Uusi hallitus: floppi?

  • 219 423
  • 672

scholl

Jäsen
Itseäni taas ei kiinnosta enää juuri ollenkaan itse peli. Olen aika paljon sitä mieltä, että kokonaisuudessa on niin monta osaa rikki tällä hetkellä, että fiksausta pitää tehdä joka rintamalla. Eikä se kaukalossa tapahtuva ole välttämättä ykkösprioriteetti, koska siinä takuut onnistumisesta ovat olemattomat.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ei pätkääkään kiinnosta suuret suunnitelmat ja kesken eräiset asiat, jos itse tuote ei ole kunnossa.

On se tietysti totta, että ei XK:n lenkille kannata rakentaa uutta suurta tuotantolaitosta (=hallia), jos itse lenkki maistuu paskalle, eikä muutosta ole näköpiirissä, kuten ei ole HIFK:n osalta.

Itse katselen vaan talouselämää sykleissä, n. kerran 15 vuodessa ovat korot alhaalla ja kun kukaan muu ei rakenna, silloin pitäisi itse toimia. Tämä on enemmän fundamentaalinen kuin käytännöllinen näkemys uuden hallin mahdolliseen rakentamiseen HIFK-Hockey Oy:lle ja ei kai se Tuohimaa olisi uinut pois uppoavasta laivasta, jos lähiaikoina hän olisi saanut patsastella HIFK-Hockeyn suurena sankarina, hallin rakennusprojektin toteuttajana.

Jep, pahinta HIFK:n kannattamisessa viime kaudella oli se, että piti käydä katsomassa kausikortilla Jalosen HIFK:n kotipelit ja tämä on jo aika vakava tunnustus.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Joo äsken kuulin Radio Cityltä, että Helsinkiin tulee uusi halli niin olin jo orgasmin partaalla. Tuumasin vaan, että nyt vihdoin The Hallitus laittoi tuulemaan ja päätti sitten vastoin kaikkia uhkatekijöitä pistää meille pystyyn uuden hallin. Sitten kuulinkin sanat Oulunkylä ja Aimo Mäkinen niin orastava orgasmi katosi sen sileän tien. Jälkeenpäin mietityttikin, että miten saatoinkaan luulla IFK:n pudottavan tuollaisen pommmin..
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Joo äsken kuulin Radio Cityltä, että Helsinkiin tulee uusi halli niin olin jo orgasmin partaalla. Tuumasin vaan, että nyt vihdoin The Hallitus laittoi tuulemaan ja päätti sitten vastoin kaikkia uhkatekijöitä pistää meille pystyyn uuden hallin. Sitten kuulinkin sanat Oulunkylä ja Aimo Mäkinen niin orastava orgasmi katosi sen sileän tien. Jälkeenpäin mietityttikin, että miten saatoinkaan luulla IFK:n pudottavan tuollaisen pommmin..

Eikä tämä uutinen olisi muutenkaan voinut pitää paikkaansa, koska HIFK ei ilmoita keskeneräisistä asioista. Sitten vasta kun halli on rakennettu, voidaan lukea Iltalehdestä uutinen kyseistä asiasta.
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Ågelin uusi halli.

Minkähän kokoisesta/tasoisesta hallista on kysymys?

Itse veikkaan samanlaista peltilatoa, millaisia 95 % Suomen jäähalleista on.

Silti hyvä, että saadaan ikuisesta jääpulasta kärsivälle pääkaupunkiseudulle lisää suorituspaikkoja. Sieltä ne tulevaisuuden suurpelaajat ponnistavat.


Toteaa Snadi.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Uuden hallituksen Jaakko Marttinen voitti Saksan mestaruuden kaudella 73-74, Berliner SC-joukkueessa, joten yksi hallitusherra on voittanut kultaa pelaajana Brewerin HIFK:ssa ja Saksan sarjassa, ihan hyvä juttu.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Valtanen ja kumppanit pudottavat siis pelaajabudjettia useita satoja tuhansia. Mitä oleellista parannusta he ovat saaneet Penan jälkeen aikaan? Ei mitään on minun vastaukseni.
Jos tuo muutama satatuhatta laitetaan laman piikkiin niin missään tapauksessa he eivät ole hoitaneet asioita paremmin kuin Pena.
Pena hoiti samat jutut kun nyt tekee Valtanen, Nybari, Kautonen ja Kuitunen. Silti joukkue on todella hajuton ja väritön ryhmä. En olisi millään uskonut että Penaa on ikävä mutta kyllä sekin päivä nyt sitten on tullut.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Pena hoiti samat jutut kun nyt tekee Valtanen, Nybari, Kautonen ja Kuitunen. Silti joukkue on todella hajuton ja väritön ryhmä. En olisi millään uskonut että Penaa on ikävä mutta kyllä sekin päivä nyt sitten on tullut.

Mutta eikö Nyyperi kokoa sellaista joukkuetta, kuin Nokka haluaa peluuttaa? Tai siis sellaista, kuin Nokka osaa peluuttaa?
Nokan tyylistä on tullut selväksi, että fyysisyys on pahasta, tappelut kiellettyjä, joten kyllä tässä kohtaa syyttävä sormi osoittaa Nokan palkkaajan suuntaan. En sano, että Nokka olisi huono valmentaja, mutta hän nyt ei vaan sovi IFK:n tyyliin.
Toinen iso ongelmakohta on jo moneen kertaan kirjoitettu maalivahtivalmennus. Niin kauan, kuin Pygmi saa touhuta siellä, niin kauan on turha odottaa menestystä.

Hallitus on floppi. Hallitus on kykenemätön tekemään ongelmille mitään, surffaillaan S/M-liigassa ilman suuntaa ja ollaan tyytyväisiä liian vähään. Nyljetään kannattajia ja kustaan silmiin. Lippujen hinnat taivaisssa, eikä minkäänlaista kommunikointia, eikä vuoropuhelua kannattajien suuntaan.

He eivät kerro mitään IFK:sta, minä en osta lippua, simple as that.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka suuret olivat HIFK-Hockey Oy:n henkilöstökulut kokonaisuudessaan tilikaudella 1.5.2008-30.4.2009. Edellisellä tilikaudella henkilöstökulut olivat paisuneet kauhistuttaviksi, n. €4.2m tasolle. Silloin ilmeisesti puhdistettiin pöytää Valtaselle ja tilikaudelle varmaan kirjattiin kaikki korvaukset "The Penalle" irtisanomisesta ja Bobille "bobbailu"-korvaukset, että pysyy tuopin syrjässä tukevasti kiinni tulevinakin vuosina ja mahdollisesti muitakin kertaluonteisia kulueriä. Olisi mielenkiintoista tietää paljonko muita henkilökuluja on saatu pudotettua. Nyt me puhumme aina vain pelaajabudjetista, mutta jos vain ne joustavat, eikä officen ja taustajoukkojen puoli, niin ei hyvältä näytä. Hallitusherrojakin pitää olla oikein 5 kpl näin pienessä putiikissa kuin HIFK-Hockey Oy, tosin heitähän ei ole kai vielä yhtiökokous nimittänyt, joten kellumme taas kai jossain välivaiheessa, kuten koko kesän 2007, jossa mitään ei voi odottaa tapahtuvan.

Olen siksi kiinnostunut koko yhtiön henkilöstökuluista, koska itse kannattajana toivoisin tietysti eniten säästötoimenpiteitä sille puolelle, joka ei näy kannattajille jäällä. Voi jäädä yksi "kuhta" palkkaamatta, kun HIFK-Hockey Oy ei tee säästöjä muissa henkilöstökuluissaan kuin pelaajabudjetissa. Tästäkin asiasta voisi HIFK-Hockey Oy tiedottaa jotain julkisuuteen, mutta ei tietenkään tee sitä, koska asia on "keskeneräinen" ja sillä voi olla mukamas jotain seuraamuksia, esim. Yt-lain perusteella tai jotain muuta "diiba-daabaa", jota meille kannattajille aina yritetään vuodesta toiseen syöttää.

Haluaisin siis kuulla esim. Jukka Valtasen suulla paljonko olivat HIFK-Hockey Oy:n henkilöstökulut kokonaisuudessaan tilikaudella 08-09 ja paljonko tähän asiaan on budjetoitu euroja tilikaudeksi 1.5.2009-30.4.2010. En halua tietoa ainoastaan itselleni, vaan tiedon julkisuuteen.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Olen siksi kiinnostunut koko yhtiön henkilöstökuluista, koska itse kannattajana toivoisin tietysti eniten säästötoimenpiteitä sille puolelle, joka ei näy kannattajille jäällä. Voi jäädä yksi "kuhta" palkkaamatta, kun HIFK-Hockey Oy ei tee säästöjä muissa henkilöstökuluissaan kuin pelaajabudjetissa.

Eikös Valtsu sanonut, että muista asioista tiukennetaan vyötä, mutta ei kentällä tapahtuvista asioista tjsp. Sitä mitä se tarkoittaa, en tiedä, kun 400k leikataan pelaajabudjetista.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Eikös Valtsu sanonut, että muista asioista tiukennetaan vyötä, mutta ei kentällä tapahtuvista asioista tjsp. Sitä mitä se tarkoittaa, en tiedä, kun 400k leikataan pelaajabudjetista.

Ok, olisi vaan kiva tietää mitä tuo vyön tiukentaminen tarkoittaa euroina muissa henkilöstökukuluissa kuin pelaajabudjetissa, kun sen osalta säästöt kyetään kertomaan.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Johannes puhuu täyttä asiaa, ei voi edes HIFK:ssa mennä niin, että kaikki leikkaukset tehdään pelaajapalkkioissa. HIFK:n liikevaihtoon verrattuna meidän taustaorganisaatio on erittäin suuri pääluvulla mitattuina ja kauan olen jo kritisoinut sitä, onko sitä organisaatiota sen tarpeellisuutta ja tehtävien jakoa mietitty riittävästi. Toki ymmärrän, että hallinnon puolelta ei varmaan saada aikaiseksi yhtä suuria leikkauksia.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
The Sir Pentin toimenkuvaa toteuttaa nyt 4 (neljä, hei!) kaveria, joten eiköhän henkilöstön palkkojen osuus vain nouse. Siihen päälle markkinoinnin ja myynnin kaverit, jotka ovat usein provikatyyppisellä palkkauksella - ei myyntiä, ei palkkaa. Meidän tapauksessamme on tietysti niin, että nämäkin ovat kuukausipalkkaisia heeboja :)
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minullakin on aika sekainen kuva koko taustaorganisaatiosta. Tuntuu, että Valtasen aikakauden mukana toimintaan tuli vielä paljon enemmän uusia henkilöitä, mutta mitään edistystä ei ole tapahtunut suhteutettuna kasvaneisiin(?) henkilöstökuluihin. Tuossa rupesin hieman miettimään, että ketäs meillä on organisaatiossa vähän sellaisia turhempia kavereita, jotka voisi heivata pois, mutta enhän minä tunne työntekijöitä paljoakaan. Ensimmäisenä tuli kuitenkin mieleen, että meillä on maalivahtivalmentaja duunissa ympäri vuoden, mutta eihän hän ole koko työurallaan saanut mitään aikaan. Ehkä olisi joskus aika potkia tuo pihalle ja hommata organisaatioon kunnon maalivahtivalmentaja joka työskentelisi samalla juniorijoukkueiden kanssa. Paljon odotettiin tuolta UTJ:ltakin, mutta toistaiseksi tuosta ratkaisusta ei ole tullut paljoa muuta kuin kasvaneita palkkakuluja.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Hallituksen Pj Timo Everi kertoo 17.6.09 hifk.fi-sivuilla, että osakeanti on edennyt, mutta ei paljasta edes annin merkintämäärää tähän mennessä, eikä mahdollisia uusia sijoittajia, jotka kai selviävät joskus kaupparekisteristä, jos asia oikeasti kiinnostaa. Samoin Everi vihjailee tilikauden 08-09 tuloksen kehnoudesta ja niputtaa tuloksen samantasoiseksi "suurpettymykseksi" edellisen tilikauden tuloksen kanssa, joka oli -767.000 euroa. Kulujen karsintaa on tietysti pakko jatkaa tilikaudella 09-10, koska tulopuolen kasvattaminen lienee lähes mahdotonta nykyisessä taloustilanteessa ja takana on kaksi pahasti tappiollista tilikautta.
 

bollo

Jäsen
Suosikkijoukkue
1998, 2011
Huh-huh!

Everin kirje on jollain tasolla taas uskomaton osoitus ammattitaidottomuudesta. Kaveri lätisee niitä ja näitä, ja yllätys yllätys, kosiskelee kannattajia kausareiden ostoon, koska hiljaista tuntuu olevan.

Kaiken kruunaa surkea ulosanti! Luulisi nyt sentään, että hallituksen puheenjohtajalla olisi kotimainen pääkieli sen verran hyvin hallussa, että tuollaiseen nettikirjeeseenkiin saataisiin edes oikeinkirjoitus kohdilleen. Nyt lähes jokainen lause on joltain osin persiillään...

Huoh! Ei tästä vaan taida tulla koskaan mitään...
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ihmetyttää nämä puheet isoista tappioista ja Peltoselle tehdystä mitättömästä tarjouksesta. Eikö uusi Tj ja hallitus saa mitään hyvää aikaan? Harkimo tuossa taannoin sanoi että lamasta huolimatta rahaa saa kunhan tekee sen eteen enemmän työtä kuin ennen. Sana työ ja Hifk ei tosin ole enää vuosikausiin kuulunut mitenkään yhteen joten ehkä siinä selitys.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Ihmetyttää nämä puheet isoista tappioista ja Peltoselle tehdystä mitättömästä tarjouksesta. Eikö uusi Tj ja hallitus saa mitään hyvää aikaan?

Onhan sitä hankittu osakeannilla isoja rahoja "pitkän tähtäimen kehitystyöhön". Kukaan ei vain ole kertonut, missä se tähtäin on, mikä on kehitettävä kohde ja onko noita rahoja enää edes olemassakaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Onhan sitä hankittu osakeannilla isoja rahoja "pitkän tähtäimen kehitystyöhön". Kukaan ei vain ole kertonut, missä se tähtäin on, mikä on kehitettävä kohde ja onko noita rahoja enää edes olemassakaan.

Taseen paikkaus voidaan laskea pitkän tähtäimen kehitystyöhön...Koska jos sitä ei olisi tehty, pitkää tähtäintä ei tarvitse edes miettiä.
 

scholl

Jäsen
Pitkän tähtäimen kehitystyön pitäisi tarkoittaa kaiken järjen mukaan sitä, että omistusosuuksia hankkineet ovat sitoutuneet sijoittamaan lisäpääomaa silloin, jos ruvetaan tekemään jotain investointeja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös