Viestin lähetti The Original Jags
Tarkoitit kai pahuuden ongelmaa? Sitä, miksi Jumala ei poista pahaa maailmasta.
En yksinomaan tätä, minullekaan pahuuden ongelma ei ole mikään ongelma johtunee tietty siitä, että tarkastelen asioita täysin päivänvastaisesta vinkkelistä.
Liittynee tähän että viestisi seuraavaan pätkään.
Lähinnä sitä ettei jumala kaikessa suuruudessaan anna osoittaa olevansa kaikkivaltias kaikissa tapauksissa, joten kuinka hän saattaisi kaikissa tapauksissa olla tietoinen siitä mitä yksittäinen ihminen ajattelee.
Mitä tuumaat seuraavista yksittäisistä lainauksista:
"Herran katse yltää kaikkialle sen alla ovat sekä hyvät että pahat"
"Saattaako joku piiloon piiloutua, etten minä näe häntä?" sanoo Herra, tässä hän taasen epäilee - voisiko kaikkivaltias herra epäillä jotain?
"Valistushuuto Sodoman ja Gomorran takia on suuri, ja heidän syntinsä ovat raskaat. Siksi minä aion mennä sinne katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken pahan, mistä valitetaan. Minä haluan saada siitä selvän". Mikäli kyseessä olisi kaikkivaltias jumala, ei hänen tarvitsisi tehdä asiaa näin monimutkaisesti - hän yksinkertaisesti tietäisi kuinka asiat olivat Sodomassa ja Gomorossa.
Onko seuraava kaikkiivaltiaan puhetta (uudemman kuin vm. '38 Raamatun suomennoksen mukaan):
"Ei Jumala ole ... ihminen. Hän ei muuta mieltään". (4 Moos 23:19).
"Hän katui, että oli tehnyt ihmisen, ja murehti sitä sydämestään". (1 Moos 6:6).
Tuskin luomiskertomuksen kirjoittaneet ymmärsivät kuinka laaja ja mittaamaton maailmankaikkeus on. Heidän "kaikkeutensa" oli aurinko, maa ja kuu sekä taivaalla näkyvät tähdet - mikä on häviävän pieni osa maailomankaikkeudesta.
Minä en tiedä sitä, hyväksyykö Jumala anteeksipyyntösi kuolinvuoteellasi. Ehkä, ehkä ei. Sekään ei ole varmaa, saatko siihen koskaan tilaisuutta. Mikä tahansa päivä voi olla ihmiselle viimeinen. Raamattu puhuu vain yhdestä pelastuksen päivästä, joka on tämä päivä.
Niin, kyse on "vain" uskosta. Jos joku uskoo, että tämä riittää niin se riittää hänelle.
Tuskinpa katoliset turhan tähden käyvät ripillä, kyse on juuri siitä, että näin he lunastavat taivaspaikkansa. Ripittäytymisen jälkeen syntinen meno voi jatkua entisellään - he uskovat siihen, että ripittäytyminen kai´ken muun ohessa riittää - joku toinen uskoo toisin.
Ja, joku ei usko mihinkään - kuten minä.
vlad.