Tosiaan ihmisillä näyttää olevan todella erilaisia ajatuksia tästä asiasta.
Niin on, enemmän oikeita ja enemmän vääriä. Ei tietystikään siitä, onko Jumala olemassa vai ei, vaan siitä, kummat viettävät 'onnellisempaa elämää', uskovat vai ateistit. Sinä näytät
uskovan Dawkinsin seuraajan ja kunnon uusateistin tavoin jälkimmäiseen ilman, että tätä tarvitsisi mitenkään sen kummemmin perustella, kunhan heittää vain jotain blaablaata ilmiselvästä valheesta.
Niin, siis kerrotko vielä mulle, että jos uskova uskoo, ja sosiaalistaa jälkikasvunsa tähän uskoon, ja tätä ketjua on mennyt taaksepäin vaikka 10 000 vuotta, niin misssä helvetissä se valhe tulee mukaan. Tai jos joku kokee uskonnollisen herätyksen, vaikka nukkuessaan tai pilvessä, niin kuka hänelle valehtelee? Vai kiistätkö (mihin olet joskus aiemmin hieman viitannut) että uskoa ei ole olemassa ikään kuin aidosti yksilötasollakaan?
Onko sinun hyvänolon tunteellasi mustat reunat?
Olen sinulle ja muille tämän ketjun uusateisteille aiemmin ilmoittanut, että en usko enkä kuulu kirkkoon. Ilmeisesti tämä asia aina unohtuu, koska se ei sovi maailmankuvaan.
Olen vain kiinnostunut maailmankatsomuksista, ja pyrin ymmärtämään ihmistä mahdollisimman hyvin.
Se minkä johdosta päädyn usein väittelelemään tässä ketjussa nimenomaan teidän uusateistien kanssa on se, että minua ärsyttää se itsensä korottaminen muiden yläpuolelle varsinkin väittäen omaavansa jollain tavalla tieteellisemmän näkemyksen, saati sitten, että pitäen uskovaisia enemmän tyhminä, vaikka siinä omassa pikku ajattelussa on niin selkeästi näkyvissä kaikki kunnon uskovan 'biakset' (tai miksikä näitä nyt kutsuisi).
Hyvä esimerkki on tuo sinun väitteesi valheesta mikä nyt vain on niin käsittämätöntä paskaa uskontotieteiden, historiatieteiden, antropologian, sosiaalipsykologian yms. yms. näkökulmasta kuin vain voi olla. Nyt tulee se peruste: mielipiteitähän nämä ovat, ja näkemyksiä ja
Tosiaan ihmisillä näyttää olevan todella erilaisia ajatuksia tästä asiasta täsmälleen samoin kuin kreationistilla evoluutiotieteilijän kanssa väitellessä.