Viestin lähetti Muksu
Niin minäkin. Älä silti sotke minua näihin tuomiojiin. Minä kyllä näen tässä muutakin, mutta kuten moneen kertaan toistin, olennaiset faktat tässä vaiheessa ovat: Saddam haluaa pitää aseensa ja valtansa vs. USA haluaa ne pois. Näiden faktojen pohjalta toimitaan ja 99.8% asiasta kirjoitetusta ja sanotusta ei edes sivua tätä perusasetelmaa.
Sinä et siis näe Rauhankyyhky Bushin toikkaroinnissa motiiveja jotka liittyvät uskontoon, Bushin sisäpoliittiseen suosioon ja etenkin siihen öljyyn. No, tuskin minä niitä pystyn sinulle osoittamaan jos et ole niitä tähän saakka omasta mielestäsi nähnyt.
Missä olet muuten nähnyt näitä Saddamin joukkotuhoaseita? Niiden olemassaoloon uskominen vaatii yhtä lujaa luottamusta korkeamman voiman sanaan kuin uskominen siihen että Irak oikeasti joitain aseitaan tuhoaa. Molemmista on olemassa olemassa todisteita joiden uskomiseen vaaditaan, niin mitä? Uskoa ja luottamusta.
Viestin lähetti Muksu
Yhdysvaltain armeijalla kruisailu on tosiaan kallista hommaa rauhanaikana. Sillä ei ole mitään tekemistä niiden sodan laskujen kanssa, jotka sinun pitäisi jollain Elon matikalla nyt saada tasapainoon ja edelleen odottelen.
Sota-aikana kruisailu on on tosiaan kallista puuhaa. Se on jopa kalliimpaa kuin rauhan aikana kruisailu, joka ei sekään ole, ainakaan USA:n resursseilla, ihan halpaa. Eri juttu sitten on mikä on näiden laskujen eron vaikutus USA:n kokonaissotilasbudjettiin. Sinulla lienee käytössäsi tilastoja ja laskelmia aiheesta koska voit niitä muiltakin vaatia.
Totesin jo että teknologisella teurastamisella on jo aivan tuotekehityksellisiäkin hyötyseurauksia, kaikkea ei voi laskea rahassa.
Aseteollisuus hyötyy toisella puolella maapalloa käytävästä viattomien joukkoteurastuksesta ihan mukavasti. Taas kilahtaa Bushin tukijoukkojen pussiin mukavasti rahaa. Rahaa joka tulee enimmäkseen amerikkalaisilta veronmaksajilta, ei tuhansien viattomien tappamista ajavien ja sitä kannattavien tahojen USA:ssa, tai muualla maailmassa, pussista. Laskun maksu lankeaa aivan muille kuin ihmisten koteihinsa räjäyttelyä ajavien kontolle.
Kysele sinä vaan tilastoja.
Viestin lähetti Muksu
Irakin oppositio on tosiaan vitsi, mutta niin ovat myös väitteet USA:n nukkehallituksista. Annas kun lainaan vähän muokattuna tuota ensimmäistä kappalettasi. Tai en lainaakaan, terävänä miehenä vetänet yhteydet itsekin.
Jahas, että väite nukkehallituksesta on vitsi. Joo, Irakissahan järjestetään heti demokraattiset vaalit kun kun se osa maasta jota ei viime vuosikymmenen alun sotien ja sitä seuranneen saarron aikana vielä onnistuttu pommittamaan tai saarrolla kurittamaan kivikaudelle. Ja vaikka vaalit nyt pikkasen sattuisivatkin myöhästymään, niin eihän siinä välissä kukaan ehdi mitenkään järjestelmään mitään sitoumuksia öljyvarojen hyödyntämisestä mitenkään uudelleen.
Huh, olen edelleenkin kateellinen.
Viestin lähetti Muksu
Minä en hetkeäkään kuvittele, että G.W. on jollain humaanilla asialla. Se olisi yhtä huvittavaa kuin tämä tarskailu ....
Joo, Suomessa on lesbo presidentti, joka on muuten kanssasi samoilla linjoilla.
Viestin lähetti Muksu
Annas kun toistan kaikille sen perustotuuden, josta rauhankyyhkyläiset eivät tunnu nakkaavan paskaakaan: "on olemassa erittäin todellinen ja mahdollinen vaara, jossa Yhdysvallat muuttuvat yhdeksi isoksi Belfastiksi, jossa palopommien sijasta paukkuvat muut coctailit."
Tuossa on järkeä, joskin USA kokonsa ja maantieteellisen ja väestöllisen rakenteensa vuoksi ei voi tuommoiseksi muuttua, mutta tuon uhkakuvan nyt jotenkin pystyy mieltämään järkeväksi. No, onhan tuo suuruudenhullu visio, mutta tartutaan nyt johonkin.
Kannattamasi teurastustoimet Irakissa eivät takaa yhtään mitään. Ei ole olemassa todisteita esim Saddamin ja Al Qaeidan yhteyksistä. Irak ei ole tuossa mielessä sen vaarallisempi kuin muutkaan muslimivaltiot. SadDam ei edes ole mikään äärimuslimi, toisin kuin Bush tyhmempi on äärikristitty.
Saudi-Arabia on tässä suhteessa vaarallisempi kuin USA. Sieltä virtaa jatkuvasti rahaa terroristeille sieltä tulee osamia sun muita. Entä Libya, entä Pohjois-Korea, Iran, Pakistan...? Lista potentiaalisista uhkavaltioista on pitkä. Kyllä niitä joukkotuhoaseita löytyy kuule muualtakin, jos niitä nyt Irakissa kerran on, niinkuin virallinen uskonkappale kuuluu. Kaikkiko ne pitää pommittaa kivikaudelle?
Joukkolahtaus Irakissa saattaa päinvastoin vain kiihdyttää terroriaallon. Se saattaa olla viemässä 'USAa kohti yhtä suurta Belfastia'. Sen jälkeen kun Irak on pommitettu kivikaudelle, sen öljyvarat turvallisesti amerikkalaisomistuksessa ja Saddam kukistettu ('Isi ja Taivaanisi, kattokaa mä tein sen') ei terrorismi ole pätkääkään lähempänä tiensä päätään. Ei USAssa, ei muuallakaan.
Edes USA ei ole niin kaikkivoipa Supervalta, että se pystyisi järjettömällä tappamisella lopettamaan järjettömän tappamisen. Senkin olisi kansakuntana pakko miettiä muitakin lähetymistapoja jos meinaavat ihan oikeasti saada maailmasta turvallisemman paikan. Niiden ketkä George Tuplauuno Bushin langoista vetelevät, ei sitä tarvitse miettiä, ainakaan lyhyellä tähtäimellä. Omaapa on tyhmyyttään. Sikäli asia nappaa minua ja sinua että mekin joudumme siitä kyllä jollain tavoin kärsimään.