussa, että kannattaisi edes harkita menevänsä töihin, pääsääntöisesti kivaa elämää kuulemma.

Tälläiseen pitäisi helvetti sentään puuttua
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noh - kuten se lehdessä paistatellut kaiffari sanoi:

- 800€/kk yksiö valtion piikkiin Krunikasta
- 500 käteen puuharahaa kuussa
- Hakee ruokakassin jos toisenkin viikossa jostain ja yhdistystoimintaan osallistuessa saa ruokaa jne tasaisen epätasaiseen
- Jos tulee jotain yllättävää niin sossu hoitaa
- Jos nyt työkkärin karenssi joskus napsahtaa niin sitten sossuun ja saa saman rahan
- Jne

Myönsi itsekin ettei ole mitenkään työkyvytön, mutta pitäisi saada 3000€ kuussa, että kannattaisi edes harkita menevänsä töihin, pääsääntöisesti kivaa elämää kuulemma.

Tälläiseen pitäisi helvetti sentään puuttua
No, tällaiset hyväksikäytöt tietysti eri asia. Olen käsittänyt itse, että pelkästään tuon hintaisen yksiön saaminen pitäisi olla työttömänä jo mahdotonta? En kyllä ihan varma, miten tuo kaveri on onnistunut nuo kaikki toteuttamaan.

E: Jossain ketjussa oli pari viikkoa sitten työn kannustavuudesta samaan aikaan, kun on ulosotossa. Olen kuullut itse myös siihen liittyvistä kannustinloukuista lähipiiristäni. Ilmeisesti kuitenkin tämän vuoden alussa taidettiin suojaosaa vähän kuitenkin nostaa (?).
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
No, tällaiset hyväksikäytöt tietysti eri asia. Olen käsittänyt itse, että pelkästään tuon hintaisen yksiön saaminen pitäisi olla työttömänä jo mahdotonta? En kyllä ihan varma, miten tuo kaveri on onnistunut nuo kaikki toteuttamaan.

Kai se ainakin vähän niin on, että jos tuossa asut kun tuet alkaa niin häätöä et saa. Sitten kai nuivempaa jos yrität hakea tuilla asuessasi noin kallista kämppää. Mutta tiedän henkkoht yhden sellaisenkin, jossa kun kaveri jaksoi vuoden siitä valittaa syyllä ”kyllä aikuinen mies isomman asunnon tarvii”, niin lopulta irtosi kalliimpi ja isompi kämppä valtion piikkiin.
 

molari

Jäsen
No, tällaiset hyväksikäytöt tietysti eri asia. Olen käsittänyt itse, että pelkästään tuon hintaisen yksiön saaminen pitäisi olla työttömänä jo mahdotonta? En kyllä ihan varma, miten tuo kaveri on onnistunut nuo kaikki toteuttamaan.
Taitaa olla tästä veitikasta kyse, Työttömien aktiivimallista kansalaisaloitteen tehnyt Racine: "Kehotettiin olla näyttäytymättä kylällä ja uhkailtiin turpiin vetämisellä"

Se on toki lähes aina näiden pitkäaikaistyöttömien kohdalla identtistä, että kovasti töitä haetaan ja on haettu ja lähes aina on syy jossain muussa kuin itsessä.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Kun persut tekee leikkauksia kokoomuksen kanssa ja osa persujen äänestäjistä huomaa, että näistähän on paljon pysyvämpää haittaa kuin hetkellisestä sähkön tai bensan hinnan noususta (jotka eivät edes olleet hallituksen käsissä), se puhaltaa ilmaa puolueesta ulos.
Hyvin mahdollisesti niistä on haittaa. Perussuomalaiset eivät silti halua jatkaa tätä velkarallianne. Jätitte aloittavalle hallitukselle perinnöksi tilanteen, jossa valtio velkaantuu 10 miljardia eli 10 000 miljoonaa euroa joka vuosi, jos mitään ei tehdä. Joten jotain vaan täytyy tehdä. Kestämätön ajatus kerryttää tuollaista velkakuormaa tuleville sukupolville, kun selvää on, ettei Suomelle myönnetä tuollaista velkapottia iäti. Joskus täytyy säästää kuitenkin, joten miksei aloitettaisi heti?

Vaaleissa olisi ollut mahdollisuus keskustella, MISTÄ säästetään, mutta kovin olemattomaksi jäi vasemmistopopulistien ratkaisut.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Taitaa olla tästä veitikasta kyse, Työttömien aktiivimallista kansalaisaloitteen tehnyt Racine: "Kehotettiin olla näyttäytymättä kylällä ja uhkailtiin turpiin vetämisellä"

Se on toki lähes aina näiden pitkäaikaistyöttömien kohdalla identtistä, että kovasti töitä haetaan ja on haettu ja lähes aina on syy jossain muussa kuin itsessä.

Joo se on jännä, samassa on massiivinen työvoimapula. Mutta kun Subwayn majoneesi aiheuttaa allergiaa jne
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Kyllä minä väitän että 30-60k ansiotulolla, niin alkaa duunaria vituttaa, että naapurin narkkari saa saman rahan käteen pyörittämällä vähä piimetä kauppaa sivussa. Joten ei mua kyllä yhtään ihmetytä, että duunari alkaa siirtyä oikeelle.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ottakaa nyt hyvät ihmiset verotus myös huomioon. 20k ja prosentti nuosee melkolailla 40%. Tiedän tämän itse hyvin, kun optimoitu verotus menee niin , että se on noin 17k jälkeen kun kannattaa tulot kääntää pääomatuloiksi.
En nyt tiedä, mistä nämä laskelmasi tulevat, mutta kyllä verot nousevat toki yli 40 % jo selvästi ennen kuin kuukausipalkka on 20 000 euroa.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
En nyt tiedä, mistä nämä laskelmasi tulevat, mutta kyllä verot nousevat toki yli 40 % jo selvästi ennen kuin kuukausipalkka on 20 000 euroa.
No sitten olen tehnyt virheen siirtyessä pääomaveroon noin 20k kohdalla. Veikkaan kyllä etten ole.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No sitten olen tehnyt virheen siirtyessä pääomaveroon noin 20k kohdalla. Veikkaan kyllä etten ole.
Ai tässä oli jokin sellainen tulokulma, että mitä jos voisi vaihtaa palkkansa ja työnantajan maksamat sosiaalimaksut pääomatuloiksi. Siinäpä todella relevantti lähtökohta verrata työttömän ja työssäkäyvän tuloja.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Ai tässä oli jokin sellainen tulokulma, että mitä jos voisi vaihtaa palkkansa ja työnantajan maksamat sosiaalimaksut pääomatuloiksi. Siinäpä todella relevantti lähtökohta verrata työttömän ja työssäkäyvän tuloja.

Ei minusta ollut se näkökulma. Vaan korostin sitä että ehkä duunaria vituttaa maksaa veroja. Ne ovat meinaa tuossa ryhmässä 30-60k huomattavan korkeat kansainvälisesti.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei minusta ollut se näkökulma. Vaan korostin sitä että ehkä duunaria vituttaa maksaa veroja. Ne ovat meinaa tuossa ryhmässä 30-60k huomattavan korkeat kansainvälisesti.
Ovat korkeat, mutta eivät nyt sentään mitään puolet tai edes 40 % sentään. 60k vuosipalkan kohdalla veroihin ja veronkaltaisiin menee noin kolmasosa. En ymmärrä, miksi tuota olisi tarvetta vääristellä isommaksi, koska onhan kolmasosa jo todella iso siivu sekin.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Ei se kyllä kauaksi voi jäädä. Työssä käymisestä tulee kuluja, verotus huolehtii että heti kun käy töissä veroja menee melkein puolet liksasta. Ei suomessa oikeasti työttömän ja työllisen ero ole kovin iso elintasossa. Toki korjaan mielipiteen heti kun nään tästä jos saan uutta faktaa.
No kauaksi jääminen on toki vähän niin kuin kauneus katsojan silmässä. Jos naapurin narkkarin elämä kadehdituttaa / vituttaa, niin äkkiseltään omaan korvaani nämä kommenttisi kuulostavat siltä, että et ole joutunut peruspäivärahalla tai työmarkkinatuilla elelemään. Rikollisuuden toki pitääkin vituttaa.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
No kauaksi jääminen on toki vähän niin kuin kauneus katsojan silmässä. Jos naapurin narkkarin elämä kadehdituttaa / vituttaa, niin äkkiseltään omaan korvaani nämä kommenttisi kuulostavat siltä, että et ole joutunut peruspäivärahalla tai työmarkkinatuilla elelemään. Rikollisuuden toki pitääkin vituttaa.
Olen minä yhteiskunnan tuilla elänyt ja pitkään. Sillon olikin rahaa yllättävän paljon kun opiskelin. Sitten mukamas tulot nousivat kun siirryin muualle, mutta silti aina tili tyhjä vaikka ei edes elä niin railakasta elämää. Kait se on sitten tätä kun on yrittäjänä on myös velkojia, ja niin ne vievät verottajan kanssa sen ilon suurista tuloista.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Olen minä yhteiskunnan tuilla elänyt ja pitkään. Sillon olikin rahaa yllättävän paljon kun opiskelin. Sitten mukamas tulot nousivat kun siirryin muualle, mutta silti aina tili tyhjä vaikka ei edes elä niin railakasta elämää. Kait se on sitten tätä kun on yrittäjänä on myös velkojia, ja niin ne vievät verottajan kanssa sen ilon suurista tuloista.
En tiedä menojasi tai tulojasi, mutta olisin aika huolestunut yritystoiminnasta, jos opiskelijan tuet tuntuvat suurilta vertaessasi niitä yrittäjäurasi tulojen ja menojen suhteeseen. Tsemppiä kuitenkin.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
En tiedä menojasi tai tulojasi, mutta olisin aika huolestunut yritystoiminnasta, jos opiskelijan tuet tuntuvat suurilta vertaessasi niitä yrittäjäurasi tulojen ja menojen suhteeseen. Tsemppiä kuitenkin.
Silloin et myöskään tunne yrittäjyyttä. Se on sitä että rahat laitetaan yritykseen ja sen jälkeen toivotaan että niille saa tuottoa. Toki voisin nyt myydä kaiken, ja vetää vuoden tarjoten koko stadin Vihreille kierrosta. Kuitenkin olen ajatelut jatkuvuutta, ja olen investoinut paljon tehostamiseen.

Ei jää itselle juuri nyt mitään, mutta luulen tulevaisuudessa jäävän.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Jos työmarkkinatuella/sosiaaliturvalla eläminen olisi melkein yhtä kannattavaa taloudellisesti kuin kokopäivätyössä käyminen, niin eiköhän meillä olisi vieläkin pienempi työllisyysaste. Ellet sitten tarkoittanut ansiosidonnaisella elämistä, mikä sitten onkin toki eri asia.

Ei se kyllä kauaksi voi jäädä. Työssä käymisestä tulee kuluja, verotus huolehtii että heti kun käy töissä veroja menee melkein puolet liksasta. Ei suomessa oikeasti työttömän ja työllisen ero ole kovin iso elintasossa. Toki korjaan mielipiteen heti kun nään tästä jos saan uutta faktaa.
Tähän otan kantaa sen verran ainakin, että varsinkin ulosotossa olevan henkilön tulee tienata yli mediaanin, sillä mediaani bruttotuloilla ulosotossa oleva henkilö voi olla oikeutettu toimeentulotukeen, ei asumistukeen, mutta toimeentulotukeen. Siis ihan yksin asuva ilman lapsia tai mitään muitakaan toimeentulotuen lisiä. Lapsilla ja yksinhuoltajalla nämä erot on vielä suuremmat, jos on ulosotossa.

Eli ulosotossa olevan ei ole taloudellisesti ja ajallisesti kannattavaa tehdä töitä. Taloudelliseti järkevämpää on ottaa asumistuki, toimeentulotuki ja tehdä pimeänä vaikka muutama satakin euroa saati jos tekee rikollista hommaa enemmänkin.

En siis kirjoita tätä sillä, että tämä olisi hyvä asia, mutta kirjoitan sen sillä, että se on tosiasia Suomessa monilla ulosotossa olevilla. Toki moni on myös palkkatyössä, mutta paljon työvoimaa menetetään tällä systeemillä jonka lisäksi tulee rikollisuutta ja syrjäytymistä. Toimeentulotuki lasketaan siis nettotuloista, mutta jos on esimerkiksi ulosotto, niin toimeentulotuki lasketaan siitä summasta mikä sinulla jää verojen ja ulosoton jälkeen.

Tästä voi itse kukin laskea, millainen nettopalkka tarvitaan. Sitten katsoa millä summalla henkilö voi olla vielä oikeutettu toimeentulotukeen.


 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Silloin et myöskään tunne yrittäjyyttä. Se on sitä että rahat laitetaan yritykseen ja sen jälkeen toivotaan että niille saa tuottoa. Toki voisin nyt myydä kaiken, ja vetää vuoden tarjoten koko stadin Vihreille kierrosta. Kuitenkin olen ajatelut jatkuvuutta, ja olen investoinut paljon tehostamiseen.

Ei jää itselle juuri nyt mitään, mutta luulen tulevaisuudessa jäävän.

Eli se on ansiotuloverojen syy, kun sinä olet päättänyt sijoittaa rahasi. Selvä homma.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Silloin et myöskään tunne yrittäjyyttä. Se on sitä että rahat laitetaan yritykseen ja sen jälkeen toivotaan että niille saa tuottoa. Toki voisin nyt myydä kaiken, ja vetää vuoden tarjoten koko stadin Vihreille kierrosta. Kuitenkin olen ajatelut jatkuvuutta, ja olen investoinut paljon tehostamiseen.

Ei jää itselle juuri nyt mitään, mutta luulen tulevaisuudessa jäävän.
Tämä kaikki vetää kyllä vähän sanattomaksi, varmaan turha jatkaa.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Eli se on ansiotuloverojen syy, kun sinä olet päättänyt sijoittaa rahasi. Selvä homma.
Tottakai, koska ei Suomessa ansituloilla pitkälle pötkitä. Verotus iskee juuri siihen 50k luokkaan niin ankarasti, että ei Suomessa ole muuta järkeä kun olla työtön tai sitten 10k kk liksalla oleva.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Minusta tämä kertoo kyllä aika paljon jos yrittää puolustaa noin 30-60k tienaavia, niin sieltä muutoma hyökkää päälle. Väärin perusteltu ja vaikka mitä, vaikka ei edes liity omaan intressiin suoraan. Kun juuri yritti selittää kuinka tuo tuloluokka on se suurin kärsijä.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Minusta tämä kertoo kyllä aika paljon jos yrittää puolustaa noin 30-60k tienaavia, niin sieltä muutoma hyökkää päälle. Väärin perusteltu ja vaikka mitä, vaikka ei edes liity omaan intressiin suoraan. Kun juuri yritti selittää kuinka tuo tuloluokka on se suurin kärsijä.
En nyt millään olis halunnut jatkaa, mutta jos luet minut tässä näihin "hyökkääjiin", niin mennään sitten vielä. Omat tulot osuu tuon sinun kategoriasi vähän alle puoleen väliin ja olen myös nauttinut joskus työmarkkinatukea, tietäen kyllä myös jälkimmäisen nykytason. En koe olevani millään muotoa minkään sortin kärsijä näillä tuloillani ja toisaalta veroprosentillani vaan ihan päinvastoin. Juttusi kuulostavat korviini sekopäisiltä.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
En nyt millään olis halunnut jatkaa, mutta jos luet minut tässä näihin "hyökkääjiin", niin mennään sitten vielä. Omat tulot osuu tuon sinun kategoriasi vähän alle puoleen väliin ja olen myös nauttinut joskus työmarkkinatukea, tietäen kyllä myös jälkimmäisen nykytason. En koe olevani millään muotoa minkään sortin kärsijä näillä tuloillani ja toisaalta veroprosentillani vaan ihan päinvastoin. Juttusi kuulostavat korviini sekopäisiltä.

Sen myönnän etten tiedä hittojakaan mitä puhut. Sen kuitenkin tiedän että tuilla on kivaa ja lepposaa olut itsellä aikoinaan. Ei se tarkoita että nyt olisi niin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös