No tosiasia on, että osakkeen hinta on 130 euroa. Eli 10 Mangardille ja 120 Ilvekselle. Ilves on veloissaan, ja näistä velkoijista suurin on Mangard. Eli siis Ilvekselle menevät rahat menevät velkojen maksuun Mangardille.. Tai jos jäävät toiminnan pyörittämiseen, niin kaiketi sponssiopimuksen ja osakkeen ostajalle on esittää velkojenmaksuohjelma esim. seuraavalle 10 vuodelle Eihän kukaan sitä rahaa sinne Ilveksen kassaan kanna, jos on vaara, että se menee samantein velkojen maksuun joista suurimman osa ottaa Mangard.
Eli kuviosta puuttuu täysin luottamusta lisäävät elementit, jotka ovat aivan välttämättömiä tilanteessa, jossa eri leirit eivät luota toisiinsa.
Tolla kuviolla ei rahaa tulla saamana kerättyä. näin se vaan ikävä kyllä menee.. Ikävää että asialla sitten koitetaan pelata mediapeliä antamalla erilasia tietoja erilasia kanavia pitkin (eli hiekkalaatikolla paini jatkuu)
Tämän on vaan realismia, ei kenenkään leirissä istumista tai kenkään dissaamista.
Multa menee täysin ohi, miksi tällaisen paketin tarjoaminen vanhoille ja potentiaalisille uusille yhteistyökumppaneille on joidenkin kirjoittajien mielestä huono asia.
Kun nyt on tullut tuo mainostarjous, niin sen kylkiäisenä siis jaetaan ilmaisia lippuja, joka on tuhon tie. JOS tämä kuvio toteutuisi nyt ajatellulla tavalla, ja Mangardin osakkeista myytäisiin puolet, jaettaisiin tässä samalla oli yli 31000 ilmaista lippua (joka tekee katsojakeskiarvotavoitteella 5200/ ottelu yli 20% katsojista). Samassa kuviossa luvataan kausikortti 70% alennuksella jokaista 100 osaketta kohden, eli käytännössä toteutuessaan (Vinnien osuuden puolitus) olisi näitä alekausikortteja yli 3100 kpl.
Mitä tämmönen tekee ottelutapahtuman arvolle ja mitä myytävää seuralla tämän jälkeen enää olisi? Ihmiset tottuisivat että matseihin pääsee ilman ja kausarimyyntiä ei enää olisi.
Kyse on siis rahan haalimisesta ja nopeasti ilman pitemmälle katsomista. Se että rahaa tarvitaan toiminnan pyörittämiseen on tosiasia. Tätä tosiasiaa vasten on siten käsittämätöntä että ilveksen hallituksen jäsen kertoo ettei urheilullinen menestys ole ykkösprioriteetti.. Vaikka ilman sitä ei ole mitään myytävää.. toisin eipä ole myytävää jos ilman ja 70% alennuksella on myyty 20% lipuista ja lähes koko kausarimyynti (eikös hyvänä vuonna myyty joku 2700 kausaria).
Eli, kuvio on siis sellainen, että kassaan virtaisi rahaa, mutta jääkö se toiminnan pyörittämiseen vain meneekö se samantein Vinien, Meskasen jne. velkojien taskuun, ei ole mitään kerrottu.. tai siitä ei ole esitetty mitään luottamustaherättäviä toimia, kuten velkajärjestelyä velkojien (Vinnie ym.kanssa)
Rahan saaminen kassaan on sitten niin akuuttia, että siihen uhrataan ottelutapahtuman arvo ilmaislippu ja alihintakausarien muodossa. Tämä tie on nähty monella paikkakunnalla ja se vie pitemmän päälle tuhoon (kysykää läheltä vaikka Valkeakoskelta).
En voi käsittää, miten tämä ”vinnien leiri” ajattelee asiaa. Heille päällimmäinen idea on saada omansa pois (rahaa) ja se on jyrkästi ristiriidassa sen kanssa mitä annetaan julkilausuttuina tavoitteina.
Ilves on lähes arvoton firma, ja jos sen haluaa pelastaa, siihen on panostettava. Sen eteen on tehtävä toimia jotka lisäävät luottamusta kautta kentän, ja niitä ei ole nähty ainoatakaan. Vain lupauksia.. ja näihin lupauksiin ei ole Tampereella luotettu vuosiin, siis miksi kuvitellaan että nyt luotettaisiin? Ilman että löytyy sopimuspohjaisia luottamusta lisääviä toimia.
Kaiken keskiössä on edelleen Vincent Mangard isolla enemmistöosakkuudellaan, jota hän käyttää tässäkin tapauksessa vain omaksi edukseen, sillä JOS hän ajattelisi Ilveksen etua, hän teksi jonkun sponssisopimuksen itse puolista osakkeistaan (kuittasi ”Vinnie” paidanselässä vaikka puolet veloistaan) ja tämän jälkeen haastaisi muut velkojat mukaan . Sen jälkeen kun velkataakka olis hallinnassa ja/tai maksusuunnitelma tehtynä pitkäksi ajaksi (nimet paperissa), haettaisiin uutta pääomaa toiminnan pyörittämiseen.
Mutta ei, mitään näin yksinkertaista ei haeta, vaan siihen Ascona vertaukseen palaten halutaan lopuunajetusta autosta sama hinta kun siitä on uutena maksettu.
Sori, ei tule toteutumaan
elämme lopun aikoja, jos ideat jatkaa tällä tutulla radalla…