Uusi hallitus: floppi?

  • 219 425
  • 672

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan sitä hankittu osakeannilla isoja rahoja "pitkän tähtäimen kehitystyöhön". Kukaan ei vain ole kertonut, missä se tähtäin on, mikä on kehitettävä kohde ja onko noita rahoja enää edes olemassakaan.

Peltosen sainaaminen olisi minusta pitkän tähtäimen kehitystyötä. Koska kaikki tuntuvat olevan yhtä mieltä siitä, että Ville Peltonen on peliuransa jälkeenkin arvokas jossain muissakin tehtävissä (oma henkilökohtainen visioni on se, että kaverista tulee vielä maailmanluokan valmentaja), olisi hyvä jos hänet saataisiin sitoutumaan IFK:hon. Siinä olisi jatkuvuutta, IFK-familyhenkeä ja kaikkea sitä hyvää, mistä IFK on joskus aikanaan tunnettu ja tunnustettu.

Olisin itse valmis vaikka laittamaan rahaa likoon, että Vilho saataisiin. 'Sainataan Ville Peltonen' -rahasto kehiin, ja jos se ei onnistu, hyvitetään rahat seuraavan kauden kausarissa.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kauteen valmistautuminen on näköjään virallisesti aloitettu, sillä viime vuodelta tutut dösäpysäkkimainokset ovat taas ilmestyneet. Tänään näin yhden ja slogan oli tyyliin: skaffaa tsetti niin ei tarvii bluffaa että on kliffaa! Ehkä seuraavassa otoksessa vinoillaan böndeille.

HIFK osallistuu ensi viikolla Jyväskylän turnaukseen - epäilen, että ainakin yksi tiedote tulee vielä sitä ennen...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä, edellyttäen että toi hemmo_1973:n slogan on oikein, tuossa ollaan jo ihan oikeilla jäljillä. Mun mielestä on edelleenkin hyvä, että stadilaisuutta korostetaan ja helpoin tapa se on tehdä slangilla. Mulla ei todellakaan ole mitään landeja vastaan, mutta eihän ne stadilaisia ole ;). Moni käsittää stadilaisuuden ylimielisyytenä, mutta eihän se sitä ole. Eikä siinä todellakaan ole mitään pahaa, että sitä korostetaan. Eihän me mistään Juvalta olla. Hyvä maku pitää toki säilyttää, mutta eihän tämä nyt niin vakavaa saa olla. Kaikkea pitää kokeilla ja mun mielestä viime vuotinen kampanjakaan ei täysin susi ollut. Oli erilaista ainakin.

Kaikki IFK-mieliset ihmiset eivät ota seuran asioita yhtä täydellä sydämellä kuin me täällä, eivätkä ole täysin tietoisia kaikista kulissien kiemuroista. Joskus tuntuu itsestänikin siltä, että olisi niin paljon helpompaa kuin ei ihan näin paljon kiinnostaisi.

"Jos haluut tsiigaa skeidaa ja kattoo kun Hifki ottaa hudaa, hilaa ittes Nordikselle ja spungaa siit viel liikaa!"
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Jos saisin päättää, lisäisin mainontaan hieman arkielämän realismia:

"Fragiksii et nää, mut tuu tsiigaa Pygmii!"

"Älä skagaa vaik stikkaa snögee. Kundit skulaa sääleis."
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
"Jos haluut tsiigaa skeidaa ja kattoo kun Hifki ottaa hudaa, hilaa ittes Nordikselle ja spungaa siit viel liikaa!"

Tässä olis loistava lause Nordiksen ulkoseinälle, viime kaudella piti joka sana paikkansa (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta). Tänä vuonna pitää paikkansa tähän mennessä liikaa maksaminen. Saas muuten nähdä mitä talous/markkinointi puolen heebot keksii tuolle lippujen hinnoittelulle. Nuo hinnat kun ei hirveästi houkuttele irtolipun ostajaa. NHL:ssä käytetään paljon lippupaketteja, niitä löytyy perheille ja sitten myös näitä ottelupaketteja, esim neljään matsiin saa liput hintaan X. Viime kaudella oli kaiketi yksi ottelupaketti saatavilla, mutta yllättäen vain kalliimmille paikoille ja varmaan meni paketit kuin kuumille kiville.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä, edellyttäen että toi hemmo_1973:n slogan on oikein, tuossa ollaan jo ihan oikeilla jäljillä. Mun mielestä on edelleenkin hyvä, että stadilaisuutta korostetaan ja helpoin tapa se on tehdä slangilla. Mulla ei todellakaan ole mitään landeja vastaan, mutta eihän ne stadilaisia ole ;). Moni käsittää stadilaisuuden ylimielisyytenä, mutta eihän se sitä ole. Eikä siinä todellakaan ole mitään pahaa, että sitä korostetaan. Eihän me mistään Juvalta olla. Hyvä maku pitää toki säilyttää, mutta eihän tämä nyt niin vakavaa saa olla. Kaikkea pitää kokeilla ja mun mielestä viime vuotinen kampanjakaan ei täysin susi ollut. Oli erilaista ainakin.

Periaatteessa samaa mieltä, mutta kyllä hyvän ja pro tason mainosihmisten(kuten nyt oletettavasti HIFK:ssakin pitäisi olla) pitää olla ajan tasalla mainostamansa asian suhteen. Viimekaudella esim. mentiin ihan metsään siinä, että jengi rypee täysin paskassa kotimatsien suhteen ja mainokset senkun uhoavat vaan kovempaa settiä. Eli siinä ei kyllä bonjattu ihan täysillä.

Muuten periaatteessa sama mitä kadulla huutavat. Pääasia nyt kuitenkin, että kaukalossa mennään sitten oikeaan suuntaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Näköjään kauden alku lähestyy, kun IFK:n aina luotettavat mainosnikkarit kömpivät koloistaan suoltamaan näitä "hiffaa kliffaa, skaffaa koffii!" -tekstejään.

Suunnilleen siten se meni, kuin hemmo_1973 kirjoitti. Vai oliko siinä alussa vielä Hiffaa? "Hiffaa, ett kandee skaffaa tsetti" tai jotain sinne päin. Loppuosan muistan samoin kuin hemmo.

Mikäs siinä, että näitä tulee taas katukuva täyteen. Ainakin erottuvat joukosta. Eri asia on, erottuvatko hyvässä vai pahassa. Jos IFK rämpii viimekautiseen tapaan, niin voidaan olla varma, että maakuntien porukat nauravat taas kippurassa näille Stadin elviksien mainoksille. Olen edelleen sitä mieltä, että paras tähän mennessä näkemistäni mainoslauseista on se, joka oli viime talvena Mechelininkadun ylittävässä Porkkalankadun sillassa ja joka julisti: "Tervetuloa, täällä skulaa IFK."
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos IFK rämpii viimekautiseen tapaan, niin voidaan olla varma, että maakuntien porukat nauravat taas kippurassa näille Stadin elviksien mainoksille.
Niin no oikea stadilainen paskat välittää siitä, mitä pöndet meistä ajattelee. IFK:n viime kaudella alkanut mainoskampanja on kaiken kaikkiaan loistava ja normaalilla itsetunnolla ja huumorintajulla varustettu IFK-fani ei ota kovin vakavasti, vaikka mainokset vähän yli ampuisivatkin. Sehän on jumalauta niiden tarkoituskin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Niin no oikea stadilainen paskat välittää siitä, mitä pöndet meistä ajattelee. IFK:n viime kaudella alkanut mainoskampanja on kaiken kaikkiaan loistava ja normaalilla itsetunnolla ja huumorintajulla varustettu IFK-fani ei ota kovin vakavasti, vaikka mainokset vähän yli ampuisivatkin. Sehän on jumalauta niiden tarkoituskin.

Kun HIFK-Hockey Oy:n hallituksen Pj on mainosmaailman guru Timo Everi, niin mainoskampanjat on kyllä harkitusti toteutettu, vaikka itse en välttämättä usko niidenkään avulla HIFK:n kykenevän myymään uusille "hulluille" tai sanotaan suoraan uusille hulluille kausikortteja.

"Hei dorka, aivot narikkaan, skaffaa tsetti, HIFK Nordiksella."
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kun HIFK-Hockey Oy:n hallituksen Pj on mainosmaailman guru Timo Everi, niin mainoskampanjat on kyllä harkitusti toteutettu, vaikka itse en välttämättä usko niidenkään avulla HIFK:n kykenevän myymään uusille "hulluille" tai sanotaan suoraan uusille hulluille kausikortteja.

"Hei dorka, aivot narikkaan, skaffaa tsetti, HIFK Nordiksella."

Mikähän mahtaa olla tilanne kausikorttien myynnissä? Ollaanko jäljessä tavoitteessa tai mikä on yleensäkkin ollut tavoite? Vai onko edes määritelty sellaista? Ei tuo mainostaminen ainakaan enempää tuo porukkaa hallille, siitä voin olla aika varma. Suosittelen IFK:lle edelleenkin näitä lippupaketti-kampanjoita, niillä saadaan sidottua ainakin yksi asiakas vaikka neljään otteluun. Kaikin puolin tuo lippujen hinnoittelu on lähtenyt jo aikaa sitten käsistä, tämä koskee sekä kausareita että irtolippuja. Vai oletteko kausikortin omistajat sitä mieltä, että hinta on sopiva? Irtolippuja ostavana asiakkaana olen sitä mieltä, että hinnoittelussa ollaan menty jo yli kipurajan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän mahtaa olla tilanne kausikorttien myynnissä? Ollaanko jäljessä tavoitteessa tai mikä on yleensäkkin ollut tavoite? Vai onko edes määritelty sellaista?

On tai ei, niin pitää muistaa, että keskeneräisistä asioista ei puhuta. Niinpä näistäkään asioista tuskin saadaan ainakaan virallista ilmoitusta.

Lippupaketit olisivat varmasti hyvä tapa saada uutta jengiä hallille, ja eikös Helsinki Cupin yhteydessä toteutettu joku tällainen kampanja? Muistelen lukeneeni täältä jotain sellaista. Sopii siis toivoa, että Officella aletaan vähitellen havahtua tajuamaan pääsylippujen kallius ja jatkossa nähdään lisää (ja parempia) kampanjoita.
 

Red Tiger #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli dösäreiden mainos menee näin: "Kandee hiffaa skaffaa et ei tartte bluffaa et ois kliffaa". Vaikka täällä suurin osa kirjoittavista tuntuu pitävän näitä mainoksia huonoina niin mä ainakin diggaan. Kuten joku edellä totesikin, stadilaisuuden korostaminen on mun mielestä siistiä ja siihen hyvä työkalu on slangi. Stadilaisuus ja IFK nyt vaan kuuluu yhteen ja hyvä niin. Se on yks syy, minkä takia mä rakastan tätä seuraa. Ihan niin kuin savolaiset on ylpeitä savolaisuudestaan ja se monesti tulee esille keskusteluissa (en tarkoita nyt jatkoaikaa, enkä Kalpan mainontaa), niin mä olen ylpeä stadilaisuudestani ja tykkään korostaa sitä. Jo kauan sitten IFK-fanitkin ottivat vierashallin haltuun "teil ei oo metroa"-tyyppisillä huudoilla. Ei silloin pähkäilty, että tää on ylimielistä. Vaikka IFK:ssa on ryssitty resursseja melkein 30 viime vuoden aikana - ja varsinkin tällä vuosikymmenellä - enemmän kuin minkään maan laki sallii, niin silloin tulee antaa kiitosta kun jotain tehdään hyvin. Okei, nää on mielipide- ja makuasioita. Toinen diggaa, toinen ei. Mut mä diggaan. Kriitikoilta ois kiva kuulla, minkälaista kampanjaa ehdottaisitte tilalle. Siis tämä ilman mitään sarvia ja hampaita. Jos tulee parempia ehdotuksia niin olen valmis tukemaan niitä.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin no oikea stadilainen paskat välittää siitä, mitä pöndet meistä ajattelee. IFK:n viime kaudella alkanut mainoskampanja on kaiken kaikkiaan loistava ja normaalilla itsetunnolla ja huumorintajulla varustettu IFK-fani ei ota kovin vakavasti, vaikka mainokset vähän yli ampuisivatkin. Sehän on jumalauta niiden tarkoituskin.

Omasta mielestäni noi viime kauden HIFK plakaatit ja mainokset olivat kyllä onnistuneita. En kyllä muista mitään muuta mainoskampanjaa mikä olisi vähän aikaa pysynyt noin hyvin mielessä. Toki näin "pöndenä" kun joutui vielä normaalia tarkemmin tavaamaan että mitä helvettiä siinä oikein sanotaan, mutta mielenkiintoa herätti eli onnistunut oli mainonta.
Kyllähän jo se että näistä keskustellaan kertoo tietyllä tavalla onnistumisesta, on ne ainakin huomattu. Monet mainokset ovat sellaisia että niitä katsoo kerran ja sen jälkeen ne ignooraa tahattomasti tai tahaltaan.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Luulenpa, että IFK:n mainonta on suunnattu yhtä paljon nykyisille ja potentiaalisille yhteistyökumppaneille kuin faneille. Viesti asiakkaille kertoo: "Brandi on hengissä, elinvoimainen ja erottuva, näkyy ja kuuluu. Kannattaa olla mukana".
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kriitikoilta ois kiva kuulla, minkälaista kampanjaa ehdottaisitte tilalle. Siis tämä ilman mitään sarvia ja hampaita. Jos tulee parempia ehdotuksia niin olen valmis tukemaan niitä.

Onhan asia epäilemättä niin, että kaikki julkisuus on (hyvää) julkisuutta, ja myönnän kyllä, että niille mainoksille tuli viime talvena naureskeltua (siis hyvässä mielessä) ja niistä tuli monesti hyvä fiilis. Ehkä vikana oli joukkueen umpisurkeat otteet varsinkin kotikaukalossa, jotka melkein saivat harkitsemaan muiden hallien etsimistä ja toisen tsetin skaffaamista (vaikka irtolipuilla mä Nordiksellakin kävin).

En tiedä sitten, mitä tällä kampanjalla varsinaisesti ajetaan takaa: yleistä näkyvyyttä vai uusia faneja tai edes uusia katsojia halliin. Ne viime kauden lauseet eivät varsinaisesti toimineet minään sisäänheittäjänä, mutta, kuten sanottu, syynä saattoi olla ennemmin joukkueen perseily kuin mainokset. Joka tapauksessa ainakin itselleni tuli parhaat fiilikset siitä Mechelininkadun mainoksesta, josta mainitsin eilisessä viestissäni. Tietty ylpeys (stadilaisuudestaan) on ihan ok, mutta ylimielisyys ei välttämättä aina toimi, enkä ole aivan varma, onko IFK:lla vuosia jatkuneen rämpimisen jälkeen siihen kauheasti varaa - ainakaan, jos halutaan saada uusia katsojia.

Siitä kuitenkin varaukseton tunnustus, että nuo erottuvat katukuvasta ja muista mainoksista ja herättävät tunteita sekä keskustelua. Se lienee tarkoituskin, joten siinä on ainakin onnistuttu.
 

scholl

Jäsen
Mulla ei todellakaan ole mitään landeja vastaan, mutta eihän ne stadilaisia ole ;). Moni käsittää stadilaisuuden ylimielisyytenä, mutta eihän se sitä ole.


Kyllä se vantaalaisista voi tuntua ylimieliseltä. Kun joutuvat amikseen tarpomaan lumihangessa jokerit-pipo silmillä. Samalla tavalla Kaivohuoneen kukoistusvuosina kuului mussutusta siitä, että siellä on jengi nenä pystyssä. Itse en ainakaan kertaakaan huomannut, että esim. itselläni nenä olisi ollut mitenkään poikkeuksellisesti.

Mainostaminen on sinänsä hyvä asia. Tuo seuraa esille. Ainoastaan jos kampanjat ovat todella kalliita niin silloin pitäisi pohtia, että onko se oikeasti sen arvoista. Jollain tavalla nimittäin panostusten pitäisi näkyä myynnissä. Täytyy kyllä myöntää, että heinäkuu on aika omituinen aika satsata. Jengiä on niin paljon lomamatkoilla ja ketään ei oikeasti tähän vuodeen aikaan kiinnosta joku lätkä pennin vertaa. Jo pelkkä ajatus tulevasta talvesta ja huonoista säistä harmittaa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Täytyy kyllä myöntää, että heinäkuu on aika omituinen aika satsata. Jengiä on niin paljon lomamatkoilla ja ketään ei oikeasti tähän vuodeen aikaan kiinnosta joku lätkä pennin vertaa. Jo pelkkä ajatus tulevasta talvesta ja huonoista säistä harmittaa.

Vaikuttaisko tähän asiaan se, jos kausarit ei ole menny kaupaksi toivotulla tavalla. Alkaa olla pikku hiljaa kusi sukassa. Harva kuitenkaaan ostaa korttia kesken kauden, vai olenko väärässä?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy kyllä myöntää, että heinäkuu on aika omituinen aika satsata. Jengiä on niin paljon lomamatkoilla ja ketään ei oikeasti tähän vuodeen aikaan kiinnosta joku lätkä pennin vertaa. Jo pelkkä ajatus tulevasta talvesta ja huonoista säistä harmittaa.

Tästä mä olen eri mieltä, koska mainokset ovat ilmestyneet vasta nyt katukuvaan, ja kohtahan on jo elokuu. Ensinnäkin, Suomi menee ns. kiinni juhannuksesta ja siitä seuraavat 4-5 viikkoa yhä edelleenkin suuri osa suomalaisista on lomalla. Toki osalla loma jatkuu edelleenkin ja toiset eivät ole edes vielä aloittaneet lomaansa. Mutta hyvin moni on tälläkin viikolla palaamassa sorvin ääreen ja sekös vasta vituttaa. Uskoisin, että näillä mainoksilla saadaan jengille hymy huulille, kun dösäreillä seisoskelevat.

Asia erikseen on sitten se, kuinka hyvin mainokset toimivat ihan käytännössä eli kuinka paljon uutta jengiä saadaan se lippu ostamaan. Mutta eihän tällaisissa mainoksissa tarkoitus olekaan, että kaikki mainoksen näkijät skaffaavat sen tsetin. Enemmänkin tässä tehdään seuraa tutuksi ja synnytetään positiivisia mielikuvia. Paljon on vielä jengiä, jotka eivät symppaa kumpaakaan Stadin jengiä ja siinä nämäkin voivat vaikuttaa IFK:n eduksi. Kyseinen kampanja pesee Jokereiden aikaisemmat mainokset ja tyylin aivan sata-nolla.

Uskoisin, että pari seuraavaa viikkoa näkyvät myös mainosten hinnassa, eli kannattaa mainostaa jo nyt. Lisäksi parin viikon sisällä on eka treenimatsi, tosin Vantaalla asti. Mutta on hyvä herätellä jengiä. Osa voi ostaa kausarin, osa irtolippuja ja osa voi harkita edes menevänsä hallille.

Lippujen hinnoista olen sitä mieltä, että liikaa maksavat. Tosin fanikausarin hinta on siedettävä, toki voisi maksaa vähemmänkin. Mutta muuten kausari vs. irtolippu- suhde varsinkin muilla istumapaikoilla on todella heikko. Mutta ilmeisesti toimistolla ollaan tietoisia, minkälaiset ihmiset/firmat minkäkin hintaisilla paikoilla istuvat. Ja siten ainakaan kalleimpia kategorioita ei alenneta.

Mitä tulee lippupaketteihin, olen sitä mieltä, että ovat erinomaisia ja niihin kannattaisi panostaa myös suunnittelun osalta. Mutta... -ja nyt ajattelen seuran näkökulmasta, en omasta pussista maksan fanin-, lippupaketteja ei kannata lanseerata välittömästi kauden alusta. Mutulla heitän, että kannattaa pelata muutamat ensimmäiset kierrokset alta pois ja katsoa miten paljon jengiä käy nykyisillä hinnoilla katsomassa ja verrata sitä aikaisempiin vuosiin. Muuttujia on sen verran paljon, että kaikki ässiä ei kannata hihasta vetää ennen kuin ollaan saatu vähän informaatiota tulevasta kaudesta. Näitä muuttujia ovat esim. menestys, varsinkin kotikaukalossa, pelityyli/viihdyttävyys, uudet hankinnat, jonkun pelaajan henk.koht. suoritukset, loukkaantumiset ja yleisesti liigassa tapahtuneet asiat. Vasta kun em. asioista ollaan jyvällä, kannattaa pistää lippupaketteja ym. tiskiin. Mutta em. tekijät vaikuttavat myös siihen, paljonko sillä hetkellä kannattaa/uskaltaa lippupaketeista pyytää ja mitä pelejä niputtaa yhteen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita suinkaan sitä, että odotellaan jonnekin joulukuulle. Hereillä on oltava ajoissa, mutta ei ennen kauden alkua ole järkevää lippupaketteja lanseerata, kun sen voi tehdä silloinkin, kun sillä myös mm. uutta näkyvyyttä. Ja tämä siis seuran näkökulmasta, jonka tarkoituksena on maksimalisoida tuotot. Ja tiedoksi toimistolle, että kaikki lippupaketit ja muu markkinointi pitää olla nyt jo valmiiksi suunniteltuna ja sitten vain hienosäädetään, kun on aika heittää tarjoukset tiskiin.

Itsehän kävisin mielelläni ilmaiseksi, mieluiten kuitenkin niin, että minulle maksettaisiin siitä, että Nordikselle saavun. Yv:llä voi toimistolta olla yhteydessä.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Mutta hyvin moni on tälläkin viikolla palaamassa sorvin ääreen ja sekös vasta vituttaa. Uskoisin, että näillä mainoksilla saadaan jengille hymy huulille, kun dösäreillä seisoskelevat.

Itselläni tuo mainos ensimmäisellä kerralla herätti lähinnä sen suuntaisia ajatuksia, että voi vittu, taas tota paskaa. Viime kaudella lanseerattu stadilaisuus-teema, monen mielestä ylimielinen sellainen, osui aika paskaan saumaan. Tarkoitan tietysti pelillisesti. Ja nyt kun ensi kauden satsaukset on suurin piirtein tehty, eivätkä töykkälöineen vakuuta pätkääkään, niin kyllä tuo mainos kalskahtaa aika tympeältä.

En sanoisi naurahdustani mitenkään hyväntuuliseksi, vaan sarkastiseksi ja perin ironiseksi. En ole koskaan pullistellut kotipaikallani, enkä tarvitse sitä pullistelua nytkään. Ylpeys on eri asia kuin tämä ylimielisyys, jolla kausareita yritetään paskat housuissa kaupata.

ziga zaga
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
En sanoisi naurahdustani mitenkään hyväntuuliseksi, vaan sarkastiseksi ja perin ironiseksi. En ole koskaan pullistellut kotipaikallani, enkä tarvitse sitä pullistelua nytkään. Ylpeys on eri asia kuin tämä ylimielisyys, jolla kausareita yritetään paskat housuissa kaupata.

ziga zaga

Äläs nyt, toimistolla on kuulemma vilskettä ja vipinää kun kausareita menee kaupaksi niin perkeleesti. Taitaa tuo HIFKin mainonta aiheuttaa sen näkijässä enemmän hilpeyttä kuin ärsykkeitä. Toisin sanoen, ei jää niin hyvin ihmisten mieleen. Olis voinu tietysti miettiä jotain uutta tyyliä mainostamisessa, kun tämä nykyinen tuli jo nähtyä viime talvella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös