Jos uskot että On, on sun asias todistaa että on. Jos uskon etä Ei ole, en voi sitä edes teoreettisesti tai filosofisesti todistaa. Mahdottomuus.
Vaikkakin tässä ketjussa minkäänmoinen yritys järkevään keskusteluun on sula mahdottomuus, niin tuohon ylläolevaan typeryyteen on pakko kommentoida. Nimittäin jos vaikkapa minä uskon, että Jumala on olemassa, niin ei minun tarvitse todistaa että Jumala on ihan oikeasti olemassa. Minä saan uskoa ihan mitä huvittaa, ja jos se on jollekin muulle joku ongelma, niin se on hänen ongelmansa, ei minun. Usko ei ole tietoa joka vaatisi asian todistamista. Luulisi nimimerkki Tarinankertojankin tämän ymmärtävän.
Sen sijaan jos minä väittäisin, että Jumala on ihan de facto olemassa, niin asia on eri ja moinen väite vaatisi todisteita. Tai jos yrittäisin käännyttää jonkun toisen omaan uskooni, niin todennäköisesti hän haluaisi tietää, että miksi hänen pitäisi uskoa siihen, mihin minä uskon, mutta ei minun siltikään tarvitsisi todistaa hänelle aukottomasti Jumalan olemassaoloa, vaan edelleen kyse olisi uskosta.
Joten jos minä (tai kuka tahansa muu) uskon Jumalaan, niin ei minun (tai yhtään kenenkään muunkaan) ole mikään pakko todistaa yhtään kenellekään, että Jumala on olemassa, kuten nimimerkki Tarinankertoja tuossa yllä yrittää väittää. En käsitä, että miksi hän niin luulee. Eikä Tarinankertojan ole tietenkään mikään pakko yrittää todistaa omaa uskoaan, että Jumalaa ei ole olemassa, sillä ei hän voi sellaista todistaa, joka perustuu puhtaaseen uskoon. Sen sijaan jos Tarinankertoja ihan tosissaan rupeaa väittämään, että Jumalaa ei ole olemassa, ja että hän tietää sen, niin silloin koko todistustaakka on hänellä.
On myös mielenkiintoista, että kun ketjun nimi on kaikessa lyhkäisyydessään "Uskotko Jumalaan?", niin jotkut nimimerkit vaativat todisteita Jumalan olemassaolosta. Vaikka kyse on siis uskosta.