Seksi avioliitossa ei ole synti raamatun mukaan, mutta sen kai tiesitkin, kun olet raamatuntutkija nykyään.
Lisäksi, tuo veri ja liha ei ole kannibalistinen, vaan symboliikkaa. Näihin ei edes suurta raamatun tuntemusta tarvita, kun jopa itsekin tiesin.
Olet pelkkä vauhkoaja, joka lukee ja tulkitsee raamattua oman mielensä mukaisesti ja nostaa esiin linkkejä, mitkä tukee vain ja ainoastaan omaa ajatusmaailmaasi. Tiesitkö, että aivan yhtä rasittavaa on lukea/kuunnella sinun kaltaista kiihkoilijaa, kuin ääri-uskovaista?
EDIT: Lisäksi, ihmistä ei luotu syntiseksi, vaan ihminen lankesi.
Ei olekaan avioliitossa ja enkä näin sanonutkaan ja esim. Jeesus ei sanonut siitä lähes mitään. Mutta kristinusko ja kirkko omaksui ajatuksen, että seksi kaikissa muodoissaan on syntiä, jopa avioliitossa. Ja, että selibaatti on kristillinen ihanne. Kirkko teki aiemmin täysin luonnollisesta asiasta syntiä ja, että synnyt syntisenä. Niinsanottu perisynti, joka oppi tulee Augustinukselta ja, jonka kirkko omaksui ja vaikuttaa edelleen katolisen kirkon opeissa. Kaikki perii tämän synnin ja kastamattomina kuolleet lapset joutuvat helvettiin tai "limboon", joka aivan viime aikoina on myönnetty, että ehkä se ei ollutkaan oikein kertoa vanhemmille näin.
Kuten sanoinkin, että jos uskot oikeasti ja kirjaimellisesti, kuten jotkut uskoo, sen leivän ja viinin olevan kristuksen veri ja liha, silloin teet kannibaalisen teon. Jos OIKEASTI uskot niin. Mutta, jos et kirjaimellisesti usko, niinkuin suurin osa ei usko ja se on vain symbolinen ele, silloin se on juurikin vain symbolinen kannibaalinen teko. "Suoritat ainakin mielikuvallisen", näin kirjoitin.
Kiitos kohteliaisuudesta, mutta jos olet lukenut mitä olen kirjoittanut ja katsonut linkittämäni videot, niin väitteesi ei pidä paikkaansa. Kun luin raamatun, luin sen ns. face value. Olen ottanut tekstejä sieltä juuri niinkuin ne on sinne kirjoitettu. En ala niitä tulkitsemaan, koska oletan, että niitä ei tarvitse kaikkitietävän, kaiken luojan puolesta tulkita. Jos se on jumalan sana, kuten väitetään. Ja ne aiemmat pidemmät raamatun lainauksia sisältäneet viestit (lainaukset täysin siinä yhteydessä, jossa luonnehdinnat ja Jeesus lainaukset suoraan raamatusta sellaisenaan) oli siinä kontekstissa, kun esim. eduskunnassa puhutaan jumalan totuudesta ja jumalan pelosta jne jne.
Olen linkittänyt videoita esim. Hitchensiltä, jossa nimenomaan sanotaan, että Jumalaa ei voi todistaa ei-olevaksi ja kehoitetaan kriittiseen omaan ajatteluun. Ja, jos on katsonut ne videot, niin nehän on juuri ajatuksia herättävässä muodossa kerrottu. Esim. se god's plan video. Tai ajatus jonka vuoksi hän itse oli kiinnostunut uskonnoista, että uskonnot olivat ihmisen ensimmäinen yritys monessa asiassa ja keino selittää ja ymmärtää tapahtumia ja maailmaa.
Jokainen voi itse katsoa Youtubesta esim. väittelyt uskovaisten kanssa tai keskustelut joista ne pätkät oli otettu. Löytyy kokonaisuudessaan. Esim. tässä pari väittelyä: Hitchens DSouza Debate Book TV - YouTube
ja Does God Exist? (Frank Turek vs Christopher Hitchens) - YouTube
Esim. Hitchens on siitä hyvä, että hän argumentoi, myös satiiria käyttäen, herättämään kysymyksiä, joita voi itse pohtia ja verrata esim. uskovaisten kohdalla omaan uskoon. Hän kutsuu ajattelemaan. Ja tähän kehoitan itsekin.
En väitä tietäväni totuutta, kukaan ei tiedä, mutta yritän herättää ajatuksia myös itselleni. Ja katsoin myös esim. sen Klose16:n linkittämän Helppi videon.
En muista kuka sanonut, mutta hyvä: "mitä enemmän tiedetään, niin sitä enemmän tiedetään, miten vähän tiedetään. Mutta kaikki mitä me tiedetään toimii ilman jumalhypoteesia"
Se, joka sanoo tietävänsä jonkun absoluuttisen totuuden, jumalan tai muun, ei tiedä mistä puhuu ja sellaiseen ei kannata luottaa.
ja kohtaan EDIT.: tarkemmin sanottuna nainen aiheutti sen lankeemuksen, koska hän havitteli hedelmää "tiedon puusta" kun puhuva käärme huijasi. Eevan omien sanojen mukaan: "Nainen vastasi: "Käärme minut petti, ja minä söin.". Naiset...
Kun niitä tekstejä lukee, niin ne ovat niin läpinäkyvästi miesvaltaisen yhteiskunnan miesten kirjoittamia kuin olla voi. Kaikki jumalat ja uskonnot ovat ihmisen laatimia ja se selittäisi kaiken. Miksi on niin paljon uskontoja ja tuhansia jumalia ollut historian aikana ja on edelleen. Jumala ei luonut ihmistä omaksi kuvakseen vaan ihminen (ja tarkemmin sanottuna pääasiassa miehet) loivat jumalat ja uskonnot omaksi kuvakseen.
Mutta jumala on hyvin todellinen niille, jotka uskoo. Eihän sitä pysty kiistämään: Hitchens: how does god exist? - YouTube
Viimeksi muokattu: