Hockeyfan78
Jäsen
Viestin lähetti varjo
Ateismi ei ole uskonto eikä yhdistävä tekijä. Ateisti ei luovuta "vapaata tahtoaan" jonkun toisen huomaan, eikä siirrä syyllisyyttä teoistaan yliluonnolliselle.
Kyllä ateismi nimenomaan on uskonto. Se on uskoa Jumalan olemassaolemattomuuteen. Se on myös uskoa kaiken syntymiselle tyhjästä. Tämä jos mikä vaatii uskoa. Uskon täytyy olla todella suuri, jos voi uskoa olemattoman kykyyn tuottaa olevaista, ja kuolleen aineen kykyyn tuottaa elävää ainetta. Ja vieläpä uskoa siihen, että "kehitystä" johtaa persoonaton ja hengetön määre, joka vaikuttaa esimerkiksi lajien kehittymiseen. Mielestäni voin sanoa jokaiselle ateistille: Suuri on sinun uskosi!
Muuten, ei kristittykään luovuta vapaata tahtoaan kenellekään toiselle. Minä haluan palvella Jumalaa vapaasta tahdostani. Ei Jumala ole minua siihen millään tavalla pakottanut.
Niin, ei kristinuskokaan joka tapauksessa ole yhdistävä tekijä. Minä en yhdistä itseäni katolisiin tai edes korkeakirkollisiin tai liberaaleihin luterilaisiin. Siitä huolimatta he pitävät itseään kristittyinä, kuten itsekin pidän itseäni kristittynä. Samoin et sinäkään luultavasti yhdistä itseäsi kommunistiin, joka on ateisti yhtä lailla kuin itsekin olet.
Viestin lähetti varjo
Jos minusta joskus tulee fyysikko niin olen ylpeä teoreettisen fysiikan yhdestä suurimmasta käytännön tekeleestä, ydinpommista. Mitäpä muuta ydinpommi tekeekään kuin osoittaa vain miten suuri energioita piilee aineen rakenteessa.
Ja vähemmän se on tappanut kuin kristinusko...
Mitä ylpeilyn aihetta on ydinpommissa? Eikö ydinenergiaa voisi käyttää hyödyllisemmin kuin mahdollisimman monen ihmisen tappamiseen.
Jos sinusta kristinusko on surmannut ihmisiä, niin sinun täytyy myös myöntää tieteen surmanneen ihmisiä. Jokainen tuliase, panssarivaunu, hävittäjä ja muu ihmisten tappamiseen suunniteltu väline on jonkun tieteenhaaran kehittämä.
Itse en ole sitä mieltä, että kristinusko kuin tiedekään on surmannut yhtään ihmistä. Kyse on aina ihmisten väärinkäytöksistä: niin tieteen kuin kristinuskon saralla.
Viestin lähetti varjo
1. vedenpaisumus
2. jääkaudet
3. Maapallon ikä
Vastasin kysymykseen vedenpaisumuksesta ja maapallon iästä aikaisemmin tässä ketjussa. Jääkausi (on ollut vain yksi jääkausi) tuli vedenpaisumuksen jälkeen, kun ilmasto jäähtyi.