Uskotko Jumalaan?

  • 1 337 685
  • 14 406

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Montakohan kertaa tässäkin ketjussa on jo toivottu ei-kristittyjä mukaan, jotta keskusteluun saataisiin jotain uutta (?) näkökulmaa.

Laske ihmessä nuo ilmeisen lukuisat kerrat. Minä en ole tällaista juurikaan havainnut.

Yhtäkään muslimia, hindua tai buddhalaista ei tällä palstalla taida olla. Aika hankala "haastaa" esim. hinduja, kun vastapuolen keskustelijoita on tasan nolla tällä palstalla.

Pitää paikkansa - vaikeaahan se on. On kuitenkin helppoa nokkia tässä ketjussa yhtä uskontoa ja leimata samanlainen kritiikki toisaalla rasismisksi, erilaisuuden peloksi, fobiaksi ja ties miksi.

Mielenkiintoinen ryhmä on tämä sinun edustamasi, joka asettautuu kaikkien yläpuolelle ja määrittelee vielä miten keskustella vai eikö keskustella ollenkaan. Hohhoijaa... jonkinlaisen pätemisen multihuipentuma.

Kaksilla rattailla ajelu, nyt vain sattuu huvittamaan minua. Jos se on itsensä ylentämistä tai pätemistä, niin olkoon.

Laitanpa tähän loppuun linkin tämänpäiväiseen YLE:n uutisartikkeliin. Lainaan osan, joka edustaa sitä tasapuolisuutta, mitä minä tähän uskoa ja uskontoja käsittelevään keskusteluun kaipaan.

"Helvetillä tai Jumalan rangaistuksella pelottelu ei koske ainoastaan islamia. Myös joissain kristinuskon tulkinnoissa on ajateltu, että uskonnon hylkääjä joutuu kuolemansa jälkeen helvettiin, eikä pelastu.

Uskontojen uhrien tuki ry:n toiminnanjohtaja Joni Valkila näkeekin islaminuskosta irtaantumisessa yhtäläisyyksiä tietyistä kristillisperäisistä yhteisöistä eroamiseen.

Islamista eroaminen voi olla samalla tavalla rankka paikka kuin Jehovan todistajuudesta tai vanhoillislestadiolaisuudesta irtaantuminen.

– Joni Valkila, toiminnanjohtaja, Uskontojen uhrien tuki ry

– Se voi olla samalla tavalla rankka paikka kuin Jehovan todistajuudesta tai vanhoillislestadiolaisuudesta irtaantuminen, Valkila sanoo.

Sekä Jehovan todistajia että vanhoillislestadiolaisia on syytetty myös oman uskonsa hylänneiden karttamisesta. Valkilan mukaan perheenjäsenten karttaminen uskonnollisista syistä on julmaa henkistä väkivaltaa."

http://yle.fi/uutiset/fatima_luopui..._islamista_eroaminen_on_suomessa_tabu/8903751


Muuten juttu onkin pelkkää valtamedian harrastamaa muukalaispelon lietsontaa ja sitä fobiaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kuitenkin helppoa nokkia tässä ketjussa yhtä uskontoa ja leimata samanlainen kritiikki toisaalla rasismisksi, erilaisuuden peloksi, fobiaksi ja ties miksi.
Voisit varmaan linkittää nämä samanlaiset kritiikkien leimaamiset niiden toimesta, jotka tässä ketjussa yhtä uskontoa kritisoivat?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
.

Se, että ateisti haastaa vain yhden uskontokunnan edustajat tai jopa asettuu puolustamaan toisia kritiikiltä, jota itse kohdistaa pääinhokkiinsa, kertoo mielestäni paljon, niin hänestä, kuin ihmisistä yleensäkin.

Tietämystä henkilötasolla saa vain henkilöltä....

inhokki vaatisi tunnesitoutumista johonkin.. Entäs kun sellaista kun ei ole (ja jos luulet niin, niin et vaan ole välittänyt tutustua asiaan)

Ja jos nyt itse tunnet vain kristinuskoa, niin toki kannustan tutustumaan muihinkin maailmanuskontoihin ja heimo sekä alue uskomuksiin. Muuttaisi ehkä tuota kyynistä yhdentotuuden uskoa kummasti. Sillä sehän sulla on, kyyninen halveksunta erimielisiä kohtaan. Osoittaa vain älyllistä köyhyyttä kun ei kykene oppimaan muiden maailmankuvasta.. edes myöntämään oppivansa.. tai sitten ei oikeesti opi... eli anti keskusteluun nolla...

No, lusikka ja kauha, ei kai sit voi mitään...
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Voisit varmaan linkittää nämä samanlaiset kritiikit niiden toimesta, jotka tässä ketjussa yhtä uskontoa kritisoivat?

Voisin, mutta saat ihan itse kaivella viestit, jotka liittyvät esimerkiksi uskontojen ja uskovien suhtautumiseen seksuaalivähemmistöihin, naisten oikeuksiin tai kuinka lasten seksuaalinen hyväksikäyttö nousee esiin eri kirjoittajien ja eri uskontojen kohdalla. Sekin vaihtelee kirjoittaja- ja uskontokohtaisesti, mitkä lieveilmiöt ja vääryydet liittyvät tai eivät liity uskontoon.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisin, mutta saat ihan itse kaivella viestit,
Täytyy todeta etten päättänyt pidättää hengitystäni odottessani sinun jotenkin perustelevan tunnetusti pelkkään mutuiluun perustuvia mielipiteitäsi.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tietämystä henkilötasolla saa vain henkilöltä....

inhokki vaatisi tunnesitoutumista johonkin.. Entäs kun sellaista kun ei ole (ja jos luulet niin, niin et vaan ole välittänyt tutustua asiaan)

Vahva poliittinen aatteelisuus korvaa tunnesiteen oikein komeasti.

Ja jos nyt itse tunnet vain kristinuskoa, niin toki kannustan tutustumaan muihinkin maailmanuskontoihin ja heimo sekä alue uskomuksiin. Muuttaisi ehkä tuota kyynistä yhdentotuuden uskoa kummasti. Sillä sehän sulla on, kyyninen halveksunta erimielisiä kohtaan. Osoittaa vain älyllistä köyhyyttä kun ei kykene oppimaan muiden maailmankuvasta.. edes myöntämään oppivansa.. tai sitten ei oikeesti opi... eli anti keskusteluun nolla...

No, lusikka ja kauha, ei kai sit voi mitään...

Oliko tämä taas, ja ties kuinka mones, yrityksesi heittää kehään olkiukko, jonka mukaan olisin uskovainen?

Kyyninen halveksunta? Aika kovaa tekstiä. Sanoisin pikemminkin, että ateistina minua huvittaa esimerkiksi Dawkinsin siteeraaminen vain silloin, kun halutaan kritisoida vain yhtä satukirjauskovaisten joukkoa.

Real Time with Bill Maher: Richard Dawkins – Regressive Leftists (YouTube)
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Täytyy todeta etten päättänyt pidättää hengitystäni odottessani sinun jotenkin perustelevan tunnetusti pelkkään mutuiluun perustuvia mielipiteitäsi.

No, kun tähän kerran mentiin, niin kaivelen sinulle huomenna liudan esimerkkejä ja katsotaan sitten, mikä on mutuilua ja mikä ei.
 
Joka tapauksessa voidaan sanoa Jumalalla olevan merkitystä. 449 sivua tuskin olisi muuten tätäkään käyty.
Siitä vaan etsimään vastaavaa ketjua spaghetti-hirviöstä.

Tämähän ei ole mikään mittari millekään. Mutta se pitää kyllä ylistää, että lentävän spagettihirviön liike on kyllä enemmän kuin vain "no tehkööt mitä haluaa" tasolla. Pastafarit ovat jopa saaneet vannoa virkavaljoja spagettisiivilä päässä. He ovat myös saaneet monessa valtiossa luvan olla virallisissa dokumenteissa.

Itse olen pastafari. En ota asiaa turhan vakavasti, mutta vakavammin periaatteesta, kuin kristinuskon.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tämähän ei ole mikään mittari millekään.

Onhan se aivan selvästi mittari sille että asia on vähintäänkin sosiaalisesti merkittävä ts. ihmisten mielestä asia on esim. täällä 449 sivun verran tärkeä. Nykyäänhän näistä some-ilmiöistä tehdään tieteellistä tutkimustakin.

Mutta se pitää kyllä ylistää, että lentävän spagettihirviön liike on kyllä enemmän kuin vain "no tehkööt mitä haluaa" tasolla. Pastafarit ovat jopa saaneet vannoa virkavaljoja spagettisiivilä päässä. He ovat myös saaneet monessa valtiossa luvan olla virallisissa dokumenteissa.

Eli siis olennaisen asian (uskonto) suhteen pelleily auttaa saavuttamaan jotain...? Imo tuossa vain väheksytään uskontoja ja ehkä edesautetaan esim. ääri-Islamia.

Itse olen pastafari. En ota asiaa turhan vakavasti, mutta vakavammin periaatteesta, kuin kristinuskon.

Milloin mahdoit tulla uskoon? Olet siis jonkinlainen inter-uskonnollinen eli ilman kristinuskoa ei olisi omaasikaan? Miten spaghettihirviön olemassaolo riippuu kristityistä?
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Mutta otetaan jokin fantastinen ajatelma, jolle on välillistä tukea monestakin faktasta, arvauksesta ja/tai olettamuksesta. Sitten aletan testaamaan miten se sopii oikeaan maailmaan. Yleensä käy niin, ettei asiat sopineetkaan aivan kuten oli etukäteen oletettu. Yllättävän usein tämä tutkimuksen suunta antaakin tarkkoja vastauksia johonkin muuhun tai ainakin pystytään varmaksi sanomaan, että jokin ei pidä paikkaansa. Sekin on monesti huikean tärkeä tieto.

Parasta kuitenkin on, että ei jää inttämään olettamusta oikeaksi, vaan koetetaan löytää se oikea vastaus.
Nämä eivät ehkä olet parhaat siteeratut toteamukset seuraavaan huomiooni, mutta käykööt. Nimittäin monella tiedefanilla tuntuu olevan se kuva, että tieteessä vapaasti koko ajan etsitään jotain vaihtoehtoisteoriota jos johtavassa teoriassa on ongelmia. Minun kokemukseni taas on, että se johtava teoria on se, johon yritetään omat tutkimustulokset ympätä yhteen niin, että ne tukisivat sitä. Jos joku tutkii jotain vaihtoehtoista teoriaa, niin sille lähinnä naureskellaan ja pidetään sitä suunnilleen hömppänä.

Olenhan itsekin sitä mieltä, että tuo johtava teoria on se johtava teoria hyvistä syistä johtuen, mutta mielestäni pitäisi avoimemmin tiedeyhteisössä tukea vaihtoehtoteorioiden tutkimista.


Kosmologina(?) uskoisin sinun törmänneen lukemattomiin asioihin, joihin voit nykypäivänä hyvinkin uskoa.
En ole kosmetologi enkä kosmologi, joten en yritä päteä noilla aloilla, tuon vaan esille joitain kosmologian juttuja, jotka sivuavat omaa tutkimusalaani tähtitiedettä. Ja mitä kommenttiisi tulee, niin lähinnä tiede on minut opettanut olemaan skeptinen tieteen tuloksien suhteen. Toki moneen juttuun tulee uskottua, ei kai sitä oikein elämästä tulisi mitään, jos ei mihinkään uskoisi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Onhan se aivan selvästi mittari sille että asia on vähintäänkin sosiaalisesti merkittävä ts. ihmisten mielestä asia on esim. täällä 449 sivun verran tärkeä. Nykyäänhän näistä some-ilmiöistä tehdään tieteellistä tutkimustakin.
Vertailun vuoksi kalsarikänniketjussa on 2382 sivua. Kyse on yli viisi kertaa merkittävämmästä asiasta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vertailun vuoksi kalsarikänniketjussa on 2382 sivua. Kyse on yli viisi kertaa merkittävämmästä asiasta.
Puhumattakaan mille naurat juuri nyt. Nauru on huomattavasti uskonasioita tärkeämpää. Hauskaa on, että tässä ketjussa saa usein kaksi yhden hinnalla.
 

Morgoth

Jäsen
Laske ihmessä nuo ilmeisen lukuisat kerrat. Minä en ole tällaista juurikaan havainnut

Muistan itse ainakin toivoneeni kyseistä asiaa jo muutamaan kertaan tässä ketjussa historian saatossa enkä ole ainoa. Hakutoiminnolla varmaan löydät, jos lukumäärät kiinnostaa tarkemmin.

Pitää paikkansa - vaikeaahan se on. On kuitenkin helppoa nokkia tässä ketjussa yhtä uskontoa ja leimata samanlainen kritiikki toisaalla rasismisksi, erilaisuuden peloksi, fobiaksi ja ties miksi.

Tällä palstalla ei taida olla kuin kristittyjä, joten on luonnollisesti keskustelu pyörii sen ympärillä. Poissaolevien kanssa on hankala keskustella.

Muuten juttu onkin pelkkää valtamedian harrastamaa muukalaispelon lietsontaa ja sitä fobiaa.

Pidetäänkö tämä keskustelu niissä muissa ketjuissa joihin aihe sopii paremmin ja jossa tätä agendaasi innokkaasti julistat. Sitä samaa ei varmaan tarvi tähän ketjuun tuoda. Ilmeisesti sinua nyt häiritsee jotkut tietyt (ateisti)nimimerkit ja heidän tyylinsä kirjoittaa niin voisit ihan rehellisesti tähän listata ne kaikki, jos sussa nyt on munaa edes sen vertaa. Tuollainen puskista huuteleminen ärsyttää tai vaikene seurakunnassa nainen!
 

Baldrick

Jäsen
Nyt, kun on tässä tullut luettua Tuhannen ja yhden yön tarinoita -eeposta, niin tässä pohtiessa huomasin, että samanlaista tarinointia se raamattukin on, höpöhöpöä ja folklorea, missä logiikka on varsin erilaista verrattuna nykypäivään. Jos ihminen olisi tuolloin jollain kumman tavalla kyennyt ymmärtämään maailmaa paremmin (lähtien siitä, että aurinko ei kierrä maapalloa), niin ehkä tämänkaltaiset sadut (en nyt puhu Tuhannen ja yhden yön tarinoista) ja niiden massiiviset lieveilmiöt (kristinusko, islam jne.) olisivat jääneet kokonaan muutamien yksinkertaisten ihmisten touhuksi. Nykypäivänä kun uskonnoista on jo muodostunut täysin irrallinen rakennelmansa, joka ruokkii itse itseään, niin pyörää on vaikeampi pysäyttää. Ennen tällaisia tarinoita tarvittiin selittämään maailmaa, mutta sääli, ettei tiede ehtinyt kehittyä ensin, jotta tauteja ei olisi missään vaiheessa päästy tulkitsemaan joko jumalan rangaistuksina tai koetuksina, riippuen tietysti sattuuko mätäpaise osumaan tunnettuun rikkuriin vai normijamppaan.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Muistan itse ainakin toivoneeni kyseistä asiaa jo muutamaan kertaan tässä ketjussa historian saatossa enkä ole ainoa. Hakutoiminnolla varmaan löydät, jos lukumäärät kiinnostaa tarkemmin.

No, toki minä voin kaivella esiin viestejä, joita sinä kerrot olevan - vaikka onkin aika hassua, että minä saan kaivella tukea sinun kertomallesi.

Tällä palstalla ei taida olla kuin kristittyjä, joten on luonnollisesti keskustelu pyörii sen ympärillä. Poissaolevien kanssa on hankala keskustella.

Aivan, tästähän me olimme samaa mieltä, mutta sivuutit komeasti kaksilla rattailla ajamisen, joka esiintyy tuossa lainaamassasi viestin pätkässäni.

Pidetäänkö tämä keskustelu niissä muissa ketjuissa joihin aihe sopii paremmin ja jossa tätä agendaasi innokkaasti julistat. Sitä samaa ei varmaan tarvi tähän ketjuun tuoda.

Kertoisitko mikä agendani mahtaa olla?

Ilmeisesti sinua nyt häiritsee jotkut tietyt (ateisti)nimimerkit ja heidän tyylinsä kirjoittaa niin voisit ihan rehellisesti tähän listata ne kaikki, jos sussa nyt on munaa edes sen vertaa.

Eräs heistä on nimimerkki @Tarinankertoja , jonka kanssa tuli eilen käytyä keskustelua. Ilmeisesti se jäi sinulta huomaamatta. Mitä tuohon munaan tulee, niin minulla riittää sitä ihan henkilökohtaisenkin keskustelun käymiseen.
Tuollainen puskista huuteleminen ärsyttää tai vaikene seurakunnassa nainen!

Ihan kiva heitto, mikä kuitenkin puree ateistiin aika kehnosti.
 
Milloin mahdoit tulla uskoon? Olet siis jonkinlainen inter-uskonnollinen eli ilman kristinuskoa ei olisi omaasikaan? Miten spaghettihirviön olemassaolo riippuu kristityistä?

Sinä et selvästikään ota asioista selvää. Tuossa uskonnossa ei tarvitse tulla uskoon. Heiltä löytyy nettisivut, joista käy juttu selvästi ilmi.

Ja sehän on selvää, että lentävän spagettihirviön kirkkoa ei varmasti olisi, mikäli ei olisi kaikkia muita uskontoja pilaamassa palloa.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Sinä et selvästikään ota asioista selvää. Tuossa uskonnossa ei tarvitse tulla uskoon. Heiltä löytyy nettisivut, joista käy juttu selvästi ilmi.

No miksi luulet että kysyin asiasta sinulta? Itsehän kerroit että olet pastafari. Ei minua kiinnosta huumorisivustot.
Sitäpaitsi en välttämättä kysynyt aivan tosissani.

Ja sehän on selvää, että lentävän spagettihirviön kirkkoa ei varmasti olisi, mikäli ei olisi kaikkia muita uskontoja pilaamassa palloa.

Mutta miksi? Siksi, että olet aivopesty tuohon kulttiin. lol
Ihan sama kuin monet, koulutetut hokevat numeroa 42.
 
Olenhan itsekin sitä mieltä, että tuo johtava teoria on se johtava teoria hyvistä syistä johtuen, mutta mielestäni pitäisi avoimemmin tiedeyhteisössä tukea vaihtoehtoteorioiden tutkimista.

Ajat muuttuvat noissakin yhteisöissä. Viimeisen 50 vuoden aikana on saatu niin yllättäviä tuloksia useammalta alalta ja tämä on tiedeyhteisöisä aukaissut silmiä selvästi. Nykyään löytyy melko monta tutkimuspolkua, joissa todellakin etsitään vastauksia suunnista, joista sitä ei pitäisi löytyä. Näille ei naureskella enää samalla tavalla. Jos jossain tiedeyhteisöissä toimitaan konservatiivisilla tavoilla, niin se on meidän ongelma, ei tieteen.

En ole kosmetologi enkä kosmologi, joten en yritä päteä noilla aloilla, tuon vaan esille joitain kosmologian juttuja, jotka sivuavat omaa tutkimusalaani tähtitiedettä. Ja mitä kommenttiisi tulee, niin lähinnä tiede on minut opettanut olemaan skeptinen tieteen tuloksien suhteen. Toki moneen juttuun tulee uskottua, ei kai sitä oikein elämästä tulisi mitään, jos ei mihinkään uskoisi.

Itse tarkoitan esimerkkiesi takia esim. kappaleiden etäisyyksiä ja massoja. Näitähän ei voi suorantaisesti mitata. Jos näihin uskot, niin silloin sinun on hyväksyttävä tieteen hyödyllisyys tai tarkoitus etsiä oikeita vastauksia eri mieltä pohtiviin kysymyksiin. Noidenkin asioiden selvittämiset lähtivät kokoluokka arvioista, jonka jälkeen alettiin testaamaan notta millähän laskisi. Newtonin yksinkertaiset laskut näyttivät sopivan aurinkokunnan malliin ja niiden perusteella itse uskon näiden paikkaansa pitävyyteen.

Jos taas pidät tiedettä epätarkkana hömpötyksenä, koska arvioimme esim. linnunradan kokoa sekä massaa joidenkin havaittujen kappaleiden arvioitujen massojen ja nopeuksien perusteella, niin otan osaa. Itse hyväksyn, että vielä ei saada tarkasti noitakaan asioita selville ja havaintojen sekä varmuuksien kautta saamme noita tarkemmiksi vuosi vuodelta.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Nyt, kun on tässä tullut luettua Tuhannen ja yhden yön tarinoita -eeposta, niin tässä pohtiessa huomasin, että samanlaista tarinointia se raamattukin on, höpöhöpöä ja folklorea, missä logiikka on varsin erilaista verrattuna nykypäivään. Jos ihminen olisi tuolloin jollain kumman tavalla kyennyt ymmärtämään maailmaa paremmin (lähtien siitä, että aurinko ei kierrä maapalloa), niin ehkä tämänkaltaiset sadut (en nyt puhu Tuhannen ja yhden yön tarinoista) ja niiden massiiviset lieveilmiöt (kristinusko, islam jne.) olisivat jääneet kokonaan muutamien yksinkertaisten ihmisten touhuksi. Nykypäivänä kun uskonnoista on jo muodostunut täysin irrallinen rakennelmansa, joka ruokkii itse itseään, niin pyörää on vaikeampi pysäyttää. Ennen tällaisia tarinoita tarvittiin selittämään maailmaa, mutta sääli, ettei tiede ehtinyt kehittyä ensin, jotta tauteja ei olisi missään vaiheessa päästy tulkitsemaan joko jumalan rangaistuksina tai koetuksina, riippuen tietysti sattuuko mätäpaise osumaan tunnettuun rikkuriin vai normijamppaan.

Hah hah. Mitä luulet mistä se länsimainen tiedekin sai alkunsa? Aurinko muuten kiertää maata, etkö huomaa.
 
Mutta miksi? Siksi, että olet aivopesty tuohon kulttiin. lol
Ihan sama kuin monet, koulutetut hokevat numeroa 42.

Pata kattilaa soimaa juttuja, sillä näyttäisi olevan sinulla aivopestyin pää tällä palstalla. Jos olisit huumorisivustolle antanut pari minuuttia aikaasi, niin huomaisit kuin absurdi väite minun mahdollisesta aivopesusta on.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Pata kattilaa soimaa juttuja, sillä näyttäisi olevan sinulla aivopestyin pää tällä palstalla.

Miksi noin? Kenen tai minkä yhteisön juttuja minä yksinomaan kopioin? Perustelkaa nyt edes aluiksi!

Jos olisit huumorisivustolle antanut pari minuuttia aikaasi, niin huomaisit kuin absurdi väite minun mahdollisesta aivopesusta on.

Ei se ole ollenkaan absurdi. Jos olisit kehittänyt uskosi itse, puhuisit vaikka hyppivän kykloopin kirkosta. <- tuota kutsutaan perusteluksi.
 
Miksi noin? Kenen tai minkä yhteisön juttuja minä yksinomaan kopioin? Perustelkaa nyt edes aluiksi!

Sinut on selvästi aivopesty vastustamaan tiedon kautta ajattelevia. Muutoinkin sinuun on istutettu jumaloista ja hengistä, jotka luovat maailmankaikkeden. Oikeastaan vaikuttaisi myös siltä, että olet vastustamaan ylipäätään muita. Jostain syystä olen kuitenkin taipuvainen uskomaan, että et ole mitenkään hullu vaan naurat näppiksen toisessa päässä. Sen verran lystejä juttuja tulee aina välillä :)

Ei se ole ollenkaan absurdi. Jos olisit kehittänyt uskosi itse, puhuisit vaikka hyppivän kykloopin kirkosta. <- tuota kutsutaan perusteluksi.

Onhan se absurdi väite. Sillä ei ole merkitystä olenko keksinyt jotain itse vai en, mutta minua ei ole aivopesty. Jos lukisit vähän heidän sivustoaan, niin huomaisit kyllä miten hullu väitteesi on. Noiden konseptin saat auki ihan muutamassa minuutissa.

Hassua, että tiesitin jo homman olevan suurimmalti osin huumoria ja silti väität hommaa aivopesuksi ja kultiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös